PDA

Bekijk de volledige versie : menstruatiepijn


AmbyPur
23 September 2004, 21:13
:( ik heb vanavond al bijna vijf uur lang last van hevige menstruatiepijn.. echt erg, er is nix met me te beginnen :/
ik heb een constante, zeurende kramp.. soms in eens heel erg.
ik heb wel vaker menstruatiepijn maar zoo erg niet, ik ben naar huis gegaan van werk en met een kruik in bed gekropen :(

weet iemand misschien middeltje? of is dit vrij normaal en ben ik gewoon nix gewend :$
ik slik al femiteral of iets dergelijks, van die pilletjes tegen menstruatiepijn, die helpen normaal gesproken goed, maar nu niet :(

bootje
23 September 2004, 21:17
helpen gewone pijnstillers zoals Dafalgan niet? anders weet ik het ook niet. heb sinds de pil ook enorme last van buikpijn, maar ik neem eigenlijk niks daarvoor...

K@rima!
23 September 2004, 21:27
Ik heb ook extreme menstruatiepijn. Zelfs zo erg dat ik de afgelopen maanden flauw ben gevallen. Ik heb bloedgeprikt en het blijkt dat ik bloedarmoede heb. Ik slik nu de pil omdat dat de menstruatie vermindert.

Nu ff de tips:
gewone pijnstillers
warme kruidenthee
warme kruik
neem een warm bad
ga lekker onder de dekens liggen met muziek zachtjes aan en laat je lekker verwennen :)

Beterschap iig! Ik weet hoe k*t het kan zijn.. :( :aai:

edit: Kzie net dat al mijn tips bij jou niet werken.. Solly :$

dext0r
23 September 2004, 21:27
heb ik warme kruidenthee gebracht...
DRINKT ZE HET NOG NIET!!
:rolleyes:

edit: oh nu wel :+

LoeLoe
23 September 2004, 21:30
Ik leg er altijd een warm washandje op ofoz

LexS
23 September 2004, 21:57
Nu weet ik niet zo veel van menstruatiepijn enzo maar als ik vroeger buikpijn had (ben geopereerd ooit) dan deed m'n oma wat (blauwe) spiritus op een watje en smeerde het dan op mijn buik. Wordt het lekker warm van en het verzachtte de pijn.

Proberen kan geen kwaad zolang je het maar niet binnen krijgt.

Sterkte! :*

AmbyPur
23 September 2004, 21:59
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Ik heb ook extreme menstruatiepijn. Zelfs zo erg dat ik de afgelopen maanden flauw ben gevallen. Ik heb bloedgeprikt en het blijkt dat ik bloedarmoede heb. Ik slik nu de pil omdat dat de menstruatie vermindert.

Nu ff de tips:
gewone pijnstillers
warme kruidenthee
warme kruik
neem een warm bad
ga lekker onder de dekens liggen met muziek zachtjes aan en laat je lekker verwennen :)

Beterschap iig! Ik weet hoe k*t het kan zijn.. :( :aai:

edit: Kzie net dat al mijn tips bij jou niet werken.. Solly :$

misschien maar een paracetamolletje nemen ofzo... kruikje heb ik, bad heb ik niet ;) maar verwennen helpt ook wel :love: lieve martijn :love: en ik heb net wat thee gehad en het gaat wel wat beter

en ook @ bootje, de pil schijnt menstruatiepijn toch te verminderen?

PFP
23 September 2004, 22:24
Een flinke borrel schijnt de pijn te verzachten

bootje
23 September 2004, 22:27
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur

en ook @ bootje, de pil schijnt menstruatiepijn toch te verminderen?
mja weet ik, maar bij mij is het andersom. vooral dan wanneer ik eens doorgeslikt heb (is dat normaal?).
een warm bad helpt inderdaad. en plat liggen op de rus ook. zorgen dat je kledij niet spant, zodat er geen last op je buik ligt.

Debedo
24 September 2004, 07:48
ik heb sinds ik aan de pil ben ook veel meer buikpijn als ik ongesteld ben, ik neem meestal een paracetamol, en als 1 niet werkt neem ik er 2. En verder gewoon een lekker losse broek aandoen en in bed gaan liggen
:aai:

AmbyPur
24 September 2004, 10:04
nja het wsa rond een uur of 12 ook net zo snel weg als het kwam :|

oja bootje, dat schijnen wel meer meiden te hebben geloof ik, last van de buik als ze doorslikken.. ik heb het niet .

psychobunny
24 September 2004, 10:07
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Een flinke borrel schijnt de pijn te verzachten

Eigenlijk helpt het echt wel...

Ik ga altijd voor een losse broek, dafalgan en een warmwaterkruik. En k heb er ook altijd heel veel last van :(
Maar k neem wel altijd mijn pil twee stripjes door.

MoppY
24 September 2004, 10:17
Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Eigenlijk helpt het echt wel...

Ik ga altijd voor een losse broek, dafalgan en een warmwaterkruik. En k heb er ook altijd heel veel last van :(
Maar k neem wel altijd mijn pil twee stripjes door.


Dus jij slikt altijd je pil door?? of begrijp ik het verkeerd??

psychobunny
24 September 2004, 10:32
Oorspronkelijk geplaatst door MoppY
Dus jij slikt altijd je pil door?? of begrijp ik het verkeerd??

Ik regel het altijd zo dat ik altijd 3 maand menstruatie-vrij ben, en dan 1 maal per 3 maand laat ik ze doorkomen.

LoeLoe
24 September 2004, 11:41
Ik slik ook altijd een half jaar door
Niks mis mee hoor:no:

TheGroovMaster
24 September 2004, 12:37
wow bruut shit dit.... :huh: wist niet dat het zo erg kon zijn

ik heb alleen de tip laat je verwennen door iemand, heb verder geen ervaring. ow en niet teveel paracentamollen slikken, das niet goed, je raakt gewend aan die medicijnen en moet er dus steeds meer gan slikken om hetzelfde effect te krijgen. (ik slik nooit of amper pillen, helemaal geen paracentamollen oid, alleen antibiotica als de huisarst die voorschrijft).


ow sterkte amber en de rest die er last van heeft

thali
24 September 2004, 15:56
Iets warms op je buik leggen is eigenlijk het enige dat ik je kan aanraden.
Ik heb er ook veel last van: buikpijn, rugpijn, hoofdpijn en dan nog eens misselijkheid (waarbij kans op flauwvallen). Ik probeer dan zo weinig mogelijk zware dingen te dragen (boekentas e.d.) en regelmatig (toch twee keer per dag) een warme douche/bad te nemen.

L_angeldc
24 September 2004, 23:12
dat heb ik elke maand :{
dan wordt ik sochtends wakker en dan probeer ik uit bed te komen en dan ben ik supermisselijk en dan blijf ik maar heel de dag liggen. ik ben ook duizelig in het begin en kmoet altijd overgeven dan.
na 2 dagen is het wat minder gelukkig, maar klig die dagen echt gewoon in bed zonder dat ik iets kan doen :s