PDA

Bekijk de volledige versie : wie denkt het verhaal van de matrix te weten


dext0r
14 November 2003, 17:43
nu ben ik benieuwd...wie van de mensen hier..die alle 3 de matrix films hebben gezien denken te weten hoe het allemaal in elkaar zit??

voor mensen die dit topic misscihen gaan lezen: als mensen voorbeelden gebruiken, kunnen deze spoilers bevatten..

nu ben ik benieuwd wat voor uitkomsten er allemaal uitkomen..dan geef ik later ook we eens mijn visie 8)

oftewel zet hier jou diepere gedachte neer..de plot outline..whatever :+

Pakspul
15 November 2003, 03:04
Neo = Jezus ;)

denk daar maar eens over na

EternalShadow
15 November 2003, 09:16
ik denk dat ik wel aardig weet hoe de hele bende in elkaar steekt...

waarschijnlijk stikken de meeste mensen in het einde van revolutions... bijna iedereen waar ik tot nu toe mee gesproken heb hadden geen flauw idee waarom smith nou precies opgeblazen werdt.

met behulp van wat hints die eerder in revolutions gegeven worden, en wat erg vergezochte terugblikken naar Reloaded is mijn theorie goed te onderbouwen:

eerst ff de facts:

1. (Scene met die hindoestaan) Een programma zonder nut kan niet bestaan in the matrix
2. Smith is de exacte tegenpool van Neo, Ontstaan doordat the matrix constant de vergelijking in balans wil houden

Hieruit kunnen we opmaken dat zodra Neo weg is, smith geen reden van bestaan meer heeft. Aangezien de vergelijking weer uit balans is zal the matrix deze weer proberen te herstellen.

Verdere argumentatie voor deze stelling vinden we in reloaded
voornamelijk bij the architect scene.

Als neo zijn code terug zou voeren, zoals allen voor hem hebben gedaan, en smith zou niet verdwijnen als hij geen bestaansreden meer had. Had the matrix allang onder controle van smith geweest moeten zijn. Dit is echter niet het geval.

het tegenargument dat smith niet bestaan zou hebben gaat niet op hier, omdat the matrix de vergelijking constant in balans wil hebben en er dus wel degelijk een programma ongeveer gelijk aan smith bestaan moest hebben.


Dit is het einde ongeveer in grote lijnen uitgelegd, commentaar is welkom heb ik ook weer wat te doen :+

---------------------------------------------------------------------------------

en wat dat Neo is jezus betreft, er zijn wat referenties naar de bijbel aanwezig in de film, en op sommige vlakken kun je Neo vergelijken met Jezus

dext0r
15 November 2003, 11:44
neo is een machine en een programma om de mensheid te controleren óf ze het wel naar hun zin hebben of naar geruchten zoeken.

smith heeft als enige doel het vernietigen van Neo.

smith is losgekoppeld van de matrix
(matrix 1, oordopje uit doen, )
bovendien heeft Smith informatie van Neo in zich

(matrix 1, Neo kroop IN smith, )

Neo kan overigens _NIET_ dood tenzij hij geen doel meer heeft.
neo kan ook ALTIJD de machines aan.

iedere keer krijgt neo nieuwe informatie te verwerken, en wanneer hij dan bij euh...architect komt? dan upload hij de nieuwe gegevens. en wordt de nieuwe matrix gevormd.

Neo kan informatie binnekrijgen zelfs door voedsel... (het koekje van de oracle in Matrix 1, dit koekje bevatte informatie, nieuwe informatie, om geupload te worden in de matrix. )
oracle is overigens net zoals neo een programma.

later tiep ik nog wat meer... moet zo weg :p

EternalShadow
15 November 2003, 14:29
Smith is niet losgekoppeld van the matrix, smith is losgekoppeld van het sentinel hoofdprogramma, dat is een wezenlijk verschil

wat het Neo kan niet dood betreft, dood zal hij wel kunnen, maar niet zolang hij niet bereid is het op te geven.

ik ben het niet helemaal eens met het Neo is een machine gedeelte,

Neo kan wel ingecalculeerd zijn EN gemaakt zijn door de machine's maar hij is wel de eerste die weigert zijn code bij de eerste gelegenheid terug te voeren

als neo al ooit een programma was (niet echt bewezen) is het wel een programma dat tegen zijn eigen codering ingaat (zoals het hoofdprogramma AI)

dext0r
15 November 2003, 16:06
op het eind heeft neo, ook al is hij dood een of andere oranje gloed....wat zou betekenen dat hij een machine is.

