PDA

Bekijk de volledige versie : De 'grens'


urban-tiger
28 September 2004, 16:30
okay, nou dit is echt iets waar ik lang in mn hoofd heb mee gezeten, en er nog steeds mee vast zit...

waar ligt nou de grens?!

tja welke grens dan?

nou kijk, laat ik het eerst nog ff simpel houden...wanneer weet je nou dat iemand nou gewoon een goede vriend is van het andere geslacht (dat er aantrekkelijk uitziet), of wanneer je iemand leuk vindt?

nu gaan we t ff moeilijker maken...wanneer is iemand aardig, en wanneer is iemand een vriend? nog ff een stapje erboven op, wanneer weet je wanneer je iemand leuk vindt, of dat je echt van ze houdt?

ik kan deze onderscheid nou echt NIET maken...

bommelding
28 September 2004, 18:56
Denk niet hier een antwoord op is zoiets moet je gewoon aanvoelen. Verliefd worden op een goede vriend(in) is altijd gevaarlijk want de persoon vind je altijd aardig, lief, leuk, enz ... daarom dat het ook een goede vriend is. Wanneer die vriendschap in liefde veranderd is het wel mooi als het blijft duren maar wat als het misloopt? Dan heb je de kans een goede vriend te verliezen of toch om die relatie om zeep te helpen.

0Vera
28 September 2004, 19:44
ik ken iemand waarbij me altijd opvalt dat ze de vrienden in gradaties opbouwt, van "beste", "beste beste" en "aller aller beste", terwijl ze die mensen al jaren niet heeft gezien. Niets mis mee, maar ik moest eerst even haar systeempje doorhebben voor ik er zegmaar "mijn" gradaties in kon lezen. Ik heb maar een beste vriendin, voor de rest heb ik vrienden en kennissen, en welk naampje ze hebben boeit me meestal niet, hoewel ik weet dat mn vrienden er voor me zijn als ik me kut voel, en ik daar niet mee moet aankomen bij kennissen, ook al zullen zij ook wel naar me luisteren.

over wanneer iemand jou leuk vindt, zijn al ellenlange boeken geschreven. Dat weten sommigen nooit, en anderen komen er in een handomdraai achter. Mensen met veel zelfvertrouwen doen er niet te moeilijk over, maar onzekeren hebben het daar nog best lastig mee, wat ik goed kan begrijpen.

Grenzen bestaan dus niet in definitie, jij legt ze gewoon, en als je die interactie met anderen echt slecht kunt interpreteren, dan zou ik zeggen, ga dan eerst eens naar jezelf kijken, want als je echt niet ziet wanneer iemand je wel of niet aardig vindt, ben je heel erg onzeker.

Sanne
28 September 2004, 21:04
Ik heb 1 beste vriend en dat is mijn vriend en 1 beste vriendin en daaromheen een klein groepje mensen die ik ook tot mijn beste vrienden reken en alles daaromheen zijn meer vage kennissen waar ik ook niet echt mee om ga

Verder is het verschil tussen houden van en iemand leuk vinden wel heel goed te voelen.

lieve colafles
2 October 2004, 20:41
hahah daar had ik het laatst met mijn vrienden over...

grappig..

ik zie iedereen die niet mijn vijand is maar ik wel vaker spreek als mijn vriend..
en ik zie iedereen die veel voor me betekend als mijn bijzonder vriend.

ik vind mensen bijzonder, en kan bij een eerste blik al om mensen geven, dat zijn niet meteen mijn vrienden maar gewoon bijzondere mensen..

ik vind het maar raar vrienden.. ik vind het ook niet belangrijk het op te delen.. ik zeg vaak van: ow mijn beste vriendin, over iemand of mijn beste vriend.. maar dat zijn er meerdere, omdat ik gewoon een grotere groep beste vrienden heb. daarbij is een uitzondering, en die moet vermeld worden.. Mijn allerbeste vriend is ook echt de enige waarbij ik me zo goed voel.. dus dat is ook de enige allerbeste vriend die ik heb :)

klootzak
3 October 2004, 07:12
Voor iedereen een beetje anders.

Amneris
3 October 2004, 07:55
Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles
hahah daar had ik het laatst met mijn vrienden over...

grappig..

ik zie iedereen die niet mijn vijand is maar ik wel vaker spreek als mijn vriend..
en ik zie iedereen die veel voor me betekend als mijn bijzonder vriend.

ik vind mensen bijzonder, en kan bij een eerste blik al om mensen geven, dat zijn niet meteen mijn vrienden maar gewoon bijzondere mensen..

ik vind het maar raar vrienden.. ik vind het ook niet belangrijk het op te delen.. ik zeg vaak van: ow mijn beste vriendin, over iemand of mijn beste vriend.. maar dat zijn er meerdere, omdat ik gewoon een grotere groep beste vrienden heb. daarbij is een uitzondering, en die moet vermeld worden.. Mijn allerbeste vriend is ook echt de enige waarbij ik me zo goed voel.. dus dat is ook de enige allerbeste vriend die ik heb :)

Haha en wat zeiden we laatst op de fiets over die uitzondering? ;)

Ik zie alleen mensen die heel dicht bij me staan als vrienden, de rest zijn kennissen.

