PDA

Bekijk de volledige versie : Melk, NieT goed voor elk


Jennifer1203
10 April 2004, 18:35
Ik heb zonet een artikel gelezen, dat melk niet goed is.
Laat ik t ff samenvatten


Mensen die melk drinken hebben meer last van botontkalking.Dat was uit een test gebleken: Iets van 78.00 vrouwen deden mee aan een test. De helft van de vrouwen dronken melk, de andere niet.12 jaar lang. De vrouwen die geen melk dronken hadden minder botten gebroken dan de wel melkdrinkers.

Baby's die uitbundig getrakteerd worden op koemelk, sterven regelrecht op diabetes af.Die dierlijke proteinen stuurden de bloedsuikerspiegel van de babys in de war.


Het imuunsysteem voelt zich aangevallen door de dierlijke proteinen, en kunstmatige hormonen.Je merkt dat door alergien, ademhalingsklachtjesne..enz

Het menselijk spijsverteringssysteem is alleen geschikt voor menselijk melk.We kunnen namelijk het lactose in het dierlijke melk niet verteren.Gevolgen: Winderigheid.....misselijkheid enz.

*edit* mannelijke en vrouwelijke melkdrinkers hebben meer kans respectievelijk prostaat-en borstkanker.Want in melk en Co. zitten dierlijke vetten en natuurlijke en kunstmatige hormonen: dat betekend dat vet de gifstoffen opslaat.

Denken jullie dat je nu meer gaat nadenken als je een glas melk pakt?
Ik heb iets zovan...laat ik een beetje minder melk drinken.Met mate dus.Want soms drink ik een beetje te veel( als je dan ook nog de kaas en yoghurt meerekend:rolleyes: )

Tjana
10 April 2004, 18:38
dus melk is niet goed voor elk?:?
waarom is er dan wel bewezen dat 1 glas hoort bij de dagelijks aanbevolen hoeveelheid voedsel..?

Jennifer1203
10 April 2004, 18:41
Ik weet niet alles...
Maar

ik heb gehoord dat ze dt ook doen om reclame te maken voor melk
andere oorzaken weet ik niet

LexS
10 April 2004, 21:29
Die van die botten breken slaat nergens op... Als ze nu allemaal exact hetzelfde deden. Ik zal even een extreem voorbeeld geven:
Vrouw A drinkt melk. Ze zit bij de landmacht in de infanterie. Haar hobby's zijn: Mountainbiken, bergbeklimmen en voetbal.

Vrouw B drinkt geen melk en is huisvrouw. Haar hobby's zijn: TV kijken, lezen en punniken.

Ik bedoel maar... ;)

lifeisgreat
10 April 2004, 22:06
nou weetje voor mij is gezondheid niet zo belangrijk ik bedoel ik sport ik ben haast nooit ziek ik leef gezond dat is voor mij genoeg wat ik nu doe :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser:

silverchair
11 April 2004, 08:55
hms maar in melk zit calcium en calcium is goed voor je botten toch? hoe kan het dan botontkalkend zijn?
dat met dat bottenbreken slaat nergens op want ik drink super veel melk (echt heel veel) en ik heb nog nooit wat gebroken.
en met die baby's is denk ik omdat ze zeg maar in plaats van borstvoeding, koemelk hebben en ze hebben gewoon borstvoeding nodig dus?! achjah boeie

MasterB
11 April 2004, 12:21
Ik zou dat artikel wel eens willen lezen. Uit welk blad kwam het?

Wat was trouwens de opzet van de studie?

Stapper
11 April 2004, 12:40
dit wist ik al langer :yes:
*drinkt al 5 jaar (of meer) geen melk meer*

maar de calcium die in de melk zit word niet opgenomen door je bloed, dus krijg je er geen sterke botten van, dat is gewoon een fabeltje

MasterB
11 April 2004, 12:48
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
dit wist ik al langer :yes:
*drinkt al 5 jaar (of meer) geen melk meer*

maar de calcium die in de melk zit word niet opgenomen door je bloed, dus krijg je er geen sterke botten van, dat is gewoon een fabeltje

Hoe komen wij dan aan de calcium-ionen die voor allerhande processen in de cel noodzakelijk zijn?

