PDA

Bekijk de volledige versie : Draadjes


psychobunny
12 July 2004, 12:35
Mijn vriend is genaaid aan zijn vinger eergisteren. Zijn vinger is ook gespalkt enzo. Zaterdag mag hij uit het verband, en een paar dagen later mogen de draadjes er uit. Maar we zetten vrijdag aan op reis, en een dokter of een ziekenhuis ligt nu niet echt dicht in de buurt... Kan het eigenlijk kwaad als de draadjes er wat langer inblijven? Want ik heb al gehoord dat dat erg kan ontsteken?

bootje
12 July 2004, 12:37
draadjes uithalen is niet zo moeilijk hoor. wij doen dat altijd zelf. m'n moeder is wel verpleegster, maar toch. vraag anders eens aan de dokter of je het zelf mag doen. ik zal straks eens vragen aan m'n moeder of het erg is dat draadjes er een tijd langer inblijven. alhoewel zoiets niet zou mogen ontsteken als je dat blijft ontsmetten.

psychobunny
12 July 2004, 12:39
Kan je dan meteen even vragen aan je moeder of er speciale dingen bestaan om over die vinger te trekken voor als je wilt zwemmen enzo? :)

dupke
12 July 2004, 13:06
Als het goed is kun je de hechtingen er zelf uit halen.. weet niet wat voor soort ze gebruikt hebben.. maar soms lost het vanzelf op in je huid.. en andere moet je er uit halen :)

bootje
12 July 2004, 13:09
Oorspronkelijk geplaatst door dupke
Als het goed is kun je de hechtingen er zelf uit halen.. weet niet wat voor soort ze gebruikt hebben.. maar soms lost het vanzelf op in je huid.. en andere moet je er uit halen :)

ja inderdaad, bij dieren gebruiken ze vaak zo'n draadjes die vanzelf oplossen. op een hand zullen het wel gewone zijn denk ik. met een pincetje zelf uithalen gaat meestal vlot, maar soms moet je ook eens doortrekken, dus als hij zoals de meeste venten is, weet 'k niet of zelf doen aangeraden is :p

psychobunny
12 July 2004, 13:12
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
ja inderdaad, bij dieren gebruiken ze vaak zo'n draadjes die vanzelf oplossen. op een hand zullen het wel gewone zijn denk ik. met een pincetje zelf uithalen gaat meestal vlot, maar soms moet je ook eens doortrekken, dus als hij zoals de meeste venten is, weet 'k niet of zelf doen aangeraden is :p

Hem kennende is ie in staat om zn arm in de gips te steken voor dat kleine sneetje in zn vinger,dus zelf uittrekken is een groot risico :p

AmbyPur
12 July 2004, 15:59
lol :+ ik ken trouwens van die soort rubberen vingerhoedjes die je over je hele vinger kunt doen (geen condoom :+), die worden op mijn werk in de keuken gebruikt voor als iemand een wondje heeft om het af te dekken. misschien kun je die dingen bij de apotheek of drogist krijgen?