PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe vier jij kerst?


Ar-Tuur
25 December 2003, 10:00
Hoe vier jij nou eigenlijk kerst? Echt op de traditionele christelijke manier, dus o.a. naar de kerk gaan op kerstavond? Of zie je het vooral als mooi meegenomen vrije dagen waarin je ook nog ekker eet? :)

Ik ben zelf niet eens gedoopt, dus van huis uit gaan wij niet naar de kerk. Vroeger ben ik wel eens met mijn moeder meegeweest, maar dat was dan vooral omdat ze de mis in bepaalde kerken wel mooi vond :o Eigenlijk is het wel schijnheilig om dan één keer per jaar te gaan. Ik hoorde op het journaal trouwens dat 1 op de 3 mensen niet eens wist wat er met kerst gevierd werd :o
Dat weet ik dan nog net wel, maar ik hou het bij een gezellige paar dagen met lekker kerstontbijt en diner. En dat als heiden :o

Babysmurfie
25 December 2003, 13:31
Ben vroeger wel naar de kerk geweest, onder zachte dwang van thuis, maar dat doe ik niet meer.
Voor mij zijn het ook gewoon gezellige dagen met eten, pakjes, mensen op bezoek (en vrede:p).

ViveLaFète
25 December 2003, 15:31
ik zie het als een goede dag voor de commercanten

WhizzCat
25 December 2003, 15:50
niet :Y)

Easy as that

Youssef
25 December 2003, 15:54
Lekker 2 dagen vrij. Eindelijk uitslapen, en ECHT de hele dag vrij op een andere dag dan zondag. :)

eneri
25 December 2003, 17:36
kerst..omdat t moet.
mn ouders willen dat ik gezellig mee doe en echt andere opties heb ik niet, dus nouja.
ben inderdaad heel schijnheilig naar de kerk geweest gisteravond, en ja ook cadeautjes, en ook gourmetten vanavond en ook kerstontbijt 2 keer en morgen ook weer kerstdiner, alleen dan bij mn vader ipv moeder. Vooral die verplichte gezelligheid en verplicht sociaal mee doen en verplicht vrolijk zijn..:kots:

Het idee van vrede enzo vind ik allemaal heel goed, alleen beetje jammer om dat maar 2 dagen per jaar te bedenken.

CharmedOne
25 December 2003, 17:57
Ik heb er nooit zin in...
Maar enigste wat wij doen is, eten, op 2e kerstdag naar me oma, films kijken...
En nu zijn me vader, moeder en broer aan het discuseren.

WhizzCat
25 December 2003, 17:58
Originally posted by eneri
kerst..omdat t moet.
mn ouders willen dat ik gezellig mee doe en echt andere opties heb ik niet, dus nouja.
ben inderdaad heel schijnheilig naar de kerk geweest gisteravond, en ja ook cadeautjes, en ook gourmetten vanavond en ook kerstontbijt 2 keer en morgen ook weer kerstdiner, alleen dan bij mn vader ipv moeder. Vooral die verplichte gezelligheid en verplicht sociaal mee doen en verplicht vrolijk zijn..:kots:

Het idee van vrede enzo vind ik allemaal heel goed, alleen beetje jammer om dat maar 2 dagen per jaar te bedenken.

Ik mag jouw denkwijze wel :)

Zo denk ik er ook over :Y)