PDA

Bekijk de volledige versie : maar het litteken blijft...


nevaeh1987
2 December 2003, 21:13
Lieve meis

Het is niet jouw schuld
Maar van die stomme vent
Je wil er graag over praten
Over die man die je niet eens kent
Waarom, waarom jij?
Wat deed hij je aan?
Blauwe plekken vervagen
Maar het litteken zal niet vergaan.
Lief onschuldig kind
Onthoud ik ben er altijd
Nu, morgen, overmorgen
Altijd…zodat het verdriet een beetje slijt

0Vera
3 December 2003, 13:17
:(

FiZz
3 December 2003, 13:37
Originally posted by 0Vera
:(

Kom nou! zo slecht is het gedicht niet!

Ik vind hem best mooi :+

Riddler
3 December 2003, 16:02
:huh: woow ;(

Raspberry
3 December 2003, 16:39
mooi

Rensje
3 December 2003, 17:13
Mooi, goede context.

lieve colafles
3 December 2003, 22:23
het verhaal erachter is heel erg mooi
het is abcb' rijmschema en ik vind het eigenlijk een beetje te gedwongen gerijmd.. Het is een troostend gedichtje dat is heel mooi.. Toch als gedicht zelf vind ik hem niet zo mooi omdat bijvoorbeeld met die stomme vent je het ding al verraad..
het ritme loopt ook niet helemaal lekker
het aantal lettergrepen per zin is ongeveer 5, dat is in ieder geval je basis. De uitspatters naar 9 en 11 lettergrepen zijn soms niet helemaal mooi gevormd. Ik ben eigenlijk wel voor uitspatters (de zin nu, morgen, overmorgen is heel erg mooi), mits deze noodzakelijk zijn.
maar bijvoorbeeld je laatste zin altijd... zodat het verdriet een beetje slijt is een uitspatter die gemaakt word naar mijn gevoel om alleen je rijm op orde te maken. Hij is ook niet nodig
je kan de zin compacter maken.. je hoeft hier natuurlijk niet iets mee te doen, maar tis een tip..

wel wil ik graag zeggen dat het idee heel erg goed is, blijf er ook zijn. dit soort dingen (tenminste ik interpreteer als iets in de buurt van verkrachting) zijn altijd heel erg moeilijk en vergen heel erg veel geduld en een luisterend oor, ik ben heel erg blij dat jij met dit gedicht toont dat jij dat wil zijn.. want het lieve meisje heeft het heel erg nodig.. SUCCES :)


(5-6-7-9-5-5-7-9-5-7-7-11)

JEANUS
4 December 2003, 12:46
Wow , echt heel mooi :( :love: