PDA

Bekijk de volledige versie : samenwonen


Sanne
2 January 2004, 19:48
In augustus willen mijn vriend en ik samen gaan wonen in Tilburg, maar mijn moeder is het er nog niet mee eens. Iemand tips zodat ik niet met ruzie uit huis moet gaan?

WhizzCat
2 January 2004, 19:49
Ik vind je nog wel erg jong daarvoor, maar dat kan aan mij liggen.

Wordt in ieder geval nooit boos, maar blijf praten, rustig blijven praten, dat werkt denk ik wel en logische argumenten gebruiken... voor de rest zou ik het ook niet weten :)

chica
2 January 2004, 19:49
Erover praten, vragen waarom niet, zulke dingen?:?

bartje518
2 January 2004, 19:51
Tilburg 8-)

Sanne
2 January 2004, 19:54
Originally posted by WhizzCat
Ik vind je nog wel erg jong daarvoor, maar dat kan aan mij liggen.
We gaan allebei in Tilburg studeren, maar ze wil niet inzien dat het absoluut niet te doen is met openbaar vervoer vanaf hier.

WhizzCat
2 January 2004, 19:54
Originally posted by sanne1811
We gaan allebei in Tilburg studeren, maar ze wil niet inzien dat het absoluut niet te doen is met openbaar vervoer vanaf hier.

ja, maar bv. geld? Kan het daar ook mee uit?

chica
2 January 2004, 19:55
Dat is toch geen reden om je niet te laten gaan?:{

Sanne
2 January 2004, 19:59
Originally posted by WhizzCat
ja, maar bv. geld? Kan het daar ook mee uit?
Ja we werken er allebei hard voor en krijgen wel financiële steun van onze ouders

Stapper
2 January 2004, 20:12
goed over nadenken
het is een grote stap die je maakt

Sanne
2 January 2004, 20:14
Originally posted by Stapper
goed over nadenken
het is een grote stap die je maakt
Ja is wel zo, maarja ik woon op Goeree Overflakkee en iedere ochtend met de bus is echt niet te doen, dus dan moet ik toch in Tilburg gaan wonen. Ik ben idd nog wel heel jong en het is een grote stap, maar samen met mijn vriend vind de stap toch minder groot en we hebben echt heel veel vertrouwen in onze relatie.

Kampie
2 January 2004, 20:17
Denk eerst eens na.. hoe oud ben je nou eigenlijk..

Sanne
2 January 2004, 20:21
Originally posted by Kampie
Denk eerst eens na.. hoe oud ben je nou eigenlijk..
17

Sanne
2 January 2004, 20:26
Met openbaar vervoer duurt dit wel een uurtje 2 minstens

Sanne
2 January 2004, 20:27
en dit is de kortste weg met de auto, dus met bus moet je over rotterdam

Stapper
2 January 2004, 20:50
het is zeker een stukkie rijden
maar kan je niet eerst een lat relatie in tilburg aan gaan
lijkt mij zelf beter

Sanne
2 January 2004, 21:00
Originally posted by Stapper
het is zeker een stukkie rijden
maar kan je niet eerst een lat relatie in tilburg aan gaan
lijkt mij zelf beter
Ik vind het juist wel een heel fijn idee om samen op kamers te gaan. En ik denk dat als we allebei apart een kamer hebben in tilburg dat we ook hele dagen in 1 huis zitten. Maar het is niet zozeer dat mijn moeder het erg vind dat ik samen ga wonen, maar meer dat ik het huis uit ga. Ze wil me nog niet loslaten zegt ze. Ik snap het best, maar ze moet toch toegeven dat het veel te ver is voor openbaar vervoer iedere dag. En ik ben dan wel 17, maar ik ben al best wel heel zelfstandig en vrij volwassen. (ik wil nu niet overkomen als een pubertje met eigendunk)

Kampie
2 January 2004, 21:30
ik geef je moeder groot gelijk..

notabene 17.. wacht eerst maar eens een jaartje

als je relatie zo goed is hou je dat ook wel vol..