EternalShadow
15 November 2003, 17:42
hmm...

Aan het eind zit agent smith in Neo's lichaam daarom heeft ie die oranje gloed: dat gebeurde namelijk eerder bij bane ook al...

Pakspul
16 November 2003, 04:10
Originally posted by dext0r
op het eind heeft neo, ook al is hij dood een of andere oranje gloed....wat zou betekenen dat hij een machine is.
Neo is een machine.

Ik snap nu eindelijk het einde perfect :)

Neo is een programma die met een doel in de matrix zit, want als je niet met een doel in de matrix zit wordt je gedelete


Neo is The One maar om dat te zijn moet je wel een "tegen pool" hebben, dat is dus smith, smith kopieerd zich zelf dus in Neo, hij heeft geen doel meer en word dus gedelete via het lichaam van neo :)

EternalShadow
16 November 2003, 08:56
Originally posted by yo-de-plo
Neo is een machine.


Afgezien van dat stukje, ben ik het ermee eens...

Neo is een zogenoemde Cyborg, deels machine vanwege de Plugs.. maar dat is iedereen die uit the matrix komt...

Ja ik blijf volhouden dan Neo geen machine kan zijn, Hij kan wel met voorbedachte rade om de zoveel tijd gemaakt worden door de machines maar dat heeft niets te maken met het ZIJN van een machine...

SpiNe
16 November 2003, 13:11
ik dacht dat smith een virus werdt toen ie geen agent meer was

Pakspul
16 November 2003, 14:07
Originally posted by SpiNe
ik dacht dat smith een virus werdt toen ie geen agent meer was
Smith is geen virus, smith is de reden voor dat neo bestaat en niet gedelete wordt :)

EternalShadow
16 November 2003, 14:17
Originally posted by yo-de-plo
Smith is geen virus, smith is de reden voor dat neo bestaat en niet gedelete wordt :)

Smith is niet de reden dat Neo bestaat, het is juist andersom -.-
Smith bestond weliswaar al voordat Neo doorhad dat hij the one is, maar werdt pas een gevaar voor the matrix nadat Neo dat werdt...

Smith bestaat omdat Neo bestaat, Zonder smith zou Neo wel kunnen bestaan, maar the matrix zou gewoon een nieuw smith achtig programma aanmaken om de vergelijking in balans te houden.

Smith heeft eigenschappen van een virus, en vreemd genoeg doet hij in Reloaded en Revolutions precies waar hij de mensen van beschuldigde in the matrix

AmbyPur
16 November 2003, 14:24
Originally posted by yo-de-plo
Neo is een machine.

Ik snap nu eindelijk het einde perfect :)

Neo is een programma die met een doel in de matrix zit, want als je niet met een doel in de matrix zit wordt je gedelete


Neo is The One maar om dat te zijn moet je wel een "tegen pool" hebben, dat is dus smith, smith kopieerd zich zelf dus in Neo, hij heeft geen doel meer en word dus gedelete via het lichaam van neo :)


dext0r zegt:
JUIST, je verwoord het even precies goed zoals ik het bedoel :*

dext0r
16 November 2003, 14:26
Originally posted by EternalShadow

Neo is een zogenoemde Cyborg, deels machine vanwege de Plugs.. maar dat is iedereen die uit the matrix komt...


Neo kan ook wireless de matrix in...dus eigenlijk boeit dat niet..