Raspberry
11 April 2004, 12:49
ik blijf het gewoon drinken, en ik ga het ook niet aanpassen ofzo.

Jennifer1203
11 April 2004, 12:51
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Hoe komen wij dan aan de calcium-ionen die voor allerhande processen in de cel noodzakelijk zijn?
doordat we moedermelk gedronken hebben?

De clue van t verhaal is gewoon dat mensen eig niet tegen dierlijk melk kunnen, maar wel tegen mensenmelk..
Maar ja...waar koop je mensenmelk

Jennifer1203
11 April 2004, 12:53
Ik bedoel als ik mij voorstel:
Wij drinken gewoon melk van een koe, een ander wezen als wijzelf, terwijl dat melk eigenlijk toch bedoeld is voor een kalfje...een kalfje met 4 magen....een kalfje dat bijna zijn hele leven gras eet

Maar ja...we eten ook vlees
Maar dat is iets anders

Headliner
11 April 2004, 13:12
Oorspronkelijk geplaatst door lifeisgreat
nou weetje voor mij is gezondheid niet zo belangrijk ik bedoel ik sport ik ben haast nooit ziek ik leef gezond dat is voor mij genoeg wat ik nu doe :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser:

:loser: :rolleyes:

L_angeldc
11 April 2004, 15:05
Oorspronkelijk geplaatst door Raspberry
ik blijf het gewoon drinken, en ik ga het ook niet aanpassen ofzo.

kook niet.
het mag misschien minder goed helpen dan men altijd dacht.. maar dat wil niet zeggen dat het ook automatisch slecht is voor iedereen om melk te drinken.

The6thgate
11 April 2004, 16:00
het zal wel net als bij zoveel dingen, pas echt slecht zijn als je het in te grote hoeveelheden gaat drinken

Babysmurfie
11 April 2004, 17:47
Misschien zijn er wel schadelijke effecten als je veel melk drinkt, maar ik geloof nooit dat je minder schadelijke effecten krijgt als je geen melk drinkt, dat is veel ongezonder.

dext0r
12 April 2004, 20:26
het is toch melk van de koe...dat is natuurlijk in principe niet bestemd voor de mens .. :+

AmbyPur
13 April 2004, 15:16
ik weet alleen dat mijn mama zegt dat melk je buik aanzet omdat de vetten zich ophopen in je darmen ofzo .. en sindsdien drink ik veeeel minder melk

ik ben/was echt melkverslaafd.. 1 of 2 pakken per week joeg ik erdoor, nu om de maand een pakje ofzo :p

WhizzCat
13 April 2004, 15:46
Oorspronkelijk geplaatst door Babysmurfie
Misschien zijn er wel schadelijke effecten als je veel melk drinkt, maar ik geloof nooit dat je minder schadelijke effecten krijgt als je geen melk drinkt, dat is veel ongezonder.

wat een crap

ik heb sinds ik baby af ben _nooit_ meer melk gehad en ik ben kerngezond :Y)

EternalShadow
13 April 2004, 16:05
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
ik weet alleen dat mijn mama zegt dat melk je buik aanzet omdat de vetten zich ophopen in je darmen ofzo .. en sindsdien drink ik veeeel minder melk

ik ben/was echt melkverslaafd.. 1 of 2 pakken per week joeg ik erdoor, nu om de maand een pakje ofzo :p

1 a 2 pakken per week is nog niets,

stuk of 4 1,5 literpakken in de week word er wel doorheen gejaagd hier ik drink niets anders :/

als er enige vorm van ongezonde neveneffecten waren mag ik aannemen dat ik die onderhand wel al voorbij had zien komen. :+

Babysmurfie
13 April 2004, 16:26
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
wat een crap

ik heb sinds ik baby af ben _nooit_ meer melk gehad en ik ben kerngezond :Y)

Wacht maar tot je oud bent en botontkalking hebt
:loser: :Y)

Ik kom trouwens ook wel aan 5 1literpakken per week

annomeisje
13 April 2004, 17:03
Zoizo drink ik geen melk, er zitten veel calorieën in.

