PDA

Bekijk de volledige versie : Dood vogeltje


Lightangel
11 February 2004, 14:36
ha mensen

ff dringend hulp ndoig
er was hier vanmiddag een vogel tegen de ramen aangevlogen, en mn moeder heeft 'm in een kistje gedaan, mar hij ligt daar alleen maar
er komt telkens wat bloed uit zn snavel en hij beweegt een heel klein btje rillerig, net een epileptische aanval...


wat kan ik nu het beste doen??
hij ligt er alleen maar.......

is er nog wat aan te doen of zal die geleidelijk
dood gaan...???

Setragasj
11 February 2004, 14:45
bel de dierendokter dan :loser:

chica
11 February 2004, 14:48
Hoe noemen ze dat, had ons katje ook. Is niets meer aan te doen, het heeft iets met hersenen te maken, hersenletsel ofzo:o

Waarschijnlijk gaat ie toch dood, maar duurt nog ff:{

LoeLoe
11 February 2004, 14:53
Kan je hem beter zelf zijn nek omdraaien.

Het klinkt nu zo dat ie alleen maar lijdt en dat hij er niet meer bovenop zal komen.

Headliner
11 February 2004, 15:05
precies, meteen dood maken.. klinkt zielig maar het is wel het beste zo :aai:

of misschien idd dierenarts bellen, misschien kunnen zij er nog iets aan doen

Shanna89
11 February 2004, 15:36
Als ik zoiets had belde ik echt altijd de dierenambulance :d
Maar ja.. Toen wassik 12 ofzo... :) Ik zou um ook gewoon dood maken zeg maar. Vind het zielig!

Misette
11 February 2004, 19:30
gewoon weer in de tuin zetten, dan gaat ie vanzelf dood. of zn kopje omdraaien. Ik denk dat de dierenarts dr ook niet veel mee kan.

annomeisje
11 February 2004, 19:31
Nek omdraaien...

x_x_sharona_x_x
11 February 2004, 20:06
ja maar dan moe je het ook nog durven:yes: :O

L_angeldc
11 February 2004, 20:42
ik zou er mee naar de dierenarts gaan
om dat beestje nou koudbloedig zn nek om te draaien :kots:
ik zou het niet kunnen :no:

biffyclyro
11 February 2004, 21:11
wat laura zegt, ik vind zoiets vreselijk..
heb ooit mijn witte winterjas geruïneerd voor een waterkip 8-) die is er wel bovenop gekomen :)

Pruttelpot
11 February 2004, 22:35
Vogeltje gaat zowiezo dood. Laat em leiden of verlos em uit zn leiden. Laatste optie is eht best. Verzuip em? Makkelijkste voor jou. Deksel op doosje, in een emme water, klaar.

En naar de vuilnisbak ermee

Lightangel
12 February 2004, 15:04
nee, de kop omdraaien doe ik niet...
stel dat hij er wel bovenop kan komen

hij leeft nu nog wel steeds
en hij kan wel al weer redelijk op mn hand staan, maar hij eet niet.... we hebben er vannacht al een vet bol bijgelegt maar hij eet niks, en brood ook al geprobeerd te voeden....
drinken doettie wel een beetje...

maar mn ma gaat straks de dierenarts bellen,


maar i.i.g. bedankt...:)

annomeisje
12 February 2004, 15:06
Hoezo sentimiteel |:( :kots:

Sander
12 February 2004, 15:07
Originally posted by Lightangel
nee, de kop omdraaien doe ik niet...
stel dat hij er wel bovenop kan komen

hij leeft nu nog wel steeds
en hij kan wel al weer redelijk op mn hand staan, maar hij eet niet.... we hebben er vannacht al een vet bol bijgelegt maar hij eet niks, en brood ook al geprobeerd te voeden....
drinken doettie wel een beetje...

maar mn ma gaat straks de dierenarts bellen,


maar i.i.g. bedankt...:)

Moet je wat wormpjes voor hem kauwen :) :d

Shanna89
12 February 2004, 15:11
Red de wereld, red een vogeltje die zowat dood is..

Sander
12 February 2004, 15:12
Red de boom !

Eet een bever! :)

w00t
12 February 2004, 20:30
haal je bijl maar uit het vet. :wave:

anouk
14 February 2004, 11:26
Originally posted by Sander0201
Moet je wat wormpjes voor hem kauwen :) :d

haha idd!:d

Honur
14 February 2004, 11:47
gewoon de arts bellen die zegt wel of ie het haalt of niet,
als ie het niet haalt verlos hem dan,
kan ie het wel halen, dan gewoon er goed voor blijven zorgen,

Chrizlybeer
14 February 2004, 13:55
Sorry hoor, maar ik vind het ongeloofelijk loos om hier een dierenarts voor te bellen, die heeft ook wel wat beters te doen dan naar een vogeltje kijken waar je toch niets mee kan.
Je gaat toch ook niet 37,5 graden koorts naar dehuisarts

-x-natasja-x-
14 February 2004, 19:39
Nou meis
druppel wat water in zijn mondje en probeer toch iets van stukjes wormpjes te geven, je weet maar nooit of het helpt.
Veel succes er mee

:[ kan me er echt druk om maken als iemand er weer eens mee aankomt van ooh zet maar buiten neer, of van draai zijn nekje maar om.


