PDA

Bekijk de volledige versie : waarom meisjes niet assertief zijn?


yor
23 August 2004, 16:24
het kan aan mij liggen hoor. maar het valt me zo op als ik om me heen kijk en bij mezelf dat meisjes echt niet assertief zijn.
jongens moeten altijd het voortouw nemen.
bij:

- versieren
- leuke dingen doen
- bellen
- afspreken
- andere zooi

waarom? zijn jongens te wanhopig, of zijn meisjes gewoon stom? :)

bootje
23 August 2004, 16:36
ligt natuurlijk aan wie het meisje is

bruggi
23 August 2004, 17:08
Verschilt idd gewoon per persoon lijkt me...

Mijn ervaring is toevallig juist dat jongens vaker de instelling hebben dat 'het allemaal wel vanzelf gaat/goed komt'...

Ben zelf juist wel assertief in de dingen die je noemt, behalve versieren, in het begin mag dat toch wel een beetje van de andere kant komen :Y), daarna kom ik wel los 8) .

electricity
23 August 2004, 17:15
ben het eens met hierboven.
ligt denk ik echt erg aan het meisje zelf. persoonlijk vind ik mezelf vrij assertief, omdat als je het overlaat aan jongens er vaak toch niets van terecht komt :p

of misschien wil ze je wel testen of jij ook eens de eerste stap wil zetten.

psychobunny
23 August 2004, 18:10
Ik ben assertief *)

Maar stalkerig is nog altijd iets anders dan assertief...

LoeLoe
23 August 2004, 18:35
Gelul.. ik ben zeker wel vaak assertief

Eerder nog neem ik het heft in handen.. ik wacht echt niet af tot die ander het initiatief neemt.

Soms wel maar dan is het meeromdat ik er even geen zin in heb om het iedere keer te doen

anemic
23 August 2004, 18:40
nja ik vind meisjes ook niet echt assertief nee..

L_angeldc
23 August 2004, 19:17
wij durven niet :$

naja kan natuurlijk niet voor het hele vrouwelijke volk spreken maar in mijn geval is het zo dat ik daar dus echt geen held in ben en het dan maar niet eens probeer ofzo. versieren en dat soort dingen bedoel ik dan.
kijk als je al in een relatie zit dan vind ik het wat anders, dan moet het van beiden komen zoals bellen/afspreken weetikwat.

Eelcotje
23 August 2004, 19:19
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Gelul.. ik ben absoluut niet assertief

Eerder nog neem ik het heft in handen.. ik wacht echt niet af tot die ander het initiatief neemt.

Soms wel maar dan is het meeromdat ik er even geen zin in heb om het iedere keer te doen


Moet ik je nog het woord 'assertief' en 'non-assertief' uitleggen?

thali
23 August 2004, 20:24
Oorspronkelijk geplaatst door Eelcotje
Moet ik je nog het woord 'assertief' en 'non-assertief' uitleggen?
Zal ik het doen:
Volgens de vandale
U hebt gezocht op assertief:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

as·ser·tief (bn.)
1 mondig


Ik ben absoluut niet assertief. Ik heb een gesloten persoonlijkheid en ben niet echt van de sociaalsten (lees: ik ben vreselijk schuchter).
Maar er zijn veel meisjes die net het tegenovergestelde zijn van mij. 'k Zie dat genoeg in mijn omgeving, ik ben eerder een uitzondering (zoals meestal).

bootje
23 August 2004, 20:33
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Zal ik het doen:
Volgens de vandale


Ik ben absoluut niet assertief. Ik heb een gesloten persoonlijkheid en ben niet echt van de sociaalsten (lees: ik ben vreselijk schuchter).

ik ben sociaal in eigen kring...

LoeLoe
23 August 2004, 20:39
Oorspronkelijk geplaatst door Eelcotje
Moet ik je nog het woord 'assertief' en 'non-assertief' uitleggen?

Twas laat gisteravond:9 :*
inmiddels veranderd.. klopt nog wel neit helemaal maar boeie..

Berend
23 August 2004, 20:44
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
ik ben sociaal in eigen kring...
Duh :{

Sanne
23 August 2004, 23:21
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
ik ben sociaal in eigen kring...