Sanne
2 January 2004, 21:34
Originally posted by Kampie
ik geef je moeder groot gelijk..

notabene 17.. wacht eerst maar eens een jaartje

als je relatie zo goed is hou je dat ook wel vol..
Het gaat niet alleen om de relatie, om het samenwonen. Vanaf hier naar Tilburg dat kan echt niet met openbaar vervoer elke dag. Ik zal es uitrekenen hoe lang dat is met bus enzo.

Sanne
2 January 2004, 21:40
bijna 3 uur, dus dat is zo'n 6 uur per dag reizen :no:

Stapper
2 January 2004, 21:43
gewoon eerst op je zelf wonen voor dat je samen gaat wonen

Chrizlybeer
3 January 2004, 12:48
Gewoon jij op een kamer in tilurg, hij op een andere kamer in tilburg. Dan kan je naar m toe wanneer je wil en andersom. Als je samenwoond en je relatie wordt toch niet zo goed als je dacht, heb je toch wel best een groot probleem. En als je samenwoond ben je meteen zo gebonden, je bent 17 als hij je enige echte vriendje blijft dan weet je verder niet hoe het zit in de wereld qua jongens en voor mijn part meisjes.

eneri
3 January 2004, 15:34
ik zou gewoon allebei n eigen kamer zoeken in tilburg. dat je op kamers gaat moet je moeder geen problemen mee hebben, dat je gaat samenwonen wel.
Dan heb je nog nooit op jezelf gewoond! Ik zou eerst maar es leren jezelf te redden en als t over n jaar of 3 nog aan is maar s gaan nadenken over samenwonen.

Mozzel
3 January 2004, 19:03
Originally posted by eneri
ik zou gewoon allebei n eigen kamer zoeken in tilburg. dat je op kamers gaat moet je moeder geen problemen mee hebben, dat je gaat samenwonen wel.
Dan heb je nog nooit op jezelf gewoond! Ik zou eerst maar es leren jezelf te redden en als t over n jaar of 3 nog aan is maar s gaan nadenken over samenwonen.

dat zou mij eigenlijk ook een hele goede oplossing lijken...

ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van en ik ben ook nog heel jong maar het lijkt mij ook een grote stap om in 1 keer samen te wonen... ik denk dat er meer bij komt kijken dan je denkt, taken verdelen waarvan je niet eens weet wat er eigenlijk allemaal wel niet moet gebeuren...

ik probeer je niet te stoken maar het lijkt me geen goed plan....

The6thgate
3 January 2004, 19:23
ik zou ook zeggen aparte kamers om bovenstaande redenen

anemic
4 January 2004, 08:56
ik snap mensen niet die zo vroeg gaan samenwonen :S
je hele leven verandert volgend jaar
kijk eerst maar of je relatie daartegen bestand is...
ik blijf voorlopig nog lekker 5 jaartjes (tot mn 25e) alleen wonen..

L_angeldc
4 January 2004, 11:00
Originally posted by anemic
ik snap mensen niet die zo vroeg gaan samenwonen :S
je hele leven verandert volgend jaar
kijk eerst maar of je relatie daartegen bestand is...
ik blijf voorlopig nog lekker 5 jaartjes (tot mn 25e) alleen wonen..

misschien zijn ze gewoon zo gelukkig samen, dat het gewoon heel goed gaat tussen hun twee en dat ze daarom willen samenwonen. zo van we gaan voor het eerst op kamers, allemaal nieuwe dingen enzo, laten we dat samen allemaal gaan doen en meemaken?
ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, want 17 jaar om te gaan samenwonen, notabene de eerste keer dat je uit huis gaat wonen, vind ik ook te jong. maar als zij er beiden van overtuigd zijn dat het gaat lukken en dat goed gaat, naja laat het ze proberen, en als het niet werkt dan weten ze dat ook weer. beetje leren van je fouten idee :z

