PDA

Bekijk de volledige versie : Microsoft


dieterke
27 December 2003, 10:43
wat vind je van Microsoft ? (hun programmas,houwding (als bedrijf)) :kots:

(bedoeling om een lekkere discutie op gang te brengen :p)

Plankje
27 December 2003, 10:56
goed bedrijf. Schrijven goede software en hebben leuke prijzen voor studenten. Hun klantenservice is ook erg goed (je kunt zo aan een cd key voor win xp komen terwijl je geen licentie hebt :d).

Mensen moeten niet zo zeiken op microsoft. Ze zijn niet voor niets het meest succesvolle bedrijf ter wereld

dieterke
27 December 2003, 11:03
ja :
ze integreren sun ms neit meer WAT ZE WETTELIJK MOETEN !!!!

Ze houden zich neit aan de W3C standaard met Internet Explorer wat ze WETTELIJK VERPLICHT ZIJN.

EXEL IS oorspronkelijk een open source programma voor unix zij hebben die code op hun naam gezet door die voor windows om te zetten.

ZE GEVEN hun broncode neit vrij (buiten aan sommige mensen voor ontwikeling)
terwijl de rechtbank ze VERPLICHT heeft om elke keer de bron code vrij te geven.

OP netwerken (lan) vinden ze geen linux hiervoor moet linux SAMBA instaleren en dan gaat het wel. WINDOWS meot normaal linux herkennen.

als ekl ander bedrijf dit doet moeten ze boetens betalen enz maar microsoft heeft een monopolie (op hme PCs)

zo kan ik nog uren door gaan maar ik ga eten :p :wave:

FunFair
27 December 2003, 11:18
ik zie het nut van dit topic niet.. plaats het in discussie ofzow, maar niet hier..

blijkbaar ben jij erg anti microsoft..
maar waarschijnlijk draai je zelf ook windows

ga maar lekker linux installeren.. en kom er maar achter dat windows toch wel prettig is.. who cares wat windows wel of niet heeft.. of wel of niet moet doen.. het werkt toch?
gezeik over mediaplayer etc.. en internet explorer... lijkt me rete irritant als dat soort dingen er niet in zouden zitten, aangezien je dan weer overal andere programma's vandaan moet halen.. :Z

dieterke
27 December 2003, 11:27
ik draai win XP voor mijn FXP programmas en servers te pingen :p en linux voor de rest (SUSE)
ja ben beetje antie microsoft :$

ik_ben_de_man
27 December 2003, 11:58
ik vind windows xp ( mits je het goed installeert , en niet te veel rotzooi op je harddisk heb staan ( virussenn en spyware )) echt uiterst stabiel draaien , lekker snel , bijna nooit meer errors enzo , ik vind het echter wel een beetje duur enzo , maar dat is alle software tegenwoordig.

over het algemeen ben ik over windows xp goed te spreken , dat is het enige wat ik gebruik van microsoft.

Miela
27 December 2003, 12:14
Originally posted by Plankje
goed bedrijf. Schrijven goede software en hebben leuke prijzen voor studenten. Hun klantenservice is ook erg goed (je kunt zo aan een cd key voor win xp komen terwijl je geen licentie hebt :d).

Mensen moeten niet zo zeiken op microsoft. Ze zijn niet voor niets het meest succesvolle bedrijf ter wereld
Helemaal mee eens! Hulde aan meneer Gates! :respect:

koelkast
27 December 2003, 13:44
microsoft zelf

Geweldig bedrijf heeft marketing en de commericieele waardes van software en eigen bedrijf helemaal goed begrepen al 5 jaar op rij verkozen tot beste markatiers en commericieel succes bedrijf van het jaar. Ze brengen 1 versie als 1 bedrijf aan de man en gaan zich hier op alle vlakken sterk voor maken.

de dag dat alle linux ontwikkelaard als redhat suse debian etc het eens zijn over welke standaard nu het beste is kunnen we verder met linux op een commericieel vlak

producten
Over elk product is zorgvuldig nagedacht waar gebruiksgemak en instap gemak het meeste prioriteit heeft. Leveren kant en klaar geintergreerde oplossingen die je kunt instaleren en gebruiken als een complete nono. kom je er alsnog niet uit is er wereldwijd ondersteuning op elk niveau in je eigen taal.