JennyMindTricks
24 August 2004, 09:54
Ik ben onzeker dus daarom ben ik het de ene keer minder dan de andere keer.
Maar bellen en versieren enzo doe ik ook welles dus :)

electricity
24 August 2004, 11:25
Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny

Maar stalkerig is nog altijd iets anders dan assertief...

:loser:
jeetje wat weer een typische opmerking. kon ik wel van jou verwachten.
:loser:

Suepahfly
24 August 2004, 13:36
Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Mijn ervaring is toevallig juist dat jongens vaker de instelling hebben dat 'het allemaal wel vanzelf gaat/goed komt'...

dat is ook zo:)

of meestal afspreken van gaan we dit doen of dat doen, en dan weet je pas het laatste uur vlak voor vertrek wat we nu eigenlijk gaan doen:d

maar ontopic: mijn vriendin belt meer als ik,maar dat vind ik niet echt zo belangrijk,dat bellen,het is handig om af te spreken maar niet bellen om t bellen want dan vertel je elkaar allemaal dingen die je elkaar beter persoonlijk kan vertellen zodat je niet nix weet te zeggen als je samen bent:)

afspreken komt bij mij van beide kanten en leuke dingen doen ook:)zelfs meer van haar kant eigenlijk

Sanne
24 August 2004, 13:40
In mijn relatie komt eigenlijk alles wel van beide kanten

thali
24 August 2004, 15:12
In de relatie zelf mss wel, maar echt het begin, de eerste stappen ... 'k weet het toch zo niet...

Flater
24 August 2004, 15:29
`t Is volkomen persoonlijk en niet geslachtelijk.

dext0r
24 August 2004, 19:03
Oorspronkelijk geplaatst door Flater
`t Is volkomen persoonlijk en niet geslachtelijk.

en jij wil beweren dat dit wetenschappelijk bewezen is ?
wil ik dan wel graag zien... :p

Flater
24 August 2004, 20:06
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
en jij wil beweren dat dit wetenschappelijk bewezen is ?
wil ik dan wel graag zien... :p
Eumm.. nee, dit denk ik 8) omdat ik zowel meisjes als jongens zie die assertief of non-assertief zijn, dus het is niet geslachts gebonden 8{

TheGroovMaster
24 August 2004, 20:30
Oorspronkelijk geplaatst door yor

- versieren (meestal is dat idd zo)
- leuke dingen doen (meestal ook zo)
- bellen (bij mij niet :p, ik hoef meestal niet te bellen)
- afspreken (dis 50 50 denk ik)
- andere zooi (mwa jah, komt denk ik omdat ik zelf erg aangeef wat ik wil en me directheid)

0Vera
24 August 2004, 23:01
heb soms best lef, wat versieren betreft, als ik iemand echt zie zitten ga IK er op af, niet afwachten. Ben ook spontaan, en kan me redelijk goed verplaatsen in een ander, dus als ik het eng vind, bedenk ik gewoon dat die ander het ook eng zou kunnen vinden als ie naar mij toe komt :p wel met een beetje interessant aanknopingspunt komen, want slap gelul als je aan komt zetten is dus echt fout :{
persoonlijk knap ik daar dus op af, en maak die fout zelf niet graag :p

qua leuke dingen doen (meestal in een relatie) ben ik niet erg creatief, ben meer een prater. Maar ik wacht ook niet elke keer op hem, om iets samen te doen.

dus... ik ben wel assertief ja :)
maar moet wel een goeie bui hebben. Als ik me klote voel heb ik een offdag zegmaar :p en dan doe ik echt he-le-maal niks behalve sacho zijn. njah maar dat lijkt me ook wel logisch :z

WishfulDreaming
25 August 2004, 10:42
Ik ben assertief :D

Denk dat ik dat toch wel van mezelf mag zeggen hoor.... :+

Suepahfly
26 August 2004, 09:09
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Ik ben assertief :D