anemic
4 January 2004, 12:39
Originally posted by L_angeldc
misschien zijn ze gewoon zo gelukkig samen, dat het gewoon heel goed gaat tussen hun twee en dat ze daarom willen samenwonen. zo van we gaan voor het eerst op kamers, allemaal nieuwe dingen enzo, laten we dat samen allemaal gaan doen en meemaken?
ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, want 17 jaar om te gaan samenwonen, notabene de eerste keer dat je uit huis gaat wonen, vind ik ook te jong. maar als zij er beiden van overtuigd zijn dat het gaat lukken en dat goed gaat, naja laat het ze proberen, en als het niet werkt dan weten ze dat ook weer. beetje leren van je fouten idee :z

ja alleen is het dan zo sneu dat je samen in 1 kamer woont zonder de mogelijkheid om weer bij je ouders te gaan wonen als het misgaat.

Sanne
4 January 2004, 12:45
Originally posted by anemic
ja alleen is het dan zo sneu dat je samen in 1 kamer woont zonder de mogelijkheid om weer bij je ouders te gaan wonen als het misgaat.
Maar dan kun je toch alsnog allebei apart in Tilburg gaan wonen.

anemic
4 January 2004, 13:03
Originally posted by sanne1811
Maar dan kun je toch alsnog allebei apart in Tilburg gaan wonen.

ja alleen vergis je je een beetje in de tijd dat het duurt voor je een kamer hebt..
in ieder geval hier in de randstad

L_angeldc
4 January 2004, 18:51
volgens mij in elke grote stad wel

of ze zetten zichzelf wel op de lijst voor een kamer, en stel dat het fout gaat, dat ze dan niet zo heel lang hoeven te wachten om apart te kunnen gaan wonen.

anemic
4 January 2004, 21:11
Originally posted by L_angeldc
volgens mij in elke grote stad wel

of ze zetten zichzelf wel op de lijst voor een kamer, en stel dat het fout gaat, dat ze dan niet zo heel lang hoeven te wachten om apart te kunnen gaan wonen.

haha ja als je getrouwd ben en gaat scheiden ja
niet als het uit is met je vriendje ofzo hoor :)

Lampie
4 January 2004, 21:35
Naja als ik jou zou zijn dan zou ik gewoon met mijn vriend gaan 'samenwonen' met aparte kamers zeg maar dat als het uit zou gaan je nog misschien als vrienden er kan blijven wonen totdat je klaar bent met je studie.

En gewoon in het weekend naar huis gaan. En dus door de weeks in Tilburg wonen.

Suc6 met wat je gaat doen.

Sanne
4 January 2004, 22:01
Originally posted by Lampie
Naja als ik jou zou zijn dan zou ik gewoon met mijn vriend gaan 'samenwonen' met aparte kamers zeg maar dat als het uit zou gaan je nog misschien als vrienden er kan blijven wonen totdat je klaar bent met je studie.

En gewoon in het weekend naar huis gaan. En dus door de weeks in Tilburg wonen.

Suc6 met wat je gaat doen.
Dankjewel. Ik denk ik wel de stap ga zetten om samen te gaan wonen. Ik heb het er met mijn moeder noges over gehad en als ik dan toch op mezelf ga, dan heeft ze ook liever dat ik met mijn vriend ga wonen. Met hem erbij voel ik me toch een stuk sterker en is de stap naar 'de grote stad :) ' toch een stuk kleiner. Samen kunnen we het financieel ook veel beter redden. Als het fout gaat ben ik iig al wat ouder en kan ik altijd nog bij mijn ouders intrekken totdat ik iets anders heb. Dan ben ik ook alweer wat ouder en heb ik mijn rijbewijs dus is het al minder lang reizen.

