PDA

Bekijk de volledige versie : Juiste beslissing..?


Bobba.
27 January 2004, 19:52
Hieronder volgt een MSN gesprek van mij met een hele goede vriend van mij (beste dacht ik tot voor dit gesprek maar daar twijfel ik wel degelijk aan) over het gebruik van XTC pillen. Ik heb een paar dingen gezegt waar ik niet zeker van weet of ze nou wel goed zijn. Dus mensen die het intresseren kunnen het even lezen en me vertellen of jij het ook zo had gedaan, of juist helemaal anders.. en wat ik daar dan nu nog aan moet doen..

GaNZzZzZzZzZ zegt:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
jeske en jody
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
wille zaterdag mee naar timeout
GaNZzZzZzZzZ zegt:
vrijdag
GaNZzZzZzZzZ zegt:
want jody had zaterdag toch geen tijd
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
ja jeske kan vrijdag nie
GaNZzZzZzZzZ zegt:
pavo en the prophet kome heh
GaNZzZzZzZzZ zegt:
echt rlx
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
goh echt
GaNZzZzZzZzZ zegt:
deh is die gast vam qlimax
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
ga jij mij nou vertelle wie wie is?
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
ik heb die allebei al n keer in het echt gezien en gehoort jonge
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
in wintelre
GaNZzZzZzZzZ zegt:
ja leuk
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
haha hij denkt ook, ik weet ook n keer iets over wie da is ff vertelle
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
is koole al bij jou?
GaNZzZzZzZzZ zegt:
nee
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
als ie der is
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
zeg dan ff
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
kom ik dr ook aan
GaNZzZzZzZzZ zegt:
die komt nie
GaNZzZzZzZzZ zegt:
en k ga nie naar buite
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
koole gingnaar jou zei die
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
eej flapdrol
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
ik d8
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
dat jij alleen vrijdag zou space
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
en daarna nie meer
GaNZzZzZzZzZ zegt:
ja dihg weekend dan
GaNZzZzZzZzZ zegt:
moek ff kijke
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
hans serieus .. je stelt het wel elke keer uit
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
je moet toch ergens n punt zette datje t nie meer gaat doen ..
GaNZzZzZzZzZ zegt:
want kwil eigelijk wel deh jeske en jody dan zien
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
hans
GaNZzZzZzZzZ zegt:
nee
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
tis echt nie om trots op te zijn hoor
GaNZzZzZzZzZ zegt:
deh doe k niej
GaNZzZzZzZzZ zegt:
k stop er nooit mee
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
nee maar wel gewoon n punt
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
dat je zet
GaNZzZzZzZzZ zegt:
vink nie rlx
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
nou doe ik ZEKER 2 maande nie meer
GaNZzZzZzZzZ zegt:
doe k ok wel
GaNZzZzZzZzZ zegt:
maar nie nou
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
je zei afgelope weekend dat dat laatste keer was
GaNZzZzZzZzZ zegt:
na dih weekend doe k zkr maand niej meer
GaNZzZzZzZzZ zegt:
nie waar
GaNZzZzZzZzZ zegt:
ik zei deh ik deh weekend zou doen voor keertje
GaNZzZzZzZzZ zegt:
weer
GaNZzZzZzZzZ zegt:
maar nie deh deh laatste keer was
GaNZzZzZzZzZ zegt:
maar trouwes je zegt niks tegen pim heh
GaNZzZzZzZzZ zegt:
k snap jou niej
GaNZzZzZzZzZ zegt:
hij doet nou al 7 of 6 weken achter elkaar
GaNZzZzZzZzZ zegt:
ik nou 2de weekend weer
GaNZzZzZzZzZ zegt:
en jij zit te meuke tege mij
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
ik geef 10x meer om jou dan pim
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
pim is gewoon n vriend
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
jij bent mijn beste vriend ..
GaNZzZzZzZzZ zegt:
ja jonge dan zou je weten hoe ik ben
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
ik weet hoe jij bent
GaNZzZzZzZzZ zegt:
ik raak nooit verslaafd aan pille
GaNZzZzZzZzZ zegt:
nooit
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
maar ik begin er aan te twijfele
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
want je zei wel
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
vrijdag laatste keer
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
en nou zaterdag weer
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
je stelt t uit
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
en normaal hou jij je aan je beloftes
GaNZzZzZzZzZ zegt:
ja 1 dag
GaNZzZzZzZzZ zegt:
omdeh hun nou onverw8 komme
GaNZzZzZzZzZ zegt:
die komme normaal nooit
GaNZzZzZzZzZ zegt:
en omdeh ik gewoon op zaterdag wil eindige
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
jah dan moeje eigk juist nix pakke
GaNZzZzZzZzZ zegt:
want vrijdag is misgine nie rlx
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
dat je normaal tege hun kunt doen
GaNZzZzZzZzZ zegt:
en zatedag is altijd rlx
GaNZzZzZzZzZ zegt:
deh wil ik juist nie
GaNZzZzZzZzZ zegt:
laat me nou maar
GaNZzZzZzZzZ zegt:
want k heb echt geen zin in deh gezeur
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
ja je moet maar zelf wete
GaNZzZzZzZzZ zegt:
door deh gezeur kan het allleen maar fout gaan
GaNZzZzZzZzZ zegt:
heb je daar al aan ged8
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
jaa nou ons de schuld geve
GaNZzZzZzZzZ zegt:
als ik gwoon zelf bepaal wat ik doe is der niks aan de hand
GaNZzZzZzZzZ zegt:
maar als iemand zit te zegge ken je beter nie doen
GaNZzZzZzZzZ zegt:
dan doe ik het
GaNZzZzZzZzZ zegt:
en dan zit ik steeds deraan te denke van is nie goed en kut en dan gaat het fout
GaNZzZzZzZzZ zegt:
nee jou geef ik daar dan de schuld van
GaNZzZzZzZzZ zegt:
hun late me teminste
GaNZzZzZzZzZ zegt:
deh is beste
GaNZzZzZzZzZ zegt:
totdat het echt fout gaat
GaNZzZzZzZzZ zegt:
zoals bij pim
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
nja laatmaar .. ik probeer jou te helpen en dan zeur ik
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
ik weet hoe da is jonge
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
en ik d8 ook
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
ik kan stoppe wanneer ik wil
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
maar ik d8 wel elk weekend
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
kanker
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
ik had nou gewoon kunne space
GaNZzZzZzZzZ zegt:
ikke nie hooor
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
en ik had het er moeilijker mee dan ik d8
GaNZzZzZzZzZ zegt:
zkkr nie
GaNZzZzZzZzZ zegt:
en deh is mijn verschil met jou
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
jaja
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
ik blijf er 2 maande vanaf
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
da hebk jou nog nie zien doen
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
en omda iedereen het zaterdag deed deed ik het ook s
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
maar khep er alweer spijt van
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
maar hou dr maar over op
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
laatste wa ik wil
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
is da wij hier ruzie over krijge
GaNZzZzZzZzZ zegt:
ik vin dran k zelfs soms beter als space
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
da is het zeker nie waard
GaNZzZzZzZzZ zegt:
is goed
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
je moet maar zelf wete, als je maar weet
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
dat ik zeker boos ben
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
als je na zaterdag nie stopt
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
voor n tijdje
GaNZzZzZzZzZ zegt:
geef k niks om
GaNZzZzZzZzZ zegt:
en is stom om deh te egge van jou
GaNZzZzZzZzZ zegt:
deh je het ff weet
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
eej maat fijn dak da weet, da jij dr nix om geeft als ik boos word ..
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
ik zeg da alleen om jou te helpe
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
misgien doe je het dan wel een keer
GaNZzZzZzZzZ zegt:
ja maar deh doe je nie
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
aan je belofte houwe
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
als je weet
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
dak boos word
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
als je nie doet
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
maarja als je daar geen zak om geeft
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
dan ik ook nie meer
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
jij vond het nie slim vanmij
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
om da te zegge
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
maar ik zekers nie van jou
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
' geef ik niks om ' .. weet ik meteen wa ik voor jou ben
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
en da zal ik dan vanaf nou ook voor jou zijn
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
denk daar maar s over na
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
laterss