EternalShadow
16 November 2003, 14:45
Ik zeg niet dat ie die plugs nodig heeft , ik zeg alleen maar dat die plugs mechanische delen zijn, en dat hij daardoor wel als deels machine gezien zou kunnen worden

(waarom krijg ik nou het idee dat we eigenlijk hetzelde proberen te argumenteren en alleen vallen over dat machine gedeelte :| )

Pakspul
16 November 2003, 15:28
neo is een machine begrijp dat nou, daarom ziet hij ook die voelt hij ook die andere machines enzo

Denden 100 piek
16 November 2003, 19:45
Kijk, daarom vind ik dat de trilogy zo goed geëindigd is, omdat je dan van deze geweldige discussies krijgt!!!:d

yor
16 November 2003, 20:01
hmmm snap er nog weinig van

EternalShadow
16 November 2003, 22:21
Originally posted by yo-de-plo
neo is een machine begrijp dat nou, daarom ziet hij ook die voelt hij ook die andere machines enzo

als dat de beste argumentatie is die je kan bedenken, weinig kans dat ik het er ooit mee eens zou zijn...

laten we eens beginnen bij de definitie van Machine.

Machine houd bij mij nog altijd in een niet van vlees geconstrueerd wezen / apparaat...

neo = Flesh
Neo <> machine

(flauwe argumentatie , maar is kijken wat voor boeiende reacties het oplevert voor ik het grove geschut naar buiten haal)

Pakspul
17 November 2003, 11:03
Neo is een machine, najaa bijna dan. Hij is een mens met verbeterde (spier)eigenschappen,
en een door de machines geprogrammeerde geest/hersenpartij. (waarschijnlijk gebaseerd op een "The One" Template programma)
Dat is waarom aan het einde van revolutions, wanneer Zn lichaam weggenomen word, hij een oranje gloed over zich heen heeft.
De oranje gloed is hoe de machines elkaar zien, en daarom ook hoe hun Neo zien.


Maar de oranje gloed is niet de enige reden waaruit opgemaakt kan worden dat Neo een machine is.
Door alle 3 de films heen worden er hier al hints voor gegeven zoals bijvoorbeeld: His neural kinetics are way above normal.",


Tegenargumenten?

Pakspul
17 November 2003, 11:07
Trouwens wat jij zij ( EternalShadow) over balans van de matrix klopt volgens mij niet, het is echt dat je met een doel in de matrix moet zijn, als mens kun je er gewoon zijn omdat jij de powersupplie bent van de matrix :p en de machines moeten er echt zijn met een doel,

bijvoorbeeld: Neo is dood => Smith heeft geen doel en wordt gedelete

EternalShadow
17 November 2003, 13:02
Originally posted by yo-de-plo
Trouwens wat jij zij ( EternalShadow) over balans van de matrix klopt volgens mij niet, het is echt dat je met een doel in de matrix moet zijn, als mens kun je er gewoon zijn omdat jij de powersupplie bent van de matrix :p en de machines moeten er echt zijn met een doel,

bijvoorbeeld: Neo is dood => Smith heeft geen doel en wordt gedelete

ehm.... heb ik ooit beweerd dat iets in the matrix kon bestaan zonder doel??? :x :x
dat is inclusief mensen, die fungeren idd als power supply -.-

het kan zijn dat ik jou nou verkeerd interpreteer of jij mij...

EternalShadow
17 November 2003, 13:06
Originally posted by yo-de-plo
Neo is een machine, najaa bijna dan. Hij is een mens met verbeterde (spier)eigenschappen,
en een door de machines geprogrammeerde geest/hersenpartij. (waarschijnlijk gebaseerd op een "The One" Template programma)
Dat is waarom aan het einde van revolutions, wanneer Zn lichaam weggenomen word, hij een oranje gloed over zich heen heeft.
De oranje gloed is hoe de machines elkaar zien, en daarom ook hoe hun Neo zien.


Maar de oranje gloed is niet de enige reden waaruit opgemaakt kan worden dat Neo een machine is.
Door alle 3 de films heen worden er hier al hints voor gegeven zoals bijvoorbeeld: His neural kinetics are way above normal.",


Tegenargumenten?

