PDA

Bekijk de volledige versie : Voor eeuwig..


chica
19 April 2004, 17:29
Naar aanleiding van... *tromgeroffel* deze post van dext0r:

als je dat niet zou geloven zou je er net zo goed nu al een punt achter kunnen zetten toch?

Als je niet gelooft dat de liefde voor eeuwig is, moet je er dan gelijk een punt achter zetten?

Ik ben het er niet mee eens, als je jong bent denk je vaak dat het vast niet voor eeuwig is, maar dat betekent toch niet dat je er gelijk een punt achter moet zetten?

Nightwolf
19 April 2004, 17:37
nee van momentele geluk zou je ook moeten genieten vind ik :)

chica
19 April 2004, 17:39
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
nee van momentele geluk zou je ook moeten genieten vind ik :)

Ja, dat vind ik ook.. Anders zou je dus echt maar 1 relatie hebben in je hele leven?

Nightwolf
19 April 2004, 17:41
plus dat je door verschillende relaties allerlei verschillende dingen kan ervaren en dus vaak nieuwe dingen.

die uitspraak van dext0r (lijkt wel niks voor hem maar goed :p) is dan ook wel erg extreem omdat je t dan vast zolang mogelijk probeert vol te houden en kan je later van gedachten veranderen en dus wel denken dat t voor eeuwig kan zijn

0Vera
19 April 2004, 17:49
ik vind et best logisch wat dext0r zegt. Als je niet voor 100% voor je relatie gaat, dan is het toch ook geen echte relatie? Als jij gelooft dat het zal eindigen, dan MEEN je het toch ook niet serieus met je vriend/vriendin? Das nie fair vind ik :{
Maar ik heb weleens een 'relatie' gehad die duidelijk niet voor eeuwig was, maar dat wisten we allebei en dat ging eigenlijk wel prima, voor zolang het duurde. Achteraf gezien niet de beste keuze die ik kon maken maar ik heb ervan geleerd.
Maar ik ben het in principe wel met dex eens. Als je et niet serieus neemt hoort het ook geen 'relatie' te zijn. Noem het dan een experiment, of 'leuk voor zolang het duurt' maar relatie vind ik dan toch een beetje misplaatst. Je hebt pas een relatie als je volwaardig en helemaal 100% voor elkaar gaat.
Maar dat zeg ik nu, omdat ik nu pas weet hoe het voelt om 100% voor je relatie te gaan. Nou... veel beter dan het halve werk, echt!!

[edit] ik zie nu hoe dit topic tot stand is gekomen, wel grappig dat et door een post van mij komt waar dex et "niet mee eens" was :d
Ter info: ik zei dat ik hoopte dat t tussen mij en mijn vriend nooit zou eindigen, en toen zei dex dat als je dat niet geloofde, dat je der toch beter gelijk een punt achter zou moeten zetten.
En dat ben ik ook helemaal met hem eens :)
ik ben alleen iemand die dat niet zo snel zegt, zeker niet omdat ik dat bij vorige relaties soms iets te snel riep en die fout wil ik niet nog eens maken. Maar zoals ik hierboven al zeg, de 100% regeling voelt tien keer beter!! :d :love:
ik hou alleen altijd nog wel een slag om de arm. ik kan niet in de toekomst kijken maar ik weet wel dat ik met hart en ziel van mijn vriend hou en dat ik op dit moment in de eeuwigheid geloof.

dext0r
19 April 2004, 17:54
ik zie het als volgt: als je hoop niet gevestigd is om een relatie zo lang mogelijk te behouden kun je er net zo goed direct een punt achter zetten.

ik vind dat als je een relatie hebt, en je weet dat die niet lang zal duren, je enkel jezelf en je partner voor de gek houdt.

natuurlijk moet je wel van het geluk op het moment genieten, en ik ben het ook eens dat meerdere relaties kan leiden tot ervaring en nieuwe dingen. je blijft aftasten naar het 'ultieme'.

wat ik dus wil zeggen is: als je bewust weet dat je met je huidige partner niet zo lang mogelijk wil uithouden het eigenlijk maar een schertsvertoning is, en ik weet niet of je dan kan spreken van 'liefde'. verliefdheid zou wat dat betreft dan anders liggen; want dat is eigenlijk maar een moment opname van een relatie.

en om op je quote te reageren
als je jong bent denk je vaak dat het vast niet voor eeuwig is, maar dat betekent toch niet dat je er gelijk een punt achter moet zetten?
je denkt misschien niet dat het voor eeuwig is, maar je kan de hoop hebben van wel. als die hoop er niet is, vind ik het nep.

chica
19 April 2004, 18:09
De hoop dat het voor eeuwig is, dat natuurlijk wel.. Maarja, het is heel vaak zo dat je hoopt dat het heel lang duurt maar dat het dan toch na een tijdje overgaat.

