PDA

Bekijk de volledige versie : Het examen in zonder al te veel zekerheid..


zoeloe
18 April 2005, 13:26
Zo.. ik weet niet waar dit moet. En ik weet niet waar ik mee moet beginnen. Maar wat ik wel weet is dat ik met niet zo heel hoge eindcijfers het examen in ga. Ik sta voor de talen met een zesje of een zeven. Geschiedenis een zes. Wiskunde een 4,5..

En ik wil ECHT ECHT ECHT slagen, ik wil het echt. En achteraf heb ik er toch best spijt van gehad dat ik dit jaar niet zoveel heb gedaan.. Maar ja, tijd is niet terug te draaien en ik ben heel erg dom geweest, maar heb ik wel de kans om te slagen? Ik ben bang dat ik niet zoveel van de stof binnenkrijg, en het is nog maar een maandje.. Voor de talen ga ik heel veel oefenexamens oefenen.. En Geschiedenis lees ik wel heel vaak aandachtig door, maar wiskunde.. daar heb ik echt veel hulp bij nodig. Ik weet het niet.. maar ik zie het er toch best somber in. De rest van mijn klas heeft zevens en achten op hun eindlijst staan terwijl ik zowat de enige ben die laag gemiddeld sta..

(Ik doe trouwens 6vwo, maar niet dat dat veel uitmaakt..)
Ik ben zo bang en nerveus.. Hebben jullie nog tips voor me?

The Phit
18 April 2005, 13:33
Misschien moet je maar een makkelijker niveau kiezen.

slobjong
18 April 2005, 13:39
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
Misschien moet je maar een makkelijker niveau kiezen.

waarschijnlijk heeft het meer aan serieuze reacties:7 .

onntopic:
ik kan je niet helpen. kan alleen maar zeggen je stinkende best te gaan doen aankomende anderhalve maand en dan hopen dat je het gaat halen:yes:
veel suc6:thumbsup:

Joeltja
19 April 2005, 19:45
zoveel mogelijk gaan leren, en proberen je niet te druk te maken...
als je veel geleerd hebt, ga je met een veel beter gevoel je examen in...

en voor wiskunde misscien bijles zoeken bij een leraar op school??

succes verder

thali
19 April 2005, 19:58
Zoals ze hier boven al zeiden: ongelooflijk hard studeren. En ervoor zorgen dat de leerkrachten merken dat je er moeite voor doet. (Eens uitleg vragen over een hoofdstuk, een paar oefeningen afgeven om te vragen of ze ze willen nakijken, etc.)
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in België kan je ondanks een zwak resultaat er toch door zijn. Als de leerkrachten je na de examens gaan delibereren houden ze veel rekening met je inzet.

Stevie
19 April 2005, 20:35
tja, gewoon hard je best doen nu! meer kun je niet doen. ik zit nu in mijn laatste tentamenweek (doe ook vwo6) en het ziet er naar uit dat ik met bijna allemaal zevens of hoger het examen inga (alleen niet voor wiskunde een 6). dat geeft mezelf veel rust ook al heb ik nooit echt goed m'n best gedaan.

je moet gewoon dus goed je best doen, je hebt altijd nog 2 herkansingen. en zelfs met twee vijven kun je nog gewoon slagen, dus maak je niet te druk

appelshampoo
20 April 2005, 17:35
Bij ons op school bieden ze examentraining aan van de Universiteit Leiden, misschien is dat een idee?

AMF
21 April 2005, 13:50
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
je moet gewoon dus goed je best doen, je hebt altijd nog 2 herkansingen. en zelfs met twee vijven kun je nog gewoon slagen, dus maak je niet te druk

Zelfs met een 4 en een 5 kun je nog slagen :) Eh je kunt toch maar 1 herexamen doen? Serieus, dit is echt zo slecht nog niet hoor, als voor alles een 6 haalt slaag je alsnog. Dus niet zeuren maar gewoon leren leren leren tot je er bij neervalt.

Stevie
21 April 2005, 14:00
Oorspronkelijk geplaatst door AMF
Zelfs met een 4 en een 5 kun je nog slagen :) Eh je kunt toch maar 1 herexamen doen? Serieus, dit is echt zo slecht nog niet hoor, als voor alles een 6 haalt slaag je alsnog. Dus niet zeuren maar gewoon leren leren leren tot je er bij neervalt.

ja een 4 en 5 kan ook, maar dan mag die 4 niet binnen je profielvakken zitten. en je mag 2 herexamens doen: 1 vak binnen je profiel en 1 erbuiten.

AMF
23 April 2005, 20:49
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ja een 4 en 5 kan ook, maar dan mag die 4 niet binnen je profielvakken zitten. en je mag 2 herexamens doen: 1 vak binnen je profiel en 1 erbuiten.

danku ;)

xLesjuhx
26 April 2005, 19:43
Een 6 en 7 is helemaal niet slecht hoor:{

Gewoon goed leren, vroeg beginnen met leren, goed rusten, goed eten....

En er is maar 1 herkansing...