PDA

Bekijk de volledige versie : te jong


SRH girl
8 January 2004, 14:30
op welke leeftijd vind je dat je te jong bent om te trouwen?

Riddler
8 January 2004, 15:04
Originally posted by SRH girl
op welke leeftijd vind je dat je te jong bent om te trouwen?

1

SRH girl
8 January 2004, 15:12
Originally posted by Riddler
1 whahah wat grappig:?

WhizzCat
8 January 2004, 15:12
18 (met toestemming van ouders)
bij 21 boeit het niet wat je pa en/of ma vinden, volgens de wet dan (21 of 23 jaar, weet ik niet meer zeker trouwens)

maar van 25 vind ik het wel aardig, daar beneden niet denk ik :)

SRH girl
8 January 2004, 15:17
Originally posted by WhizzCat
18 (met toestemming van ouders)
bij 21 boeit het niet wat je pa en/of ma vinden, volgens de wet dan (21 of 23 jaar, weet ik niet meer zeker trouwens)

maar van 25 vind ik het wel aardig, daar beneden niet denk ik :) het is vanaf 16 toestemming van je ouders

WhizzCat
8 January 2004, 15:19
Originally posted by SRH girl
het is vanaf 16 toestemming van je ouders

Ow nou ja, ik studeer geen rechten en er stond me iets van bij, maar goed, 16 dan ;)

Da's wel erg jong, ik blijf toch denk ik bij een jaar of 25, dat vind ik wel mooi :)

Sander
8 January 2004, 15:25
Vanaf 18 vind ik dat je het zelf wel kan beslissen. Zelf ben ik nog niet van plan om te trouwen. En trouwen is ook niet echt heel belangrijk ofzo. Als je maar van elkaar houd.

SRH girl
8 January 2004, 15:37
Originally posted by WhizzCat
Ow nou ja, ik studeer geen rechten en er stond me iets van bij, maar goed, 16 dan ;)

Da's wel erg jong, ik blijf toch denk ik bij een jaar of 25, dat vind ik wel mooi :) jah ik studeer ook geen rechten maar ik heb eht is nagevraagd omdat een vriendin van mij gaat trouwen zei is 18 en ik dacht dus hetzelfde als jij en toen was het 16 met toestemming

PFP
8 January 2004, 15:46
Trouwen :no:

maar beneden de 20 vind ik niet normaal

SRH girl
8 January 2004, 15:51
Originally posted by PFP
Trouwen :no:

maar beneden de 20 vind ik niet normaal hmmzz ik vind het wle kunnen als je genoeg van elkaar houdt en al een tijdje eeen relatie hebt

PFP
8 January 2004, 16:04
Originally posted by SRH girl
hmmzz ik vind het wle kunnen als je genoeg van elkaar houdt en al een tijdje eeen relatie hebt

waarom zou je in godsnaam dan trouwen, net zoals met kinderen, niet vroeg aan beginnen want voor je het weet zit je levenslang in een patroon

SRH girl
8 January 2004, 16:17
Originally posted by PFP
waarom zou je in godsnaam dan trouwen, net zoals met kinderen, niet vroeg aan beginnen want voor je het weet zit je levenslang in een patroon jah idd daar heb je dan ook wel weer gelijk in met kinderen moet je al helemaal niet te vroeg beginnen want je moet er zoveel voor opgeven maar jah trouwen....ik weet neit

Psycho_Killer
8 January 2004, 16:28
Hoezo wil je eigenlijk trouwen ik bedoel, het zegt alleen maar dat je van elkaar houd maar dat kan je toch ook op andere manieren zeggen. :S

Want strax vind je elkaar niet meer leuk en dan?
Moet je weer scheiden en al die shit nee dat is leuk.
Ga dan gewoon samenwonen, dat zegt voor mij netzoveel als trouwen.
En nog iets trouwen kost alleen maar geld.:p

SRH girl
8 January 2004, 16:30
Originally posted by Psycho_Killer
Hoezo wil je eigenlijk trouwen ik heb toch niet gezegt dat ik wil trouwen

