PDA

Bekijk de volledige versie : Een goed boek


bootje
15 February 2005, 17:54
Ik kreeg vandaag de vraag: Waaraan moet een goed boek voor jou voldoen? Noem drie dingen op.

1. Stijl (mag wat moeilijker, geen easy reader, spel met taal)
2. Diepgang
3. Gevoel

Wat vind jij belangrijk?

edit: beetje satire is ook altijd leuk

Karentjeuh...
15 February 2005, 18:28
Ik vind dat er een flinke portie humor in een boek mag zitten, zoals in de boeken van Tom Lanoye bv. Ik word graag heeeelemaal meegesleept door een verhaal, dan kan ik echt uren blijven lezen...Het mag een wat moeilijker boek zijn.

appelshampoo
15 February 2005, 18:42
Bij mij ligt het eraan waar ik op dat moment zin in heb, soms wil ik een boek met veel diepgang en waar ik lang over na kan denken. Ik ben een groot liefhebber van Arthur Japin en Joost Zwagerman. En soms heb ik liever een wat oppervlakkiger boek zoals een zweedse thriller, a la Henning Mankell. Ook misdaadromans als die van Thomas Ross vind ik leuk om te lezen.

bootje
27 February 2005, 22:55
en de andere lezers? :p

Ancalagon
5 March 2005, 16:22
belangrijkste criterium is voor mij gewoon dat ik mezelf moet dwingen het boek weg te leggen zodat ik de dagen erna ook nog plezier kan beleven aan het boek

(© van kooten geloof ik)

Piraatje
6 March 2005, 10:47
Idd, dat het leuk blijft en dat je door wil lezen. Maar ik vind het irritant als ik de volgende dag weer doorga met lezen, en dat ik dat niks meer van het verhaal snap. Maar dat kan ook aan mij liggen.. :p

sprankle
6 April 2005, 14:00
1: inhoud hebben voor jezelf
2:onverwachtse wendingen
3: niet altijd het perfecte eind
4: de schrijver moet er voor zorgen dat als je het boek uit hebt je er nog steeds aan denkt...alsof het "echt" is hahaha