PDA

Bekijk de volledige versie : Iemand ervaring met ogen laseren?


LoeLoe
26 July 2004, 08:03
Ik was laatst bij de opticien want ik wil een nieuwe bril of lenzen. Probleem is dat ik echt veel te ongeduldig ben voor die lenzen omdat het allemaal niet zo snel gaat. Oefening baart kunst.. weet ik. Maar toch. Ik denk dat ik die dingen binnen een week al in de kast smijt en nooit meer aan kijk.

Daarom zei de opticien tegen me dat laseren ook wel een optie is. Maar ik wil weten of anderen hiermee ervaring hebben. Ik ben echt als de dood dat het onwijs pijn gaat doen en ik heb van die vage redenaties als dat ik blind word of me slechtziendheid nog meer versterkt. Dus jha.. wie kan me gerust stellen?:d

Tyskie
26 July 2004, 16:46
Mijn beide oma's hebben het laten doen..
Komt vrij veel bij kijken...

xLesjuhx
26 July 2004, 17:05
De vriendin van mijn neef heeft het laatst laten doen.
Ze raadt het iedereen aan en is er echt super blij mee.
Ze had alleen veel pijn een paar dagen omdat er een scheurtje zat in die lensjes ofzo die je na het laseren krijgt. maar dat is dus niet normaal:D;)
Van het laseren zelf voel je niets.

(Het kost wel behoorlijk wat..)

Alpha
26 July 2004, 17:40
mijn oma heeft het laatst laten doen tegen staar ... werkt goed

Babysmurfie
26 July 2004, 17:44
Voor je het laat doen, moet je wel zeker zijn dat je ogen gestabiliseerd zijn. Ik zou ook nog een paar jaar wachten tot de technologie wat meer op punt staat en het risico op mislukking vermindert. Momenteel kan je niets doen als het mislukt, dan heb je gewoon pech.
Maar het is normaal wel pijnloos. Wel moet je waarschijnlijk als je oud bent terug een bril (of lenzen uiteraard) dragen, omdat je ogen dan weer van vorm veranderen. Die operatie maakt je ogen holler of boller, dat hangt ervan af of je bijziend of verziend bent.
Zo'n operatie is wel heel duur en (in België alleszins) niet terugbetaald door het ziekenfonds.

WishfulDreaming
27 July 2004, 08:41
Een operatie blijft een beetje een operatie vind ik :$
Zoiets zou ik dus nooit laten uitvoeren.

Misschien leter lezen ofzo, als ik wat ordelijker word *) :+

dupke
28 July 2004, 19:42
vandaag na gevraagd bij de opticien..
en die zei dat ik het beter niet kon doen.. 1 veel geld, 2 riscos
3 gebrek op later leeftijd wat niet teverhelpen is 4 meer kans op oog infecties ect..
ik kon beter lenzen pakken of m'n bril terug behouden.. ik heb me dus nu lenzen laten aanmeten :9

LoeLoe
28 July 2004, 20:37
Mjah lenzen.. ik ken mezelf als dat niet snel genoeg gaat dan gooi ik die dingen in een hoek en dan kijk ik ze nooit meer aan.

De komende tijd moet ik veel werken dus heb ik effe geen om naar de oogarts/opticien te gaan. Misschien kan het wel niet eens met mijn ogen..

Faithfull
28 July 2004, 22:56
hmm.. ja ik zou persoonlijk mezlef togh aanleren die lenze te dragen... over dat laseren dat schijnt je togh een zak goud te kosten ?!:aai:

Sanne
28 July 2004, 23:14
Als je er het geld voor over hebt zou ik het gewoon doen. De medische wereld is inmiddels wel zo ver dat er weinig tot geen risico's meer aan zitten.

http://www.laserpionier.nl/
op deze site staat vanalles over hoe zo'n behandeling gaat
...en wat het kost :huh:

Xenophexz
28 August 2004, 01:29
Ik heb het laten doen ik zie nu wel weer flex maar ut doet zwaar veel pijn als je 3 uur na de operatie licht ziet je mag ook 3 dagen niet teveel licht verdragen!!!! en als je toch int ligt gaat staan krijg je spijt haha:d

Flater
28 August 2004, 10:08
Je hebt veel verschillende manieren, omdat er veel verschillende ogen zijn. Laat je gewoon echt goed infomeren en ga bij verschillende oog-artsen langs.

Oorspronkelijk geplaatst door sanne1811
.....aan zitten.

http://www.laserpionier.nl/
op deze site staat vanalles over hoe zo'n behandeling gaat
...en wat het kost :huh:
Op afbetaling, de rest van je leven 5euro per maand betalen valt toch wel mee als je dan van je bril af bent?

eneri
31 August 2004, 11:00
mijn vader heeft t laten doen. hij had slechte ogen en omdat ie ouder wordt ook n leesbril. zn ogen wilde ie laseren zodat ie geen lenzen meer hoefde, maar na het laseren hoefde ie ook geen leesbril meer. hij is er heel blij mee en heeft er geen last van gehad. alleen af en toe n beetje droge ogen na de operatie, maar daar krijg je druppeltjes voor.

Xenophexz
1 September 2004, 23:51
geluk voor hem . twas bij my dik pijnleiden