PDA

Bekijk de volledige versie : hellup stoplichtverbinding


Sanne
18 December 2003, 23:37
Heeelp!!
Ik heb een internetverbinding die telkens wegvalt. Alleen vanaf 10 uur 's avonds doet hij het normaal.
Echt heeeel irritant!
Iemand tips voor me??

x:no:

FunFair
19 December 2003, 07:57
welke provider heb je?

kan zijn dat iemand een statisch ip heeft ingesteld en jij dynamisch... en dat de provider ip's aan het wisselen is, waardoor er nu 2 mensen op 1 ip zitten.. die schoppen elkaar er dan steeds af :p

Eelcotje
19 December 2003, 09:45
Originally posted by FunFair
welke provider heb je?

kan zijn dat iemand een statisch ip heeft ingesteld en jij dynamisch... en dat de provider ip's aan het wisselen is, waardoor er nu 2 mensen op 1 ip zitten.. die schoppen elkaar er dan steeds af :p



Dat is zoooo grappig :D whehehe telkens elkaar eraf schoppen... terwijl je niet weet wie het is.. en de aanhouder wint (yee) :p

FunFair
19 December 2003, 10:02
in zo'n geval moet je gewoon je provider bellen en dan aangeven dat jij dynamisch bent.. dan krijgt de andere een telefoontje dat deze em ook dynamisch moet zetten hoor... 't is niet net zo vaak proberen totdat de ander opgeeft :p das lullig voor de andere

TheGroovMaster
19 December 2003, 11:28
je ISP (internet service provider) bellen kan best wel helpen idd! probeer dan eens.
Modem resetten kan je ook nieuw ip adres verkrijgen.

Sanne
19 December 2003, 12:10
Okeej dankjewel
Ik heb trouwens chello. Zal die gasten es bellen of ze me kunnen helpen
X

Glenneke1
19 December 2003, 12:30
doen :thumbsup:

FunFair
20 December 2003, 12:27
Originally posted by sanne1811
Okeej dankjewel
Ik heb trouwens chello. Zal die gasten es bellen of ze me kunnen helpen
X

hehe verwacht niet te veel :Y)


modem resetten is trouwens simpel.. gewoon ff de stekker er een paar minuten uit laten

Sanne
20 December 2003, 15:18
modem resetten is trouwens simpel.. gewoon ff de stekker er een paar minuten uit laten

Dat heb ik gedaan, maar het heeft niet geholpen

TheGroovMaster
20 December 2003, 15:32
Originally posted by sanne1811
Okeej dankjewel
Ik heb trouwens chello. Zal die gasten es bellen of ze me kunnen helpen
X stond van de week in de krant of zelf gisteren dat chello samen met 1 of andere vage ISP de kutste helpdesk had :+

succes, laat ff weten hoe het word afgehandeld, lijkt me wel leuk om te weten nu ik weet dat ze een shit helpdesk hebben. xx

Sanne
21 December 2003, 14:09
Ben al een kwartier aan het zoeken op die chello site naar het telefoonnummer , maar dat zal vast wel aan mij liggen haha
x:rolleyes:

Sanne
21 December 2003, 14:11
Jaaaa gevonden!

Sanne
21 December 2003, 14:22
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETJE wat een stelletje eikels!!
Die idioot die ik aan de lijn kreeg zei dat hij geen problemen zag met mijn verbinding in zijn computer dus dat ik dan maar moest bellen over een tijdje of het probleem er nog is!!!
Ik heb als meer dan 2 maanden last hiervan!!GRRRRR
:[
Sorry moest even afreageren

TheGroovMaster
21 December 2003, 14:33
hehe dacht al zoiets. das altijd zo met die gasten, schuiven het altijd uit... heb het met kennis net gehad op basisscholen.

hehe succes meid

Sanne
21 December 2003, 14:37
hehe succes meid

Ja dankje kan ik gebruiken :'(
Betaal je je helemaal scheel aan dat rotchello en dan willen ze je nog geeneens helpen!!

