PDA

Bekijk de volledige versie : Je vervolgopleiding, het hoe en waarom?


appelshampoo
11 May 2005, 14:30
Waarom ga jij na deze opleiding de studie van jouw keuze doen? Kies jij een opleiding puur voor de baan die je wilt gaan doen? Of kies je een opleiding waarmee je je eigen persoonlijkheid verrijkt en tot dieper inzicht in jezelf komt?

Ik stel deze vraag omdat veel van mijn klasgenoten puur een studie kiezen op de baan die ze er later mee kunnen krijgen. Ik zie dit anders, ik ga een studie doen om mezelf te verrijken en dan kijk ik later wel wat ik er mee kan doen op de arbeidsmarkt.

Niet alles draait toch om een goede baan?

slobjong
11 May 2005, 15:40
nee, zolang de baan maar een goed salaris meebrengt.
en metzelf verrijken doe ik wel door mijn zakken te vullen:yes:

appelshampoo
11 May 2005, 15:41
Oorspronkelijk geplaatst door slobjong
nee, zolang de baan maar een goed salaris meebrengt.
en metzelf verrijken doe ik wel door mijn zakken te vullen:yes:

dus jij denkt dat geld gelukkig maakt?

dext0r
11 May 2005, 16:28
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
dus jij denkt dat geld gelukkig maakt?

het helpt je anders een aardig stuk de goede richting op ..met geld kun je ook weer verder studeren overigens.., je kunt jezelf ook pas verder verrijken in andere interessevelden nadat je al een positie hebt in de commerciele instantie genaamd 'het leven'.

ik heb overigens voor een studie gekozen die perfect aansluit bij mijn interesse, en daarbij ook nog een goed salaris oplevert (als ik eenmaal een baan heb 8{ )

appelshampoo
11 May 2005, 17:57
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Jah jah alto geld maakt niet gelukkig blabla....

Maar kheb er toch liever genoeg van.

Wat heeft dat met alto te maken? Ik weet uit ervaring dat geld alleen niet gelukkig maakt. Het gaat er toch om dat je iets doet waarmee je gelukkig bent?

biffyclyro
11 May 2005, 18:37
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Wat heeft dat met alto te maken? Ik weet uit ervaring dat geld alleen niet gelukkig maakt. Het gaat er toch om dat je iets doet waarmee je gelukkig bent?

inderdaad :)

geld is handig, maar het is niet alles

Alpha
12 May 2005, 09:32
heb een studie gekozen die ik leuk vind en die mij interesseerd ... en uiteindelijk ook een leuk salaris zal betalen ...

Ienke
13 May 2005, 12:46
Ik heb vooral een studie gekozen die mij interesseert. Had ik voor het geld gekozen dan had ik echt in een andere sector studies moeten gaan doen!!:+

AMF
13 May 2005, 13:22
Over 2 jaar wil ik Nederlands gaan studeren. Waarom? Omdat m'n interesses daar liggen, ik vind de literaire kant ontzettend interessant en uiteindelijk wil ik richting educatie of richting journalistiek. Wat me echt ontzettend gaaf lijkt is om met een stage naar Amerika te gaan om daar aan Amerikanen Nederlands te gaan geven :) Maar er zijn maar weinig mensen die die kans krijgen, ik zie het allemaal wel. Ik ga in ieder geval niet voor het grote geld.

xLesjuhx
14 May 2005, 12:08
Ik ga rechten studeren. Dat wil ik echt al vanaf ik in groep 6 ofzo zat haha..Het lijkt me echt werk voor mij.Betogen houden enzo8-) Ik kan ook echt niet tegen onrechtvaardigheid;).
Ik wil eigenlijk echt de zwakkeren helpen, dus even kijken hoe ik dat wil gaan doen(iets met mensenrechten ofzo).
Politiek lijkt me ook wel wat en daar past een rechtenstudie ook bij. Je kunt er vanalles mee worden..

Ik ga er verder Journalistiek bij doen, in het 2e jaar (als ik dan bij de beste zit dan..Alleen de-zoveel-beste van een toelatingstoets mogen die studie er bij doen...).
En dat is omdat ik nu al schrijf voor een krant enzo, en dat lijkt me gewoon goed en leuk(de media-kant) :).