PDA

Bekijk de volledige versie : dagdromen


bootje
10 February 2004, 17:23
Dagdromen. Tijdverspilling of net niet?

Shanna89
10 February 2004, 17:27
Ligt eraan of je veel dingen op een dag moet doen. Zo niet, dan is het wel leuk ja :)

Impressions
10 February 2004, 17:29
Nope, in geen enkel geval tijdverspilling. (uitleg komt zo, want ik moet even schijten :+)

Setragasj
10 February 2004, 17:49
Originally posted by elvenkindje
Nope, in geen enkel geval tijdverspilling. (uitleg komt zo, want ik moet even schijten :+) jij doet er lang over om te schijten :loser:

dagdromen is heerlijk. maar ik doe het te weinig.. omdat ik er de rust niet voor heb.

PFP
10 February 2004, 17:52
Dagdromen, is wel leuk, ik doe het iig wel te vaak.

Shanna89
10 February 2004, 17:53
Originally posted by PFP
Dagdromen, is wel leuk, ik doe het iig wel te vaak.
Zolang het gezond is he.. ;)

Impressions
10 February 2004, 18:28
Originally posted by Instructio4
jij doet er lang over om te schijten :loser:

Wie niet lang schijt, die krijgt zeker spijt!

Maarehm, dagdromen is voor mij ongeveer gelijk aan denken, en denken is een belangrijk deel van mijn leven. Niet zo zeer denken over school enzo, maar denken over het nut van dingen, de zin van het leven, het gedrag van mensen, dat soort dingen.
Hoe dingen worden, hoe dingen hadden kunnen zijn, en hoe dingen waren.

Filosofie, dat is geen tijdverspilling, nadenken is juist goed. Het leert je dingen rationeren, het brengt je tot conclusies waar de 'niet-nadenkende' mensen nooit op komen, omdat ze er de tijd niet voor nemen. En in plaats van tv kijken, kan je dan niet beter in slaap komen dmv dagdromen, zodat je 's nachts onbewust verder gaat? (lang verhaal)

L_angeldc
10 February 2004, 19:10
ik dagdroom altijd in de les terwijl ik het raam uitkijk :Y)

WhizzCat
10 February 2004, 19:27
elvenkindje: wat een load of crap :D

dagdromen is ongeveer gelijk aan dromen. Als je veel dagdroomt betekend dat waarschijnlijk dat je 's nachts niet genoeg slaap krijgt en de indrukken van de afgelopen dag dus niet goed kan verwerken.

Daarmee helpen onze dromen, als je dat niet zou doen, zou je al heel snel knetter gek worden omdat er elke zo'n hoeveelheid aan indrukken op je afkomt.

Het is dus goed voor je geestelijke gezondheid, sterker nog, dromen/dagdromen is noodzakelijk :)

electricity
10 February 2004, 21:06
Originally posted by WhizzCat
elvenkindje: wat een load of crap :D

dagdromen is ongeveer gelijk aan dromen. Als je veel dagdroomt betekend dat waarschijnlijk dat je 's nachts niet genoeg slaap krijgt en de indrukken van de afgelopen dag dus niet goed kan verwerken.

Daarmee helpen onze dromen, als je dat niet zou doen, zou je al heel snel knetter gek worden omdat er elke zo'n hoeveelheid aan indrukken op je afkomt.

Het is dus goed voor je geestelijke gezondheid, sterker nog, dromen/dagdromen is noodzakelijk :)

:yes: :respect:
en vaak treed je ook uit tijdens dagdromen
(het gevoel van teruggezogen worden in de realiteit)

PFP
10 February 2004, 21:08
Originally posted by electricity
:yes: :respect:
en vaak treed je ook uit tijdens dagdromen
(het gevoel van teruggezogen worden in de realiteit)

Ja dat heb ik vaak als ik gewoon ergens zit te wachten :+

AmbyPur
10 February 2004, 21:46
Originally posted by electricity
:yes: :respect:
en vaak treed je ook uit tijdens dagdromen
(het gevoel van teruggezogen worden in de realiteit) mijn moeder zei ooit.. als je in zwart-wit droomt, droom je gewoon, en als je in kleur droomt dan treedt je uit.. :+ wist niet dat het met dagdromen ook zo was :p

en trouwens, dagdromen is wel lekker hoor af en toe.. maar het klinkt ook wel logisch > te weinig slaap > moe > eerder afdwalen

Xero
10 February 2004, 21:52
Dagdromen is gewoon ontspanning. Waarom zou zoiets tijdverspilling zijn ?:{

Sanne
10 February 2004, 23:31
Ik vind dagdromen echt heerlijk. Ik voel me erna ook altijd weer iets fitter.

psychobunny
11 February 2004, 12:37
Ik doe de laatste tijd veel te weinig aan dagdromen :no:

biffyclyro
11 February 2004, 21:09
ja, maar ik doe het toch nonstop..

electricity
12 February 2004, 09:33
Originally posted by AmbyPur
mijn moeder zei ooit.. als je in zwart-wit droomt, droom je gewoon, en als je in kleur droomt dan treedt je uit.. :+ wist niet dat het met dagdromen ook zo was :p


ik droom altijd in kleur, en heb ook gedachten en gevoelens (en soms ondertiteling) in mijn dromen.

als je droomt treed je wat ik gelezen heb ALTIJD uit, want je bent in een hoger bewustzijnsniveau, maar vooral bij lucide dromen (waar je je bewust bent dat je droomt) treed je uit.

en als je dagdroomt ben je ook even alle contact met het leven--> je huidige bewustzijnniveau kwijt, en dus zit je hoger.
vooral als je dan hebt dat je niks meer ziet, of hoord, enkel wat je derde oog meemaakt

2-D
12 February 2004, 09:57
ik dagdroomde vroeger heel veel...

tegenwoordig overkomt het me alleen nog soms...
ik weet trouwens niet of ik in kleur of in z/w dagdroom.
ik heb er eigenlijk nooit op gelet.

Irene!!!!
12 February 2004, 17:45
dag dromen is geweldiggg :love:

ik doe minstens een paar keer per dag :p

-x-natasja-x-
14 February 2004, 19:45
Dagdromen

Er is daar maar 1 woord voor HEERLIJK.
:D