PDA

Bekijk de volledige versie : Youp


bootje
9 April 2004, 12:03
Is iemand al gaan kijken naar de voorstelling "Prachtige Paprika's" van Youp van 't Hek?

bootje
15 April 2004, 00:48
Youp was best wel goed :)

0Vera
15 April 2004, 11:22
volgens mij is mn vriend geweest. Hij vond het leuk, althans de avond met zn vader, volgens mij was dat een voorstelling van Youp, maar zal nog wel effe specificaties vragen :p

bootje
15 April 2004, 11:23
hihi zo leuk
ik had vannacht nog een verslagje geschreven van het optreden en anoniem naar de site van Brugge van een leraar van bij ons op school gestuurd. en nu staat m'n verslag op z'n site :d

Kampie
15 April 2004, 11:54
Snap je als Belg zijnde wel veel van Youp? Omdat het toch veelal over nederlandse gebeurtenissen gaat..

Of heeft hij een aangepast programma voor België ?

bootje
15 April 2004, 11:57
het bleef beperkt over Nederland. hij maakte wel eens vergelijkingen met tv-zenders en zo, of had het over feiten die wij ook wel kenden. alleen is het soms moeilijk hem te begrijpen als hij rap praat.

14 april 2004, Brugge - Prachtig die paprika's, al duurde het ruim een halfuur alvorens we er iets over te weten kwamen. Zo erg was dat niet, want Youps snedige opmerkingen hielden het publiek in een haast aaneengesloten lachbui. Soms werd er ook wel eens gelachen omdat de buur lachte. Deze lachte dan weer omdat hij dacht dat dat zo hoorde. Youp is nog altijd de Youp die hij vroeger al was : een prima grapjas die scherts, ironie en sarcasme naadloos aan elkaar kan breien. Maar dat snel binnensmonds gebrabbel in dat Hollands accent van hem maakt het voor de toeschouwer soms bijzonder moeilijk. De cabaretier had het over zijn midlifecrisis, over het materialisme, kerstdiners, familie, negerpleisters en ook wel eens over paprika's. Na ruim een uur was de pauze daar. Wellicht kreeg hij dan even wat taalinstructies, zodat de Vlaming niet langer zijn eigen versie van elke zin hoefde te maken. Deze lange theatermonoloog deed het publiek gieren, glimlachen, opkijken, zwijgen en rillen. Youp mag dan wel vijftig geworden zijn - zoals het merendeel van zijn publiek (spijtig voor de jongeren) - hij staat er nog steeds. Vanavond is er nog een voorstelling. Mensen met kaarten: u zal genieten. Mensen zonder, helaas: uitverkocht. (BC)

Kampie
15 April 2004, 12:12
ik wil ook :(

bootje
15 April 2004, 12:14
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
ik wil ook :(

hihi