TheGroovMaster
4 January 2004, 23:32
je bent best jong.... ben je al met je vriendje een paar weken alleen geweest en elkaar 24/7 op de lip gezeten, nouja dat 100x erger dan weet je hoe het is om samen te wonen.
Je kent elkaar pas als je echt bij elkaar bent (samen wonen)en niet een relatie hebben bij pappie en mammie thuis. Kwil je niet ontmoedigen want tis idd erg ver reizen.
Neem zowieso een 2 kamer appartement of ga op kamers (ieder voor zicht) en slaap dan bij elkaar, want appartementen zijn erg duur.

succes iig

zit ook al aan te denken om misschien op kamers te gaan met me vriendin, al dan wel pas over een jaartje hoor maar toch.

Sanne
5 January 2004, 00:02
Originally posted by TheGroovMaster
Neem zowieso een 2 kamer appartement of ga op kamers (ieder voor zicht) en slaap dan bij elkaar, want appartementen zijn erg duur.

succes iig
Ja we zijn ook op zoek naar een appartement en samen kunnen we dat makkelijk betalen. Ik vind ook wel dat 17 erg jong is om op kamers te gaan, maarja dat kan niet anders. Met mijn vriend vind ik het gewoon ook een stuk minder eng.

anemic
5 January 2004, 07:44
Originally posted by TheGroovMaster
je bent best jong.... ben je al met je vriendje een paar weken alleen geweest en elkaar 24/7 op de lip gezeten, nouja dat 100x erger dan weet je hoe het is om samen te wonen.
Je kent elkaar pas als je echt bij elkaar bent (samen wonen)en niet een relatie hebben bij pappie en mammie thuis. Kwil je niet ontmoedigen want tis idd erg ver reizen.
Neem zowieso een 2 kamer appartement of ga op kamers (ieder voor zicht) en slaap dan bij elkaar, want appartementen zijn erg duur.

succes iig

zit ook al aan te denken om misschien op kamers te gaan met me vriendin, al dan wel pas over een jaartje hoor maar toch.

inderdaad 2 weken 24/7 op elkaar lip en ik ben echt gaar.

electricity
5 January 2004, 17:25
hey.
hoe oud is je vriend en hoe lang zijn jullie al bij elkaar?


je moet denken voor je echt een apartementje krijgt, je als gauw 3 jaar ingeschreven moet staan (iig wel in Tilburg, want heb mezelf ook ingeschreven). voor een kamer ben je veel sneller (kamernet.nl)

als ik jou was zou ik gewoon op kamers gaan. dit scheelt je geld, en is gezelliger.

denk eens, iedere week boodschappen doen, stofzuigen afwassen. en dan nog huiswerk, verslagen, bijbaantje..

je moet rekenen voor op jezelf te wonen op ongeveer 300 euro woonkosten (verzekeringen, boodschappen, gas water en licht) en dan nog je huur erbij, wat voor een apartementje nogal eens op de 300 euro komt. zeker in tilburg! en dan nog de inrichting van je huis.. ga dr maar van uit dat je ongeveer een euro of 3000 moet hebben om het een beetje in te richten (of je moet alles 2e hands kopen)

voor een kamer ben je tussen de 150 en 300 euro kwijt, maar je deelt wel je vaste lasten met meer mensen (meestal met 2 of 3 mensen) en je verdeeld de taken ook. en met boodschappen scheelt het ook in kosten. en je hoeft niet zoveel inboedel te hebben.

als jullie met zn 2en op kamers gaan dan kan je toch nog altijd bij elkaar zijn, maar heb je ook lekker je eigen plekje, voor als je huiswerk moet maken enzo.

dus denk er maar eerst goed over na.

(ja ik heb het zelf allemaal ook voor mezelf uitgezocht, daarom kan ik je dit vertellen :p )


(edit:) en 17 is helemaal niet jong om op kamers te gaan, dr zijn echt heel veel mensen van die leeftijd juist!

