PDA

Bekijk de volledige versie : cyberliefde


BlackMystery
14 April 2004, 09:48
het is al zo sinds dat ik begon met chatten vroeger
dates via internet
liefde via internet
en zo van die dingen
vind je dat het echt mogelijk is iemand te leren kennen en er verliefd op te worden zonder dat je hem/haar ooit in het echt hebt gezien?

Sander
14 April 2004, 09:53
Ik zelf zou het niet kunnen.

Je weet immers nooit of degene met wie je contact hebt serieus is. En lichaamshouding en gezichtsuitdrukkingen zeggen vaak heel veel.

WishfulDreaming
14 April 2004, 10:04
Neuh... Zonder haar/hem gezien te hebben lijkt mij bijna onmogelijk. Lichaamstaal en karakter kan je niet echt tonen via internet, en dat vind ik toch vrij belangrijk :)

Kampie
14 April 2004, 10:45
naar mijn mening kan dat niet..

Je hebt misschien wel gevoelens voor die ene.. maar dat zal niet hetzelfde zijn als je mekaar gezien hebt..

bootje
14 April 2004, 10:49
en hoe eerlijk ben je tegen elkaar op het net...
geschreven taal komt er ook meestal anders uit dan gesproken

0Vera
14 April 2004, 10:53
je kan zeker wel verliefd worden op iemand van internet die je alleen van foto's kent, maar je kan niet zonder een ontmoeting. In het echt hoeft het niet te klikken als je op internet beste maatjes was bijvoorbeeld. Geschreven taal is anders, werkt anders ook. Wat saar al zegt, mimiek, en lichaamstaal zijn belangrijk, en iemands uitstraling. Je kan op internet veel ontdekken maar niet alles.

[edit] maar met dates via internet is niks mis hoor :) dan is het namelijk de bedoeling dat je elkaar IRL leert kennen.

dext0r
14 April 2004, 14:14
een zekere spanning wellicht, maar die is pas echt duidelijk, en kan ook pas echt overspringen nadat je elkaar ontmoet hebt.

*ervaring*
<3

electricity
14 April 2004, 18:21
ik denk wel dat je verliefd kan worden via internet.
je wordt dan wel verliefd op een idee dat jij in je hoofd maakt..

en leren kennen via internet klopt ook niet echt
want je weet niet hoe iemand ergens op reageert als ie ergens mee geconfronteerd wordt.. en ook of diegene wel de waarheid spreekt.
maar het is wel zo, dat je mensen een beetje in kan schatten hierdoor, hoe ze misschien wel eens kunnen zijn (en vaak klopt dit ook wel hoor, want als mensen op bepaalde manieren opmerkingen maken, of WAT ze zeggen kan je daar al veel uithalen)
nergens kan je makkelijker liegen als via het internet.
dus als iemand zegt "ik ben verliefd op je" dan weet je neit of diegene lachend achter zijn bureau zit. (enzo)

Shanna89
14 April 2004, 19:38
Naja het kan natuurlijk zijn dat je iemand over het internet heel aardig ofzo vind.. Niet dat je dan zegt van he zullen we verkering? ;) Maar gewoon als je elkaar ontmoet ofzo kan het ook zijn dat je elkaar leuk vind en meer contact via internet hebt dan irl.... Maar toch een relatie kan opbouwen ofzo

biffyclyro
14 April 2004, 20:21
je kunt niet houden van iemand die je niet kent.
nee dus.

WhizzCat
14 April 2004, 20:45
In principe wel, maar na de laatste afknapper (bedankt DA 8| ) nee, echt niet, fuck internet :Y)

BlueWolf
14 April 2004, 20:58
nee

frox
14 April 2004, 22:02
Nou...ik vind dat het kan áls je elkaar wel eens heb gezien. (ik heb nee gestemd)
Ik had namelijk een dame ontmoet in frankrijk (op de camping hahahha) Dát was echt liefde op t eerste gezicht :love: Maar 2 dagen later was zij al weer weg :( maar we hebben wel via msn contact gehouden enzo. Toen was ik wel heel erg verliefd :love: Maar als ik haar nooit had gezien was ik nooit verliefd geworden...Dan vind ik maar dom...verliefd worden op een foto :+



:love: goeie tijd was dat :love: die 3 dagen :love:

BaRBie
15 April 2004, 11:16
Mwoah meestal worden mensen verliefd op het feit dat de ander wel eens hun droomprins kunnen zijn ofzo. Op de mooie woorden die gezegd worden en op een leuke foto. Ik denk dat dat een soort van verliefd zijn op liefde is.

Cyberbeast
18 April 2004, 17:09
Verliefd worden langs het internet zou wel kunnen, als je fotos enzo hebt uitgewisseld. Maar een relatie beginnen langs het internet zonder elkaar in het echt te hebben gezien...:no:

psychobunny
18 April 2004, 19:38
Je wordt alleen maar verliefd op het beeld dat je je vormt van die persoon.

L_angeldc
18 April 2004, 20:09
je kan misschien iemand wel leuk vinden over het internet, maar dan vind je eigenlijk alleen het beeld dat die ander over zichzelf naar jou toe toont leuk en niet hoe diegene echt is.

