PDA

Bekijk de volledige versie : Uitgaan wordt echt te duur..


appelshampoo
13 February 2005, 12:57
Dan betaal je fuckin 5 euro entree, en 2 euro voor een drankje.. :notgood:

wat vind jij?

x-lizz-x
13 February 2005, 12:59
waar ik heen ga..
geen entree.. En 1,25 voor een muntje
1 muntje bier/fris
2 muntjes mix..

Vind het dus eigenlijk wel mee vallen :)

bootje
13 February 2005, 13:14
even duur als 4 jaar geleden, lijkt me. (daarvoor ging ik nog niet uit :p)

thali
13 February 2005, 13:16
5 euro ingang is idd wel veel geld.
Voor een gewone fuif is het hier meestal 3 euro in voorverkoop, 4 euro aan de kassa.
Is ook al verduurd t.o.v. het eerste jaar dat ik wegging. Dan was het 2.5 vvk en 3 adk. (Is twee jaar geleden alweer.)
Drankjes variëren tussen 1.25 en 1.6 euro dacht ik en vestière is afhankelijk van fuif tot fuif. De ene keer is ze gratis, de andere keer bewaakt en dan betaal je een halve of een hele euro.

Maar als je het goed aanpakt, kan je zelfs een hele avond gratis weggaan. (Fuif waar je geen inkom moet betalen en je dan laten trakteren O-)).

The Phit
13 February 2005, 13:57
in het gulden tijdperk was het al 4 gulden voor een biertje (amsterdammert). Toen werd het 1,80 euro en daarna door al die absurde accijnzen die er nog een extra werden opgegooid is het voor sommige ondernemers wel nodig om naar de 2 euro of meer toe te gaan.

bartje518
13 February 2005, 15:19
Toen ik voor t eerst uitging betaalde ik 1,50 tot 1,75 gulden voor een biertje. Tegenwoordig staat het natuurlijk in geen enkele verhouding meer, maar toch geef je het uit. Ik drink ook minder dan vroeger, dus wat dat betreft snijdt het mes aan 2 kanten 8)

eniT
13 February 2005, 17:25
vind het idd ook duur... moet echt wel al m'n centjes grondig tellen om te zien waar ik heen kan, en waar neit

Red_Scorpion
13 February 2005, 17:42
5 euro entree... je entree voor wat dan?
Voor het café op de hoek, of voor dé discotheek van Sneek(hebben jullie die?!)

appelshampoo
13 February 2005, 17:44
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Scorpion
5 euro entree... je entree voor wat dan?
Voor het café op de hoek, of voor dé discotheek van Sneek(hebben jullie die?!)

ja die hebben we

Red_Scorpion
13 February 2005, 18:03
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
ja die hebben we

Hangen daar ook blauw-witte vlaggen met rode hartjes?

appelshampoo
13 February 2005, 18:10
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Scorpion
Hangen daar ook blauw-witte vlaggen met rode hartjes?

nee

Red_Scorpion
13 February 2005, 18:32
Hoe ziet het er dan uit Appelshampoo?

Want voor 5 euro verwacht ik heel wat!

x-lizz-x
13 February 2005, 18:43
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Dan betaal je fuckin 5 euro entree, en 2 euro voor een drankje.. :notgood:

wat vind jij?

Maar meestal als je 5 euro entree betaald krijg je toch 2 muntjes ofzo?

Red_Scorpion
13 February 2005, 18:48
Oorspronkelijk geplaatst door xlizzx
Maar meestal als je 5 euro entree betaald krijg je toch 2 muntjes ofzo?

Alleen als het kermis is

bartje518
13 February 2005, 18:53
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Scorpion
Alleen als het kermis is

En wat is er fijner dan de kermis hé?

TheGroovMaster
13 February 2005, 23:54
ik betaal meestal 2 euro per bier, dat is redelijk normaal. Entree verschil, club stalker waar ik meestal heen ga is het 8 euro normaal en dan halve prijs voor 1uur (dan sta ik ook voor de deur anders is het me te duur)

x-lizz-x
14 February 2005, 12:49
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Scorpion
Alleen als het kermis is

homo

xLesjuhx
16 February 2005, 17:41
Ik ga meestal naar een discotheek en dat is meestal 5 of 6 euro. In de matrixx zelfs 10euro|:(

En ik vind het ook behoorlijk duur. 3 muntjes voor een beetje passoa bijvoorbeeld....BEN JE GEK OFZO? damn...

bartje518
16 February 2005, 17:57
Starfish is nog wel te betalen, en op zich een avondje kroeg ook nog wel, maar wil je iets meer dan ben je inderdaad toch gauw 40 euro kwijt, dat was ooit 88 florijnen! :{

AmbyPur
21 February 2005, 16:28
5 euro entree voor een discotheek is voor mij ook normaal.. in een kroeg geen entree. en drankjes/muntjes 1,50 ofzo? als ik een lekker avondje wil hebben ben ik wel flink wat geld kwijt ja, ook door bijv. taxi.. en voor mij wordt het al heel snel te duur :+

Bazzemans
21 February 2005, 19:18
De achterhoerk arena is inderdaad de afgelopen jaren een stuk duurder geworden.

Aan de deur betaalde je vroeger 10,- gulden om binnen te komen en kreeg je een muntje.

Nu betaal je 5,- euro en krijg je er geen muntje meer bij.

Vervolgens de drank. De prijs was eerst 1,40 euro per munt, wat ondertussen is opgekrikt naar 1,50 euro per munt. Deze prijsstijgging is nog wel te verkopen, maar dat ze daarnaast ook nog de hoeveelheid drank per munt gingen wijzigen is natuurlijk wel erg jammer. Je betaalt voor een biertje en fris nog gewoon één munt. Meestal is dit dan een amsterdammertje, maar bij speciale gelegenheden (DJ's, Kim Holland - bah -) dan krijg je gewoon een klein glas. Fris kreeg je voorheen ook in een soort van amsterdammertje en tegenwoordig gewoon in een long-drink. Tevens is dit zo bij mix-drankjes. Bovendien betaalde je voorheen voor een mix-drankje 2 à 3 munten wat tegenwoordig al 3 à 4 munten is geworden (behalve als het in de zogenaamde aanbieding is).

Het is dus per saldo zeker wel duurder geworden. Zeker gezien je meer moet drinken om hetzelfde binnen te krijgen.

bartje518
22 February 2005, 11:35
Het gaat inderdaad omgekeerd. Prijs omhoog, hoeveelheid omlaag. Wat is eigenlijk jullie grens? :{

Tyskie
22 February 2005, 13:31
En het gevolg is alleen maar dat men later op pad gaat.. En volgens mij is het enorm druk in tenten waar bier maar 1 euro kost..

Bazzemans
22 February 2005, 13:45
Dat is indedaad ook zoiets.. Mensen gaan gewoon later naar de discotheek. Echt jammer is dat, want vaak wordt het hierdoor dus ook net ff iets later. Alhoewel men er in verhouding toch nog korter blijft. Vooral dat later vind ik eigenlijk wel jammer. Het komt bij mij vaker voor dat ik op zaterdag en zondag toch vroeg op moet. Als je dan gaat stappen dan kom je toch wel erg laat en brak thuis, wat de volgende ochtend niet echt voordelig is. Ik snap niet waarom we niet gewoon eerder kunnen gaan en dus ook eerder kunnen stoppen. Maar goed, je hebt discotheken die proberen mensen met verschillende prijzen voor en na twaalf uur binnen te krijgen voor twaalf uur, maar aan de andere kant heb je weer discotheeks die een goedkopere prijs hanteren voor mensen die bijv. na 1 uur komen. Vreemd..

Era
22 February 2005, 13:46
Ja uitgaan is duur!
Waarom zou je in een rokerig hol willen staan en goudgeld neerleggen voor een soort bittere bejaardenzeik? Oh, wacht, ik weet het al... dat is leuk... :7
Ik zie het niet zo, maar ik ga dan ook nooit uit omdat ik het een zinloze verkwisting vanmijn geld en tijd vind. Ik geef mijn poen liever uit aan iets waat ik meer aan overhoud dan een kater.
Iets duurzaams. Maar ik ben misschien heel raar. Of ik ben een bejaarde in het lichaam van een student. Of ik ben gewoon slimmer dan al die idioten die persé op vrijdag en zaterdagavondnacht in een stinkende kroeg of een drukke club willen staan. (Zitten is meestal niet mogelijk, en is het wel mogelijk dan is er wat mis.) Maar goed. Blijven jullie vooral je geld uitgeven aan drank en dan klagen dat het zo duur is. :loser:

Headliner
22 February 2005, 14:41
Oorspronkelijk geplaatst door Era
Ja uitgaan is duur!
Waarom zou je in een rokerig hol willen staan en goudgeld neerleggen voor een soort bittere bejaardenzeik? Oh, wacht, ik weet het al... dat is leuk... :7
Ik zie het niet zo, maar ik ga dan ook nooit uit omdat ik het een zinloze verkwisting vanmijn geld en tijd vind. Ik geef mijn poen liever uit aan iets waat ik meer aan overhoud dan een kater.
Iets duurzaams. Maar ik ben misschien heel raar. Of ik ben een bejaarde in het lichaam van een student. Of ik ben gewoon slimmer dan al die idioten die persé op vrijdag en zaterdagavondnacht in een stinkende kroeg of een drukke club willen staan. (Zitten is meestal niet mogelijk, en is het wel mogelijk dan is er wat mis.) Maar goed. Blijven jullie vooral je geld uitgeven aan drank en dan klagen dat het zo duur is. :loser:

val eens dood?

Bazzemans
22 February 2005, 14:59
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
val eens dood?

Gezien zijn levensstijl zit hij daar niet zo ver vandaan..

AmbyPur
22 February 2005, 16:08
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Gezien zijn levensstijl zit hij daar niet zo ver vandaan..

haar :+

Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ik snap niet waarom we niet gewoon eerder kunnen gaan en dus ook eerder kunnen stoppen. dat zeggen mijn ouders nou ook altijd :+

@ Bartje tjah waar ligt de grens. ik drink nu sowieso al veel minder dan vroeger en dat voornamelijk om het geld. Ik ken een discotheek waar je voor een apfelkorn echt fucking weinig krijgt in verhouding met andere discotheken, dat zou ik daar dan ook niet meer bestellen. Hoe goedkoper de drank, hoe duurder de drankjes worden die ik koop :p en andersom. En anders maar gewoon aan de fris .

Era
22 February 2005, 16:55
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
val eens dood?

en bedankt!
Je voelt je duidelijk aangesproken, hahaha :loser:

TN20
22 February 2005, 17:44
Oorspronkelijk geplaatst door Era
Maar ik ben misschien heel raar. Of ik ben een bejaarde in het lichaam van een student.

Ik denk dat we hier beter van een én-én situatie kunnen spreken, party animal.
Je bent student, ga nu uit nu het nog kan. Ga bier drinken en wijven neuken. Als je later met je denkbeeldige vrienden eenzaam in je huisje woont heb je er spijt van.

The6thgate
22 February 2005, 17:56
Oorspronkelijk geplaatst door Era
Ja uitgaan is duur!
Waarom zou je in een rokerig hol willen staan en goudgeld neerleggen voor een soort bittere bejaardenzeik? Oh, wacht, ik weet het al... dat is leuk... :7 en dan niet over 10 jaar denken "had ik toen toch maar wat meer gefeest";)

dit weekend ook wel ff veel geld uitgegeven maar dat kwam omdat er veel vrienden waren en het tempo lag hoog:+ zijn nogal wat rondjes dan.
naja zoveel geef ik normaal niet uit dus mij hoor je ook niet echt klagen.

The Phit
22 February 2005, 19:18
Ik denk dat Era zo'n figuur is die geen vrienden heeft om mee uit te gaan en daarom maar alles aan uitgaan nadelig vindt :z

The6thgate
22 February 2005, 19:58
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
Ik denk dat Era zo'n figuur is die geen vrienden heeft om mee uit te gaan en daarom maar alles aan uitgaan nadelig vindt :z en waarvan het leven nu in elkaar stort na zich dit te realiseren:+

Impressions
22 February 2005, 21:28
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
Ik denk dat Era zo'n figuur is die geen vrienden heeft om mee uit te gaan en daarom maar alles aan uitgaan nadelig vindt :z

Je hebt mensen die het serieus niet leuk vinden.. Ik ben er een van, geef mij maar een bank, een paar vrienden en een dvdtje en ik vermaak me meer :thumbsup:

bartje518
22 February 2005, 21:55
Tja, dat kan allemaal wel, maar daar gaat het nu natuurlijk niet over :z

Ik merk inderdaad ook dat ik gewoon later ga. Eerder weg kan ik dus echt niet, zeker niet alleen. Stel je voor dat er iets gebeurt wat je dan misloopt :o Daarbij zorg ik er altijd voor dat ik niet vroeg op hoef. Als dat het geval is dan ga ik gewoon niet, want ik heb mijn 8 uur slaap nodig 8) In ieder geval 6 uren, anders ben ik kapot de dag erna :D

De grens voor mij ligt op 1,80 per bier, meer vertik ik om te betalen als het niet op vakantie is. 1,80 is toch bijna 4 guldens, belachelijk eigenlijk, maargoed. Als je het dan houdt bij 10 tot 20 biertjes op een avond, dan valt het nog te overzien. 2x werken à 20 euro per week en wat smokkelen van je studiefinanciering en wat bedelen en je hebt t rond 8-)

Ik snap niet dat mensen niks kunnen drinken, of op 2 cola'tjes daar komen. Zelfs als ik BOB ben dan drink ik veel ik krijg gewoon super veel dorst in zo'n hete toko :o

Ar-Tuur
23 February 2005, 10:14
Oorspronkelijk geplaatst door Era
Ja uitgaan is duur!
Waarom zou je in een rokerig hol willen staan en goudgeld neerleggen voor een soort bittere bejaardenzeik? Oh, wacht, ik weet het al... dat is leuk... :7
Ik zie het niet zo, maar ik ga dan ook nooit uit omdat ik het een zinloze verkwisting vanmijn geld en tijd vind. Ik geef mijn poen liever uit aan iets waat ik meer aan overhoud dan een kater.
Iets duurzaams. Maar ik ben misschien heel raar. Of ik ben een bejaarde in het lichaam van een student. Of ik ben gewoon slimmer dan al die idioten die persé op vrijdag en zaterdagavondnacht in een stinkende kroeg of een drukke club willen staan. (Zitten is meestal niet mogelijk, en is het wel mogelijk dan is er wat mis.) Maar goed. Blijven jullie vooral je geld uitgeven aan drank en dan klagen dat het zo duur is. :loser:

Newsflash: Je kunt ook heel aardig uitgaan zonder veel alcohol te drinken en de ochtend erna een kater te hebben:wave:

Cornflake-girl
20 March 2005, 21:14
pff ik heb is 10 euro als ingang moete betale.. Nie normaal!!... echt veelste duur or..

anemic
21 March 2005, 16:31
ik denk dat ik het straks in nederland goedkoop vind

hier betaal je voor serieus niets al 40 SEK = 4,40 eu ofzo
en in een drukke club vaak tegen de 10 euro.
daarbij kost een biertje dan nog eens 4 euro
ik ga daarom meestal maar aan de perencider 3,5 euro voor 0,5 liter..

daarbij is iedereen al dronken voor ze uitgaan..
en dat ga ik denk ik in nederland ook doen voortaan..

L_angeldc
22 March 2005, 13:12
Waar ik normaal naartoe ga is geen entree en is een biertje 1,50.
Dat valt dus nog allemaal wel mee vind ik. Hoewel in de grote steden een drankje toch al gauw 2 euro gaat kosten en dat is eigenlijk te veel :notgood:

Als ik ergens 10 euro entree voor zou moeten betalen en dan verder geen muntjes derbij zou krijgen dan zou ik wel ergens naartoe gaan :no:

LexS
22 March 2005, 13:32
appelshampoo> 5 euro entree is vrij normaal vind ik hoor (tegenwoordig). En 2 euro per drankje is nog vrij normaal ook. Bij mij ligt het er aan waar ik heen ga maar meestal is 5 euro entree normaal. En kost een biertje (fluitje) 1 muntje (1 muntje=1,80) en een mixje 3 muntjes (5,40). Dus als je dan bij jou 2 euro voor een Amsterdammer betaalt mag je niet klagen. ;)

mema
22 March 2005, 14:24
6.5 euro entree
3 euro bus heen
3 euro bus trug
1 euro jas ophangen
= al 13,5 euro om binnen te komen en trug te kunnen

en dan muntjes voor 1,50
pils/fris 1 muntje
wijn/fantaflugel 2
Andere mixjes 3

ben altijd te veel geld kwijt

bartje518
22 March 2005, 14:41
Gaat er nog een bus terug dan? :o Of bedoel je een taxi-busje..

x-lizz-x
22 March 2005, 14:48
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Gaat er nog een bus terug dan? :o Of bedoel je een taxi-busje..

Der bestaan speciale disco bussen.

bartje518
22 March 2005, 15:01
Maar das alleen naar boerengehuchten, toch? 8) Of naar party's :z

mema
22 March 2005, 15:04
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Gaat er nog een bus terug dan? :o Of bedoel je een taxi-busje..

discobussen:)

Nevsehirli
30 March 2005, 16:18
Mensen je moet slim doen, je moet je vrienden gaan 'flashen'

Melisss
31 March 2005, 13:59
Waar ik vaak heen ga is entre nix of 2 euro, Bier of malibu is 1,50 en bijv smirnoff 3 euro. Lekker goedkoop :9
Zondag was entre 5 euro, bier 1,50 en de rest 4,50 :[ Maarja gelukkig genoeg in gedronken :9

L_angeldc
31 March 2005, 14:22
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
Mensen je moet slim doen, je moet je vrienden gaan 'flashen'

:rolleyes:

Kwak
31 March 2005, 15:28
Oorspronkelijk geplaatst door Era
semi-interessant gebrabbel
zoooo ben jij even verbitterd :no:

als je met zon instelling leeft wordt het hoogtepunt van je leven vast een vakantie naar ijsland:thumbsup:

Saarah
31 March 2005, 17:40
Waar ik dikwijls uitga (in een danscafé) vallen de prijzen heel goed mee. Een maandje geleden zijn we opgeslagen en nu is het 1.3€ voor een frisdrank, 1.4€ voor een biertje, 2.3€ voor een glas wijn, 2.4€ voor een Duvel, en de rest (ander bier enzo) schommelt daar tussenin. Wodka en Passoa enzo is natuurlijk wel wat duurder, en Smirnoff Ice enzo geloof ik iets van een 3€.
En inkom is gratis :)

DarkAngel
3 April 2005, 16:31
Bij mij op m'n werk is het gewoon omgerekend en kost een hertog jan 70 cent. En toch maken we winst :9

Cinnie
30 April 2005, 13:35
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Dan betaal je fuckin 5 euro entree, en 2 euro voor een drankje.. :notgood:

wat vind jij?

Waar ik altijd heenga.. Kroeg is entree gratis.. maar drankje is al gauw 5 euro.. en als ik naar Discotheek ga is de entree 6 euro..en daar werken ze met muntjes.. ook duur!