De prijzen zijn acceptabel door verschillende versies uit te brengen kan de gewone man software betalen studenten ook. grote bedrijven krijgen ook een redelijke prijs.

not-known
27 December 2003, 14:09
Originally posted by dieterke
ja :
ze integreren sun ms neit meer WAT ZE WETTELIJK MOETEN !!!!

vertel es? wat moet je van unix integreren in een win32 omgeving?

Ze houden zich neit aan de W3C standaard met Internet Explorer wat ze WETTELIJK VERPLICHT ZIJN.

*lacht* w3c is dus ABSOLUUT niet verplicht. het is een hulp middel voor bedrijven om te zien welke dingen er standaard mogelijk moeten zijn in een browser. maar daar houdt het wel mee op.

EXEL IS oorspronkelijk een open source programma voor unix zij hebben die code op hun naam gezet door die voor windows om te zetten.

enige referenties daarvan graag?

ZE GEVEN hun broncode neit vrij (buiten aan sommige mensen voor ontwikeling)
terwijl de rechtbank ze VERPLICHT heeft om elke keer de bron code vrij te geven.

ook onjuist, ze zijn helemaal niet verplicht bronnen vrij te geven. zou wel helemaal te zot worden heh, ze zijn nog altijd geen open source clubje 8)

OP netwerken (lan) vinden ze geen linux hiervoor moet linux SAMBA instaleren en dan gaat het wel. WINDOWS meot normaal linux herkennen.

wat mier je hier nou? als je samba installeert herkennen pc's elkaar :? dus?
samba bestaat onder linux voor het SMB protocol, dat doet oa. file sharing. Windows heeft dat al geďntegreerd zitten, dus zie je het niet als losse deamon. maar verder heeft samba niks met herkenning te maken hoor.

als ekl ander bedrijf dit doet moeten ze boetens betalen enz maar microsoft heeft een monopolie (op hme PCs)

mja dus? je moet es weten hoeveel zaken ze geschikt hebben met leuke bedragen :). daardoor komt het meeste niet eens voor het gerecht.
en als je het ergens niet mee eens bent, klaag ze maar aan! de kans dat je wint is miniem, aangezien MS vrij goede advocaten heeft ;)

zo kan ik nog uren door gaan maar ik ga eten :p :wave:
mja, baseer het volgende keer wel ergens op :)

MS is zeker geen fris clubje, maar aan de reacties te zien kennen hier weinig mensen de échte gronden, dus dat laat ik maar zitten.
mocht je iets serieus willen vinden (is niet bepaald moeilijk te vinden) google is je vriend. daar staan zat zaken die je aan het denken zetten :yes:

dext0r
28 December 2003, 14:37
Originally posted by dieterke
ik draai win XP voor mijn FXP programmas en servers te pingen :p en linux voor de rest (SUSE)
ja ben beetje antie microsoft :$

FPX programmas en servers pingen lukt je niet onder linux?
:loser: :loser:

FunFair
28 December 2003, 18:31
Originally posted by dext0r
FPX programmas en servers pingen lukt je niet onder linux?
:loser: :loser: :+ :d

euh hoe gaat ping ook alweer :+...


OWJAH!!! ping :p

not-known
28 December 2003, 20:38
Originally posted by FunFair
:+ :d

euh hoe gaat ping ook alweer :+...


OWJAH!!! ping :p

neeeeeeeeeee serieus? damn daar was ik niet op gekomen! :+ :D 8)

Plankje
28 December 2003, 22:17
Originally posted by dieterke
ik draai win XP voor mijn FXP programmas en servers te pingen :p en linux voor de rest (SUSE)
ja ben beetje antie microsoft :$ arme jij, kun je nooit eens qualiteitssoftware en spelletjes meemaken behalve netwerk-toepassingen :aai:

not-known
28 December 2003, 22:19
Originally posted by Plankje
arme jij, kun je nooit eens qualiteitssoftware en spelletjes meemaken behalve netwerk-toepassingen :aai:

uhum :? als je er niks van af weet kan je ook gewoon níks zeggen, toch?

Chrizlybeer
29 December 2003, 10:19
Even iets tussen door, de meeste mensen die ik ken die een linux distributie draaien en ook nogal sterk anti windows zijn (niet dat t dr veel zijn ofzo) die tweaken hun os helemaal zo zodat het sterk op windows lijkt.
Zorry hoor maar dat ivnd k nogal tegendraads, als je anit windows bent doe t dan ook goed|:(

ik_ben_de_man
29 December 2003, 10:47
of wees gewoon niet antiwindows.

mischien is hun monopolie ook wel goed ( weet het wel bijna zeker ) , daar je anders mischien 20 operating systems had , en die dan niet met elkaar en elkaars software compatible waren.

nu heb je slechts 3 ( alle linuxen samengevoegd dan ) operating systems , namelijk linux , applle OS ( op van die gek gekleurde dcomputers van appel zitten die altijd , weet nie precies hoe het heet :P ) en windows.