Ik geloof dat je iets wat best te verklaren is op een verkeerde manier probeert te verklaren:

een machine houd in mijn woordenboek nog altijd iets in wat niet van vlees en bloed is. Neo is dat nog altijd wel

- die oranje gloed van je was ook al te zien door Neo in het geval van Bane, was die een machine?

- Bepaalde aanpassingen aan DNA zouden ook verhoogde spierkwaliteit en neural kinetics tot gevolg kunnen hebben...

mijn conclusie hier is dat je op bepaalde vlakken gelijk hebt alleen dat je het woord machine verkeerd gebruikt

Ik stel dus voor dat we de discussie over het machine gedeelte staken, DNA gesleutelde personen zijn in jouw optiek schijnbaar ook machine's...

Bobba.
17 November 2003, 13:11
Weet niet of hij hier in moet, maar het gaat over de matrix dus m.
http://www.comeddy.com/matrixglitches.cfm

Check die url eens even, ik wil wel eens weten of die dingen kloppen maar mag van mn vader niet aan de DVD komen. Hij is bang dat ik m sloop :o

Pakspul
17 November 2003, 13:11
Originally posted by EternalShadow
Ik geloof dat je iets wat best te verklaren is op een verkeerde manier probeert te verklaren:

een machine houd in mijn woordenboek nog altijd iets in wat niet van vlees en bloed is. Neo is dat nog altijd wel

- die oranje gloed van je was ook al te zien door Neo in het geval van Bane, was die een machine?

- Bepaalde aanpassingen aan DNA zouden ook verhoogde spierkwaliteit en neural kinetics tot gevolg kunnen hebben...

mijn conclusie hier is dat je op bepaalde vlakken gelijk hebt alleen dat je het woord machine verkeerd gebruikt

Ik stel dus voor dat we de discussie over het machine gedeelte staken, DNA gesleutelde personen zijn in jouw optiek schijnbaar ook machine's...
Bane was op dat moment smith => smith = machine => oranje gloed

ik denk gewoon dat je het woord machine moet gaan uitbereiden :+

EternalShadow
17 November 2003, 13:48
Originally posted by yo-de-plo
Bane was op dat moment smith => smith = machine => oranje gloed

ik denk gewoon dat je het woord machine moet gaan uitbereiden :+

kijk , -> smith = machine => oranje

aan het eind als neo zijn lichaam afgevoerd wordt

Neo = Smith = machine => oranje

Gefeliciteerd je hebt zojuist je eigen redenering omver gesmeten
:+

en genetisch in elkaar gesleutelde creaturen = geen machine
alleen iets wat volledig uit niet organisch materiaal bestaat = machine, iets wat uit beiden bestaat = Cyborg :+

EternalShadow
17 November 2003, 13:51
Originally posted by Bobba
Weet niet of hij hier in moet, maar het gaat over de matrix dus m.
http://www.comeddy.com/matrixglitches.cfm

Check die url eens even, ik wil wel eens weten of die dingen kloppen maar mag van mn vader niet aan de DVD komen. Hij is bang dat ik m sloop :o

de meeste van de glitches op die site kloppen wel...

maar een normaal mens valt dat allemaal nauwelijks op, ofwel omdat de shots waarin het gebeurd zo kort zijn, of omdat gewoon een normaal mens die kennis niet heeft.

alleen die met die Plug van Neo viel me wel op...

vooral die reflecties in die zonnebrillen vind ik flauw... wie let daar nou op... (zal wel een overblijfsel zijn van de nare gewoonte van mensen om naar de ogen te kijken -.-)

Pakspul
17 November 2003, 18:13
Originally posted by EternalShadow
kijk , -> smith = machine => oranje

aan het eind als neo zijn lichaam afgevoerd wordt

Neo = Smith = machine => oranje

Gefeliciteerd je hebt zojuist je eigen redenering omver gesmeten
:+
was bane ook oranje dat kan ik me ff niet meer herrinneren :$