PDA

Bekijk de volledige versie : Examenroman Nederlands


thali
6 May 2005, 10:10
Wij hebben een lijstje gekregen met boeken. Zit er een aanrader bij?

1. Hersenschimmen - Bernlef
2. De aanslag - Mulisch
3. Wierook en tranen - Ruyslinck
4. Floere en fluwijn - Claes
5. Z17 - Geeraerts
6. Titaantjes - Nescio
7. Van muizen en mensen - Steinbeck

Welke raden jullie aan, want 't is voor 't mondeling en ik ga er sowieso staan sterven weer, dus als ik een boek heb dat ik aangenaam vond om te lezen, zal ik mss een beetje minder sterven.

AMF
6 May 2005, 12:56
Ik heb voor mijn lijst Z17 gelezen van Geeraerts en dat was wel een lekker boek om te lezen :) Leest goed weg :yes:

Stevie
6 May 2005, 19:57
ik heb de aanslag gelezen, vond ik best goed te lezen. zit ook een duidelijke structuur in, en er is genoeg over te vertellen qua ontwikkeling, motieven enzo.

AMF
9 May 2005, 17:40
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
ik heb de aanslag gelezen, vond ik best goed te lezen. zit ook een duidelijke structuur in, en er is genoeg over te vertellen qua ontwikkeling, motieven enzo.

Mulisch is ook een overload aan secundaire literatuur van te vinden, dus kun je (voor het geval je dat leuk vindt/het je interesseert) diep op het boek ingaan tijdens je mondeling :)

thali
9 May 2005, 18:43
Oorspronkelijk geplaatst door AMF
Mulisch is ook een overload aan secundaire literatuur van te vinden, dus kun je (voor het geval je dat leuk vindt/het je interesseert) diep op het boek ingaan tijdens je mondeling :)
Dat klinkt gevaarlijk :s. Ik heb twee boeken uit de lijst gekocht.
Bedankt om te reageren :).

bootje
9 May 2005, 18:47
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Dat klinkt gevaarlijk :s. Ik heb twee boeken uit de lijst gekocht.
Bedankt om te reageren :).
is idd gevaarlijk :p
ik wil je wel eens tonen wat wij uit een boek van hem gehaald hebben :p

AMF
11 May 2005, 11:30
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
is idd gevaarlijk :p
ik wil je wel eens tonen wat wij uit een boek van hem gehaald hebben :p

Kk had een 9 voor m'n mondeling O-) Maar had geen mulisch gelezen :p Ik moest ingaan op het verschil tussen Heleen van Royen - Godin van de jacht en De historie van mejuffrouw Sara Burgerhart (opvoedkundige zedenroman van een heeeeele tijd geleden ;)). Maargoed daar ging het topic niet over :p Succes thaliabladiebla met je mondeling enzo :)

appelshampoo
11 May 2005, 14:24
hersenschimmen is een mooi boek.

dext0r
11 May 2005, 16:31
ik had zelf wel hele toffen boeken waar ik uiteindelijk over moest betogen.. weet alleen niet meer welke allemaal..
een er van was in ieder geval Villa des roses en dat vond ik wel een topboek.

thali
11 May 2005, 19:40
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
is idd gevaarlijk :p
ik wil je wel eens tonen wat wij uit een boek van hem gehaald hebben :p
Meer dan 5 pagina's uitgetypt?

Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ik had zelf wel hele toffen boeken waar ik uiteindelijk over moest betogen.. weet alleen niet meer welke allemaal..
een er van was in ieder geval Villa des roses en dat vond ik wel een topboek.
Mja, maar het is een opgegeven lijst, dus ik heb geen keuze.

Oorspronkelijk geplaatst door AMF
Maargoed daar ging het topic niet over :p Succes thaliabladiebla met je mondeling enzo :)
Hou de succeswensingen nog maar even daar, ons mondeling Nederlands is voorzien op 22 juni, maar ik wil het boek uit hebben voor de examens beginnen. ;)

bootje
11 May 2005, 23:33
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Meer dan 5 pagina's uitgetypt?

10 of zo

AMF
12 May 2005, 19:19
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Hou de succeswensingen nog maar even daar, ons mondeling Nederlands is voorzien op 22 juni, maar ik wil het boek uit hebben voor de examens beginnen. ;)

Dan wens ik je gewoon succes met lezen ;)

PFP
12 May 2005, 20:05
de aanslag

Tyskie
12 May 2005, 21:03
De aanslag is een typisch boekenlijstboek.. Wel aardig overigens.
Hersenschimmen is ook wel aardig en Titaantjes heb ik volgens mij ook gelezen, maar wat dat betreft sluit ik me aan bij de auteur: nescio.