PDA

Bekijk de volledige versie : Witte Broek :o


Bobba.
25 January 2004, 18:25
Ik ben gisteravond een keer uitgegaan met mijn witte broek, en nou is ie een beetje vies geworden :yes:.
Ik aan mn moeder gevraagt of ze m kon wassen toen zei ze: ja doe zelf maar eerst voorbehandelen. Ik zeg: wacht ik pak ff mn vandale ff want ik heb nog nooit van het woord voorbehandelen gehoort. Zegt ze: 'Ossegal' (klinkt zowiezo al goor) zeep pakken en met de hand schoon maken. Dus ik 2 uur schrobben, maar nog nie alles is er af. Mn moeder zegt als ik hem nu in de was doe heb ik kans dat er dingen voor altijd in blijven zitten. Dus daarom vraag ik hier even om tips om een witte broek schoon te maken 8) :z

Setragasj
25 January 2004, 18:26
je eigen gal? :loser:

Stapper
25 January 2004, 18:33
ossengal werkt wel
maar je moet het gewoon laten intrekken en dan in de was gooien, nog geen 5 minuten werkt :)

btw, andere optie, witte verf kopen en over schilderen :+

Bobba.
25 January 2004, 18:38
Ik zit hier dus met een serieus probleem .. onzinnige posts doe je maar in ADB :wave:

chica
25 January 2004, 18:40
Biotex in een emmer met alleen heet water, en dan een paar uur laten weken.

L_angeldc
25 January 2004, 18:40
gewoon iets van waspoeder voor de handwas gebruiken.
En dan schoonmaken met heel warm water en het dan nog laten weken..misschien dat dat helpt

succes ermee he :p

LoeLoe
25 January 2004, 18:47
Jah ik had ook zoiets...ik had vet geknoeid op me goeie broek:{
Buiten dat het ontzettend heet was, is die vlek er ook niet helemaal uit gegaan in de wasmachine en nou heb ik er ook ossengal op gesmeerd, in laten weken en nou ligt ie in een bak met heet water om het er als het ware uit te weken.

Moet je maar eens proberen, volgens mij werkt het wel.

PFP
25 January 2004, 19:25
Ik heb ook een hagel witte broek, die ik haast nooit aan heb omdat ik bang ben voor bier vlekken erop etc. :+

niemand
25 January 2004, 20:58
ossegal helpt wel!! weet alleen niet hoe je het moet gebruiken :s gloof dat mijn ma het insmeerd en dan in de wasbak flikkerd (zit dan wel water in :loser: ) maar weet niet zeker :|

dext0r
25 January 2004, 21:21
vanish of quick'n'brite natuurlijk! :loser:


euh...volgens mij hier met groene zeep of soda idd :p

en als dat niet werkt...je kan natuurlijk altijd je witte broek nog ff verder bleeken :)

WhizzCat
25 January 2004, 21:27
Te laat, jammer maar helaas, bier geeft trouwens geen vlekken, rode wijn wel :[

Ik had ooit een rode wijn vlek in een spierwit overhemd :D

De grote truc is in dat geval: nadat je de vlek hebt gemaakt een _BESTE_ bult zout er op doen, uurtje of 2 laten staan, daarna direct een dagje weken in water met nóg meer zout, en dan in de wasmachine.

Mijn overhemd is weer stralend wit :love:

(En laat me je vertellen, rode wijn is echt geen kattenpis ;) )

Ennieweej, ik zou em gewoon een paar keer bleken, tis toch een witte broek :)

Bobba.
26 January 2004, 08:11
Originally posted by WhizzCat

Ennieweej, ik zou em gewoon een paar keer bleken, tis toch een witte broek :) Ik heb ergens gehoort dat je broek daar best ruw van word en zelfs zomaar kan scheuren als je m aan wilt trekken.

Ik heb m gister dus nog een keer 3 uur zitten schrobben met ossengal aan mn moeder laten zien en die stond versteld hoe goed ik m nog schoon had gekregen, dus ze was wel bereid om hem zo in de was te doen en na te behandelen op haar manier .. Dus vanavond maar eens kijken wat ze er van gebakken heeft.
Kan ik nadat ie in de was is geweest nog dingen mee doen? Mn moeder zei als er dan nog vlekken in zaten dat die er nooit meer uit zouden gaan omdat ze er dan 'in gewassen' zouden zijn.

Bobba.
26 January 2004, 08:12
Originally posted by chica
Biotex in een emmer met alleen heet water, en dan een paar uur laten weken. Das toch zo'n groene doos? Die heb ik een kwart doos in het bad gegooid en mn broek daar 2 uur in gelegt.. Ik vond dat ik net zo hard moest boenen als vorige keer toen mn broek bijna niet vies was. Dus ik vond dat dat weinig hielp ..

Sanne
26 January 2004, 15:48
Mijn softbalbroek is wit en is dus altijd supervies na een wedstrijd, maar met Vanish krijg ik hem altijd weer heel mooi wit. (klink ik nu als zo'n mevrouwtje van Tell-sell??)

chica
26 January 2004, 15:52
Originally posted by Bobba
Das toch zo'n groene doos? Die heb ik een kwart doos in het bad gegooid en mn broek daar 2 uur in gelegt.. Ik vond dat ik net zo hard moest boenen als vorige keer toen mn broek bijna niet vies was. Dus ik vond dat dat weinig hielp ..

ja, meestal helpt dat wel, maar ik doe dat altijd bijna gelijk nadat ik de vlek ontdekt heb, misschie ligt het daaraan:o

Irene!!!!
26 January 2004, 15:56
Als t zo goed als helemaal wit is kun je t ook bleken? :)

Bobba.
27 January 2004, 19:49
Originally posted by Irene!!!!
Als t zo goed als helemaal wit is kun je t ook bleken? :) Nouja mijn moeder zegt dat ie daar rot van word :no:

Irene!!!!
31 January 2004, 13:20
Originally posted by Bobba
Nouja mijn moeder zegt dat ie daar rot van word :no:

Nee hoor :? Wij doen dat wel vaker met onze witte kleren.. Mijn tante heeft bijna niets anders dan wit en die doet dat altijd. Maar volgensmij moet je het bleekspul wel mixen met water, k weet alleen niet hoeveel 8)

x-lizz-x
1 February 2004, 13:06
mijn moeder gebruikt altijd vanish want ik maak mn kleren ook altijd vies ;)
Maar wie doet er in de winter een witte broek aan :9

x-lizz-x
1 February 2004, 13:07
Originally posted by xlizzx
mijn moeder gebruikt altijd vanish want ik maak mn kleren ook altijd vies ;).. Werkt best goed volgens mij zie in ieder geval nooit vlekken zitten als ik mn kleren weer aan doe :)
Maar wie doet er in de winter een witte broek aan :9

WishfulDreaming
1 February 2004, 14:43
Ace Delicaat... Geraken mijn witte broeken steeds mee schoon :)

Maar ik ben daar allergisch tegen. Moet je mee oppassen met allergieën...