Hierna heb ik hem geblokt .. en sindsdien niet meer tegen hem gepraat .. Post maar even wat jij zou doen en wat ik er nu nog aan moet veranderen :Y)

PFP
27 January 2004, 20:01
de beslissing om hem te blokken begrijp ik niet echt

Bobba.
27 January 2004, 20:03
Originally posted by PFP
de beslissing om hem te blokken begrijp ik niet echt Omdat als ik verder zou chatten, bozer zou worden en dingen zou zeggen waar ik later spijt van kreeg, of dingen die ik nie meende ..

WishfulDreaming
27 January 2004, 20:05
Ach... Ik zou het ook niet leuk vinden moest ik een vriendin betrappen op het nemen van bijv. XTC-pillen. Ik zou het haar dan ook duidelijk maken dat zoiets niet gezond is, en dat je er kapot aan gaat, en dat je er verslaafd aan word.

Het feit dat je nog maar gaat ontkennen dat je aan pillen niet verslaafd geraakt zegt al genoeg. Iedereen weet dat het zo is. Het is ook niet voor niets harddrugs...

Ach... Het kan hard klinken, maar ik denk als die er zo 'kinderachtig' over denkt, en helemaal niet voor rede vatbaar is, dat je gesprek met hem weinig uitgehaald heeft...

Het enige wat je nog kan doen is BLIJVEN doorpraten dat het niet gezond is, en blablabla... Maar na verloop van tijd gaat die dat ook als zeuren bekijken...