PFP
8 January 2004, 16:32
Originally posted by Psycho_Killer
Hoezo wil je eigenlijk trouwen ik bedoel, het zegt alleen maar dat je van elkaar houd maar dat kan je toch ook op andere manieren zeggen. :S

Want strax vind je elkaar niet meer leuk en dan?
Moet je weer scheiden en al die shit nee dat is leuk.
Ga dan gewoon samenwonen, dat zegt voor mij netzoveel als trouwen.
En nog iets trouwen kost alleen maar geld.:p

jah dat begrijp ik dus ook niet :thumbsup:

SRH girl
8 January 2004, 16:32
Originally posted by SRH girl
ik heb toch niet gezegt dat ik wil trouwen

PFP
8 January 2004, 16:35
Originally posted by SRH girl


het gaat over het algemeen |:(

SRH girl
8 January 2004, 16:36
Originally posted by PFP
het gaat over het algemeen |:( o okay ik dacht het wordt weer is op mij afgeschoven ben beetje dom maar dat wisten jullie al

Psycho_Killer
8 January 2004, 16:38
Ja Iris ik bedoelde het algemeen, maar ik snap/weet waarom je je gelijk aangesproken voelt. ;)

SRH girl
8 January 2004, 16:53
Originally posted by Psycho_Killer
Ja Iris ik bedoelde het algemeen, maar ik snap/weet waarom je je gelijk aangesproken voelt. ;) whaah hele discussie op msn

WhizzCat
8 January 2004, 17:12
Even een paar cijfertjes (Bron: cbs.nl)

Het percentage echtscheidingen van 2002 is 34,4%

gem. leeftijd mannen: 42,7 jaar
gem. leeftijd vrouwen: 39,8 jaar

Het jaar daarvoor was er een hoger percentage, maar gemiddeld is het dus ongeveer 33% over de afgelopen paar jaar.

Vanaf 1994 ging het aantal scheidingen dramatisch omhoog.

Het aantal huwelijken is ook stevig gedaald vanaf ong. 1993.

Conclusie, het huwelijk is ook uit :)

Samenlevings contracten zijn sinds 2002 erg populair. Dit is bijna hetzelfde als een huwelijk trouwens, maar kennelijk is de drempel hiervoor toch lager.

WishfulDreaming
8 January 2004, 17:26
Er staat geen leeftijd op huwelijken...

Sommige koppels zijn er al klaar voor op hun 20 ofzo, terwijl anderen er zelfs op hun 35 nog niet klaar voor zijn :Y)

Stapper
8 January 2004, 17:48
trouwen, na 23ste ofzo
kinderen na 25ste

dat is nog wel een beetje gerespecteerd, je hebt dan je opleidingen af en je weet meer van je zelf en dan hopelijk ook van je partner (is wel zo handig :+)

The6thgate
8 January 2004, 18:15
mwah vanaf 23 of 24 jaar kijk ik er niet echt van op

Babysmurfie
8 January 2004, 18:40
Rond je 25ste ben je volgens mij klaar om te trouwen, als je natuurlijk al lang genoeg een relatie hebt.
Dan heb je je leven al wat in orde, je bent afgestudeerd, je werkt, je kan je gaan settelen.

Psycho_Killer
8 January 2004, 20:59
Ik ben op mijn 24ste pas klaar met school als ik alles ga doen wat ik op dit moment wil, en om dan al te gaan trouwen nee laat maar even zitten dan wil ik het liefst op me 28ste trouwen ofzo.
Maar liever trouw ik gewoon helemaal niet, vind het allemaal beetje overdreven.

psychobunny
9 January 2004, 11:34
Ik zou liefst trouwen rond mijn 24 à 25 jaar. Vroeger dan dat zal ik er nog niet klaar voor zijn

ViveLaFète
9 January 2004, 11:39
ik wil niet trouwen
maar moest ik ooit trouwen zou ik dat rond m'n 30ste doen

CharmedOne
9 January 2004, 16:04
te jong :kwaaist:

Sorry ik werd zoooo verdrietig/boos toen ik deze topic zag alleen maar omdat er stond te jong :x

Pakspul
9 January 2004, 17:38
4 JAAR IS TE JONG !!!