Sanne
5 January 2004, 17:41
Originally posted by electricity
hey.
hoe oud is je vriend en hoe lang zijn jullie al bij elkaar?


je moet denken voor je echt een apartementje krijgt, je als gauw 3 jaar ingeschreven moet staan (iig wel in Tilburg, want heb mezelf ook ingeschreven). voor een kamer ben je veel sneller (kamernet.nl)

als ik jou was zou ik gewoon op kamers gaan. dit scheelt je geld, en is gezelliger.

denk eens, iedere week boodschappen doen, stofzuigen afwassen. en dan nog huiswerk, verslagen, bijbaantje..

je moet rekenen voor op jezelf te wonen op ongeveer 300 euro woonkosten (verzekeringen, boodschappen, gas water en licht) en dan nog je huur erbij, wat voor een apartementje nogal eens op de 300 euro komt. zeker in tilburg! en dan nog de inrichting van je huis.. ga dr maar van uit dat je ongeveer een euro of 3000 moet hebben om het een beetje in te richten (of je moet alles 2e hands kopen)

voor een kamer ben je tussen de 150 en 300 euro kwijt, maar je deelt wel je vaste lasten met meer mensen (meestal met 2 of 3 mensen) en je verdeeld de taken ook. en met boodschappen scheelt het ook in kosten. en je hoeft niet zoveel inboedel te hebben.

als jullie met zn 2en op kamers gaan dan kan je toch nog altijd bij elkaar zijn, maar heb je ook lekker je eigen plekje, voor als je huiswerk moet maken enzo.

dus denk er maar eerst goed over na.

(ja ik heb het zelf allemaal ook voor mezelf uitgezocht, daarom kan ik je dit vertellen :p )


(edit:) en 17 is helemaal niet jong om op kamers te gaan, dr zijn echt heel veel mensen van die leeftijd juist!
Dankje voor je info. Financieel zit bij ons alles wel goed. We werken allebei en onze ouders willen wel een groot deel betalen. We zijn iig op zoek naar een 2 kamer appartement en we staan nu zo'n jaar ingeschreven. Inrichting zal ons niet zoveel geld kosten. Ik woon nu op een grote zolder en heb vrij veel meubels al. Ik denk dat we met wat verf al een eind komen.
O mijn vriend is trouwens bijna 22 en we zijn nu 7 maanden bij elkaar. Dat lijkt niet zo lang, maar hiervoor hebben we zo'n 2 jaar losjes iets gehad.

electricity
5 January 2004, 18:02
Originally posted by sanne1811
Dankje voor je info. Financieel zit bij ons alles wel goed. We werken allebei en onze ouders willen wel een groot deel betalen. We zijn iig op zoek naar een 2 kamer appartement en we staan nu zo'n jaar ingeschreven. Inrichting zal ons niet zoveel geld kosten. Ik woon nu op een grote zolder en heb vrij veel meubels al. Ik denk dat we met wat verf al een eind komen.
O mijn vriend is trouwens bijna 22 en we zijn nu 7 maanden bij elkaar. Dat lijkt niet zo lang, maar hiervoor hebben we zo'n 2 jaar losjes iets gehad.

22 en 17... kan opzich wel.
maar hij moet in principe jou onderhouden. en eerlijk gezegt vind ik 7 maanden erg kort. veel mensen gaan pas samenwonen als ze minstens 2 jaar verkering hebben. (en dat losjes 2 jaar verkering, toen was je 15 meissie!). je moet ook goed overdenken hoeveel je elkaar nu ziet. als dit al ruim 7 maanden iedere dag is, dan kan het best lukken, maar als je elkaar 2 of 3x per week ziet, zal dit na een tijdje gaan irriteren. je moet elkaars negatieve kanten kennen en accepteren voor je bij elkaar kan wonen

en je moet dan maar ook een baantje vinden in tilburg.
en je moet niet op je ouders terugvallen, want die zullen niet altijd alles betalen.
en waar ga je heen als het uitgaat?

maarja zelf weten natuurlijk. ik zou gewoon op kamers gaan en dan kan je altijd nog samen gaan wonen