PDA

Bekijk de volledige versie : geluidsinstalatie


ik_ben_de_man
19 November 2003, 19:26
ik wil dus mijn tv ( incl dvd-speler en vhs-recorder ) en mijn computer op dezelfde boxen aansluiten , zonder tussenkomst van stereoset , dus gewoon een soort 5.1 set die je op je pc kan aansluiten en dan de tvv ernaartoe ...

hoe doe je dit , welke aansluitingen zijn noodzakelijk op alle apparaten ?

als je typenummers of foto's van iets nodug hebt om te kunnen ordelen zeg he t maar :9

TheGroovMaster
19 November 2003, 22:01
een versterker ofzo heb je dan wel nodig, ik ben ook al beetje aan het kijken naar zoites. Je hebt verschillende ingangen die gekoppeld worden aan die 5.1 of zelfs meer boxen.

welke goed is, geeeeen id moet je toch zelf ff research naar doen.

vlotganger
22 November 2003, 08:28
ik hbe een 5.1 boxenset, en mn stereo eraanhangen, je kunt gewoon de jack-plugs van je boxen(subwoofer meestal) in je geluidskaart duwen, dan heb je je geluid al. als je ook geluid van je tv wilt, zul je een splitter moeten hebben/kopen/lenen/huren die je op je geluidskaart zet. uit de sploitter komt dan een kabel naar je TV, en een kabel naar je Subwoorfer. let wel! de kabel die naar je TV loopt moet aan de ene kant een jackplug hebben (voor in de geluidskaart) en aan de andere kant een Tulpstekker, voor in de TV. Het werkt bij mij prachtig. het mooie is, dat als je pc uitstaat, en je boxen aan, dat je dus WEL geluid uit die boxen krijgt. dus heb je altijd 5.1 surround.

ik hoop dat je er nog uitkoomt.

dext0r
23 November 2003, 21:29
je kunt natuurlijk ook gewoon een goedkoop

dvd home cinema setje kopen

(LG a €249 mediamarkt) en die op je tv aansluiten
en een van de extra ingangen gebruiken voor je PC

SIM-PEL en vooral effectief

vlotganger
24 November 2003, 05:49
ik was voor 16€ klaar.

ik_ben_de_man
24 November 2003, 20:17
Originally posted by vlotganger
ik hbe een 5.1 boxenset, en mn stereo eraanhangen, je kunt gewoon de jack-plugs van je boxen(subwoofer meestal) in je geluidskaart duwen, dan heb je je geluid al. als je ook geluid van je tv wilt, zul je een splitter moeten hebben/kopen/lenen/huren die je op je geluidskaart zet. uit de sploitter komt dan een kabel naar je TV, en een kabel naar je Subwoorfer. let wel! de kabel die naar je TV loopt moet aan de ene kant een jackplug hebben (voor in de geluidskaart) en aan de andere kant een Tulpstekker, voor in de TV. Het werkt bij mij prachtig. het mooie is, dat als je pc uitstaat, en je boxen aan, dat je dus WEL geluid uit die boxen krijgt. dus heb je altijd 5.1 surround.

ik hoop dat je er nog uitkoomt.

ik volg je wel ja , maar werkt dit dan ook zonder die stereo , want die heb ik niet want ik luister toch altijd via de pc me muziek ...

vlotganger
25 November 2003, 12:42
tuurlijk. dan moet j een kabelk van j videokaart (verexecuteer, GELUIDSKAART) naar je tv linken. als je bij je TV een home cinemasset hebt is het helemaal makkelijk, want meestal heeft de subwoofer nog wel at uit/ingangen over.