Plankje
29 December 2003, 10:48
Originally posted by not-known
uhum :? als je er niks van af weet kan je ook gewoon níks zeggen, toch? ik weet er zeker wel wat vanaf, namelijk dat linux windows alleen overtreft op netwerk-gebied. Vooral voor professionele oplossingen moet je niet met linux aan komen zetten, want er is gewoon weinig goede software voor linux.

ik_ben_de_man
29 December 2003, 10:52
Originally posted by Plankje
ik weet er zeker wel wat vanaf, namelijk dat linux windows alleen overtreft op netwerk-gebied. Vooral voor professionele oplossingen moet je niet met linux aan komen zetten, want er is gewoon weinig goede software voor linux. op internet is zeker wel genoeg linux shit te vinden , ook echt wel mooiere games enzow van paar 100 MB , gewoon als freeware of shareware. :yes:

not-known
29 December 2003, 14:37
Originally posted by ik_ben_de_man
op internet is zeker wel genoeg linux shit te vinden , ook echt wel mooiere games enzow van paar 100 MB , gewoon als freeware of shareware. :yes:

precies. btw Plankje.. wat versta jij onder professionelere oplossingen :?
in het bedrijfs leven (lijkt me behoorlijk professioneel) draait ontzettend veel linux. ik denk dat jij je daar ontzettend lelijk op verkijkt.
op de manier waar jij er tegen aan kijkt geef je mij iig niet bepaald de indruk dat je terdege kennis hebt van linux.

en over het standpunt dat men linux zo aanpast dat het net windows is: ja dus? dat is toch juist handig dat het kan? ligt net aan de gebruiker die er achter zit of die het wil. als ik wil kan ik het ook de look van apple geven. ik kan het ook een not-known look geven. heerlijk toch, die vrijheid :?

koelkast
29 December 2003, 15:44
Linux is bijvoorbeeld in een bedrijf totaal niet geschikt om bijvoorbeeld een prachtige exchange server te vervangen of een voice over IP telefoon centrale.

om een 2 tal proffesionele oplossingen te noemen die niet makkelijk te bewerkstelligen zijn met een linux machine.

not-known
29 December 2003, 16:26
Originally posted by koelkast
Linux is bijvoorbeeld in een bedrijf totaal niet geschikt om bijvoorbeeld een prachtige exchange server te vervangen of een voice over IP telefoon centrale.

om een 2 tal proffesionele oplossingen te noemen die niet makkelijk te bewerkstelligen zijn met een linux machine.

van VoIP weet ik nog niet genoeg om er zinnig over te praten, maar van exchange weet ik dat er al zeer goede producten in ontwikkeling zijn (en ook nu bruikbaar) om MS de deur uit te doen.

kijk hier maar es SUSE OpenExchange (http://www.suse.de/en/business/products/suse_business/openexchange/index.html)

en qua gebruiksgemakt verschilt het niet veel, exchange is zelf sowieso op sommige vlakken een zware klus en ontloopt de linux config echt niet veel :+

koelkast
29 December 2003, 17:21
Originally posted by not-known
van VoIP weet ik nog niet genoeg om er zinnig over te praten, maar van exchange weet ik dat er al zeer goede producten in ontwikkeling zijn (en ook nu bruikbaar) om MS de deur uit te doen.

kijk hier maar es SUSE OpenExchange (http://www.suse.de/en/business/products/suse_business/openexchange/index.html)

en qua gebruiksgemakt verschilt het niet veel, exchange is zelf sowieso op sommige vlakken een zware klus en ontloopt de linux config echt niet veel :+

het is nog in ontwikkeling het is er dus nog niet :+

dext0r
29 December 2003, 18:05
Originally posted by koelkast


om een 2 tal proffesionele oplossingen te noemen die niet makkelijk te bewerkstelligen zijn met een linux machine.


dat gaat je ook niet lukken met een MCSE certificaat nee :+ 8)

not-known
29 December 2003, 18:22
Originally posted by koelkast
het is nog in ontwikkeling het is er dus nog niet :+

grappenmaker. ga nou maar lezen :+