PDA

Bekijk de volledige versie : Draadloos internet


TheGroovMaster
4 February 2004, 12:36
Hoorde sinds gister dat je zoiets kan aanvragen als er 6+ mensen ofzo in de regio zijn. En ze willen volgend jaar bijna landelijke dekking hebben ofzo?

iemand die hier iets over weet?

Sedes
4 February 2004, 16:42
Ik weet in België dat dat al een tijdje bestaat...
maar je kan dat aanvragen aan de provider (lees: betaal je meer en MOET je hun keuze van ontvanger kopen) of je kan gewoon zeggen dat je gewoon internet neemt, en dan zelf een zender (best een router) kopen en aansluiten op de internetkabel (in de garage) en op je computer een ontvanger steken...


(De écht technische uitleg kan ik pas vanavond vragen als m'n vriend online is)
maar btw, waarom zou je draadloos laten leggen als je huis nu toch al vol met kabels ligt??
Ik ben nu gewoon achter draadloos aan het zagen omdat er toch nog nx van kabels liggen + ook nog eens laptop.

Kampie
4 February 2004, 18:48
Heb je er een site over?
Hoe noemen ze het dan? WDSL? Dan is het waarschijnlijk niet wat je denkt..

Als het gewoon wifi is zou ik het niet weten..heb ik geen ervaring mee..

WhizzCat
4 February 2004, 18:51
Originally posted by Kampie
Heb je er een site over?
Hoe noemen ze het dan? WDSL? Dan is het waarschijnlijk niet wat je denkt..

Als het gewoon wifi is zou ik het niet weten..heb ik geen ervaring mee..

Gewoon een gloeiend grote paal :9~ met een vette wifi versterker erop en een dikke internetlijn naar die paal :9~

Net zo mooi en WDSL is iets heel anders, maar in feitte blijft het hetzelfde, draadloos internet, maar dan een iets andere techniek :)

Kampie
4 February 2004, 19:31
Originally posted by WhizzCat
Net zo mooi en WDSL is iets heel anders, maar in feitte blijft het hetzelfde, draadloos internet, maar dan een iets andere techniek :) maar wel draadjes in huis.. ;) Er looopt geen draadje richting je huis maar binnen in huis heb je een ontvanger.. en vanaf die ontvanger lopen gewoon draadjes..

Sedes
4 February 2004, 19:45
Originally posted by Kampie
maar wel draadjes in huis.. ;) Er looopt geen draadje richting je huis maar binnen in huis heb je een ontvanger.. en vanaf die ontvanger lopen gewoon draadjes.. :?
Juist omgekeerd, er loopt bij draadloos internet wel gewone kabeldraad tot aan je huis, en dan in je garage een ontvanger zo dat je voor de rest IN je huis nx van kabels hebt..

TheGroovMaster
5 February 2004, 12:34
Originally posted by Sedes
:?
Juist omgekeerd, er loopt bij draadloos internet wel gewone kabeldraad tot aan je huis, en dan in je garage een ontvanger zo dat je voor de rest IN je huis nx van kabels hebt.. dat bedoel ik niet.... das WLan.... we hebben thuis genoeg kabels liggen.

het gaat erom dat er een draadloos internet is voor een hele regio (haarlem en omgeving).. je hebt dus alleen een ontvanger nodig en wat je erachterdoet (in huis) zal hun een zorg zijn.

Ik denk dat het zoiets is als wifi, maar et heeft wel een tering berijk denk ik, dus geen id hoe ze dat flikken.

Kampie
5 February 2004, 14:11
Originally posted by TheGroovMaster
dat bedoel ik niet.... das WLan.... we hebben thuis genoeg kabels liggen.

het gaat erom dat er een draadloos internet is voor een hele regio (haarlem en omgeving).. je hebt dus alleen een ontvanger nodig en wat je erachterdoet (in huis) zal hun een zorg zijn.

Ik denk dat het zoiets is als wifi, maar et heeft wel een tering berijk denk ik, dus geen id hoe ze dat flikken. WDSL dus..

daar moet je dan nog weer je eigen wifi AP aanhangen..
en dus wel kabels.. :)