PDA

Bekijk de volledige versie : Jeugdpuistjes


jarno109
19 June 2004, 22:32
een van de vervelendste dingen die je kunt overkomen. je gaat er soms kapot aan doordat andere mensen je er mee irriteren.
en er is maar een manier om het op te lossen. dit is een middel wat echt werkt. benzyopperoxide.......alleen een nadeel je moet een verschrikkelijk goede dagcreme hebben anders gaat je huid verschrikkelijk schilferen na 10 dagen gebruik.

Jennifer1203
19 June 2004, 22:41
Oe..dat benzy heb ik ook gehad
Alleen, ik kocht dat toen ik 11 was omdat mijn moeder dacht dat ik al puisten had ( Wat dus niet zo was)
En op mijn 14e had ik opeens paar jeugdpuisten op mijn voorhoofd. Ik dat benzy erop smeren. Mijn hele huis na een uur rood. Benzy was 2 jaar over datum:$

Maar in iedergeval:)

Het is nooit verkeerd om gezond te gaan eten
te sporten
matig gebruik van zonlicht ( uitdroging huid)
Elke dag huid wassen


Neem soms een een warme douch of bad , en druk daarna je puisten uit ( als je dat geen probleem vind), maar smeer er daaarna wel een antiseptische crème op

Vergeet niet dat stress acne kan verergeren:)

Tandpasta werkt ook goed, vooral op van die grote puisten

En crèmpjes met vitamine A zijn ook goed, alleeen deze kunnen bijwerkingen hebben op de huid zoals rood worden

jarno109
19 June 2004, 22:44
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203
Oe..dat benzy heb ik ook gehad
Alleen, ik kocht dat toen ik 11 was omdat mijn moeder dacht dat ik al puisten had ( Wat dus niet zo was)
En op mijn 14e had ik opeens paar jeugdpuisten op mijn voorhoofd. Ik dat benzy erop smeren. Mijn hele huis na een uur rood. Benzy was 2 jaar over datum:$

Maar in iedergeval:)

Het is nooit verkeerd om gezond te gaan eten
te sporten
matig gebruik van zonlicht ( uitdroging huid)
Elke dag huid wassen


Neem soms een een warme douch of bad , en druk daarna je puisten uit ( als je dat geen probleem vind), maar smeer er daaarna wel een antiseptische crème op

Vergeet niet dat stress acne kan verergeren:)

Tandpasta werkt ook goed, vooral op van die grote puisten

En crèmpjes met vitamine A zijn ook goed, alleeen deze kunnen bijwerkingen hebben op de huid zoals rood worden


mhh....... 2 jaar over de datum.....dat is wel logisch dat het dan verkeerd gaat maarjah. um......gezond probeer ik te leven en da lukt. maar benzyol werkt egt goed teminste bij mij wel

Jennifer1203
19 June 2004, 22:47
tuurlijk, dat is goed spul:)
alleen wel op de datum letten;)

Alpha
20 June 2004, 15:59
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203
tuurlijk, dat is goed spul:)
alleen wel op de datum letten;)

ghaha 8)

Gebruik zelf altijd gewoon clearasil ... en het werk goed ... verder gewoon niet te zoet eten. Vooral niet veel chocola

CharmedOne
20 June 2004, 16:20
Ik heb nog nooit last gehad van puistjes :d

LoeLoe
20 June 2004, 16:23
Ik heb er ook nooit echt super last van gehad

Als je er eentje hebt.. 'savonds voordat je gaat slapen er tandpasta op smeren. Dat droogt de puist uit en de volgende dag is alles weg.

Niet vergeten je geizcht smorgens te wassen anders ga je dus met tandpasta op je gezicht naar shcool ofzow:x

Impressions
20 June 2004, 16:24
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Ik heb er ook nooit echt super last van gehad

Als je er eentje hebt.. 'savonds voordat je gaat slapen er tandpasta op smeren. Dat droogt de puist uit en de volgende dag is alles weg.

Niet vergeten je geizcht smorgens te wassen anders ga je dus met tandpasta op je gezicht naar shcool ofzow:x

Oh, das leuk, dan lijkt het alsof er een zaadvlek op je bek zit 8)

biffyclyro
20 June 2004, 16:57
schilferhuid is niet tof, heb ik ook ooit gehad

biffyclyro
20 June 2004, 16:59
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
ghaha 8)

Gebruik zelf altijd gewoon clearasil ...

dat is echt ONTZETTEND slecht voor je huid. gaat je zuurlaagje (of hoe dat ook heet), wat je huid dus juist beschermt tegen schadelijke invloeden, van weg.

