PDA

Bekijk de volledige versie : Piercing boven in het oor


Jamiel
23 July 2004, 10:19
Ik ga dus eind van de maand een piercing boven in m'n oor doen.
Nou heb ik dus gevraagd aan zo'n piercingshop hoeveel het kostte :35 euro.
Er zijn hier vast wel mensen die ook zo'n piercing hebben.
Hoeveel kostte het jullie en is het erin geschoten of hebben ze een naald gebruikt ?
Want het lijkt me sterk dat het overal 35 euro kost, zo'n gaatje int oor :rolleyes:

bootje
23 July 2004, 10:22
35 euro lijkt me toch wel veel :s

MarvinV
23 July 2004, 10:22
het gaat hier om een speciale plek jamiel.

ik denk dat het daarom zo duur is.. dit kun je namelijk niet bij zomaar de eerste de beste juwelier laten doen.

op die plek lopen een aantal zenuwbanen en mochten ze dus verkeerd schieten kan dit allerlei gevolgen hebben.

ik heb weleens gelezen dat mensen er chronishe hoofdpijn van kregen enz..

ook kun je er zo'n bloemkool oor van krijgen als het gaat vergroeien. dus laat het wel doen bij een piercing studio ofzo

Jamiel
23 July 2004, 10:38
Ik wil het zeker ook bij een piercingshop laten zetten, maar ik was eigenlijk benieuwd of het bij bij iedere piercingshop zo duur was :)
Want 10 euro duurder en je hebt een navelpiercing...

MarvinV
23 July 2004, 10:41
Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
Ik wil het zeker ook bij een piercingshop laten zetten, maar ik was eigenlijk benieuwd of het bij bij iedere piercingshop zo duur was :)
Want 10 euro duurder en je hebt een navelpiercing...

ja en wat is het verschil.. beide hebben ze bepaalde zorg nodig.

Jamiel
23 July 2004, 10:50
Oorspronkelijk geplaatst door MarvinV
ja en wat is het verschil.. beide hebben ze bepaalde zorg nodig.

Ik weet niet hoe ze een prijs vaststellen, maar naar mijn weten valt een navelpiercing net wat meer op, en dus is het iets duurder.

En omdat een soort oorpiercing vaker voorkomt, omdat veel mensen een gewone oorpiercing wel hebben, zou het logischer zijn dat het dan wat goedkoper is dan 35 euro.

Als je een vergelijking maakt, zou het dus eigenlijk te duur zijn.

Maar ja, dat is mijn mening :{ Don't be hatin' :(

MarvinV
23 July 2004, 10:58
dus jij vind dat omdat iets meer opvalt het meer moet kosten.

ben ik niet helemaal met je eens. ik denk dat ze kijken naar hoeveel tijd ze er druk mee zijn. wij hebben hier in de buurt een studio en daar zijn ze bij elke piercing die ze zetten echt wel even druk met je..

het moet gewoon goed gebeuren. je betaald dus uurloon.. en materiaal. piercing, schoonmaakmiddel, enz

jarno109
23 July 2004, 11:14
die dingen kosten over het algemeen duur en je oor is een gevoeligeplek, dus.....ik denk dat ze toch wel kijken naar de moeilijkheidsgraad van het schieten ofzoiets;)

MarvinV
23 July 2004, 12:50
Oorspronkelijk geplaatst door jarno109
die dingen kosten over het algemeen duur en je oor is een gevoeligeplek, dus.....ik denk dat ze toch wel kijken naar de moeilijkheidsgraad van het schieten ofzoiets;)

jarno even een lesje niet om bijdehand te doen maar dit moet je echt leren hoor..

iets is duur of kost veel
en niet kost duur

AmbyPur
23 July 2004, 14:40
jamiel je kunt het volgens mij ook gewoon bij een juwelier laten schieten ja, maar ik zou ook liever naar een piercer gaan.

heb je al op google gezocht naar prijzen bij andere piercers? :D

http://www.google.nl/search?q=prijzen+piercing&ie=UTF-8&hl=nl&lr=

Headliner
23 July 2004, 14:44
35 euro is toch niet duur? :? tenminste, dat vind ik dan..

Little Angel
23 July 2004, 16:59
35 euro :huh: Voor een piercing boven in je oor? Wat een afzetters!

Kheb ook een piercing boven in mn oor en die heb ik gewoon in een sieraden winkel laten schieten en dat was 7 euro ofzow :huh: En Marvin, een piercing boven in je oor heeft echt geen extra zorg nodig, die moet gewoon 4 weken blijven zitten en dan is het goed :z

Ik zou m dus niet als ik jou was Jamiel in een piercingshop laten zetten! :no: Das echt zwaar dus 35 euro :huh:

AmbyPur
24 July 2004, 10:22
blijf eens ontopic :{

Elysium
24 July 2004, 15:32
Bij mij was het maar 500 BL frank dus ff omgerekend komt dat op zo'n 12.5euro:) Maar het was niet in een piercingshop gedaan maar gewoon bij de juwelier.

