PDA

Bekijk de volledige versie : het "knakken" van je lichaam


Jochemmm
16 November 2003, 21:34
iedereen kent het wel, je staat 's ochtends op en der knakt opeens was ergens in je lichaam. Doet geen pijn of wat dan ook maar toch, klink altijd best wel niet gezond :p

maarja, ik kan het zeg maar heel gemakkelijk met mijn enkels en voeten en doe het ook vrij vaak onbewust. Maar in hoeverre is het schadelijk eigenlijk? :? heb der nog nooit last van gehad, maarja, het geknak moet toch ergens vandaan komen :)

Eelcotje
16 November 2003, 21:47
Dat geknak kom omdat de ruimte tussen het gewricht binnen een fractie van een seconde vergroot wordt.
Waar normaal lichaamsvocht is, moet 2/3 keer zoveel lichaamsvocht komen. Deze wordt dan opgevuld met een bepaald.. gas.., as far as I know..
die gas komt er zo snel dat er in principe een soort explosie(tje) in je lichaam is.

In hoeverre het ongezond is.., tja bij overmatig gekloot ermee.. :D hehe.., kan je er gewrichtsontstekingen van krijgen...

Setragasj
16 November 2003, 21:49
ik knak altijd mn enkels en mn knieën en mn linkerpols.
verder niks.

Jochemmm
16 November 2003, 22:18
Originally posted by Eelcotje
Dat geknak kom omdat de ruimte tussen het gewricht binnen een fractie van een seconde vergroot wordt.
Waar normaal lichaamsvocht is, moet 2/3 keer zoveel lichaamsvocht komen. Deze wordt dan opgevuld met een bepaald.. gas.., as far as I know..
die gas komt er zo snel dat er in principe een soort explosie(tje) in je lichaam is.

In hoeverre het ongezond is.., tja bij overmatig gekloot ermee.. :D hehe.., kan je er gewrichtsontstekingen van krijgen...
dank u voor de uitleg 8)

wordt een leuk kwaaltje voor op m'n oude dag :+ iemand die dan mijn rolstoel wil duwen? :wave: :p

Impressions
16 November 2003, 23:03
Het schijnt dat je er reuma van krijgt, ik doe het zelf ook altijd met mn vingers. Is overigens zeer irritant als het naast je oor gebeurt :p

dext0r
16 November 2003, 23:56
ik heb sochtends vaak last van een knakkende of vastzittende kaak
dat is echt uberkut :7

zit je kaak op slot..moet je ff kracht zetten..en dan hoor je zo'n naar geluid en dan denk je echt van...damn..dit is echt niet goed 8)

Setragasj
17 November 2003, 10:53
Originally posted by dext0r
ik heb sochtends vaak last van een knakkende of vastzittende kaak
dat is echt uberkut :7

zit je kaak op slot..moet je ff kracht zetten..en dan hoor je zo'n naar geluid en dan denk je echt van...damn..dit is echt niet goed 8)
dat heb ik ook gehad. dat is heeeel irritant.
als ik ging eten had ik het soms ook en dan kun je gewoon niet kauwen.. :(
maar ik heb t nu al een tijdje niet meer gehad.

biffyclyro
17 November 2003, 13:14
ik heb het de laatste tijd heel erg, maar niet alleen dat ik alles kan knakken, naja dat zijn dan mn vingers, enkels, polsen, rug, nek, knieën, maar ik heb er ook onwijze last van.
ik ga toch maar eens naar de dokter, want echt tof is het niet :no:

FunFair
17 November 2003, 13:26
heb het alleen in m'n nek.. maar ik ga het niet expres doen.. het zit toch goed, waarom ermee kutten door vanalles te laten knakken?

annomeisje
17 November 2003, 15:05
Knakken...ik probeer het wel eens, maar ik kan het niet.

Helenaa
17 November 2003, 15:47
Mijn rechter teen kan heel goed knakken.. echt steeds al ik hem beweeg :p En vingers enzo.. De rest wel eens zonder dat ik het expres doe..

Headliner
17 November 2003, 17:42
ik knak altijd m'n nek, of m'n vingers

Babysmurfie
17 November 2003, 18:08
Ik heb dat in mijn nek, kan soms best wel pijn doen, en gezond kan het volgens mij niet zijn nee8)

The6thgate
17 November 2003, 18:24
mn pols kan ik wel knakken maar dat voelt vrij vervelend dus doe ik verder ook niet.
verder mn vingers, maar dat lukt niet altijd

Eelcotje
17 November 2003, 20:55
Originally posted by elvenkindje
Het schijnt dat je er reuma van krijgt, ik doe het zelf ook altijd met mn vingers. Is overigens zeer irritant als het naast je oor gebeurt :p

|:( denk maar niet dat je er chronische reuma van krijgt.., dat is 100x erger.. neeh acute reuma is nog te genezen..

gewrichtsontstekingen... dus..