Atjeuh
20 June 2004, 17:46
Oorspronkelijk geplaatst door biffyclyro
dat is echt ONTZETTEND slecht voor je huid. gaat je zuurlaagje (of hoe dat ook heet), wat je huid dus juist beschermt tegen schadelijke invloeden, van weg.


Ik heb clearasil 1 keer gebruikt en toen ging m'n huid helemaal irriteren en branden enzo. Ik gebruik nu cardiflor, een creme die echt super goed werkt.

thali
20 June 2004, 18:00
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Als je er eentje hebt.. 'savonds voordat je gaat slapen er tandpasta op smeren. Dat droogt de puist uit en de volgende dag is alles weg.

Tandpasta helpt enkel in het begin, na een paar weken gaan ze niet meer weg met tandpasta.
Ik heb salicylzuur in de kast staan, helpt echt :yes: als je het eraan smeert tenminste. En ik ben daar net ietsje te lui voor.

biffyclyro
20 June 2004, 19:07
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
salicylzuur

klinkt niet erg gezond o_O

jarno109
20 June 2004, 19:32
Oorspronkelijk geplaatst door biffyclyro
klinkt niet erg gezond o_O

idd
volgens mij is dat de kant in van bijtende stoffen..... :)

thali
20 June 2004, 19:52
Oorspronkelijk geplaatst door jarno109
idd
volgens mij is dat de kant in van bijtende stoffen..... :)
Zou goed kunnen ... daarom gebruik ik het ook niet ;)

Veel in de zon lopen helpt ook (bij mij toch), maar na de zomer krijg je er nog meer terug...

AmbyPur
21 June 2004, 15:26
Diane 35 _0_

sorry guys :+

Fastolph
21 June 2004, 21:04
Ik gebruik Clearasil maar als ik de berichten hier zo lees is dat dus niet het beste middeltje... mijn ervaring is trouwens dat het geen ene zak helpt. Al krijg ik na een aantal dagen intensief gebruik wel een drogehuid.

Ik las hier iets over "cardiflor" ... laat ik dat dan maar es proberen. :yes:

Sanne
21 June 2004, 21:11
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
Ik heb nog nooit last gehad van puistjes :d

dext0r
21 June 2004, 21:18
biergistpillen schijnt ook te werken.

Fastolph
21 June 2004, 21:22
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
biergistpillen schijnt ook te werken.
Kan er ook nog wel bij... :7 gewoon van alles wat gebruiken... dan moet het toch gewoon een keer lukken? ;)

Jennifer1203
22 June 2004, 11:08
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
biergistpillen schijnt ook te werken.

oe jah
mijn moeder las dat dat heel gezond was
kocht ze losse biergist
stopte ze dat door mn aardappelen:{

jarno109
22 June 2004, 19:46
Oorspronkelijk geplaatst door Jennifer1203
oe jah
mijn moeder las dat dat heel gezond was
kocht ze losse biergist
stopte ze dat door mn aardappelen:{

gezond?8|

psychobunny
22 June 2004, 20:28
Oorspronkelijk geplaatst door CharmedOne
Ik heb nog nooit last gehad van puistjes :d

NEONardo
22 June 2004, 20:39
Oorspronkelijk geplaatst door jarno109
een van de vervelendste dingen die je kunt overkomen. je gaat er soms kapot aan doordat andere mensen je er mee irriteren..

het probleem is, mensen pesten je niet omdat je jeugdpuistjes hebt, maar omdat je makkelijk te pesten bent, als je geen jeugdpuistjes had gebruikte ze wel iets anders, het gaat er om hoe je er mee om gaat, ik heb ook jeugdpuistjes gehad, alleen ben er nooit mee gepest

frox
22 June 2004, 21:09
Oorspronkelijk geplaatst door jarno109
gezond?8|

het is ook goed voor je bloed en het stink en bij mij heeft het niet gewerkt... was ook een keer naar de dokter geweest voor mn jeugdpuistjes. Toen kreeg ik pillen en een op ander goedje dat ik op mn gezicht moest smeren maar dat mocht allemaal neit baten:( Ik ben ook een keer naar een beautysalon geweest :+ en dat hielp ook geen reed. En van clearasil werd het alleen maar erger:?