Mensen waar zijn we mee bezig. Als een mens of dier hulp nodig heeft zullen we die moeten geven ongeacht of ie daar na toch nog dood gaat of niet.

Sanne
14 February 2004, 19:43
Originally posted by -x-natasja-x-
Nou meis
druppel wat water in zijn mondje en probeer toch iets van stukjes wormpjes te geven, je weet maar nooit of het helpt.
Veel succes er mee

:[ kan me er echt druk om maken als iemand er weer eens mee aankomt van ooh zet maar buiten neer, of van draai zijn nekje maar om.


Mensen waar zijn we mee bezig. Als een mens of dier hulp nodig heeft zullen we die moeten geven ongeacht of ie daar na toch nog dood gaat of niet.
dat nekje omdraaien was alleen maar goed bedoeld hoor. Als zo'n beestje eruit ziet alsof hij gaat sterven en dus pijn heeft, is het juist beter om hem van zijn pijn af te helpen.

-x-natasja-x-
14 February 2004, 19:51
Dat begrijp ik ook wel.
Wil er mee aangeven dat er teveel mensen zijn die het nekje omdraaien spuitje geven noem maar op als eerst aan grijpen.
Zonder dat ze vaak eerst gaan kijken naar een andere oplossing.
Dat is iets waar ik het niet mee eens ben.

-x-natasja-x-
14 February 2004, 19:54
ik leef gewoon heel erg mee met dieren.
kan er ook niets aan doen.

Shanna89
15 February 2004, 12:16
Hallo het is een vogel hoor.... Die pijn heeft.... En dan ben jij een dierenliefhebber en wil je um laten lijden? Zielig....

-x-natasja-x-
15 February 2004, 12:31
Nou mensen.

Als je zelf wat hebt wil jij dan opgegeven worden?
Denk het niet.
Eerst proberen daarna kun je de situatie nog een keer bekijken.
Is dat zo raar???????

Shanna89
15 February 2004, 12:51
Hij ligt daar al 4 dagen te creperen hoor....

-x-natasja-x-
15 February 2004, 12:59
Ik wil lou wel eens horen als je erg ziek bent, en je hebt toch een overlevingskans, maar ze hebben geen zin in om jou zo te zien al 4 dagen lang.

Maar blijkbaar hou jij niet van dieren dus ook niet van mensen, dat zegt voor mij al genoeg.

En ze zal heus wel weten wat ze doet, als het niet meer gaat zal ze heust wel de goeie beslissing nemen.

Shanna89
15 February 2004, 13:16
Originally posted by -x-natasja-x-
Maar blijkbaar hou jij niet van dieren dus ook niet van mensen, dat zegt voor mij al genoeg.
Nou sorry hoor maar dat verhaal wat der staat... Vind ik toch wel zielig voor die vogel. Heeft niks met van dieren of mensen houden te maken...

Sanne
15 February 2004, 16:55
Originally posted by -x-natasja-x-
Ik wil lou wel eens horen als je erg ziek bent, en je hebt toch een overlevingskans, maar ze hebben geen zin in om jou zo te zien al 4 dagen lang.

Maar blijkbaar hou jij niet van dieren dus ook niet van mensen, dat zegt voor mij al genoeg.

En ze zal heus wel weten wat ze doet, als het niet meer gaat zal ze heust wel de goeie beslissing nemen.
Waarom reageer je zo vreselijk agressief?Shanna bedoeld het juist ook alleen maar goed voor dat beestje.
Hoe staat het trouwens met het vogeltje?

-x-natasja-x-
16 February 2004, 17:07
Originally posted by sanne1811
Waarom reageer je zo vreselijk agressief?Shanna bedoeld het juist ook alleen maar goed voor dat beestje.
Hoe staat het trouwens met het vogeltje?





Agressief over komen wil ik helemaal niet, omdat ik ook totaal geen agressief type ben.

Ik vind alleen dat er tegen woordig snel word gezegt laat maar dood gaan enz. Dat is iets waar van ik vind dat het niet kan. We horen iedereen te helpen, mens of dier.
Ik spreek de personen ook persoonlijk niet aan,omdat ik ze persoonlijk niet ken, en ook geen oordeel over ze vel.
Tis alleen iets om over na te denken.

Sanne
16 February 2004, 18:00
Originally posted by -x-natasja-x-
Agressief over komen wil ik helemaal niet, omdat ik ook totaal geen agressief type ben.