BlackTurtle
24 July 2004, 20:31
afgelopen zondag was er een stuk op sbs bij reportage, het leed dat ... heet en daar lieten ze ook zien wat er met lui was gebeurd die naar prutsers heen zijn gegaan, je wilt t niet weten, zwaar misvormde oren, chronische hoofdpijn, misselijkheid die steeds terugkeert en ga maar door.

en boven in het oor heeft wel speciale zorg nodig omdat je door het kraakbeen heengaat, en dat infecteerd makkelijker dan alleen vel.

En dan kun je wel gaan muggeziften over die paar euri, maar als ik jou was ging ik gewoon naar een GOEDE piercingshop heen.

dan maar 35 euro uitgeven en zorgen dat t goedkomt dan dat je straks de grootst mogelijke problemen hebt.

CharmedOne
24 July 2004, 21:47
Een vriendin van me heeft het voor €2,50 per oor gedaan..

Roxx
26 July 2004, 16:30
Ik heb het bij een piercer gedaan, dat kostte zo'n 20 Euri. Niks geen problemen mee gehad, wel ontstoken geweest, gewoon laten zitten en nu zie je daar ook niks meer van.

Annuh
26 July 2004, 18:59
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
afgelopen zondag was er een stuk op sbs bij reportage, het leed dat ... heet en daar lieten ze ook zien wat er met lui was gebeurd die naar prutsers heen zijn gegaan, je wilt t niet weten, zwaar misvormde oren, chronische hoofdpijn, misselijkheid die steeds terugkeert en ga maar door.

en boven in het oor heeft wel speciale zorg nodig omdat je door het kraakbeen heengaat, en dat infecteerd makkelijker dan alleen vel.

En dan kun je wel gaan muggeziften over die paar euri, maar als ik jou was ging ik gewoon naar een GOEDE piercingshop heen.

dan maar 35 euro uitgeven en zorgen dat t goedkomt dan dat je straks de grootst mogelijke problemen hebt.


Damn dat heb ik ook gezien 1 meisje had keiveel operaties achter de rug toch? T was iniedergeval bst wel goor om te zien en ik zou er die 35 euro er gewoon voorover hebben dan ist zeer waarschijnlijk wel betrouwbaar..

WishfulDreaming
27 July 2004, 08:38
w0000t?

Je bedoelt toch gewoon boven door dat soort kraakbeen?

LoL, die van mij heeft 5€ ofzo gekost bij juwelierszaak?
In piercingshop in leuven kost het ook maar zoiets dacht ik.
Nooit meer dan 10€ :+

psychobunny
27 July 2004, 13:24
Die van mij was maar 5 euro ofzo, maar k heb er wel veel last mee gehad erna.

Little Angel
27 July 2004, 13:44
Ik denk niet dat het veel uitmaakt of je het laat schieten of steken behalve de prijs en ontsteken doet ie toch wel gewoon ontsmetten en dan gaat de ontsteking vanzelf over. En boven in je oor is kraakbeen inderdaad, maar daarom heeft het geen extra zorg nodig, er lopen vrijwel geen zenuwen of wat dan ook in je oor anders zou je je oor ook niet dubbel kunnen vouwen.....

En als laten schieten zo slecht ou zijn dan ozu het verboden zijn netzoasls het niet meer mag om in je neus een gaatje te laten schieten, die mogen alleen nog gestoken worden.:)

DarkAngel
27 July 2004, 14:09
Het ligt er wel aan welke piercing shop je naar toe gaat. De piercing shop waar ik altijd naar toe ga is vrij duur, maar zit wel alles bij inbegrepen. Je krijgt ontsmettings middel, je krijgt er een piercing bij, en bij bepaalde piercings moet je terug komen om er een andere in te laten zetten en voor na controle. Wat hij doet is de prijs wel waard :)
Dus ik zo maar is vragen of je de piercing er voor niks bij krijgt :)

Sanne
27 July 2004, 14:43
Oorspronkelijk geplaatst door Little Angel
En als laten schieten zo slecht ou zijn dan ozu het verboden zijn netzoasls het niet meer mag om in je neus een gaatje te laten schieten, die mogen alleen nog gestoken worden.:)
mijn neuspiercing is geschoten en dat ging heel goed. Het is geeneens gaan ontsteken :)

annomeisje
27 July 2004, 16:44
Ik geef je de tip dat niet te doen, 9 van de 10 keer gaat het oor ontsteken (kraakbeen kan er slecht tegen) en dan heb je vaak de kans dat je oor misvormt word of dat je bijvoorbeeld gedeeltelijk doof word... Maar goed...