Suepahfly
3 October 2004, 13:22
Ik heb een aantal beste vrienden,dat zijn diegene waar ik mee uitga.
Dan heb ik men vrienden, en dat zijn diegene waar ik vriendelijk goeiedag tege zeg tijdens uitgaan en waar ik dan ook bij kan blijven hangen
Dan zijn er kennissen en daar zeg ik alleen maar vriendelijk goeiedag tegen als ik uitga,maar meer niet
En dan zijn er vijanden...wegkijken dus:D

The Phit
3 October 2004, 13:29
grens van vriendschap is als je vaak met iemand omgaat die je mag en kan vertrouwen en als dat wederzijds is.
Ik heb een hand vol beste vrienden, en daaromheen gewoon maten (vrienden).
Grens van liefde is hetzelfde als bij vriendschap maar dan ook dat je elkaar aantrekkelijk vind en een lekker gevoel van elkaar krijgt 8)

The black devil
6 November 2004, 14:29
de beste manier om uit te vinden of iemand je leuk vind is door te kijken of het vaak gebeurd dat iemand je "toevallig" aanraakt. ;)

chica
6 November 2004, 16:41
Ik heb wel vriendinnen, maar die kan ik geen beste vriendinnen (meer) noemen.. Dat zijn gewoon vriendinnen.

Ik heb 1 beste vriendin, en ik begin in mijn klas goede banden op te bouwen, maar dat noem ik nog geen vrienden.
En ik heb nog een onwijs goede vriendin, maar die band valt niet uit te leggen:p

Ik heb 1 goede vriend, das mn vriendje. Hij doet echt alles voor me, wat op zich wel apart is:p Verder heb ik nog een vriend, hij is wel een goede vriend, maar ik kan hem nog niet pijlen.. Hij is namelijk jaloers op mijn vriend:S

En ik zie veel mensen als hele goed kennissen:)

Van iemand houden vind ik moeilijk om te zeggen.. Ik vind het bij m'n vriendje ook moeilijk, hij zegt dat ie van me houdt, maar ja.. Het is nog zo vroeg. Ik houd nog niet van hem, tenminste niet op die manier.

Ik vond hem eerst ook niet leuk, ik wist niet dat ik hem leuk vond. Ik kwam erachter, omdat ik altijd bij hem wilde zijn. Het liefst wilde ik hem elke dag zien.. En op een gegeven moment werd ik een beetje verlegen als ik alleen met hem was:p Toen wist ik dat ik hem leuk vond:) maar zulke dingen zijn per persoon anders.

daphie
6 November 2004, 19:28
Oorspronkelijk geplaatst door chica

Van iemand houden vind ik moeilijk om te zeggen.. Ik vind het bij m'n vriendje ook moeilijk, hij zegt dat ie van me houdt, maar ja.. Het is nog zo vroeg. Ik houd nog niet van hem, tenminste niet op die manier.

Ik vond hem eerst ook niet leuk, ik wist niet dat ik hem leuk vond. Ik kwam erachter, omdat ik altijd bij hem wilde zijn. Het liefst wilde ik hem elke dag zien.. En op een gegeven moment werd ik een beetje verlegen als ik alleen met hem was:p Toen wist ik dat ik hem leuk vond:) maar zulke dingen zijn per persoon anders.

Ik ken het :)

Ik kon het onderscheid ook niet echt maken, heb het twee keer gehad dat ik mijn beste vriend echt superleuk vond..
De vorige keer dat dat was duurde het niet lang.. In ieder geval, onze 'relatie' niet [ik heb hem denk ik ruim een half jaar leuk gevonden voordat we wat kregen].. Het was nameljik binnen drieëneenhalve maand uit. Ik was ook niet meer verliefd op hem toen ik een maand wat met hem had. Ik weet niet wat het was.
Nu heb ik het gevoel weer, alleen nu echt het idee dat ik verliefd ben. Ik heb dit gevoel echt nog nooit eerder gehad, het voelt zo goed :)

Ik weet ook niet hoe ik er de eerste keer achter kwam dat ik hem leuk vond[mijn ex dus in dit geval]. Ik denk dat het gewoon geleidelijk gebeurde..
Nu gebeurde het eigenlijk in een klap, zeg maar.. Het was niet zo dat ik geen moment aan kan wijzen wanneer ik verliefd werd. Ik weet nog precies het moment dat ik dacht 'Wauw'. :love:

L_angeldc
7 November 2004, 10:59
Ik heb 5 'beste' vriendinnen. Niet echt een boezemvriendin maar gewoon een stel meiden die ik jaren ken en ook alles tegen kan vertellen en andersom ook.
Voor de rest heb ik gewoon verschillende groepen vrienden en vriendinnen om het zo even uit te drukken. Ik kan gewoon met iedereen opschieten alleen die groepen onderling niet met elkaar. Vandaar dat ik het ook gescheiden houd als we gaan stappen of een feestje hebben of iets dergelijks.
Ik zie mensen niet zo heel snel als mijn goede vrienden, wel als gewone vrienden zeg maar, meestal duurt dat wel even.
Oja en ik hebnatuurlijk gewoon kennissen, mensen die ik zo nu en dan wel es spreek of in de kroeg tegenkom of op concerten of weet ik wat.

psychobunny
7 November 2004, 11:07
Ik heb twee beste vriendin, waaronder mijn vriend zelf. Dan een 4-tal hele goede vriendinnen, waar ik alles tegen zeg, tegen klaag, tegen huil, tegen lach,enz. Maar die noem ik geen beste vriendinnen, omdat ik daar geen voorstander van ben. En verder nog een paar vriendengroepjes, maar die kennen elkaar onderling niet, of komen niet overeen, dusja 8-)