Beetje moeilijk lijkt me... :)

PFP
27 January 2004, 20:05
Originally posted by Bobba
Omdat als ik verder zou chatten, bozer zou worden en dingen zou zeggen waar ik later spijt van kreeg, of dingen die ik nie meende ..

ach jah je moet hem gewoon ontblokken als eerste en voor de rest ken ik de situatie niet ofzo

Bobba.
27 January 2004, 20:08
Originally posted by PFP
ach jah je moet hem gewoon ontblokken als eerste en voor de rest ken ik de situatie niet ofzo Dan gaat ie weer tegen me aanlullen over dit onderwerp en dan kan ik me nie stil houden dan escaleert de zaak alleen maar verder .. geloof me .. maar toch bedankt voor het lezen en begrijpen van mn verhaal :)

PFP
27 January 2004, 20:10
wat iig nooit helpt is om het vader figuur uit te gaan hangen

Bobba.
27 January 2004, 20:11
Originally posted by Saartje18
Ach... Ik zou het ook niet leuk vinden moest ik een vriendin betrappen op het nemen van bijv. XTC-pillen. Ik zou het haar dan ook duidelijk maken dat zoiets niet gezond is, en dat je er kapot aan gaat, en dat je er verslaafd aan word. Ik weet hoe het is, en dan denk je te weten dat je er niet kapot aan gaat..

Originally posted by Saartje18
Het feit dat je nog maar gaat ontkennen dat je aan pillen niet verslaafd geraakt zegt al genoeg. Iedereen weet dat het zo is. Het is ook niet voor niets harddrugs... XTC is niet lichamelijk verslavend, dat je dat even onthoudt, alleen geestelijk.. En dat zien de meeste niet als verslaafd zijn. Want dan gaat het gewoon van: hmz ik zou het best wel weer eens kunnen doen.. want het is wel relax

Originally posted by Saartje18
Ach... Het kan hard klinken, maar ik denk als die er zo 'kinderachtig' over denkt, en helemaal niet voor rede vatbaar is, dat je gesprek met hem weinig uitgehaald heeft...

Het enige wat je nog kan doen is BLIJVEN doorpraten dat het niet gezond is, en blablabla... Maar na verloop van tijd gaat die dat ook als zeuren bekijken...

Beetje moeilijk lijkt me... :) Spreek je je zelf nou niet een beetje tegen? Eerst zeg je dat praten geen zin heeft, en vervolgens zeg je dat je moet blijven praten? En dat het moeilijk was had ik ook wel door anders zou ik zo'n persoonlijke kwestie niet posten eh 8)

Bobba.
27 January 2004, 20:13
Originally posted by PFP
wat iig nooit helpt is om het vader figuur uit te gaan hangen Waar doel je dan op? Op de zin dat ik zei dat ik boos zou worden als ie niet zou stoppen na dit weekend? Ik moet toch wat druk zetten, anders blijft hij het verschuiven. Als ik er niets van zeg, gaat ie gewoon door ..

PFP
27 January 2004, 20:18
Originally posted by Bobba
Waar doel je dan op? Op de zin dat ik zei dat ik boos zou worden als ie niet zou stoppen na dit weekend? Ik moet toch wat druk zetten, anders blijft hij het verschuiven. Als ik er niets van zeg, gaat ie gewoon door ..

Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
je moet maar zelf wete, als je maar weet
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
dat ik zeker boos ben
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
als je na zaterdag nie stopt
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
voor n tijdje


Ik zou het ook niet weten, maar ik weet zeker dat dit niet gaat werken

Bobba.
27 January 2004, 20:24
Originally posted by PFP
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
je moet maar zelf wete, als je maar weet
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
dat ik zeker boos ben
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
als je na zaterdag nie stopt
Chyston - Vrijdag Pavo ! zegt:
voor n tijdje


Ik zou het ook niet weten, maar ik weet zeker dat dit niet gaat werken Je moet er wel bij weten dat ie dus zaterdag al zou stoppen, en nu omdat vrijdag pavo komt was het vrijdag, en nou omdat jeske en jody willen komen word het opeens weer zaterdag, hij schuift het telkens vooruit.. en als ik een echt goeie vriend van hem geweest zou zijn, dan had ie gezegt: oke, ik ga stoppen want ik wil niet dat ie boos word. Maar daarintegen zegt ie: geef ik nix om, nou dan is het snel afgelopen bij mij ..

Bobba.
27 January 2004, 20:26
Originally posted by chalyken
xtc is zoiets mja als je het 1x doet ofzo....experiment. Maar der is altijd dat gevaar dat jij net die morron bent die der niet mee kan stoppen. Zo is het dus ook bij ons begonnen, we hebben bijna allemaal het motto: je moet (bijna) alles een keer geprobeert hebben. Maar wij vonden het zo relax dat we het wel s vaker wilde doen.. Dus vandaar dit dillema nou, mn beste vriendin heeft ook gewoon tege mij gezegt: ik wil dat je stopt, doe het dan teminste voor mij. En toen heb ik haar beloofd dat ik het niet meer zou doen. Daarna heb ik het 3 maanden niet meer gedaan, toen 1x wel, toen weer 2 maanden niet en zaterdag ook weer wel. Twee keer heb ik gevraagt aan die vriendin of ze het erg vond. En ze zei dat ze allang blij was dat ik voor haar kon stoppen dat ik nou wel weer een keer mocht :z

Tjana
28 January 2004, 22:01
is er geen persoon waarvan je zeker weet dat hij er wel om geeft..niet dat ik wil zeggen dat hij niet om je geeft maar in deze situatie dus niet. Die 2 die zaterdag komen zijn die net zo erg als hij? Misschien kunnen zij het duidelijk maken. Ik zou hem wel onblocken en gewoon tegen hem doen. Een beetje de schijn ophouden misschien maar daar bereik je op den duur meer mee als zo reageren denk ik...best een kut situatie eigelijk :|

lieve colafles
29 January 2004, 08:25
ten eerste wil ik echt zeggen dat ik het echt tof van je vind dat jij ermee gestopt bent en dat je dat (met uitzondering van die zaterdag, waarvan je spijt hebt) volhoudt.

zo te lezen lijkt het erop dat je vriend wel inziet dat hij kapot gaat aan die dingen, alleen is het wel een gevaar dat hij dus ontkent dat hij niet verslaafd gaat worden.

Ik zou zelf het gesprek wel anders gevoerd hebben. maar jij en ik zijn twee verschillende personen die dingen anders oplossen dus.. Bovendien weet jij hoe je het best met je vriend om kan gaan

ik wil je een voorbeeld geven. Je kent vast wel die jehova getuigen, die bij hoog en laag beweren dat god bestaat. Ik krijg bij hun altijd het gevoel dat ik ze wil slaan, dat ze ongelooflijk dom zijn en dat ik meteen niet meer geloof dat er een god bestaat.

Het viel me in jullie gesprek een beetje op dat jij een beetje de "jehova" rol op je nam. Je was namelijk iemand, die heel veel baat heeft te ontkennen dat pillen slecht voor je zijn, aan het vertellen dat pillen slecht voor je zijn.
je kan hoog en laag springen en misschien de beste springer van de wereld zijn, hij zal je raad toch niet opvolgen.

Wat ik nog even wilde zeggen is dat ik niet geloof dat die vriend werkelijk niets om je geeft, ik denk eigenlijk dat je kon verwachten dat hij dat ging zeggen omdat hij moest kiezen tussen eigen genot en een vriend. Je ging meteen in de aanval van als je het toch doet dan wordt ik boos. Een aangevallen spin bijt terug...

nou ja ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel. En ik hoop niet dat ik je beledigd heb met dit ofzo (daar ben ik op de een of andere manier nogal goed in) en sterkte

ik zou iig die vriend van de block halen. maar ja nogmaals, ik denk dat jij het beste weet hoe je hem moet behandelen :)

Bobba.
29 January 2004, 08:39
Nu ik dit teruglees valt het opzich nog best wel mee. Die avond was ik hier nog best boos om, nu al wat minder om dit gesprek zelf. Weet niet of dat komt omdat ik gewoon niet boos op hem kan zijn of omdat hij daarna nog ergere dingen heeft gedaan..
Maar dat is dan weer een heel ander verhaal, maar die dingen heeft hij wel gezegd omdat ie boos was op mij waarschijnlijk. Om het kort te houden: Hij heeft tegen een meisje dat ik wel leuk vond, gezegt dat ik heb gelogen over dat ik verliefd op dat meisje was. Helemaal gelogen is het niet, maar ik ben nou ook weer niet smoorverliefd op der, ik vind der gewoon heel erg leuk. Heeft hij dat dus mooi tegen dat meisje zitten vertellen. Dat meisje super boos op mij dat ze wel echt verliefd op mij was en dat ik haar maar gebruikt had. Nu heb ik me daar nog net uitgepraat kunne krijgen en nu gelooft ze teminste nog dat ik der echt leuk vind en misschien gaat dat zaterdag ook nog wel wat worden. Maar toen zei ik dus ook tegen haar dat ik nou echt kwaad op hem was en hem nie meer hoefde te spreken en toen zei zij ook al, ach het is je beste vriend. Komt wel weer goed. Toen vroeg ik; doet mn beste vriend zoiets dan? Omdat tege jou te lulle? Toen zei ze; schijnbaar wel. Nouja daar heb ik dus echt geen zin in, dan spreek ik hem net zo lief niet ..