thali
22 June 2004, 21:16
Oorspronkelijk geplaatst door FroX
het is ook goed voor je bloed en het stink en bij mij heeft het niet gewerkt... was ook een keer naar de dokter geweest voor mn jeugdpuistjes. Toen kreeg ik pillen en een op ander goedje dat ik op mn gezicht moest smeren maar dat mocht allemaal neit baten:( Ik ben ook een keer naar een beautysalon geweest :+ en dat hielp ook geen reed. En van clearasil werd het alleen maar erger:?
*hoopt dat het bij haar wel eens zal weggaan*

frox
22 June 2004, 21:33
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
*hoopt dat het bij haar wel eens zal weggaan*

wat vanzelf gekomen is gaat vanzelf weer weg, als je minder hormonen gaat maken enzo...komt wel goed hoop ik (ik ook)

thali
23 June 2004, 10:31
Oorspronkelijk geplaatst door FroX
wat vanzelf gekomen is gaat vanzelf weer weg, als je minder hormonen gaat maken enzo...komt wel goed hoop ik (ik ook)
Dus dan hopelijk over een paar jaar een puistenloos gezicht :)

FunFair
23 June 2004, 13:25
ik gebruik prut van de kruidvat... dat is schrubgel die reinigt ofzow :p

maarjah.... m'n huid ziet er verder alleen niet uit... zit er altijd teveel aan... superstom van me :p

silverchair
25 June 2004, 07:42
Ik heb spul van de apotheek, mn (stief)broertje heeft serieus last van acné (en hell yeah dak mn daar mee kan pesten:] ;) ) anyway dat is godse goed spul :) zal eens kijken hoe het heet enz ;)

biffyclyro
26 June 2004, 22:50
je moet acnecare gebruiken, dat hebben ze bij de meeste betere drogisten wel geloof ik. dat helpt echt supergoed.

en ja, diane35 he :loser:

dupke
28 June 2004, 18:57
hmm soms heb ik wel eens last van puistjes, maar omdat ik veel aan me gezicht zit met me handen kan ik er nooit van af blijven en worden het altijd wondjes.

Ik was laats bij De Tuinen, en zag daar een boekje liggen met de helende werking van eucalyptus.
nou ja al met al werkt het dus puist werend:)
ff stukje opgezocht via googel:
Eucalyptus wordt o.a. gebruikt bij: wonden, blaren,puistjes, zweren, eczeem, verstopte poriën, sinusitis, hoest, verkoudheid, keelpijn, griep, migraine, reumatische pijnen, zenuwpijn, spierpijn, herpes, waterpokken, gordelroos, insectenbeten/steken, bindweefsel ontsteking, blaasontsteking, infecties.
Nou goed, ik doe dus in z'n kaarsje met boven in z'n bakje een beetje water, wat eucalyptus olie druppeltjes er in en wacht tot het water warm is en doe dan met een make-up schoonmaak schijfje (hoe hete die kregen de make up ofzo:p) m'n gezicht schoon:)
En ik ben een paar dagen puist vrij :)
nadeel: Het ruikt echt sterk! bij wondjes, lichte brandwonden, puisten en zweren; doe 3 druppels Euc. polybractea op een vochtig watje en dep hiermee de aangetaste plekken
Bron: http://www.anthemis.nl/aroma/eucalyptus.htm (http://)

jarno109
2 July 2004, 22:26
das wel fijn om te weten

jarno109
3 July 2004, 09:57
maar iemand verder nog hele goede ideeen? :thumbsup:

thali
3 July 2004, 10:49
Oorspronkelijk geplaatst door jarno109
maar iemand verder nog hele goede ideeen? :thumbsup:
Gewoon afblijven, niet aan prutsen of niet uitnijpen.
('k Weet het, 't is moeilijk.)

jarno109
3 July 2004, 11:17
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Gewoon afblijven, niet aan prutsen of niet uitnijpen.
('k Weet het, 't is moeilijk.)

er af blijven is vrij simpel.......:p

AmbyPur
3 July 2004, 11:31
Oorspronkelijk geplaatst door jarno109
er af blijven is vrij simpel.......:p

echt niet :+

jarno109
3 July 2004, 11:33
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
echt niet :+

neej voor de meeste mensen niet, dat klopt maaruh voor mij wel:)

