PDA

Bekijk de volledige versie : Het Grote 3D Topic


WhizzCat
18 April 2004, 20:13
Veel langsgekomen vragen:

Wat moet ik hebben om zulke mooie plaatjes te kunnen maken?

3Ds max http://www.discreet.com of
Maya http://www.aliaswavefront.com/ of
Rhino http://www.rhino3d.com/ of
Cinema4d http://www.maxon.net/
Lightwave www.lightwave3d.com
Softimage www.softimage.com
Blender http://www.blender3d.org (freeware)
Anim8or http://www.anim8or.com (freeware)

Waar kan ik textures vandaan halen?

Texture Archive
The3d Studio Textures
3dkindom Textures
3dspline textures
Texturator
Animax textures

Waar kan ik tutorials vinden?

The 3d studio Tutorials
3D Cafe tutorials
Enorm veel tutorials -cgtalk
Nederlandse Tutorials ŠOogst
http://members.shaw.ca/lightwavetutorials/Main_Menu.htm (Een hoop lightwave tutorials)
http://coldfusion.art.msstate.edu/camenisch/thehumanhead (Hoofd moddeling pagina)
http://www.brilliant-creations.com/yodatutp1.htm (yoda maken)


Waar kan ik plugins vandaan halen?

3ds max plugins-Blur
3ds max plugins
maya plugins
Brazil rendering system
Finalrender

Waar kan ik een 3dforum vinden?

http://www.renderosity.com/
http://www.maxforums.org - 3ds max forum.
http://www.cgtalk.com/
http://www.threedy.com/
http://www.highend3d.com/ -3d forum voor maya.

Waar kan ik nog meer mooie links vandaan halen?

http://www.3dlinks.com/
[3D] Handige links, post je 3 beste;

Overige links die handig zijn:

http://www.3dbuzz.com/
http://www.3dluvr.com/
blueprints - Suurland
3ds max scripts
http://www.flay.com (plug-ins, tutorials, materials ed. Maar wel alleen voor lightwave
http://www.sumaleth.com/links (tsja.. kijk maar eens rond)
http://www.fineart.sk (Ook al eerder genoemd door LiToKi, meesterlijke pagina)

Deze links komen weg van tweakers (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/896583/0)

De bedoeling:

Iedereen die bezig is met 3d kunst kan hier z'n plaatjes, work in progress, renders, filmpjes etc. posten.

Uiteraard kunnen ook allerhande vragen gesteld worden en denk erom: geen enkele vraag is dom!

Ik ga er vanuit dat er maar 3 mensen actief bezig zullen zijn hiermee, maar wij (Setragasj, aarsch en ik) hopen dat er meer mensen zullen zijn die ook besluiten om met deze super creatieve manier een uitlaatklep te vinden :)

zo, mijn eerste bijdrage, de forum.ll.com hoerenkeet :+

http://whizzcat.ath.cx/huis10.jpg

Het begin is er iig, updates volgen :)

WhizzCat
18 April 2004, 20:30
Okay, dan schop ik em lekker zelf wel omhoog :p

Een paar plaatjes van mij :)

http://whizzcat.ath.cx/3dll/heineken.jpg

http://whizzcat.ath.cx/3dll/herenmode.jpg

http://whizzcat.ath.cx/3dll/ice.jpg

http://whizzcat.ath.cx/3dll/mist.jpg

http://whizzcat.ath.cx/3dll/mountdoomnew3.jpg

http://whizzcat.ath.cx/3dll/schaaktafel800.jpg

http://whizzcat.ath.cx/3dll/steamlocomotive640.jpg

http://whizzcat.ath.cx/3dll/Terrarium.jpg

http://whizzcat.ath.cx/3dll/trein5.jpg

http://whizzcat.ath.cx/3dll/vijver01.jpg

8-)

-edit-

+ nog 1tje

http://whizzcat.ath.cx/3dll/loc1.jpg

Zoals jullie zien ben ik ook geen treinenfanaat :+

Setragasj
18 April 2004, 20:40
zozo jij hebt al aardig wat vette sjit gemaakt :D
hoe lang ben je al bezig met 3d?

ikzelf ben 2 maandjes intensief bezig met cinema 4d en ik begin het al een beetje onder de knie te krijgen.

ik ben bezig met een soort vage skelet-eend ofzo :p

hier een WIPje

WhizzCat
18 April 2004, 20:44
Oorspronkelijk geplaatst door Setragasj
zozo jij hebt al aardig wat vette sjit gemaakt :D
hoe lang ben je al bezig met 3d?

ikzelf ben 2 maandjes intensief bezig met cinema 4d en ik begin het al een beetje onder de knie te krijgen.

ik ben bezig met een soort vage skelet-eend ofzo :p

hier een WIPje

Vet cool man, ik kan dus echt niet organisch modellen :+

Misschien toch maar es naar Rhino kijken ofzo.

Ik werk er al 2 jaar lang af en aan mee, maar favo's zijn toch wel architectuur/SF/techniek om te maken. Ik heb.

Die rooie stoomloc die daar staat, daar heb ik ook nog ergens een animatie van met stoom en bewegende shit enzo :D

Verder heb ik nog ergens wat animaties liggen van star ships die naar Warp gaan en dat soort Star Trek fratsen. Dat is echt super cool om te maken :)

Setragasj
18 April 2004, 20:47
haha vet :p

ik heb nog wat kleine dingetjes waar ik mee bezig was, maar niet echt een groot project nog.
ik was bezig mijn logitech webcam aan het modellen en ik heb nog een baseball bat liggen :p

Setragasj
18 April 2004, 20:48
webcam deel :loser:

WhizzCat
18 April 2004, 20:51
Volgens mij heb je in die eend aan de rechterkant van zun bek ook een foutje in je mesh zitten :?