biffyclyro
27 July 2004, 18:49
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Ik geef je de tip dat niet te doen, 9 van de 10 keer gaat het oor ontsteken (kraakbeen kan er slecht tegen) en dan heb je vaak de kans dat je oor misvormt word of dat je bijvoorbeeld gedeeltelijk doof word... Maar goed...

ik heb ook gehoord dat bovenin je oor laten schieten bijzonder af te raden is.

ik wil ook een industrial zoals frannie :love:
die zijn soms 70 euro :loser: :+

Little Angel
27 July 2004, 18:52
Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
mijn neuspiercing is geschoten en dat ging heel goed. Het is geeneens gaan ontsteken :)

weet ik, is bij een vriendin van mij ook zo, maar de kans dat je een traanbuisje raakt is met een schietpistol groter dan met een naald omdat je dan precieser kan steken.:)

psychobunny
27 July 2004, 19:01
Was ik vergeten zeggen. Piercen is altijd veel beter als gewoon laten schieten, veel minder kans op een bloemkooloor.

malicious
28 July 2004, 11:30
Ik zou het gewoon laten schieten hoor, ik heb zelf 3 gaatjes bovenin mn oor en als jegewoon goed sterilon gebruikt is er echt niks aan de hand. Mij koste het iets van 5 euro per gaatje ofzo.
En over dat bloemkool oor iets.. dat is echt crap, de kans daarop is echt minimaal en als je je oor gewoon goed schoonhoud is er nóg minder kans.
Piercen is alleen nodig op plaatsen die te dik of te gevoelig (veel zenuwuiteindes) zijn om te kunnen schieten. Gaatjes in je neus kan je ook gewoon laten schieten dus, ik heb daar zelf 2 ringetjes en daar heb ik ook nog nooit last van gehad.

annomeisje
28 July 2004, 11:39
Ahem... de zus van mijn vriendin heeft, pardon had, een piercing in de bovenkant van haar oor... Ze deed precies wat de piercer zei over het onderhoud. Alleen het is wel zo gaan ontsteken dat ze geen boven kant meer heeft. En in het ziekenhuis heeft ze te horen gekregen dat het vaak voor komt dat mensen misvormde oren en dergelijke krijgen van die piercings... Dus je kunt beter zeggen dat jij mazzel hebt.

WishfulDreaming
28 July 2004, 13:19
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Ik geef je de tip dat niet te doen, 9 van de 10 keer gaat het oor ontsteken (kraakbeen kan er slecht tegen) en dan heb je vaak de kans dat je oor misvormt word of dat je bijvoorbeeld gedeeltelijk doof word... Maar goed...

Ik heb een maand rondgelopen met een flapoor :D
Ben terug naar piercingcenter in Leuven gegaan, en die hebben een ringetje geplaatst. Was iets fout gegaan bij schieten.

Maar euh... Jah :p

Faithfull
28 July 2004, 13:21
een piercing word vaak gepierced met naald dus zover ik weet.. maar ze kunne hem ook schieten.. niet elke boetiek doet dat hetzelfde.. en verder 35 euro tja het is veel maar wat je voor een navelpiercing betaald is ook niet niks!

*kus* Faith:*

Jamiel
30 July 2004, 10:26
Ik heb dus ook een navelpiercing en kennelijk stoot mijn lichaam het niet af, ik kan er alles mee doen, zonder dat het ontsteekt.

Gisteren heb ik de piercings ( jaja heb er 2 onder elkaar :p ) boven in me oor laten zetten bij een juwelierszaak. Het kostte in totaal € 7.50 ! Niet zo veel dus.

Heb daarna wat unicurazeep gehaald om het schoon te houden, dat werd mij toen ook geadviseerd voor de navelpiercing, en het is fijn spul :)

Tot nu toe heb ik nog nergens last van, zolang je het maar zelf schoonhoudt komt het wel goed. De een kan beter tegen piercings dan de ander denk ik zo.

Oh en bedankt nog voor de tips enzo :) !!

appelshampoo
13 August 2004, 12:35
gewoon bij de juwelier was 5 euro hierzo ? en dan heb je er 2

AMF
15 August 2004, 20:50
Ik heb gehoord laatst dat je het beter kunt laten piercen omdat je dan minder tot geen kans hebt op een 'bloemkooloor'. Als je het laat schieten 'schiet' je kraakbeen als het ware weg en daardoor krijg je zo'n misvormt stukje op je oor..maar 35eurie..das wel erg veel..:{

Flater
15 August 2004, 21:07
Foto`s ? :)

Jamiel
15 August 2004, 21:53
@ Anne : Kheb idd nog zo'n foto gevonden van een bloemkooloor : Looks nasty :no: Maar zit het nu te drie keer per dag te verzorgen met sterilon en unicurazeep, en het enigste probleem wat ik nu heb gehad, wat dat m'n oor begon te vervellen :? :p

@ Flater : Moek even kijken wanneerk de camera van me pa kan jatten :p