PDA

Bekijk de volledige versie : Anti-Candida dieet


Xessex
22 May 2004, 21:05
Ik ben nu een week terug, na het bezoek aan een elektro accupuncturist, begonnen met een anti-candida dieet. Voor degenen die niet weten wat dat is.... het is de schimmelvariant van gist. Deze schijnt in overvloed in mijn darmen aanwezig te zijn :{

Het dieet is best goed op zich. Ik eet eigenlijk alleen nog maar bijzonder gezonde dingen. Eigenlijk vrijwel alleen spullen uit de natuuurwinkel en niks met toegevoegde suikers. Een aanrader voor wie wil afvallen op nog eens een heel gezonde manier ook. Vooral het gezonde ervan is zo goed, want tegenwoordig zitten er allerlei stoffen in de voeding om het maar langer goed te houden en meer kleur te geven etc. Al die zogenaamde door de EG goedgekeurde hulpstoffen die overal inzitten. Het zou mij niet verbazen dat daardoor een ziekte als kanker steeds meer voorkomt.

Maar wat ik eigenlijk wil vragen of er iemand bekend is met dit dieet en eventueel nog tips heeft. Ik moet het 5 weken volhouden maar ik mag geen gewicht gaan verliezen. Ik weeg namelijk maar 75 kg en dat met 1,96m lang. Weet iemand nog leuke tussendoortjes die wel mogen...en alsjeblieft niet van die rijstewafels ofzo. Dat soort spul vul ik mijn maag nu al noodgedwongen mee.

Little Angel
22 May 2004, 22:21
Van die slimfast repen ofzo? Ik denk niet dat daar veel suikers in zullen zitten, kun je niet op internet een mailtje sturen naar het voedingscentrum ofzo en aan hun vragen of hun ideen hebben? Die kunnen dat vast wel makkelijk en simpel opzoeken wat in welke producten zitten en welke jij dan dus wel en niet mag hebben. :)

dext0r
23 May 2004, 00:19
candida is toch een vorm van suikerziekte ? :S

DarkAngel
23 May 2004, 22:10
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
candida is toch een vorm van suikerziekte ? :S

jij zou toch moeten weten dat Candida ook een geslachtziekte is 8) (Soort schimmelinfectie :p alleen is het dan volgens bepaalde sites weer geen schimmel maar een gist)

En Xessex ik heb is rond gekeken op het internet en bijvoorbeeld op voedingscentrum.nl staat dat zo'n anti-candida dieët geen bewijs heeft dat het werkt :? Verder vind ik veel tegenstrijdigheden
:? Zo zegt het ene stuk dat je het van te veel slikken van antibiotica kan krijgen en andere zeggen dat anitbiotica juist het medicijn is :?

Xessex
24 May 2004, 07:38
Ja het is een schimmelinfectie die weerslag zou kunnen hebben op mijn huid. Ik heb al jaren een slechte huid en de laatste 2 jaar is daar eczeem bijgekomen. Ikzelf vond het nu te erg geworden en hoop via dit dieet mogelijk mijn huidconditie te verbeteren.

In het verleden als eens antibiotica gehad maar daar heb ik denk ik de eczeem aan overgehouden. En ik ben bang dat nog meer van die troep mijn geen goed zou doen. Ik ben toch geboren met een aanleg voor astma en brochitis en eczeem is daar aan verwant. Dus mijn eczeem zou ik niet graag zien verergeren tot iets heel serieus. Vandaar ook mijn keuze om niet de symptomen te bestrijden maar mogelijk de oorzaak.

Maar ik ben pas net een week en 2 dagen bezig.

dext0r
24 May 2004, 09:07
Oorspronkelijk geplaatst door DarkAngel
jij zou toch moeten weten dat Candida ook een geslachtziekte is 8) ?
je hebt gelijk, ik heb dat inderdaad wel gehad als les onderdeel zelfs :$ alleen dat werd dus niet tot het officiele rijtje van SOA's gerekend ;-)
maar ik kan mij namelijk van een dieet van me moeder herinneren dat het geloof ik iets met suikerziekte te maken had...ik zou het later even na kunnen kijken.