Ik vind alleen dat er tegen woordig snel word gezegt laat maar dood gaan enz. Dat is iets waar van ik vind dat het niet kan. We horen iedereen te helpen, mens of dier.
Ik spreek de personen ook persoonlijk niet aan,omdat ik ze persoonlijk niet ken, en ook geen oordeel over ze vel.
Tis alleen iets om over na te denken.
Met agressief bedoelde ik eigenlijk meer dat je shanna op haar woorden aanvalt, terwijl zij ook het beste voor het vogeltje wil. ik vind ook dat je dieren moet helpen, maar soms moet je ook een einde maken aan het leiden van zo'n beestje

Offtopic:was niet boos bedoeld hoor :)

Mozzel
17 February 2004, 18:38
nog een keer tegen het raam gooien... flink hard graag

-x-natasja-x-
17 February 2004, 18:42
Originally posted by sanne1811
Met agressief bedoelde ik eigenlijk meer dat je shanna op haar woorden aanvalt, terwijl zij ook het beste voor het vogeltje wil. ik vind ook dat je dieren moet helpen, maar soms moet je ook een einde maken aan het leiden van zo'n beestje

Offtopic:was niet boos bedoeld hoor :)

ik ben ook niet boos hoor:)

Soms dan lees je net iets anders dan dat die persoon bedoeld.

Maar goed we hopen met zijn allen dat het goed gaat met het vogeltje.

gr

Headliner
17 February 2004, 18:50
Originally posted by Mozzel
nog een keer tegen het raam gooien... flink hard graag

:{

anouk
17 February 2004, 19:59
Originally posted by Mozzel
nog een keer tegen het raam gooien... flink hard graag

:+

Sanne
19 February 2004, 22:51
Lightangel heeft hij het nou overleefd ofnie?

supergirl
22 February 2004, 09:32
Leeft dat beest nou nog of niet?:{

-x-natasja-x-
22 February 2004, 15:02
Ben eigenlijk wel benieuwd of het beestje nog leeft.

chica
22 February 2004, 16:47
Zal ik dan om het even leuk te maken nog even vragen of dat verrekte beest nog leeft...





Hij is allang herrezen en weer doodgegaan en ligt nu te verrotten, maar goed:+

Sanne
22 February 2004, 16:58
zitten wij hierzo helemaal mee te leven met dat k*tbeest, krijgen we geeneens te horen of ie nog leeft ;)

FiZz
24 February 2004, 16:49
Lightangel is erin gebleven :{

chica
24 February 2004, 17:25
Hij was er alleen even voor raad:p

Lampie
24 February 2004, 17:32
ik zat al te zoeken of er nog ergens een vervolg stond.

HOE GAAT HET MET DE VOGEL????

FiZz
24 February 2004, 18:57
Originally posted by chica
Hij was er alleen even voor raad:p

Precies, en het gaat helemaal goed met hem en hij heeft een vriendinnetje! kijk maar:

http://forum.leerlingen.com/vbb/avatar.php?userid=5474&dateline=1061919382

rotzak
29 February 2004, 13:27
godverdomme iedereen in spanning nu of dat beest nog leeft , post die domme bitch in 1 keer niks meer

FunFair
29 February 2004, 13:38
Oorspronkelijk geplaatst door rotzak
godverdomme iedereen in spanning nu of dat beest nog leeft , post die domme bitch in 1 keer niks meer

nounounou.. beetje netter mag ook wel :p

ik heb em een PMmetje gestuurd om te vragen hoe het afgelopen is.. dus we zullen het binnenkort hopelijk wel zien :)

Lightangel
29 February 2004, 16:41
People,

wel leuk dat jullie allemaal zo meeleefden,

maar ik had opgebeld naar mn dierenarts, en die verwees mij weer door naar een vogelopvang in woudenberg.
Aangezien woudenberg vanaf mijn woonplaats nog eeneindje weg is, vroeg ze of ik t vogeltje naar Hierden toe wou brengen(10 min. vanaf mn huis met de auto) want daar woonde iemand die werkte bij de dierenambulance Harderwijk/Ermelo, dus daarnaartoe gebracht, en vanaf daar (Harderwijk) naar Woudenberg gebracht.

Maar ik was wel nieuwsgierig of t vogeltje nog leefde, want toen we 'm wegbrachten, zag hij er weer wat levendiger uit.

Maar in ieder geval, toen heb ik na 2 dagen naar dat vogelopvang gebeuren gebeld of hij/zij er nog was, maar ze zei dat hij helemaal niet binnen was gekomen.
btje jammer weer van die lui,
dus misschien is hij in harderwijk doodgegaan
of heeft die kerel van die dierenambulance hem zelf de nek omgedraaid....

wij hebben in ieder geval voor m gedaan wat we konden doen...

Bedankt nog voor de replies in dit topic.....

Groet

chica
29 February 2004, 18:04
Oorspronkelijk geplaatst door FiZz
Precies, en het gaat helemaal goed met hem en hij heeft een vriendinnetje! kijk maar:

http://forum.leerlingen.com/vbb/avatar.php?userid=5474&dateline=1061919382

Hehe, zie ik nu pas:d


Ze zijn bllliiiiiijjjj:love:


Maar nu niet meer:(

Spitta
11 March 2004, 18:49
Oorspronkelijk geplaatst door rotzak
godverdomme iedereen in spanning nu of dat beest nog leeft , post die domme bitch in 1 keer niks meer Haha, jou reacties zijn echt om te lachen. :thumbsup:

TheGroovMaster
12 March 2004, 09:00
ik had em onder de auto gelegd en met piepende banden weggereden :x