Denk dat ik dat toch wel van mezelf mag zeggen hoor.... :+

nee dat mag je niet:[

:p

ik zelf ben ook vrij assertief,qua afspreken enzo,maar van mij moet je niet onmiddelijk verwachten dat ik op een volkomen vreemde afstap:no:
hoewel soms heb ik zo men gekke buien en dan verschiet ik wel eens van mezelf tot wat ik in staat ben:d

thali
26 August 2004, 09:23
waarom meisjes niet assertief zijn?
Oorspronkelijk geplaatst door Suepahfly
ik zelf ben ook vrij assertief

Suepahfly
26 August 2004, 09:28
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja


zaag eens niet8|

is het verboden ofzo om ook eens iets te zeggen:rolleyes:

ik bewijs gewoon dat het niet alleen meisjes zijn die niet zomaar op een lekkere vreemde durven afstappen.
sommige gasten lopen ook niet zomaar op een mooi onbekend meisje af hoor

of mag ik dat niet bewijzen van jou?8|

Karma-Killer
29 August 2004, 16:26
Ik ben niet bepaald assertief denk ik, maar misschien veranderd dat wel als ik langere tijd bij een jongen ben. Ik ben in het begin te onzeker om assertief te zijn.

psychobunny
29 August 2004, 20:48
Oorspronkelijk geplaatst door Karma-Killer
Ik ben niet bepaald assertief denk ik, maar misschien veranderd dat wel als ik langere tijd bij een jongen ben. Ik ben in het begin te onzeker om assertief te zijn.

Ben ik ook maar dat is voornamelijk om mijn onzekerheid te verbergen?

bootje
29 August 2004, 21:20
ik hou er niet van dat jongens naar me komen en direct proberen een telefoonnummer te krijgen of zo. ik ben iemand die liever zelf initiatief neemt. ik weet ook dat ik niet onmiddellijk initiatief neem, maar eerst die persoon beter zou willen leren kennen. ik hoef niemand waar ik niet verliefd op ben.
in een relatie vind ik dat het van de twee kanten moet komen. bellen, uitstapjes verzinnen...het is altijd leuk om iets zelf te organiseren, maar ook om verrast te worden.

Mastah Tinus
30 August 2004, 13:38
klopt het trouwens dat assertieve mensen eerder vreemd gaan?
omdat ze eerder naar iemand toe gaan enzo?

thali
30 August 2004, 13:46
Oorspronkelijk geplaatst door Mastah Tinus
klopt het trouwens dat assertieve mensen eerder vreemd gaan?
omdat ze eerder naar iemand toe gaan enzo?
Volgens mij heeft dat er maar weinig mee te maken.
Ik denk zelfs dat stille mensen het eerder doen, van hen wordt het minder vlug verwacht en zij kunnen het beter verbergen ...
Nu jah, 't kan zijn dat ik er volledig naast zit.

Setragasj
30 August 2004, 17:28
ik ben ook agressief

eniT
2 September 2004, 16:11
klopt belange niet altij hoor!!
ik moet vaak het voortouw neme!! (mss omda de gaste mij anders ni wille?)
mr ik bel, spreek af,...moet altij de eerste stap zette...
mrveel van m'n vriendinne vinde da de jonge da moet doen... en zijn dan verbaasd als der niks van komt... tsjaa, da patroon moet toch ni eeuwig blijve hee! want dan kan ik wel eeuwe blijve wachte voor der iet gebeurd...

Setragasj
2 September 2004, 16:24
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
klopt belange niet altij hoor!!
ik moet vaak het voortouw neme!! (mss omda de gaste mij anders ni wille?)
mr ik bel, spreek af,...moet altij de eerste stap zette...
mrveel van m'n vriendinne vinde da de jonge da moet doen... en zijn dan verbaasd als der niks van komt... tsjaa, da patroon moet toch ni eeuwig blijve hee! want dan kan ik wel eeuwe blijve wachte voor der iet gebeurd...

http://www.leren.nl/rubriek/talen/nederlands/

eniT
2 September 2004, 16:28
ik kan nederlands hoor...

