PDA

Bekijk de volledige versie : Kerstgala: Wat te doen ?


Johnny16
7 December 2004, 19:48
Ik ben Johnny en 16 jaar oud.
Vandaag kreeg ik te horen dat ik over 2 weken een zogenaamd 'kerstbal' heb, maar daar heb ik dus totaal geen zin in, en ik maak me daar nu al erg druk over.. Vorige schoolfeest (2 maanden geleden) ben ik ook niet geweest. Ik weet niet wat het is. Het trekt mij gewoon niet. Zowieso heel 't uitgaangebeuren etc. vindt ik niet zo leuk. Vorige keer, bij het vorige feest, heb ik een smoesje verzonnen, maar ik vind het erg vervelend om dit steeds te moeten doen. Is er misschien een andere oplossing? Problemen ofzo met m'n vrienden(innen) heb ik absoluut niet, dus daar ligt het niet aan. Ben al paar keer naar feest geweest, maar 't trekt me gewoon niet, en m'n vrienden zeuren dan altijd van: Jij gaat ook nooit mee..

Weet iemand wat ik zou kunnen doen?


Alvast bedankt

daphie
7 December 2004, 20:10
Ik zie niet in waarom jij tegen je wil in naar een feest zou moeten gaan :{

Johnny16
7 December 2004, 20:13
Ik ook niet, maar je kent het wel.. Ik hoor ze al zeggen: Wat heb je nu weer voor smoes? Waar moet je nu weer heen? enz.

Het trekt mij gewoon niet.. Maar als ik dat dan moet zeggen, ben ik bang dat ik uitgelachen wordt of weet ik veel wat..

:? :|

Alpha
7 December 2004, 20:56
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik dit ook een tijdje gehad heb in de eerst en tweede. Ik had nooit zin om naar het schoolfeest te gaan. Ik kreeg ook altijd te horen van: 'jij gaat ook nooit ...' . Maar toen ik eenmaal een keer was geweest vond ik het zo leuk dat ik iedere keer ben gegaan.

Maar verder is het gewoon iets wat je leuk moet vinden :)

Johnny16
7 December 2004, 21:02
Ja idd..

Maar ik wordt er zo misselijk van dat ik steeds dat commentaar krijg van: Jij gaat ook nooit, sjees wat saai.. Maar als ik er niets om geef hoef ik daar toch niet tegen m'n zin heen te gaan?
Of stel ik me misschien aan? :$


:( :| :(

Alpha
8 December 2004, 08:55
Uit je verhaal maak ik op dat je al wel eens op een feest bent geweest. Verder stel je je niet aan naar mijn mening. Als je er gewoon geen zin in hebt en het jou niet trekt moet je niet gaan, je bent er dan alleen maar tegen je zin in.

Maar je moet wel als je er nog nooit geweest bent eens gaan kijken!

:)

AmbyPur
8 December 2004, 10:50
ik zou gewoon zeggen dat het je niet trekt, klaar. als ze je dan uitlachen, dan vraag ik me af wie er dan dom is... en als ze zeggen dat je dan saai bent, tsjah ze hebben een puntje dan natuurlijk ;) en anders laat je je een keer overhalen om mee te gaan, als je het dan echt niet leuk vindt dan kun je daar de volgende keer op terug komen ;)

maar smoesjes verzinnen zou ik iig niet doen, volgens mij schiet niemand daar wat mee op...

Kampie
8 December 2004, 11:14
Net wat Ambi zegt.. gewoon je vrienden vertellen dat je het niet ziet zitten zo'n feest. Smoesjes hou je niet lang vol.

Als je vrienden jou uitlachen omdat je niet wilt is dat hun probleem. Zijn ze dan wel de juiste vrienden? die je niet accepteren wie je bent?

Conclusie: Zeg het gewoon en heb er schijt aan wat anderen zeggen.