FunFair
21 December 2003, 16:26
flink genaait.....
zal ff kijken op andere fora of ik een soortgelijk probleem kan vinden met misschien een oplossing.

FunFair
21 December 2003, 16:29
paar dingetjes van ander forum met mensen die er ook last van hebben:

Je kan ook even het powermanagement van je netwerkkaart uitzetten dat wil ook wel eens helpen.
Device Manager->Network adapters->Properties->Powermanagement->Allow the computer to turn of this device to save power uitvinken

werk je trouwens achter een router? of zit het internet direct op je pc?

FunFair
21 December 2003, 16:34
ik denk overig dat het nogsteeds een IP Adres conflict is... schijnt wel voor te komen bij chello lees ik...


doet het internet het trouwens weer als je, je pc reboot? of werkt het opeens vanzelf weer?

Sanne
21 December 2003, 16:41
Je kan ook even het powermanagement van je netwerkkaart uitzetten dat wil ook wel eens helpen.Device Manager->Network adapters->Properties->Powermanagement->Allow the computer to turn of this device to save power uitvinken

Uhm... ik ben hier nieso goed in

werk je trouwens achter een router? of zit het internet direct op je pc?

Ik denk dat het direct op mijn pc zit

doet het internet het trouwens weer als je, je pc reboot? of werkt het opeens vanzelf weer?

Het werkt opeens vanzelf weer. Heel raar, dan word ik van msn afgegooid en kan ik geen sites openen en een paar seconden later wel weer heel even.

Bedankt dat je me wilt helpen trouwens :thumbsup:

FunFair
21 December 2003, 17:14
Heb je Windows 2000/XP of Windows 98/ME?

en in het nederlands of engels?

Sanne
21 December 2003, 17:18
Windows XP nederlands

ik_ben_de_man
21 December 2003, 17:24
Originally posted by sanne1811
Windows XP nederlands

mijn computer -> configuratiescherm en dan precies doen wat funfair zei.

koelkast
21 December 2003, 17:35
stel anders een andere dns server in als degene van chello zelf. dit kan ook wel eens een hele hoop oplossen.

de dns van deamon en planet internet zijn goed :)

FunFair
21 December 2003, 17:36
ik denk dat je wat duidelijkere aanwijzingen moet geven hiervoor.. en ook de dns servers geven :p

en als je de dns servers insteld, moet je dan ook je ip adres vast instellen trouwens?

Sanne
21 December 2003, 17:56
Device Manager, dns server, router, dynamisch, powermanagement, reboot whaaaaaa heeeeeeeeeelp!

Ik kan best wel goed met mijn computer omgaan, maar weet haast helemaal geen termen. Jullie kunnen net zo goed Turks praten, dan versta ik er denk ik net zo veel van haha.

:)

FunFair
21 December 2003, 18:42
lol ken je niet iemand die wat meer van netwerken afweet? :p

dext0r
21 December 2003, 22:47
het kan net zo goed een fucked up netwerk kaartje zijn...
conflicterende IRQs etc...

of hele brakke DHCP lease tijden... maar dat lijkt me sterk..

Glenneke1
21 December 2003, 22:52
http://gamersdesk.t-raw.be

ga hier eens horen :)
daar zit een ICT-specialist da ik goe ken, dee is wreed geintreseerd in netwerke, nu weet ik wel ni of da voor Nederlandse providers ook telt :rolleyes:

Sanne
21 December 2003, 23:21
http://gamersdesk.t-raw.be
ga hier eens horen
daar zit een ICT-specialist da ik goe ken, dee is wreed geintreseerd in netwerke, nu weet ik wel ni of da voor Nederlandse providers ook telt

Dankje ik heb er een berichtje geplaatst

FunFair
22 December 2003, 09:00
Originally posted by dext0r
het kan net zo goed een fucked up netwerk kaartje zijn...
conflicterende IRQs etc...

of hele brakke DHCP lease tijden... maar dat lijkt me sterk..