Setragasj
2 September 2004, 16:51
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
ik kan nederlands hoor...

doe dat dan

biffyclyro
2 September 2004, 17:52
ik heb het juist andersom..
ik spreek altijd iedereen aan die ik leuk vind hoor, wel met veel aanmoediging anders durf ik het niet :z
als jongens van s.com ofzo (belachelijk voorbeeld) mij zien en ik hun niet zijn ze te verlegen om me aan te spreken enzo :rolleyes:
irritant yo :D

biffyclyro
2 September 2004, 17:53
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
wij durven niet :$

naja kan natuurlijk niet voor het hele vrouwelijke volk spreken maar in mijn geval is het zo dat ik daar dus echt geen held in ben en het dan maar niet eens probeer ofzo. versieren en dat soort dingen bedoel ik dan.
kijk als je al in een relatie zit dan vind ik het wat anders, dan moet het van beiden komen zoals bellen/afspreken weetikwat.

ahh weet ik :love:
niet echt handig in jouw huidige geval :(

Mastah Tinus
3 September 2004, 23:04
er zijn trouwens ook veel jongens die daar verlegen in zijn...

Ik vind toch dat niet-assertieve vrouwen op zijn minst toch wel hints mogen geven :wave:
Niet er op af gaan enzo komt vaak door onzekerheid.

Bij mezelf ligt het er een btje aan, ben niet zo heel direct op dat gebied, maar als ik echt een meisje leuk vind dan ga ik er meestal toch wel voor, meestal komen ze ook gewoon naar mij toe.

klootzak
12 September 2004, 04:57
Dat is nou juist een beweging die ik steeds meer zie vanderen de laatste tijd.

maar als een meisje veel jongens neukt, is het een slet maar andersom is het een soort van "cool" dat heeft er natuurlijk ook veel mee te maken.

lieve colafles
12 September 2004, 08:35
ik ken inderdaad een aantal meiden niet niet assertief zijn maar ik ken daarentegen ook een net zo groot aantal, of meer, jongens waarvan ik hetzelfde kan zeggen.

ik ken ook een hoop meiden die wel assertief zijn en ik ken ook een hoop jongens die het wel zijn..

dus..

urban-tiger
28 September 2004, 15:47
nou, da's een lange tijd geleden....dat ik hier voor t laatst postte...naja...

ik vind dit echt ZO kut...kijk, meisje vinden het leuker als zij aangesproken worden, dan dat zij het zelf moeten doen (ook omgekeerd, maar in het meerderdeel willen de vrouwen dat toch nog NET iets meer)....maar helaas, voor de meeste meisjes (en ook voor sommige heren) willen ze niet aangesproken (dus gevraagd etc) worden door enig willekeurige man...kijk als IK het zou doen...lachen ze me uit en zal ik nooit het einde ervan horen (k ik vraag nooit iemand, want ik ben een Rand Autist...en vragen doen ze ook weer nie bij mij...dus ervaring heb ik niet)..... maar als de 'knappe' jongen het zou doen, ookal is t niet degene die ze zelf willen is t meer van een "ow, okay" en dan kan het OF verkering zijn voor een tijdje (2 weken ofzo) OF geen relatie at all worden...

maja, dit is meer uit MIJN observatie....

yor
28 September 2004, 16:16
Oorspronkelijk geplaatst door urban-tiger
nou, da's een lange tijd geleden....dat ik hier voor t laatst postte...naja...

ik vind dit echt ZO kut...kijk, meisje vinden het leuker als zij aangesproken worden, dan dat zij het zelf moeten doen (ook omgekeerd, maar in het meerderdeel willen de vrouwen dat toch nog NET iets meer)....maar helaas, voor de meeste meisjes (en ook voor sommige heren) willen ze niet aangesproken (dus gevraagd etc) worden door enig willekeurige man...kijk als IK het zou doen...lachen ze me uit en zal ik nooit het einde ervan horen (k ik vraag nooit iemand, want ik ben een Rand Autist...en vragen doen ze ook weer nie bij mij...dus ervaring heb ik niet)..... maar als de 'knappe' jongen het zou doen, ookal is t niet degene die ze zelf willen is t meer van een "ow, okay" en dan kan het OF verkering zijn voor een tijdje (2 weken ofzo) OF geen relatie at all worden...

maja, dit is meer uit MIJN observatie....

tis gewoon klote gesteld

silverchair
28 September 2004, 16:27
Ik ken juist meer jongens die niet assertief zijn, natuurlijk ook meisjes maar ik merk er meer van dat jongens geen initiatief nemen in dat soort dingen.