Setragasj
18 April 2004, 20:55
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Volgens mij heb je in die eend aan de rechterkant van zun bek ook een foutje in je mesh zitten :?

zou best kunnen.
ik probeer een beetje een euh ronding te krijgen of zo iets

WhizzCat
18 April 2004, 20:59
Oorspronkelijk geplaatst door Setragasj
zou best kunnen.
ik probeer een beetje een euh ronding te krijgen of zo iets

Ik bedoelde eigenlijk aan de voorkant van zun bek, daaro...

Setragasj
18 April 2004, 21:03
euhm.. daar zit niet echt een foutje.
het enige dingetje dat niet echt klopt is wat ik liet zien.
maar daar loop ik ook nog een beetje mee te kutten.

de snavel heeft geen foutjes... toch? :{

WhizzCat
18 April 2004, 21:06
Oorspronkelijk geplaatst door Setragasj
euhm.. daar zit niet echt een foutje.
het enige dingetje dat niet echt klopt is wat ik liet zien.
maar daar loop ik ook nog een beetje mee te kutten.

de snavel heeft geen foutjes... toch? :{

Ik weet ut niet... iets kijkt me raar aan daar, maar goed, misschien ben ik wel gewoon een mierenneuker :)

het lijken wel wat weinig iterations, maar goed :)

Setragasj
18 April 2004, 21:08
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Ik weet ut niet... iets kijkt me raar aan daar, maar goed, misschien ben ik wel gewoon een mierenneuker :)

het lijken wel wat weinig iterations, maar goed :)

wtf zijn iterations :p

WhizzCat
18 April 2004, 21:19
Oorspronkelijk geplaatst door Setragasj
wtf zijn iterations :p

delingen.

Je ziet dat je mesh bestaat uit allemaal vierkantjes. Nou, hoe meer vierkantjes, hoe gladder en mooier je mesh wordt.

Je kan een bol opbouwen uit bv. 8 vierkantjes, maar 16 vierkantjes is mooier.

Maar ik heb geen flauw idee hoe al die shit heet in cinema, ik ben 3ds max gewend ;)

Setragasj
18 April 2004, 21:21
polygonen :D

jah klopt. maar hoe meer vlakken, hoe langer de rendertijd. :p

WhizzCat
18 April 2004, 21:32
Oorspronkelijk geplaatst door Setragasj
polygonen :D

jah klopt. maar hoe meer vlakken, hoe langer de rendertijd. :p

elk voordeel heb zun nadeel :p

Ik ga voor kwaliteit meestal, dus mijn meshes zijn doorgaans vrij pittige renderobjecten :+

Marijk.
19 April 2004, 13:57
Ziet dr allemaal vet uit! K wou dat ik dat kon maar ken t programma niet eens laat staan dat ik weet hoe het werkt. Hebben julie daar les in gehad ofzo?

Setragasj
20 April 2004, 13:24
ik krijg er wel les in op school, maar het meeste experimenteer je toch zelf.

ik was net even bezig met een microfoontje :p
textures zijn nog niet helemaal top.
en er moet nog een logootje van sennheiser op komen ofzo en er moet een aan/uit knopje op :)

Setragasj
20 April 2004, 13:25
en de voorkant :p
details :rolleyes:

Marijk.
20 April 2004, 13:29
echt wel vet!:yes:

WhizzCat
26 April 2004, 23:44
Oorspronkelijk geplaatst door Setragasj
en de voorkant :p
details :rolleyes:

Ik zou zorgen dat je iets meer polygonen krijgt, hij lijkt nu niet echt rond als je snapt wat ik bedoel :)

Setragasj
27 April 2004, 00:03
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Ik zou zorgen dat je iets meer polygonen krijgt, hij lijkt nu niet echt rond als je snapt wat ik bedoel :)

ik weet t :p

aarsch
27 April 2004, 07:43
vette trein wizzy :P

ik ben zelf ook een beetje bezig met 3d maar heb er helaas erg weinig tijd voor.

een test met verschillende procederal maps

aarsch
27 April 2004, 07:44
wizzcat is die trein ook animeerbaar?

een x-ray material gemaaktt8{

aarsch
27 April 2004, 07:45
een wipje van een stukje venetie

aarsch
27 April 2004, 07:46
een oog :P

WhizzCat
27 April 2004, 10:51
Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
wizzcat is die trein ook animeerbaar?

een x-ray material gemaaktt8{

x-ray is wel gaaf

Die trein, tja, dat is erg moeilijk want je moet nl. rekening houden met de schuifbeweging en de schaarbeweging enzo. Het gebruik van standaard anim techniekjes zorgt voor nogal onvoorspelbare effecten, dus het is het mooist om het helemaal uit te rekenen en dan mbv wat goniometrie zelf de draaiingen te maken. Nadeel is dat als je een grote animatie hebt de hele boel verschrikkelijk on overzichtelijk wordt.

Dus ja, het is te doen :)

nieuw projectje, Hilversumse villa 8-)

http://whizzcat.ath.cx/villa6.jpg

Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
een oog :P

Jammer van die bump map. Maak maar es een foto van je oog, een hoop glans en reflectie, maar vrijwel geen bump :)

Marijk.
6 May 2004, 15:18
:huh: Mooi!! echt!!

Dat oog vind ik echt super!
Ik heb wat met ogen!:)