Toverfee
3 July 2004, 12:00
Ik heb zelf ook last van puistjes... k vind het verschrikkelijk
En heb ook echt 15642134287894321321321 middeltjes geprobeerd waarbij het weg zou (kunnen) gaan.... maar echt helpen doet het niet.
1 ding moet je zoiezo niet doen....UiTKNIJPEN.:no:

gewoon veel water drinken.. niet te veel chocola(:( ) en sporten daar doe ik niet aan :p
Gewoon niet te veel op letten is mijn optie.... maarja.. ik doe het wel, ghehe

:thumbsup:

AmbyPur
4 July 2004, 19:19
Oorspronkelijk geplaatst door petotsj
Ik zeg maar 1 ding: Roacutana...........


wat is dat precies? (google vindt niets)

thali
4 July 2004, 20:01
Ik weet wel dat er zoiets bestaat met antibiotica in, schijnt echt te werken. Maar het lijkt me niet zo heel gezond...

Doggy1990
4 July 2004, 21:09
chocola eten slecht ervoor??? das volgens mij gewoon een fabeltje

AmbyPur
4 July 2004, 21:17
Oorspronkelijk geplaatst door Doggy1990
chocola eten slecht ervoor??? das volgens mij gewoon een fabeltje
tsjah, het schijnt nooit echt bewezen te zijn ofzo, maar ik ken genoeg mensen (inclusief moi) die na het eten van chocola altijd puistjes krijgen...

jarno109
4 July 2004, 21:21
Oorspronkelijk geplaatst door Doggy1990
chocola eten slecht ervoor??? das volgens mij gewoon een fabeltje

neej maar in chocola zit veel vet........en verder zou ik ff niet weten|:(

Zippy
4 July 2004, 23:03
het voedsel heeft niets te make met puistjes, ik eet kilo's chocolade en heb geen last van puistjes en men broer eet gezonder en heeft er veel last van...

AmbyPur
5 July 2004, 09:20
Oorspronkelijk geplaatst door Zippy
het voedsel heeft niets te make met puistjes, ik eet kilo's chocolade en heb geen last van puistjes en men broer eet gezonder en heeft er veel last van...

ik denk dat het er echt wel mee te maken kan hebben, maar dat het persoonsafhankelijk is.
hormonen zijn volgens mij trouwens ook invloedrijk, er zijn niet voor niets veel dames die als ze menstrueren meer pukkels hebben ;)

jarno109
5 July 2004, 09:56
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
ik denk dat het er echt wel mee te maken kan hebben, maar dat het persoonsafhankelijk is.
hormonen zijn volgens mij trouwens ook invloedrijk, er zijn niet voor niets veel dames die als ze menstrueren meer pukkels hebben ;)

dat persoonsgebonden is heel juist......maaruh ut is egt persoonsgebonden omdat er ook heel veel mensen zijn die er helemaal geen last van hebben. volgens mij is het misschien trouens ook erfelijk :)

eniT
5 July 2004, 11:26
dat persoonsgebonden is heel juist......maaruh ut is egt persoonsgebonden omdat er ook heel veel mensen zijn die er helemaal geen last van hebben. volgens mij is het misschien trouens ook erfelijk
tsja... ik heb er ook wel last van. :(
jeps, de gene spele ook mee, tis deels erfelijk bepaald... ons mama en papa hadde der ook last van, met bijgevolg, ik dus ook... damndamn!
khaat mense die dan 1 miniem pukkeltje hebbe en da zitte te zage da ze ne pukkelkop hebbe... wordt ik echt ellendig van!! :[

Zippy
5 July 2004, 12:21
da kan zijn.. erfelijk... het is al zeker van persoon tot persoon en ook van welk type huid je hebt:?

jarno109
5 July 2004, 19:59
Oorspronkelijk geplaatst door Zippy
da kan zijn.. erfelijk... het is al zeker van persoon tot persoon en ook van welk type huid je hebt:?

das ook waar!

Akadoenka
18 December 2004, 14:57
Gewoon je gezicht dagelijks goed wassen met WATER, sproeikop er goed ophouden doet ook wonderen.

Vaak nog allemaal beter dan die cremes, en geloof me ik kan het weten!

LexS
18 December 2004, 15:32
Waar kun je dat spul kopen? Mn zusje wordt van dermatoloog naar dermatoloog gestuurd zonder enig resultaat. Maar ze is opzich heel kwetsbaar. Dus ze heeft snel hoofdpijn/griep enzo dus weet niet of het dan nog goed voor haar is. Anyway, zal het haar weleens aanbevelen. :)