Impressions
18 April 2004, 22:02
1 woord: ja, dat kan

Fuck, dat waren er 3 :z

Fallen_Engeltje
21 April 2004, 21:38
ja natuurlijk kan dat, je valt dan op iemand innerlijk, maar of dat het ware innerlijk van iemand is, misschien dat die gene alles faked, maar je kan er dan nog steeds op vallen

tybootje
21 April 2004, 21:57
Tsja veel meer kan ik nie echt toevoegen. Verliefd worden zou in principe idd kunnen, maar geschreven taal komt heel anders over... Neem nu mijzelf, in 't echt ben ik zeer interessant... :wave:

Melanthe
12 May 2004, 18:34
Ja het kan wel!

Ik ben t namelijk op dit moment. Alleen of we verder gaan dan gewone vriendschap, weet ik nog niet...

DarkAngel
12 May 2004, 20:25
Nee, ik kan dat niet :) weleens gedacht van goh die is leuk enzo, maar toen ik hem ontmoette viel dat toch vies tegen :+

0Vera
12 May 2004, 21:35
Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Je wordt alleen maar verliefd op het beeld dat je je vormt van die persoon. dit is IRL ook zo: als je verliefd bent op iemand, ben je verliefd op datgene wat je denkt dat diegene is. In een relatie ontdek je elkaars imperfecties, en dan groeit je liefde, en wederzijds respect en acceptatie van minder goeie kanten. Verliefd ben je dan niet meer, want dan is de ander voor jou perfect en zie je die imperfecties niet.
Soms voel ik nog weleens kriebels als ik mn vriend zie maar allesverblindende verliefdheid...nee... :p
dus ik denk dat dit IRL ook wel opgaat :Y)

sabina
13 May 2004, 17:56
ik vind dat het wel kan om via internet verliefd te zijn want heb het zelf ook gehad en het is nu nog steeds aan het enigste wat lastig is is dat hij een uur bij me weg woont maar dat weet je van te voren als je er aan begint en als je het wilt en durft te doen moet je het gewoon doen en dan zie je vanzelf wel als het werkt maar als je bijv af wilt spreke moet je wel ergens afspreke waar veel mensen zijn had ik ook gedaan gewoon op het station en nog handiger is als je van te voren die gene op de webcam hebt gezien een foto kan ook wel maar die kan ook gewoon ergens van internet af zijn gehaald en ik ben wel blij dat ik hem heb leren kennen dus en iedereen heeft een eigen mening wat dat betreft denk dat als ik dit niet mee had gemaakt dat ik zel fook had gezegt dat het nie kan via internet verliefd worden maar denk dat je het zelf mee moet maken dan weet je ook of het kan of niet en ik weet het nu

:yes: :wave: :love: en ben heel erug verliefd dankzij internet:yes: eigenlijks toch wel

0Vera
13 May 2004, 20:43
Oorspronkelijk geplaatst door sabina
:yes: :wave: :love: en ben heel erug verliefd dankzij internet:yes: eigenlijks toch wel :yes: en jouw verhaal leest dankzij het ontbreken van leestekens best wel heel erg kut :{

Plankje
13 May 2004, 21:29
nou je kunt wel verliefd worden op een contact die je kent via internet, maar dan word je niet echt verliefd op de persoon zelf, maar op het beeld dat je van het persoon hebt...

bartje518
14 May 2004, 12:01
Oorspronkelijk geplaatst door 0Vera
:yes: en jouw verhaal leest dankzij het ontbreken van leestekens best wel heel erg kut :{


Over het wegjagen van nieuwe leden gesproken
:notgood: :no:

Pakspul
14 May 2004, 13:30
ik word wel ontzettend geil van sommige letter types http://forum.leerlingen.com/vbb/images/icons/icon14.gif

greeneyegrl
14 May 2004, 13:47
Ik denk ook wel dat je wel verliefd kunt worden.
In het begin zal het inderdaad zijn op degene die je hoopt dat het is (zo'n droombeeld dat je hebt.)
Als je elkaar dan echt ziet dan kan dat (zoals bij mij ooit een keer erg VIES tegen vallen) maar ik geloof er ook wel in dat het bij sommige wel goed komt.

0Vera
14 May 2004, 22:22
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Over het wegjagen van nieuwe leden gesproken
:notgood: :no: ik mag er toch wel wat van zeggen als ik het vervelend vind een lap tekst te lezen zonder dat er ook maar enige onderbreking in zit? Das mijn mening, verder niets.

bartje518
15 May 2004, 19:32
Iemand met 1 hele post die door een FB meteen wordt afgesnauwd dat haar tekst heel erg kut leest :{ Dat noem ik dan geen mening en verder niks geven meer. Je had het op zijn minst op een ander toontje kunnen brengen.

x I LOVE YOU x
22 May 2004, 19:02
volgens mij kan je verliefd worden op iemand die je leren kennen hebt van internet:)
dat is me trouwens zelf overkomen:yes:
maare die jongen had wel cam en zo 8-) we kennen elkaar nu al bijna 3 maanden :D (2 maanden en 18 dagen om precies te zijn !;) we hebbe nog altij nie afgesproke :no: maare wat nie is kan nog kome :yes:

ik denk wel dat je verliefd kan worden op iemand van internet, maar niet zonder een foto of via webcam ofzo