LexS
19 April 2004, 22:04
Oorspronkelijk geplaatst door 0Vera
ik vind et best logisch wat dext0r zegt. Als je niet voor 100% voor je relatie gaat, dan is het toch ook geen echte relatie? Als jij gelooft dat het zal eindigen, dan MEEN je het toch ook niet serieus met je vriend/vriendin?
Zit wat in maar als je op je 15e/16e net een weekje een vriend/vriendin hebt dan kun je al raden dat het niet voor altijd is lijkt me hoe je het ook wendt of keert.

ViveLaFète
19 April 2004, 23:15
Ik weet van mezelf eigenlijk dat ik nooit eeuwig bij iemand zal
kunnen blijven , behalve als ik op mijn 40e ofzo een relatie zou beginnen misshien. Eeuwig iemand graag zien wel , maar een relatie niet nee... Ik vind wel niet dat ik achter mijn relatie nu een punt zou moeten zetten ,of er niet aan beginnen.Ik ga er gewoon van genieten dag tot dag...

Sanne
19 April 2004, 23:20
Ik ben het helemaal met Dext0r eens.

LoeLoe
20 April 2004, 09:12
Ieder zijn visie, ik ga mee met nightwolf

Je moet van het moment genieten, ook al weet je zeker dat je niet verder gaat met deze persono voor de rest van je leven.

Ik heb ook weleens met iemand wat gehad waarbij ik al van te voren wist van: Neej die moet ik echt niet voro de rest van me leven bij me hebben.

Maar op dat moment kan ik der wel van genieten.

Marijk.
20 April 2004, 10:07
Ik denk dat als je een relatie begint je dr wel in moet geloven, en dan ook beide. Dus ik ben het wel een met dextor. Tenminsten voor mij werkt het niet. Natuurlijk is het nooit leuk om tegen iemand te zeggen dat je m niet zo leuk vind als hij jou vind. Ik heb het een poosje geleden gehad. Hij heeft het goed opgevat en ik kan nog gewoon met hem praten. Ook al voelt hij nog wel steeds iets voor mij. Maar als ik iemand niet leuk vind, dan voelt dat gewoon niet goed.
het komt inderdaad wel voor dat je wanneer je een relatie hebt niet beseft wat je hebt. Pas als het uit is besef je wat je eigenlijk had. En ik geloof niet dat er maar een persoon op deze hele wereld de ware kan zijn. Er zijn zoveel mensen en iedereen heeft zijn goede en slechte kanten. Maar om eeuwig bij dezelfde persoon te blijven zie ik ook niet zo zitten. De laatste tijd gaan er zoveel mensen scheiden dat ik wel eens twijfel dat echte eeuwige liefde nog bestaat. Ik zou zo niet een relatie op kunnen noemen die echt goed is. Maar ja elke relatie kent zijn diepte punten.

0Vera
20 April 2004, 11:10
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Zit wat in maar als je op je 15e/16e net een weekje een vriend/vriendin hebt dan kun je al raden dat het niet voor altijd is lijkt me hoe je het ook wendt of keert. op die leeftijd zijn we allemaal nog aan het zoeken, een enkeling daargelaten.
Wat dex bedoelt is dat je de ander niet voor de gek moet houden, als jij weet dat je met diegene niet verder wil, moet hij dat ook weten, anders hou je em aan het lijntje. En dan nog van elkaar genieten is prima, als je de valse hoop bij de ander maar niet laat bestaan.
Maar bij een relatie vind ik een toekomstvisie samen er wel bij horen eigenlijk, dus, ja of je et dan nog serieus moet nemen als je alleen een beetje lol maakt...

LexS
20 April 2004, 15:38
Ah, met jouw duidelijke uitleg snap ik hem iets beter. ;)

Maar in dat opzicht ben ik het idd ook met jou (en dext0r) eens.

psychobunny
20 April 2004, 18:32
Ik ga voor het denken dat 't eeuwig is...
Ik zou niet aan een relatie kunnen beginnen en het serieus menen als ik denk,nu ga ik even van het moment genieten :)

sunstroke
21 April 2004, 13:48
voor eeuwig zou mooi zijn, en dat hoop ik ook als dat zo is.. maar je kan er beter niet over nadenken en gewoon doorgaan :)