PDA

Bekijk de volledige versie : Actie tegen oorlog!


Jennifer1203
31 March 2004, 21:11
Wat vinden jullie nou een goede manier om geld in te zamelen( of iets anders wat mensen in een oorlog kan helpen) voor mensen in een oorlog...

Zelf wou ik meer zon actie doen van zip you lip ofzu:{
Wat jullie.....

dext0r
31 March 2004, 23:10
ik vind dat soort acties altijd maar dweilen met de kraan open.

ben er dan ook geen voorstander van.

Stapper
31 March 2004, 23:13
als ze nou iets van dat geld doen, dan is het wel goed, maar meestal verdwijnt dat in de zakken van de mensen die het land runnen (of juist niet)

ze hebben meestal meer aan kleding, speelgoed, eten en drinken
dat is altijd belangrijker dan geld

Pakspul
1 April 2004, 09:05
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203
Wat vinden jullie nou een goede manier om geld in te zamelen( of iets anders wat mensen in een oorlog kan helpen) voor mensen in een oorlog...

Zelf wou ik meer zon actie doen van zip you lip ofzu:{
Wat jullie.....
Oorlog zelf levert ook wel geld genoeg op http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon14.gif

JEANUS
1 April 2004, 10:41
Wij geven altijd onze oude - maar die wel nog goed zijn- kleren weg. Daar hebben die mensen veel meer aan!

Sander
1 April 2004, 10:43
Mijn moeder is dan altijd zo'n doos dat ze oude kleren gewoon weg gooid. Want wie wil er nou in die ouwe bullen lopen zegt ze dan :{

electricity
1 April 2004, 11:42
ja kom,we gaan vechten tegen de mensen die oorlog voeren :{

ruzie zal er altijd zijn, dus oorlog zal er altijd zijn. alleen zijn eht stomme redenen.
om oorlog te stoppen moeten ze het geloof afschaffen.maar aangezien ze dat niet doen..

en om geld te geven aan mensen die oorlog voeren?:?

HazesRules
1 April 2004, 12:12
Gewoon een paar raketten kopen en afvuren op Osama. Dan ben je pas bezig met het duurzaam ontwikkelen van vrede. Als je die moslim-extremisten eerst eens een kopje kleiner maakt. Die zijn de kiem van bijna al het kwaad in de wereld.

Irene!!!!
2 April 2004, 13:51
Iets met onschuldige mensen helpen ofzo.. mijn vader is een half jaar naar Albanie geweest, 5 jaar geleden ofzo. En toen heeft ie daar allemaal onschuldige mensen geholpen. Ik weet nie precies wat ie gedaan heeft maar iets in die richting is wel het belangrijkste denk ik. Mensen niets met de oorlog te maken hebben horen daar ook niet voor te lijden.. Dan kun je ze het beste medisch hulp geven, of eten en kleren.. De kinderen proberen op te vangen enzo.
Geld is opzich ook wel goed, daar kunnen die organisaties wat van kopen.

Akties zoals zip your lip vind ik bullshit.. Mensen in een oorlogs gebied weten meestal wat honger lijden is en die zouden het echt geweldig vinden dat jij dat ook doet zodat zij geld ofzo krijgen, gewoon geld geven is dan al genoeg.

TheGroovMaster
3 April 2004, 08:56
Oorspronkelijk geplaatst door HazesRules
Gewoon een paar raketten kopen en afvuren op Osama. Dan ben je pas bezig met het duurzaam ontwikkelen van vrede. Als je die moslim-extremisten eerst eens een kopje kleiner maakt. Die zijn de kiem van bijna al het kwaad in de wereld.

man, als ze al dat geld wat ze aan oorlog uitgeven nou aan 3e wereld landen zou besteden (kleding, voedsel en eerste levens behoefden) zouden er al een stuk minder oorlogen zijn denk ik en neuken die afrikanen niet als konijnen die helpen het broeikas effect te versterken.
Die oorlog in irak bijvoorbeeld..... geen id hoeveel dat kost, maar paar miljoen per dag!! kost dat wel.... en das nu al een jaar gaande zo... reken maar uit, met een paar miljoen per dag kan je wel wat scholen maken en waterleidingen aanleggen enz enz enz!

HazesRules
5 April 2004, 10:41
Oorspronkelijk geplaatst door TheGroovMaster
man, als ze al dat geld wat ze aan oorlog uitgeven nou aan 3e wereld landen zou besteden (kleding, voedsel en eerste levens behoefden) zouden er al een stuk minder oorlogen zijn denk ik en neuken die afrikanen niet als konijnen die helpen het broeikas effect te versterken.
Die oorlog in irak bijvoorbeeld..... geen id hoeveel dat kost, maar paar miljoen per dag!! kost dat wel.... en das nu al een jaar gaande zo... reken maar uit, met een paar miljoen per dag kan je wel wat scholen maken en waterleidingen aanleggen enz enz enz!

Ja en jij denkt zeker dat al dat geld wat wij aan de derde wereld geven bij de mensen terecht komt die het het hardst nodig hebben?
Misschien is het beter dat je niet zo goedgelovig bent over de wereld van tegenwoordig. Moslims en het rijke westen staan lijnrecht tegenover elkaar. Het journaal is er elke dag van doordrenkt, denk je nou echt dat dat nog lang zo doorgaat? De aanslagen zijn nu al in Spanje, lekker dichtbij.
Ik denk dat het veel verstandiger is om te laten zien dat de VS (+ bondgenoten, wij dus ook) es effekes onze spierballen aan die kontenlikkende moslims laten zien. Laten zien wie hier de baas is, en wie het het beste voor elkaar heeft. Want ik weet zeker dat al die mensen in moslimlanden stinkend jaloers zijn op wat wij allemaal niet hebben en mogen enz.
Je denkt er iets te makkelijk over. Goed voorbeeld is die Irakees, die het ministerie van defensie hier een factuur had gestuurd voor het gebruik van een stuk woestijn (!) waar wij Nederlanders zijn gelegerd. IN PLAATS VAN EEN BEETJE RESPECT EN WAARDERING VOOR ONS, wij komen ze daar ook alleen maar helpen! Laat die oorlogen maar lekker doorgaan!