WhizzCat
13 April 2004, 17:05
Oorspronkelijk geplaatst door Babysmurfie
Wacht maar tot je oud bent en botontkalking hebt
:loser: :Y)

Ik kom trouwens ook wel aan 5 1literpakken per week

ja, 5 liter per week is gezond :x

Alles wat te veel is, is per definitie ongezond. Als je te veel water drinkt, ga je daar ook aan onderdoor, water is dus ook niet gezond :+

ga weg :p

Roxx
13 April 2004, 18:20
Nou daar ga i kdus echt niet minder melk door drinken

FunFair
13 April 2004, 21:45
nou ik blijf van mening dat een pak karnemelk per week wel gezond is... tegenwoordig krijg je overal iets van.. dus daar maak ik me niet druk om :Y) net als dat je van veel soja producten ook enge dingen kan krijgen etc. etc... nou boeie :Y) liever dat dan een 'vuil' geweten....

Chrizlybeer
14 April 2004, 15:14
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203

Mensen die melk drinken hebben meer last van botontkalking.Dat was uit een test gebleken: Iets van 78.00 vrouwen deden mee aan een test.

78.00? wat had je dan verwacht 78.01? vind 78 mensen nou niet echt veel:). En botten breken vind ik opzich niet iets om mee te vergelijken, als je nou toevallig 2 mensen hebt een drinkt melk en een drinkt niet melk, de 1 flikkkerd van 9 hoog naar beneden en breekt zn been, dan komt dat dus omdat ie melk drinkt?
Ik zou kijken bij wie osteoporose t vaakst voor komt, maar goed dat ben ik maar he

Het menselijk spijsverteringssysteem is alleen geschikt voor menselijk melk.We kunnen namelijk het lactose in het dierlijke melk niet verteren.Gevolgen: Winderigheid.....misselijkheid enz. Sorry hoor, maar volgens mij klopt dit niet, in de darmsapklieren wordt lactose namelijk i zijn geheel omgezet tot lactase wat dan weer wordt omgezet in glucose en galactose
*edit* mannelijke en vrouwelijke melkdrinkers hebben meer kans respectievelijk prostaat-en borstkanker.Want in melk en Co. zitten dierlijke vetten en natuurlijke en kunstmatige hormonen: dat betekend dat vet de gifstoffen opslaat. Hoezo betekenen dat dierlijke vetten en natuurlijk en kunstmatige hormonen er voor zorgdragen dat vet gifstoffen opslaat. Voor zover ik weet slaat vet niets op, maar wordt vet zelf opgeslagen, maar goed dat ben ik maar he.

Het imuunsysteem voelt zich aangevallen door de dierlijke proteinen, en kunstmatige hormonen.Je merkt dat door alergien, ademhalingsklachtjesne..enz Lijkt me een beetje vreemd als het immuun systeem zich daardoor aangevallen "voelt" zou dus inhouden dat je ook geen vlees kan eten. En kunstmatige hormonen komen echt niet alleen voor in melk, neem bijvoorbeeld de pil die menig vrouw vgebruikt, ook vol met kunstmatige hormonen en daar krijg je volgens mij geen borstkanker van.

Irene!!!!
14 April 2004, 16:33
Chrizly, ik denk dat ze 78.000 bedoelt..

Ik weet niet of k t geloof, opzich klinkt t wel logisch dat koeienmelk slecht voor ons is, maar aan de andere kant, mensen beweren al jaaaaren dat we melk moeten drinken omdat t goed voor ons is. Maarja ik drink niet zo veel melk en ik heb nog nooit een bot gebroken of dergelijke. Ik maak me er dus nie zo druk om.. Ik blijf gewoon net zo veel (weinig :+) melk drinken..

Jennifer1203
14 April 2004, 16:43
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
78.00? wat had je dan verwacht 78.01? vind 78 mensen nou niet echt veel:).
oeps ik bedoelde 78.000
:) :)

FunFair
14 April 2004, 18:19
78 duizend mensen is wel weer een beetje supergroot onderzoek :huh:

bedoel je niet gewoon 7800 ???

dext0r
14 April 2004, 22:15
ik drink ook relatief weinig melk, en het vergaat me toch goed...

