PDA

Bekijk de volledige versie : Is boksen slecht voor je handen?


Impressions
2 July 2004, 22:12
Ik vraag me af..

Gisteren werd ik door iemand gevraagd of ik samen met haar op boksen ging ( :7 ).. Maar k moest er ff over nadenken, omdat k ook gitaar speel (dat is mijn leven ja..) en nu weet k dus niet of boksen in dusverre mate destructief is voor je handen dat je gitaarspel naar de kloten gaat.. Weet iemand dit?

Bij voorbaat dank 8)

jarno109
2 July 2004, 22:21
neej.....want boxen wordt volgens mij met handschoenen gedaant ter bescherming. :loser:

Flater
2 July 2004, 22:27
:z

Ik zou eerder bang zijn voor m`n gehoor en m`n aantal hersencellen, maar ach..dat heb je allebei toch niet nodig voor gitaar spelen :thumbsup:

*zucht*

thali
2 July 2004, 22:33
Correctie: hersencellen en gehoor heb je juist wel nodig bij het bespelen van een gitaar.
Enkel en alleen al bij het stemmen en de coördinatie van je vingers is dit noodzakelijk ;)

Flater
2 July 2004, 22:47
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Correctie: hersencellen en gehoor heb je juist wel nodig bij het bespelen van een gitaar.
Enkel en alleen al bij het stemmen en de coördinatie van je vingers is dit noodzakelijk ;) Was ook sarcasme :+

BlackTurtle
3 July 2004, 12:50
neejhoor, je kunt hooguit een keer je hand breken maar dan moet je wel achterlijk hard slaan, en de gevoeligheid gaat uit je knokkels weg, maar bij blote vuist contact sporten tasten vaak wel de knokkelkapseltjes aan waardoor je vuisten en wat rond uit gaan zien omdat je ze platslaat.

Jennifer1203
3 July 2004, 14:14
je handen kunnen ook naar de kloten gaan als je gitaar speelt
Je kan...je bijvoorbeeld...snijden:9

MasterB
3 July 2004, 14:16
Lepra is ook te krijgen, dus wat dat betref; gewoon gaan boksen!

Impressions
3 July 2004, 21:19
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
neejhoor, je kunt hooguit een keer je hand breken maar dan moet je wel achterlijk hard slaan, en de gevoeligheid gaat uit je knokkels weg, maar bij blote vuist contact sporten tasten vaak wel de knokkelkapseltjes aan waardoor je vuisten en wat rond uit gaan zien omdat je ze platslaat.

Tja, maar wss word het boksen met handschoenen.. Omdat degenen met wie ik erop ga niet echt een hoge pijngrens hebben ofzo..

SpiNe
3 July 2004, 22:41
ik denk het boksen niet echt maar de handschoenen en de trainingen kunnen wel je gitaar spel langzamer maken

Impressions
3 July 2004, 22:44
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
ik denk het boksen niet echt maar de handschoenen en de trainingen kunnen wel je gitaar spel langzamer maken

Hoe bedoel je.. Dat ik uiteindelijk minder leer in dezelfde week.. Omdat ik minder tijd heb om gitaar te spelen?

Of dat k gewoon minder bpm krijg?

jarno109
4 July 2004, 12:08
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
ik denk het boksen niet echt maar de handschoenen en de trainingen kunnen wel je gitaar spel langzamer maken

volgens mij heeft dat niet zoveel invloed trouens bij muziek iets wat je aanleerd leer je heel moeilijk af....daar bedoel ik mee dat je ritme er niet langzamer op wordt.....je techniek blijft hetzelde:)

Mirtjuh
6 July 2004, 19:14
naar mijn idee is boksen niet schadelijk voor je handen

ik doe zelf aan kickboksen (met handschoenen maar heb nog nooit ergens last van gehad )

sorija
7 July 2004, 08:42
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Ik vraag me af..

Gisteren werd ik door iemand gevraagd of ik samen met haar op boksen ging ( :7 ).. Maar k moest er ff over nadenken, omdat k ook gitaar speel (dat is mijn leven ja..) en nu weet k dus niet of boksen in dusverre mate destructief is voor je handen dat je gitaarspel naar de kloten gaat.. Weet iemand dit?

Bij voorbaat dank 8)

boxen is niet slecht voor je handen. Ik heb zelf aan boxen gedaan en er mankeert niks aan mijn handen hoor.
Je handschoenen zijn daar te dik voor.