PDA

Bekijk de volledige versie : dvd kopiëren met nero burning??


Lorie
5 December 2003, 11:30
ik heb nero burning op mijn pc. Als ik nu een dvd wil overnemen, lukt dat met nero burning? Dan moet ik wel een leeg dvd schijfje kopen, waarschijnlijk op een gewone cd-r lukt da niet zeker??

Mss een wat simpele vraag voor jullie, maar ik heb nog nooit een dvd gecopieerd.:?

Lorie

dext0r
5 December 2003, 11:40
ja dat moet op een dvd schijfje, let wel op dat je + of - cd schijfjes koopt
bovendien zou ik ook maar even kijken of de dvd die je wilt kopieren wel op dat lege schijfje past qua grootte
en ook moet je oppassen met het kopieren van dvd's dat je dus niet de kopieer beveiliging over je heen krijgt 8)

Nightwolf
5 December 2003, 12:37
Originally posted by dext0r
let wel op dat je + of - cd schijfjes koopt

say what? :?

Pakspul
5 December 2003, 12:59
Originally posted by dext0r
, let wel op dat je + of - cd schijfjes koopt
cd? dvd sukk0l :+

Atjeuh
6 December 2003, 10:07
ik kan mn films wel op gewone cd schijfjes branden :) alleen kunnen niet alle dvd spelers die lezen... en ik brand hem dan gewoon met nero 5

Lorie
6 December 2003, 10:46
mijn dvd speler is al 2 jaar oud, dus zal die waarschijnlijk overgenomen dvd's op cd'r wel niet kunnen lezen:no:

FunFair
6 December 2003, 11:45
:{

je kunt niet branden met een DVDplayer.. daar moet je een DVDBrander voor hebben :{ daarbij moet je vervolgens opletten of je een DVD-Writer hebt of een DVD+Writer
Dan moet je vervolgens dus de goede soort DVD schijfjes kopen. Deze zijn ook te verkrijgen in DVD-R en DVD+R...

Je kunt geen DVD op CD zetten.. een DVD is namelijk 4000 MB en een CD is 700 MB.. dat past dus nooit.. andersom uiteraard wel.

dext0r
6 December 2003, 15:14
Originally posted by Pakspul
cd? dvd sukk0l :+

ja tiepo soz
damn ej zonder microscopisch oog zien ze er gewoon t zelft uit hoor :P

Atjeuh
6 December 2003, 15:15
Originally posted by FunFair
:{


Je kunt geen DVD op CD zetten.. een DVD is namelijk 4000 MB en een CD is 700 MB.. dat past dus nooit.. andersom uiteraard wel.
ownee kan dat niet :p ik kan het wel als ik de film in 2 delen knip en hem dan dus gewoon op 2 cd's brand :) ik doe dit al een tijdje... en het kan dus wel :p

dext0r
6 December 2003, 15:33
Originally posted by Atjeuh
ownee kan dat niet :p ik kan het wel als ik de film in 2 delen knip en hem dan dus gewoon op 2 cd's brand :) ik doe dit al een tijdje... en het kan dus wel :p

dan is het geen dvd kwaliteit maar eerder divx o.i.d

wat jij zegt is dus feitelijk 2000mb op een 700mb cd persen,..wat dus niet kan :+

TheGroovMaster
6 December 2003, 16:01
als je een oude DVDplayer hebt is het ook welles handig om te kijken of deze + en - ondersteund of niet! wel zo leuk als je een brander koop die - is en een + player hebt :+
Meeste DVDplayers ondersteunen inmiddels wel de meeste voorkomende DVD formaten.

Lorie
8 December 2003, 07:36
Merci voor de tips!!:thumbsup: :respect: :thumbsup:

Lorie

Nielssss
14 December 2003, 15:01
En als ik nou films van internet afhaal (.avi-bestanden), kan ik ze dan met Nero (Video-cd) op een dvd cdtje branden????? Of moet ik nog iets extras doen?

dext0r
15 December 2003, 00:53
Originally posted by Nielssss
En als ik nou films van internet afhaal (.avi-bestanden), kan ik ze dan met Nero (Video-cd) op een dvd cdtje branden????? Of moet ik nog iets extras doen?
converteren naar mpeg? als nero dit tegenwoordig niet al kan doen...

WhizzCat
15 December 2003, 09:33
Originally posted by dext0r
converteren naar mpeg? als nero dit tegenwoordig niet al kan doen...

:yes:

met en mooi proggie dat TMPEGEnc heet kan je ze converteren naar een geschikt formaat om ze als VideoCD te fikken met Nero en dat wordt vrijwel door elke dvd speler ondersteunt :)

ik_ben_de_man
15 December 2003, 20:02
Originally posted by Nielssss
En als ik nou films van internet afhaal (.avi-bestanden), kan ik ze dan met Nero (Video-cd) op een dvd cdtje branden????? Of moet ik nog iets extras doen?

wat is een dvd cd ?

8|