Rensje
18 November 2003, 05:28
Ik doe dat geknak meestal zonder erbij na te denken...
En heel af en toe houd ik een wedstrijdje met mijn nichtje. :p

Jochemmm
18 November 2003, 08:17
Originally posted by dext0r
ik heb sochtends vaak last van een knakkende of vastzittende kaak
dat is echt uberkut :7

zit je kaak op slot..moet je ff kracht zetten..en dan hoor je zo'n naar geluid en dan denk je echt van...damn..dit is echt niet goed 8)
au, dat ken ik. Vervelend als dat zeg maar opeens tijdens het eten gebeurd *kauw**kauw**kauw* KNAK!!! en dan maar snel aan je kaak voelen of alles nog op z'n plaats zit :z

Eelcotje
18 November 2003, 12:15
Originally posted by Jochemmm
dank u voor de uitleg 8)

wordt een leuk kwaaltje voor op m'n oude dag :+ iemand die dan mijn rolstoel wil duwen? :wave: :p

Ik heb hetzelfde ook erg hoor :), ook in me rug, en nek :{

Maarja, heb eigenlijk eerder spierpijn door me brakke slaapbank.. (slechte ondersteuning)

lieve colafles
18 November 2003, 16:22
volgens mijn mensedieck mevrouw van een tijdje geleden waren er verschillende meningen over het knakken en was het nog niet medisch bewezen..

mar wat ik hoorde was dat het ook spieren kunnen zijn die over elkaar rollen..


ik heb eigenlijk verschillende knakjes in mijn lichaam
1. in mijn onderrug die doet echt heeel erg veel pijn en die klinkt ook echt NIET GOEd
2. in mijn heupen als ik met mijn heupen draai, dan zak ik er als waren doorheen
3. van die lose vingerknakjes enzow

kan dat dat er drie verschillende knakken zijn ?

annomeisje
18 November 2003, 16:26
als je kunt knakken sluiten je gewrichten niet perfect aan.

JEANUS
18 November 2003, 16:53
Originally posted by Instructio4
ik knak altijd mn enkels en mn knieën en mn linkerpols.
verder niks.


je linkerpols was toch die je gebroken had ?!

Setragasj
18 November 2003, 16:55
Originally posted by JEANUS
je linkerpols was toch die je gebroken had ?!
ja die ja.
soms knakt ie in de verkeerde positie en dan moet ik em terugknakken. :)

The6thgate
18 November 2003, 17:36
Originally posted by lieve colafles
mar wat ik hoorde was dat het ook spieren kunnen zijn die over elkaar rollen..
zeer onwaarschijnlijk

Eelcotje
18 November 2003, 18:39
Originally posted by lieve colafles
mar wat ik hoorde was dat het ook spieren kunnen zijn die over elkaar rollen..
:no:

Irene!!!!
18 November 2003, 18:41
Originally posted by The6thgate
zeer onwaarschijnlijk

nee k denk ook niet dat het aan je spieren ligt..

ik knak mijn grote tenen altijd 8) mijn pols ook wel es, want daar heb ik de laatste tijd last van en als k em knak dan is ie ff beter.. mijn vingers knak ik nooit eigenlijk, ik kan er echt niet tegen als mensen dat bij mij in de buurt doen :s

BlackMystery
19 November 2003, 23:40
ik kan men vingers allemaal kraken, benen, rug beetje, en vooral men nek is wel graaf :p
en wat het doet?
wel ik heb er nog geen last van gehad
in tegenstelling
als ik vind dat men nek vastzit
eens goed kraken doet wonderen
en zijn er geen dokters die die techniek zelfs gebruiken om te genezen?

N00se
25 November 2003, 15:44
Originally posted by Eelcotje
Dat geknak kom omdat de ruimte tussen het gewricht binnen een fractie van een seconde vergroot wordt.
Waar normaal lichaamsvocht is, moet 2/3 keer zoveel lichaamsvocht komen. Deze wordt dan opgevuld met een bepaald.. gas.., as far as I know..
die gas komt er zo snel dat er in principe een soort explosie(tje) in je lichaam is.


How The Fuck kan er nu een of ander soort gas tussen u gevrichten zitten, vloeistof tot daar aan toe maar gas :?

Leg dat maar eens wetenschappelijk uit als je kan :Y)

L_angeldc
25 November 2003, 16:25
ik knak mijn vingers soms
zo van, handen bij elkaar en naar me toe halen, dan knakken ze vanzelf
ze zeggen tegen mij dat het slecht is, maar zijn er echt bewijzen dat je er op latere leeftijd last van krijgt of iets dergelijks?

WishfulDreaming
25 November 2003, 17:48
mijn tenen en knieen doen het spontaan :p
vingers kan ik als ik moet :d

verder kazn ik mijn been aan mijn heup uit de kom duwen 8-)

RandyJC
25 November 2003, 21:39
als ik last van men nek heb dan knak ik mijn nek. etc voor handen.

als ik door mijn knieeën ga dan knakken ze automatisch en me grote teen kan ik ook alle 2 de voeten :+



als ik door me knieeën ga dan knakken ze dus en dat is wel een leuk geluid als je bij mensen thuis zit :+

jarno109
20 December 2003, 18:09
Originally posted by Eelcotje
Dat geknak kom omdat de ruimte tussen het gewricht binnen een fractie van een seconde vergroot wordt.
Waar normaal lichaamsvocht is, moet 2/3 keer zoveel lichaamsvocht komen. Deze wordt dan opgevuld met een bepaald.. gas.., as far as I know..
die gas komt er zo snel dat er in principe een soort explosie(tje) in je lichaam is.

In hoeverre het ongezond is.., tja bij overmatig gekloot ermee.. :D hehe.., kan je er gewrichtsontstekingen van krijgen...


goeie uitleg
als je te vaak knakt dan krijg je er reuma van en dat is zeer vervelend dus kijk uit met het te vaak doen

jarno109
20 December 2003, 18:15
Originally posted by Eelcotje
|:( denk maar niet dat je er chronische reuma van krijgt.., dat is 100x erger.. neeh acute reuma is nog te genezen..

gewrichtsontstekingen... dus..

eerlijk gezegd volgens mij wel......

miesje
22 December 2003, 18:03
Originally posted by jarno109
eerlijk gezegd volgens mij wel......

En ik altyd maar denken dat reuma erfelijk is,niet dat ik gelijk ieder1 geloof dat je van knaken reuma kan krijgen want anders zouw een fysio of wie dan ook da tog nie mogen doen want dan krijg je een reuma epedimie

jarno109
22 December 2003, 18:45
Originally posted by miesje
En ik altyd maar denken dat reuma erfelijk is,niet dat ik gelijk ieder1 geloof dat je van knaken reuma kan krijgen want anders zouw een fysio of wie dan ook da tog nie mogen doen want dan krijg je een reuma epedimie

ja maar dat knakken is een ander soort knakken, kan het niet precies uitleggen. je spieren zitten soms vast en dan kan de fysio door knakken het los maken.

jarno109
8 January 2004, 19:29
trouwens een fysio leert er ook voor, die is er om je beter te maken niet om je aan reuma te helpen.

miesje
8 January 2004, 19:41
Maar er zijn hele slechte waardoor het erger wor:'(

jarno109
8 January 2004, 21:27
Originally posted by miesje
Maar er zijn hele slechte waardoor het erger wor:'(

ja maar daar heb ik het niet over. ik heb het over de normale, de goede:)

Riddler
10 January 2004, 11:36
als ik me smorgens uitrek knakt mijn rug altijd. en mijn vingers knakken ook altijd, maar das meer ene zenuwtik geworden :{

w00t
11 January 2004, 21:12
Originally posted by dext0r
ik heb sochtends vaak last van een knakkende of vastzittende kaak
dat is echt uberkut :7

zit je kaak op slot..moet je ff kracht zetten..en dan hoor je zo'n naar geluid en dan denk je echt van...damn..dit is echt niet goed 8) Daar krijgen bijna alle mannen mee te maken. Dit komt doordat je kaken groeien. Het verschijnsel is vrij onschuldig, tenzij ie echt op slot gaat zitten.

:wave:

Bazzemans
17 January 2004, 14:46
Ik heb heel vaak zo'n zwaar gevoel in mijn nek en dan moet ik ook gewoon ff mijn nek kraken, anders dan voelt dat gewoon niet relaxed. Weet iemand misschien of hier wat tegen te doen is of moet je die nek gewoon niet kraken. Ik heb ook vaak last van me nek als ik mijn sport (voetbal) beoefen?

Sanne
17 January 2004, 16:52
Ik kan er echt niet tegen als iemand dat doet. Dat geluid is zooo vies!

dupke
17 January 2004, 23:59
m'n knieen hebben lange tijd geknakt... en toen moest ik langs de fisio om vocht er uit te halen:p nu knakken alleen me vingers en nek enzo nogmaar:p

silverchair
18 January 2004, 09:38
me knieen..verder me vingers maar dat doek al niet meer :+