tjah.. maar aangezien er meer mensen last hebben.. vooral met chello :p

soms is het ook opgelost door de kaart op 10mbit half duplex te zetten ipv 100mbit full...

tis een kwestie van een paar dingen testen, maar via internet gaat dat niet zo makkelijk he :p

Sanne
22 December 2003, 14:58
Heb vandaag die lullo's bij chello weer gebeld. Toen was het opeens WEL makkelijk op te lossen!Paar dingetjes veranderd bij mijn internet opties en nu kan ik weer lekker internetten JEUH!!
*) :+ :thumbsup:

Sanne
22 December 2003, 15:02
Neeeeeeeeeeeej hij valt weer telkens weg
boehoehoe!

ik_ben_de_man
22 December 2003, 22:23
Originally posted by sanne1811
Neeeeeeeeeeeej hij valt weer telkens weg
boehoehoe! satp je over naar een andere provider...

chello sucks big time , heb kennisen , die betalen per maand 60 euro , en downloaden met 6 kbps...

Sanne
22 December 2003, 22:28
Ja dat is misschien wel gewoon een idee. Kun je me er 1tje aanraden?

sum
24 December 2003, 14:22
@home :)

deze ruleert

ik_ben_de_man
24 December 2003, 18:22
thuis gebruik ik zeelandnet , maar zoals de naam al zegt is dat alleen in ons boeren provincietje te krijgen , woon je btw in belgie of in nederland ?

Gimli
24 December 2003, 18:47
kom voor internetadvies maar naar mij toe


ik heb adsl van demon
kijk deze site maar
ze zijn pas ook heel goed beoordeeld door de consumentenbond
en ze zijn snel
goedkoop
stabiel
bbned
en ze hebben uitstekende service
en een snelle hoge kwaliteits newsserver

https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html
http://www.demon.nl/demon/nieuws/persberichten/20031222.html

ik ben zo lief voor demon om ze te promoten
want na een 4(of meer) jarig abbo van chello gehad hebben ben ik maar wat blij!

overgens
chello bellen is leuk
goed voor je sociale vaardigheden bloeddruk etc.
maar je krijgt er geen beter internet van.
in mijn en misschien ook jouw geval dan..
want als jij in een wijk zit waar veel (teveel) mensen chello hebben
en chello heeft geen zin (typisch) om zijn verbinding beter te maken omdat dat geld kost.
dan zit je dus mooi met een probleem
en kun je alleen goed internetten als het rustig is (na 10 uur en sochtends)
neem dat maar van mij aan.

ik kan nog wel 10 kantjes doorlullen maar dan lezen mensen het niemeer.

chello...:kwaaist:

sum
26 December 2003, 10:11
hmmmz heb ik effe geluk dak @home heb :z

dext0r
26 December 2003, 17:15
mensen vergeten hier soms dat een helpdesk van een bedrijf vaak niet door het bedrijf zelf wordt gerunned maar door een daarvoor ingezette instantie...

lekker afvitten op chello is dan ook erg sim-pel

Glenneke1
26 December 2003, 19:36
daz waar

maar de helpdesk veroorzaakt de probs me de verbinding dan weeer niet :no:

ik_ben_de_man
26 December 2003, 23:17
Originally posted by dext0r


lekker afvitten op chello is dan ook erg sim-pel moeten ze maar zelf de helpdesk runnen , of een beter bedrijf zoeken....

dext0r
28 December 2003, 14:40
Originally posted by ik_ben_de_man
moeten ze maar zelf de helpdesk runnen , of een beter bedrijf zoeken....


ik durf bijna te wedden dat 80% van de klachten die een helpdesk binnenkrijgt op last is van de stupiditeit van de gebruikers zelf..
het is daarom niet verwonderlijk dat ze je gauw afwimpelen met een stom lul verhaaltje of het probleem bij jezelf leggen. terwijl ze ondertussen wellicht al bezig zijn met het oplossen van een storing..

overigens moet je ook ten rade nemen dat wanneer er bij 1 iemand een problem wordt geconstateerd er eigenlijk nog niet veel aan de hand is..pas wanneer er een straat of een wijk plat ligt.. dan wordt hte zaak voor hun om er wat meer vaart achter te zetten en kunnen ze ook nar de mensen die bellen naar buiten brengen dat het om een bekende storing gaat..

ieder geval individueel behandelen is gewoon niet te doen..