MasterB
15 April 2004, 23:19
Merk nu dat ik te weinig aan mijn project doe. Het gaat over koemelk-allergie en coeliakie.

Jennifer1203
16 April 2004, 14:38
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Zoizo drink ik geen melk, er zitten veel calorieën in.

Dat slaat dus nergens op hé...er bestaat ook nog magere melk in plaats van volle
Magere melk bevat ongeveer 150kJ/34kcal

sorry hoor
als je dat al veel vind


oF heeft dat te maken met je annorexia gedoe...dt je dan zo op kalorien gaat letten..ik d8 dt je dt al niet meer had

Pakspul
16 April 2004, 14:50
Lopen kan ook dodelijk zijn, who cares :Z

MasterB
27 April 2004, 13:31
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203
doordat we moedermelk gedronken hebben?


Waar komen die calcium-ionen vandaan?

MasterB
27 April 2004, 13:33
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
ja, 5 liter per week is gezond :x

Alles wat te veel is, is per definitie ongezond. Als je te veel water drinkt, ga je daar ook aan onderdoor, water is dus ook niet gezond :+


Teveel vocht verlaagt de osmotisch waarde van je bloed, hierdoor is de osmotische waarde in je rode bloedcellen te hoog en zal water verplaatsen. Dit laat je bloedcellen zwellen en je bloedcellen exploderen. De mens heeft zichzelf doodgedronken.

hegje
27 April 2004, 16:33
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203
Ik heb zonet een artikel gelezen, dat melk niet goed is.
Laat ik t ff samenvatten


Mensen die melk drinken hebben meer last van botontkalking.Dat was uit een test gebleken: Iets van 78.00 vrouwen deden mee aan een test. De helft van de vrouwen dronken melk, de andere niet.12 jaar lang. De vrouwen die geen melk dronken hadden minder botten gebroken dan de wel melkdrinkers.

Baby's die uitbundig getrakteerd worden op koemelk, sterven regelrecht op diabetes af.Die dierlijke proteinen stuurden de bloedsuikerspiegel van de babys in de war.


Het imuunsysteem voelt zich aangevallen door de dierlijke proteinen, en kunstmatige hormonen.Je merkt dat door alergien, ademhalingsklachtjesne..enz

Het menselijk spijsverteringssysteem is alleen geschikt voor menselijk melk.We kunnen namelijk het lactose in het dierlijke melk niet verteren.Gevolgen: Winderigheid.....misselijkheid enz.

*edit* mannelijke en vrouwelijke melkdrinkers hebben meer kans respectievelijk prostaat-en borstkanker.Want in melk en Co. zitten dierlijke vetten en natuurlijke en kunstmatige hormonen: dat betekend dat vet de gifstoffen opslaat.

Denken jullie dat je nu meer gaat nadenken als je een glas melk pakt?
Ik heb iets zovan...laat ik een beetje minder melk drinken.Met mate dus.Want soms drink ik een beetje te veel( als je dan ook nog de kaas en yoghurt meerekend:rolleyes: )

hegje
27 April 2004, 16:34
heb je het al :+

dupke
27 April 2004, 16:38
ik vind melk vies.. teminste uit een pak of fles of vers van koe of geit...
Bovendien.. ben ik voor echte verse melk allergisch:p
dus ik eet/drink het alleen alas het verstopt zit in andere producten:Y)
enigste melk wat er bij ons door heen gaat is koffie melk:p 'n mama is koffie leut

Janine Night
28 April 2004, 17:50
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203
Ik heb zonet een artikel gelezen, dat melk niet goed is.
Laat ik t ff samenvatten


Dan zal het wel snel niet goed met mij gaan aangezien melk bijna het eenigste is wat ik drink soms wel een liter perdag.:?

CharmedOne
28 April 2004, 19:30
Oorspronkelijk geplaatst door dupke
ik vind melk vies.. teminste uit een pak of fles of vers van koe of geit...
Bovendien.. ben ik voor echte verse melk allergisch:p
dus ik eet/drink het alleen alas het verstopt zit in andere producten:Y)
enigste melk wat er bij ons door heen gaat is koffie melk:p 'n mama is koffie leut

Ik vind het wel lekker eigenlijk, alleen karnemelk niet :kots: