PDA

Bekijk de volledige versie : Wijsheidstanden


psychobunny
15 August 2004, 19:12
Ik moet vrijdag het zieknhuis binnen voor mijn wijsheidstanden te laten trekken en ik ben zoooooooooo bang... :)
Ik haat narcose, ben 1x onder volledige narcose geweest, en dan was't al serieuze paniek, ik ben gewoon bang dat ik ering ga blijven ofzo :)
Verder ben ik nog bang om te kotsen als ik wakker wordt, want ik heb een kots-fobie en hoe stom het ook klinkt, ik ben er echt bang voor...
En verder, het zal waarschijnlijk zo pijn doen :(
Is er iemand die mij wat kan geruststellen? :(

Jochemmm
15 August 2004, 19:50
wordt het niet gewoon plaatselijk verdooft? Dat is niet zo erg namelijk, behalve dat je een middag loopt te kwijlen terwijl je het niet doorhebt :z Maar dat is eigenlijk wel grappig :p
Maargoed, het daadwerkelijke trekken is even vervelend, maar daarna merk je er snel genoeg niks meer van :)


wijsheidstanden??? :huh: :o

Stapper
15 August 2004, 20:04
wij noemen die dingen verstandskiezen, wat meer te maken heeft met ver staande kiezen
maar dat terzijde

1 van mijn kiezen is ook weg en de volgende gaat er ergens over een paar maanden uit :x

LoeLoe
15 August 2004, 20:29
Ik heb ze nog allemaal en net als Bunny trek ik het niet om onder narcose te worden gebracht.. uit angst dat ik niet meer bij kom ofzo.

Ik hoop dat ik ze nog heel lang in me smoeltje mag houden:x
Wat dat betreft ben ik echt een held op zuk

Sedes
15 August 2004, 20:36
Oorspronkelijk geplaatst door Jochemmm
wordt het niet gewoon plaatselijk verdooft?
normaal verdoven ze lokaal als het 1 of 2 wijsheidstand is... 3 of 4 is volledige verdoving.. toch zo in AZ.

Broer moest er 2 laten verwijderen, heeft nog altijd maar één laten wegsnijden en wil niet meer terug omdat het zoveel pijn doet... dus niet echt goede hoop :s
Vriendin 2 laten wegsnijden en minder last van had, alleen weigerde ze buiten te komen :p

Jamiel
15 August 2004, 21:58
Bleh ik moet ze waarschijnlijk alle 4 in oktober laten trekken, onder plaatselijke verdoving. Heb liever hele zoals jouw, dan hoor je dat gekraak tenminste niet :(

dext0r
15 August 2004, 22:08
Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
Heb liever hele zoals jouw, dan hoor je dat gekraak tenminste niet :(

nee, de nasleur van een algehele narcose is lekker :X

kies altijd voor plaatselijke verdoving, tenzij niet anders kan....dat zou ik toch aanraden...

Sedes
15 August 2004, 22:29
Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
Bleh ik moet ze waarschijnlijk alle 4 in oktober laten trekken, onder plaatselijke verdoving. Heb liever hele zoals jouw, dan hoor je dat gekraak tenminste niet :(

discman/mp3 speler meenemen? is toch wat ze je aanraden... maar weet niet of je dan echt nx hoort :$

AmbyPur
15 August 2004, 22:45
eh. sterkte?

ik heb ook af en toe flink last van het doorkomen van die kiezen, maar ik ga er dus echt niets van zeggen tegen de tandarts.

verder zou ik op het ziekenhuis sowieso zeggen dat je angstig bent voor de narcose, zij weten vast beter hoe ze je gerust kunnen stellen, kdenk dat je niet de eerste bent die het heeft :)

psychobunny
16 August 2004, 10:06
Als je ze alle 4 laat trekken is het normaal gezien onder volledige verdoving. Hoewel je wel kan kiezen. Maar ik ga voor de volledige, heb zo al teveel schrik.

@ Stapper: en bij ons noemen ze die wijsheidstanden, gewoon, omdat iedereen ze zo noemt :{

psychobunny
16 August 2004, 11:02
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
narcose suckt zo zwaar :{ ...2x geopereerd gweest en wanneer je wakker wordt voel je je echt zoooooo klote moe :{
Succes hoor :p

1x al meegemaakt, dus k weet wel hoe het gaat maar k zie er echt tegenop :)
Maar k heb continue wijsheidstand-ontstekingen, dus ze moeten er echt uit...

dext0r
17 August 2004, 10:39
argh fuck it.. net bij de tandarts geweest..en er was een andere voor dit keer.. ik dacht dat ik nog gaatjes had die gedaan moesten worden, maar nee, kwam dus gewone controle... Ineens moet me verstandskies eruit? waarom zegt me gewone tandarts dan niet al eerder..

en een oud gaatje wat niet goed gedaan was moest opnieuw...

blegh...dinsdag moet me verstandskies eruit en worden er gaatjes gedaan geloof ik :'(
kga maar vragen of ze een extra spuit zetten :p

Babysmurfie
17 August 2004, 16:38
Ik heb een tijd geleden ook mijn wijsheidstanden laten uitsnijden, en die volledige narcose vond ik wel goed, met plaatselijke verdoving zou ik pas bang zijn:+.
Ik heb bijna geen pijn gehad, alleen toen ik net wakker was, maar dan heb ik direct een pijnstiller gekregen, verder geen last gehad.
En dat kotsen, heb ik ook absoluut geen last van gehad.
Zal wel meevallen :aai:

dext0r
17 August 2004, 22:11
mijn tandarts wilde hem vandaag eignelijk direct trekken..

hij zei : "dan gaan we nou je verstandskies even robben"

ik echt van wtf :D niet nu... (moest er na werken)

maar dat zou ff een kort klusje zijn, plaatselijke verdoving en trekken die hap... maja :/ DINSDAG dan moet ik :(

Impressions
17 August 2004, 22:17
LOL, een tandarts die zegt 'ff verstandskies robben' :+

dext0r
17 August 2004, 22:22
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
LOL, een tandarts die zegt 'ff verstandskies robben' :+

toen die binnenkwam vroeg die: was het kleurspoeling of watergolf?

ik echt toen ook zo van :{
maar dit is zo'n inval tandarts ofzo omdat me eigen er ineens tijdelijk niet is ofzo..normaal heb ik een vrouw en dit is weer een man...brrrr

Impressions
17 August 2004, 22:34
Ja, ik heb al mn hele leven dezelfde tandarts, is ook vriend vd familie enzo.. Zou echt moeite hebben mocht ik nu opeens moeten overschakelen, dan ga k wel nooit meer drnaartoe :+

Overigens kies ik eerder voor volledige narcose dan gedeeltelijke, om het toch nog een beetje ontopic te houden

LoeLoe
18 August 2004, 14:46
Bij mij blijven ze er mooi inhangen totdat het pijn gaat doen of totdat ik er last van ga krijgne ofzo hoor.. eerder nie

The6thgate
18 August 2004, 14:58
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Bij mij blijven ze er mooi inhangen totdat het pijn gaat doen of totdat ik er last van ga krijgne ofzo hoor.. eerder nie
same here. heb tot nu toe gelukkig nog nergens last van

JennyMindTricks
18 August 2004, 15:14
Ik weet niet eens of ik ze al heb :p

Stevie
18 August 2004, 15:43
Oorspronkelijk geplaatst door ChildOfTheNight
Ik weet niet eens of ik ze al heb :p

me2 niet, maar ik kan me niet voorstellen dat er nog een kies achter past :+

JennyMindTricks
18 August 2004, 17:40
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
me2 niet, maar ik kan me niet voorstellen dat er nog een kies achter past :+

Hehe :d bij mij of bij jou? ;)

The6thgate
18 August 2004, 17:52
Oorspronkelijk geplaatst door ChildOfTheNight
bij mij of bij jou? ;) nja ik weet niet of hij het bij jou gevoeld heeft, maar denk anders bij hem
:+ :p

LoeLoe
18 August 2004, 18:26
Ik weet niet of ik wel verstandkiezen heb :?

Ik heb ene hele rij tanden maar of die achterste nou verstnadkiezen zijn.. gene idee :?

The6thgate
18 August 2004, 18:27
vraag ik me ook af. ik voel op mn bovenkaak achter de achterste kiezen wel een bobbel, zijn dat dan die krengen die nog moeten doorkomen?:p

psychobunny
18 August 2004, 19:09
Oorspronkelijk geplaatst door The6thgate
vraag ik me ook af. ik voel op mn bovenkaak achter de achterste kiezen wel een bobbel, zijn dat dan die krengen die nog moeten doorkomen?:p

Prolly ja.

Ik kan met mijn vinger niets eens meer achter mijn wijsheidstanden, die zitten allemaal te dicht op elkaar.

dext0r
18 August 2004, 22:34
moet je ze tellen

de achterste,. als dat je 5e kies is ofzo is het je verstandskies

LoeLoe
19 August 2004, 07:58
Dan heb ik ze boven waarschijnlijk wel al maar onder tel ik er maar 4 ofzo

dext0r
31 August 2004, 14:13
over een half uur mis ik er eentje :(

dext0r
31 August 2004, 15:08
binnen het kwartier terug..het trekken zelf duurde gewoon een 20 seconden

en de wortel was krom :p

lieve colafles
31 August 2004, 15:28
geen pijn?


ik heb geen idee wat er met mijn verstandskiezen gaat gebeuren. Ik heb er zes in plaats van vier.. dus ze zullen wel aardig klem zitten daaro.. ik merk het vanzelf wel :)

dext0r
31 August 2004, 15:49
ik heb nog geen pijn nu, maar de verdoving moet toch onderhand wel eens uitgewerkt zijn...
trekken deed ook geen pijn, wel vaag
eerst gaat ie met een gereedschapje je tandvlees omwijd duwen, en dan pakt ie de tang en wat gewrik, en PLOP daar is die dan... :D en ik heb hem meegekregen :$ hihi

The6thgate
31 August 2004, 16:04
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
moet je ze tellen

de achterste,. als dat je 5e kies is ofzo is het je verstandskies
hmz kheb boven en onder 4 kiezen. moeten dus nog doorkomen. dat ze maar lekker wegblijven

dext0r
31 August 2004, 18:00
ik heb nog steeds geen pijn? :$

lieve colafles
31 August 2004, 18:28
Oorspronkelijk geplaatst door The6thgate
hmz kheb boven en onder 4 kiezen. moeten dus nog doorkomen. dat ze maar lekker wegblijven

nou je hoopt toch wel dat ze komen ooit.. een vrouw die ik ken moest haar verstandskiezen operatief laten verwijderen omdat ze vastgegroeid waren in een kaak

psychobunny
31 August 2004, 20:12
Ik heb de mijne dus een week-en-half operatief laten verwijderen. K ben gewoon verdoofd geweest met een spuitje, twee uur later terug wakker. K was wel erg misselijk toen ik moest rechtstaan, maar k had geen pijn. De dag erna wel veel pijn gehad toen verdoving was uitgewerkt en zwaar suf, maar na 3 dagen was'k genezen enzo, en daarnet is er een draadje uitgevallen :)