PDA

Bekijk de volledige versie : Oogjuweel


Saarah
8 April 2004, 23:51
Ik zag net op tv een stukje over het oogjuweel. Hier is wat informatie d'rover:


Volgens de kenners zijn tatoeages en piercings verleden tijd, dus schijnt het nu tijd te zijn voor een zgn. oogjuweel (een piercing in je oog).

Het is bijna niet te zien, maar als je heel dichtbij staat zie je het hartje of sterretje glinsteren. Je schijnt het juweeltje niet te voelen.

Het oog bestaat uit een paar laagjes slijmvlies. Onder het oppervlakkige laagje slijmvlies wordt het juweel geïmplanteerd. De leeftijdsgrens is 21 jaar.

"Het is tóch een operatie aan een gezond oog", aldus een kinderoogarts. Hij vindt het geen goed idee: er kunnen problemen ontstaan tijdens het implanteren, maar ook na een langere tijd.


Bron: http://friesemama.web-log.nl/

Wat vinden jullie hiervan? :)

TheGroovMaster
9 April 2004, 08:02
het kost tussen de 500 en 100 euro... geld klopperij want het is een kleine korte ingreep.

ow en eht was gisteren op 3fm - timur

http://www.timur.nl/wwwdata/upload/130/eyejewel.jpg

opzich wel vet maar gewoon te duur

bootje
9 April 2004, 08:36
laat mijn oogjes maar zoals ze zijn. ik vind het overdreven.

psychobunny
9 April 2004, 09:57
nix voor mij,ik vind tandkristalletjes mooier :p

LoeLoe
9 April 2004, 12:14
Ik vinnet der heel ranzig uit zien

CharmedOne
9 April 2004, 12:31
Blegh :kots:

JEANUS
9 April 2004, 12:48
ARGH!!!!!!! :kots:

Jennifer1203
9 April 2004, 13:21
Oorspronkelijk geplaatst door JEANUS
ARGH!!!!!!! :kots:

Shanna89
9 April 2004, 16:27
Zag het van de week op tv ja..
Vind het echt zo idioot....
Die oogartsen zeiden ook dat je het zicht kunt verliezen en alles en der moet gewoon een hele operatie aan te pas komen :{ Dan derbij is het maar een heel plat dingetje wat ze in je oogbol doen en je moet nog goed kijken wil je het zien zitten ook! :huh:

Erg idioot dus allemaal....

Babysmurfie
11 April 2004, 17:40
Ik vind het er echt vies uitzien, en bovendien is het gevaarlijk.

The6thgate
11 April 2004, 17:55
had ik ook gezien ja. ik vind het lelijk:{
aan de andere kant, als ik hierna de opleiding optometrie ga doen kan ik later wel wat mooie ziektebeelden zien:Y) maar nee mensen, doe het niet;p

L_angeldc
11 April 2004, 20:25
ik vind het niks

waarom zou je een operatie aan je gezonde ogen ondergaan alleen omdat mensen dna een afbeeldinkje in je ogen kunnen zien? wat belachelijk zeg :{

WishfulDreaming
11 April 2004, 22:01
Nee, ik vind het niet direct iets voor mij.
Laat mijn ogen maar hoe ze zijn ;p

Saarah
11 April 2004, 23:50
Ik vindt het zelf ook maar niks.
M'n ogen zijn zo al slecht genoeg, spijtig genoeg :'(. Ik wil niet het risico lopen ze nog meer te verpesten voor zo'n 'juweel' dat je amper ziet...

Dan besteed ik dat geld liever aan een operatie om m'n ogen terug beter te maken :)

Jochemmm
16 April 2004, 11:32
Vind het idee wel grappig eigenlijk :)

maarja, beetje nutteloos alleen als je het nouwelijks ziet :z Bovendien is het risico wat eraan vernbonden zit ook wel groot, je zou je maar je zicht door zo iets stompzinnings verliezen :{

Shanna89
16 April 2004, 11:52
Mja het is meer een "glimmer" dan een piercing/juweel of hoe je het ook noemen wilt :)
Dan derbij zou ik de prijs er niet voor over hebben :no:

biffyclyro
16 April 2004, 17:01
ik vind het lelijk, duur en overdreven.. van nature zijn de ogen de mooiste lichaamsdelen van de mens vind ik.

Lenwe
2 June 2004, 17:18
tss....

Ik heb het ook gezien. Dan vraag ik me echt af
wat ze de volgende keer bedenken. Ik vond die tong-
piercing al niks. Je ziet dat ding niet eens. Ik denk
dat het gewoon is voor mensen die willen laten zien
dat ze het hebben, niet omdat het mooi is ofzo. Maarja
als je er van houdt. Iig , het is niks voor mij

chica
2 June 2004, 18:44
Ik vind het grote onzin, echt:no:

dext0r
2 June 2004, 18:49
en dan ga je met je harses in de MRI scan of whatever... zit er zo'n oogjuweel in je oog die misschien wel eerst verwijderd moet worden alvorens je bijvoorbeeld bij spoedgevallen in een scan moet ofzo..
echt ik vind dit een van de bizarste en onverantwoordelijke dingen die er is..

(anderzijds vind ik dat ook van die onderhuidse piercings enzo..of hoe dat ook is..)

Sanne
3 June 2004, 13:58
Ik vind het niet mooi en zou zowiezo niemand laten rotzooien aan mijn ogen. :no:

The Phit
3 June 2004, 14:22
damn, in plaats van ondergepiercde en ondergetatoeerde mensen kom je nu mensen tegen met een oog vol hartjes en sterretjes? gaaaaf :7

Xero
5 June 2004, 17:26
Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
Ik vind het niet mooi en zou zowiezo niemand laten rotzooien aan mijn ogen. :no:

Idd, met je ogen moet je zuinig zijn.

Roossss
6 June 2004, 19:08
Ik vind het vreselijk , het valt niet eens echt op.
Van een tattoo heb ik meer plezier..