12 mag :love:

CharmedOne
9 January 2004, 18:09
Ik vind dat je kan trouwen vanaf je 20e
Je bent dan gewoon oud genoeg om te beslissen dat je zo erg van iemand houd dat je met hem kan trouwen.

Maar ik vind het echt niet kunnen dat je op je 15e moet trouwen... dat is gebeurt bij een pakistaanse vriendin van me die is nu al gewoon getrouwd arme meid :(

WishfulDreaming
9 January 2004, 18:30
Gelieve een beetje ontopic te blijven...

Posts die totaal niet relevant waren zijn verwijderd,
SRH-girl en CharmedOne, excuse me, maar gelieve via PM verder te gaan :)

electricity
9 January 2004, 18:37
ik vind dat je neit op een leeftijd af moet gaan om te trouwen, maar of je dr zelf klaar voor bent.. en de lengte van een relatie

als je bijvoorbeeld 2 jaar met iemand heb vind ik dat te vroeg om te trouwen. of je nu 20 of 40 bent.

ik vind dat je zoiezo vreemd bent als je voor je 22ste gaat trouwen, want dan ben je pas 100% uit de pubertijd enzo en begin je volwassen te worden.
ookal denk je dat diegene de ware is, eerst een jaartje of 2 samenwonen (na al even samen te zijn), en als dat werkt, dan lijkt me dat trouwen ook kan.


:yes:

dupke
9 January 2004, 21:15
mijn vader en moeder waren beide 18 toen ze trouwden:p ik heb het er al eens met ze over gehad.. en ze vinden het geen probleem als ik ook op z'n leedtijd wil trouwen MITS ik meer dan een jaar verkering heb,...
mijn vader en moeder kende elkaar presies 1 jaar toen mijn vader mijn moeder ten huwelijk vroeg.. en mijn oma's en opa's waren het er totaaaaal niet mee eens! maar nu 28 jaar later.. zijn ze nog steeds bij elkaar..:p :thumbsup:
volgens mij hebben ze z';n drama en greg huwelijk:d

CharmedOne
9 January 2004, 21:24
Mijn moeder was ook 18 geloof ik en me vader 20, me moeder kreeg ook vroeg me broer en mij op haar 30ste :{

Suepahfly
11 January 2004, 10:09
25 jaar, niet vroeger, tenzij het echte SUPERGROTE LIEFDE is...
maar ik denk het niet:)

Dobbo
12 January 2004, 09:11
ongeveer 25 is een mooie leeftijd. En wel een jaar verkering dat je elkaar goed kent. Dan moet het kunnen

0Vera
13 January 2004, 16:25
een jaar verkering vind ik nog verrekte kort :{ na anderhalf jaar kwam ik bij mijn ex tot inzicht dat dit niet helemaal was wat ik wou, als ik dan al getrouwd was, man :x

Maar je moet gewoon lekker trouwen als je dat zelf wilt! vanaf je 16e mag het met toestemming van je ouders, en de koninin geloof ik, en dan alleen met geldige reden (zwangerschap ofzo) maar dat vind ik een idiote leeftijd, dan ben je nog echt niet volwassen genoeg om zo'n grote belangrijke beslissing voor je leven te nemen. Vanaf 18/20 kun je dat denk ik wel beter, maar het hangt ook van de persoon af en wat diegene al heeft meegemaakt.
Maargoed vanaf 25 jaar kijk ik er niet raar van op iig.

thuggie
3 February 2004, 19:09
ik vind 17 te jong want je heb nog en hele jonge levne

en je moet nog aller lei dingen proberen enz

TheGroovMaster
4 February 2004, 12:15
redelijke leeftijd..... voor meiden is denk ik 22-23 wel mooi, voor jongens zo 25-26 denk ik Maar dat verschilt per persoon waneer je er klaar voor bent.

als je eerder trouwt weet je nog niet echt wat leven is.... maar echt laagste vind ik voor bijden 19.... 18 vinnik nog te jong.

LovelyAngel
4 February 2004, 20:46
wil 22 á 23 zijn..
zoeits :D

maja

Sanne
4 February 2004, 21:25
hm na je 20e denk ik

FunFair
5 February 2004, 11:08
ligt eraan wat de situatie is......
ik ga niet trouwen met iemand als ik 25 ben, maar als ik eigenlijk die persoon helemaal niet zooooo erg mag...
dan ga ik liever op m'n 21ste trouwen met een persoon die ik heel erg graag mag... ook al is die nog maar 18 ofzow :Y)

Darksecret
6 February 2004, 09:08
Ik vind geen enkele leeftijd te jong om te trouwen om eerlijk te zijn..
De ene persoon is de andere niet..
Alleen een jaar of 18 a 19 vind ik persoonlijk wel wat aan de jonge kant maar de keus is en blijft aan jezelf...;)

The Phit
6 February 2004, 09:13
trouwen....

met een rijke vrouw zo snel mogelijk, en met een leuke lieve knappe vrouw na een paar jaar samen. :+

en leeftijd... vanaf me 25e zou t wel een leuk moment zijn denk ik 8)

anemic
6 February 2004, 10:02
hmm ik denk dat al die jonge leeftijden hier wel stijgen als je zelf 20 bent.. ik zou er nu nog niet aan moeten denken in ieder geval..

Shanna89
6 February 2004, 13:01
Originally posted by SRH girl
op welke leeftijd vind je dat je te jong bent om te trouwen?

Onder de 20 toch wel.... Volgens mij weet je dan nog niet helemaal wat je precies wilt in het leven. Kan dan nog zoveel kanten op....

meiske
6 February 2004, 14:28
vind niet echt een leeftijd te jong maar ik zou echt niet na 3 maanden verkering al trouwen.... pas als ik 2 jaar heb met me vriend ofzo... nou trouw ik toch niet eigenlijk

MaFKeeZ
6 February 2004, 14:33
trouwen vind ik niet nodig maar als je op je 16de ofzo al gaat trouwen zou ik toch nog eens achter m'n oor krabben :yes:

verder vind ik dat je niet echt op leeftijd moet kijken maar naar hoe het zit met degene met wie je wilt trouwen en of je er dan beide aan toe bent..

kleine lot
20 February 2004, 15:24
Eigenlijk is het per 'geval' natuurlijk verschillend. Je moet er maar aan toe zijn natuurlijk, maar desondanks vind ik trouwen voor je 20e toch niet geheel normaal...

supergirl
22 February 2004, 09:37
Ik vind dat je zowiezo niet voor je 25ste moet trouwen.Voor je 20ste is nog te jong.Ik ben zelf 20 en ik ken echt nog niet zeggen van hij is het ja of nee.Zowiezo vind ik dat je eerst je school en blablabl af moet hebben.Ik heb ook een relatie gehad van 1,5 jaar en toen bleek tie het ook niet te zijn.Vergelijking met mijn ouders waren 18 of weet ik het slaan negens op want dat was een totaal andere tijd en hoeveel ouders zijn er dan ook alweer niet gescheiden,de mijne wel in elke geval en ik ben vast niet de enige....

moosie
23 February 2004, 13:23
Originally posted by SRH girl
op welke leeftijd vind je dat je te jong bent om te trouwen?

je bent nooit te jong om te truowen als je denkt van metdeze jongen of meisje wil ik de rest van me leven delen dan kun je truowen als je de andere het ook goed vind natuurlijk.

zMe
24 February 2004, 18:00
20 of jonger, trouwen? |:(

tja ik zou dat dus nooit doen, wat is het nut daarvan? Het hele nut van trouwen zie ik ook niet helemaal, maar ik vind dat je als je boven de 20 bent het wel kunt beslissen, alleen zou ik pas trouwen vanaf mijn 25e