Een leuke oplossing kan ook zijn: Plan een bioscoopje op die zelfde avond met de lekkerste chick die je kent.. moet jij eens kijken hoe goed je vrienden begrijpen dat je niet naar het kerstbal gaat ;)

Alpha
8 December 2004, 13:44
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie


Een leuke oplossing kan ook zijn: Plan een bioscoopje op die zelfde avond met de lekkerste chick die je kent.. moet jij eens kijken hoe goed je vrienden begrijpen dat je niet naar het kerstbal gaat ;)

ervaring mee? :+

Raspberry
8 December 2004, 15:40
schijt, zeg gewoon dat je niet wil omdat je geen zin hebt. klaar.

LexS
8 December 2004, 15:59
Idd. Gewoon zeggen dat je die feesten saai vind omdat het zo nep is ofzo. Je hebt wel wat beters te doen dan zo'n supersaai kerstbal te bezoeken. ;)

Johnny16
8 December 2004, 17:36
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Idd. Gewoon zeggen dat je die feesten saai vind omdat het zo nep is ofzo. Je hebt wel wat beters te doen dan zo'n supersaai kerstbal te bezoeken. ;)

Zoals ? :rolleyes: ;)

LexS
8 December 2004, 18:24
Weet niet wat je hobby's zijn dan noem je bijv. fitnessen of hardlopen of whatever. En anders zeg je: Ik zit liever thuis tv te kijken dan zo'n saai kerstbal bezoeken. Komen voor de rest toch alleen maar loosers.

Of iets in die zin. ;)

daphie
8 December 2004, 19:01
Waarom per se een excuus? Geen zin hebben is toch een excuus op zich. Waarom moet iemand maar heen gaan omdat anderen dat willen.. Dan heb je toch helemaal niks aan die persoon, die is er tegen zijn wil.. Niet echt bevorderend voor de sfeer lijkt me :)

Atjeuh
9 December 2004, 06:59
Bij ons op school zijn de feesten nou eenmaal saai, foute toko, irritante regels, bijna nooit intro's enzo.. daarom ga ik naar de feesten van andere scholen :+

kreej-z
9 December 2004, 09:41
ik zou je vrienden en vriendinnen gewoon eerlijk uitleggen waarom je niet wil gaan, uit je verhaal maak ik op dat er tussen jullie niks mis is, dus ik denk dat zij het best zouden begrijpen als je vertelt dat het je niet zo trekt.
En als ze er perse op staan dat je mee gaat, kun je bijvoorbeeld ook afspreken voor hun een uurtje te gaan ofzo... als je het dan erg leuk vindt kun je alsnog langer blijven :)

Alpha
9 December 2004, 12:39
Oorspronkelijk geplaatst door Atjeuh
Bij ons op school zijn de feesten nou eenmaal saai, foute toko, irritante regels, bijna nooit intro's enzo.. daarom ga ik naar de feesten van andere scholen :+

daar zijn ze nu bij ons op school ook mee bezig ...

foute toko ... slechte muziek ... maar gelukkig wel intro's

:+

The Phit
9 December 2004, 18:55
kerstgala's voor scholen in Nederland?
Ik dacht dat ze dat soort onzin alleen in de VS hadden.

AmbyPur
9 December 2004, 20:52
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
kerstgala's voor scholen in Nederland?
Ik dacht dat ze dat soort onzin alleen in de VS hadden.

:? ik weet niet uit welk gat jij komt maar volgens mij is dat vrij normaal :p

wij hadden het ook. ik vond het wel cool :)

Alpha
10 December 2004, 09:26
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
kerstgala's voor scholen in Nederland?
Ik dacht dat ze dat soort onzin alleen in de VS hadden.

hier in DB doen een paar scholen het ook ...

The Phit
10 December 2004, 10:54
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
:? ik weet niet uit welk gat jij komt maar volgens mij is dat vrij normaal :p

wij hadden het ook. ik vond het wel cool :) Heiloo ;)

Het kan ook wel komen dat ik er niks van weet omdat ik sinds de basisschool alleen maar bij jongens in de klas heb gezeten. :( Maar vrienden/vriendinnen heb ik ook nooit gehoord over kerstgala's, of andere gala's, in de buurt.
Hier gaan we gewoon uit :7