Glenneke1
28 December 2003, 14:49
Originally posted by dext0r
ik durf bijna te wedden dat 80% van de klachten die een helpdesk binnenkrijgt op last is van de stupiditeit van de gebruikers zelf..
het is daarom niet verwonderlijk dat ze je gauw afwimpelen met een stom lul verhaaltje of het probleem bij jezelf leggen. terwijl ze ondertussen wellicht al bezig zijn met het oplossen van een storing..

ieder geval individueel behandelen is gewoon niet te doen..

da kan wel zijn maar hier in België zou da normaal niet moge gebeure

onze pa is supervisor in zoon ding bij electrabel en dee moezt zo iemand ontslage wegens klante afwimpele voor domme foute zoals jij zei( dit gebeurt idd veel te veel op een dag) maar dat iz die mensen hun werk en ze worden er vet voor betaalt dus zoude ze da normaal NIET moge doen

dext0r
28 December 2003, 14:52
#1 typ aub eens gewoon Nederlands in plaats van dat dialect.

om op je post in te gaan..natuurlijk is dit niet toegestaan. maar al gauw zet zo'n bedrijf ook al een verhaaltje op de tape van: op dit moment is er een storing in....<plaats> wij werken aan een oplossing.. o.i.d

je moet nu eenmaal eerst meerdere klachten binnen hebben uit een bepaalde wijk wil je kunnen spreken van een echte storing..
komen er geen meerdere storingen uit het zelfde rayon dan ligt het probleem meestal bij de user thuis..
en in principe gaat de service van je kabelboer maar tot aan het modem....

ik_ben_de_man
28 December 2003, 15:45
Originally posted by dext0r
#1 typ aub eens gewoon Nederlands in plaats van dat dialect.

om op je post in te gaan..natuurlijk is dit niet toegestaan. maar al gauw zet zo'n bedrijf ook al een verhaaltje op de tape van: op dit moment is er een storing in....<plaats> wij werken aan een oplossing.. o.i.d

je moet nu eenmaal eerst meerdere klachten binnen hebben uit een bepaalde wijk wil je kunnen spreken van een echte storing..
komen er geen meerdere storingen uit het zelfde rayon dan ligt het probleem meestal bij de user thuis..
en in principe gaat de service van je kabelboer maar tot aan het modem.... ook weer gelijk in.

ik heb een kabelabbo bij zeelandnet , die runnen zelf hun helpdesk ( open dag geweest :P ) en zijn ook allemaal mensen die er iets van afweten enzo , ik word als er iets aan de hand is nooit afgewimpeld met de stomste oplossingen ooit bedacht.

Sanne
29 December 2003, 13:47
Na een hoop bellen ben ik nog helemaal niks verder!Ik heb een contract van 2 jaar dus kan chello niet opzeggen dus kan ik lekker hele dagen gaan lopen kloten met mijn internet totdat mijn contract is afgelopen!:notgood:

ik_ben_de_man
30 December 2003, 11:09
Originally posted by sanne1811
Na een hoop bellen ben ik nog helemaal niks verder!Ik heb een contract van 2 jaar dus kan chello niet opzeggen dus kan ik lekker hele dagen gaan lopen kloten met mijn internet totdat mijn contract is afgelopen!:notgood: mischien consumentenbond of ombudsman dreigen ofzow ?

naar ookdatnog toe stappen enzow helpt meestal wel hoor :yes:

Sanne
30 December 2003, 17:02
Ja ik ben flink elke dag :) aan het zeuren en misschien dat er over een maand wel iemand komt :rolleyes: