PDA

Bekijk de volledige versie : KaZaA zal in 2004 schuldig zijn aan mega virusaanval


TheGroovMaster
8 January 2004, 15:35
P2P - Verontrustend nieuws over KaZaA brengt MP3 gebruikers in paniek. Onderzoek wijst namelijk uit dat bijna de helft van de bestanden op het KaZaA netwerk met een virus besmet zijn. 45 procent van de bestanden zou een worm bevatten.


Als deze virussen eenmaal binnengedrongen zijn op een computer voeren ze hun aanvallen van binnen uit en zijn ze niet meer te stoppen. Goede virusscanners en regelmatige updates voorkomen dit.

Internet deskundigen betwijfelen de juistheid van deze verontrustende cijfers. Het zou betekenen dat de helft van de downloads geinfecteerd is. En juist omdat iedereen bestanden met elkaar uitwisselt, zou de virusplaag binnen enkele dagen wereldwijd verspreid moeten zijn. Deze critici denken dan ook dat dit soort cijfers opzettelijk door MP3 waakhond RIAA worden gepubliceerd om internetters te ontmoedigen MP3's te downloaden.

Maar de onderzoeker houdt voet bij stuk en waarschuwt voor "een nieuwe grote gebeurtenis in 2004 die minstens enkele miljarden dollars schade aan gaat brengen." De tijd zal het leren.

bron (http://www.portablegear.nl/msn-nieuwsbericht1.htm)

WhizzCat
8 January 2004, 15:38
Wat een crap zeg :D

Geloof er helemaal niks van, temeer omdat het ook onjuist is. MP3's kunnen geen viriļ inzitten :7

En dan nog, een goeie virusscanner pikt ze er wel uit en het is inmiddels wel tot de wereld doorgedrongen dat dat toch vrij essentieel is :)

Sander
8 January 2004, 15:44
MP3 bevatten geen virussen, maar je moet vooral oppassen met zip en exe bestanden enzo. Heb het al meerdere keren meegemaakt dak een exe bestand binnen haalde wat eigenlijk een spel moest zijn maar een virus bevatte. Heb ik gelukkig een goede virusscanner.

TheGroovMaster
8 January 2004, 15:47
ik geloof er niet heilig in zoals het daar gezegd word. maar het zal zeker wel voor veel schade zorgen aangezien veel thuis gebruikers geen virus scanner hebben en als dan worden ze niet goed bijgehouden. in bedrijven.... sja zal wel minder zijn als bij thuis gebruikers maarja :(

Nightwolf
8 January 2004, 16:35
Originally posted by WhizzCat
Wat een crap zeg :D

Geloof er helemaal niks van, temeer omdat het ook onjuist is. MP3's kunnen geen viriļ inzitten :7

umm, volgens mij wel :?

WhizzCat
8 January 2004, 17:03
Originally posted by Nightwolf
umm, volgens mij wel :?

ummm, ik weet wel zeker van niet :?

Ooit een mp3 met virus gehad? D8 het niet.

Viriļ zijn executables, kan gewoon niet in mp3's zitten, sorry :*

Nightwolf
8 January 2004, 17:53
ah boeiend, heb wel eens willen downloaden maar kreeg toen de melding dat t een worm/virus was....weet niet meer of dat met een exe bestand was of mp3 maar ik download meer mp3's dan exe bestanden...:p

Stapper
8 January 2004, 17:59
hernoem virus naar .mp3 en de computer ziet het als mp3, dus er is volgens mij wel een manier om een mp3 virus te maken

maar ik heb er weinig last van, download nu al z'n 2 jaar met kazaa en heb nog nooit (ff afkloppen) een virus gehad
update de laatste tijd wel geregeld mijn virus scanner omdat mijn pappies pc in de zomer vakantie een virus heeft gehad en dan komt het best dichtbij, dus dan maar liever ff updaten

Kampie
8 January 2004, 22:49
Originally posted by Stapper
hernoem virus naar .mp3 en de computer ziet het als mp3, dus er is volgens mij wel een manier om een mp3 virus te maken
dat is dus niet mogelijk..

een mp3 die een virus bevat is een ongeldige mp3 en wordt dus niet gezien als een goede mp3 en zal dus niet worden afgespeelt.. en ook al speelt hij hem wel af dan is er nog niets aan de hand omdat hij niet uitgevoerd wordt alleen gelezen.. :)

Stapper
8 January 2004, 22:54
zit wel iets in, maar er zal best wel een mogelijkheid zijn om een virus in een mp3 te gooien

Kampie
8 January 2004, 23:09
Originally posted by Stapper
zit wel iets in, maar er zal best wel een mogelijkheid zijn om een virus in een mp3 te gooien MIsschien jouw doel in je leven? :+

FunFair
10 January 2004, 10:33
okeh.. zal ik ff vertellen hoe het zit?

de virus mp3's heten niet alleen lalala.mp3 , maar ook lalala.mp3.exe
dus die komen (geloof ik) gewoon bij de liedjes te staan die je download.. met gevolg, dat als je deze dus runt (de gemiddelde rund die runt dit bestand ook gewoon.. dus dat verspreidt zich wel) dan heb je pas het virus :Y)

echter zit er in kazaalite gewoon een filter in die deze extensies eruit haalt, dus heb je nergens last van... en volgens mij doet kazaa dat ook gewoon.. toch ?

RandyJC
10 January 2004, 14:41
volgens mij is het dus gewoon om ons bang te maken :+CRAP :+

not-known
10 January 2004, 15:36
brrrrr internet deskundigen :kots:
zout toch met die 'deskundigen' van tegenwoordig. het enige wat ze doen is veel ongefundeerd schreeuwen en de menigte bang maken.
daar geloof ik al jaren niet meer in :Z