PDA

Bekijk de volledige versie : Alcoholvrij feesten


thali
17 May 2005, 20:51
Rijden onder invloed: kan/mag dat eigenlijk wel? Zouden ze een nultolerantie moeten invoeren of is de maximumgrens, vastgelegd op 0,5promille alcohol in het bloed, eigenlijk te laag?

In de VSA is het zo dat je wel mag rijden vanaf je 16de, maar dat je pas vanaf je 21ste alcohol drinken mag. Moet zoiets hier ook komen of ligt alcohol mag vanaf 16 jaar en zware drank vanaf 18 jaar goed?

Spreek je onderling af wie er Bob is bij het rijden of gebeurt het wel eens dat je met vrij veel alcohol op achter het stuur kruipt?

The6thgate
17 May 2005, 21:03
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
In de VSA is het zo dat je wel mag rijden vanaf je 16de, maar dat je pas vanaf je 21ste alcohol drinken mag. Moet zoiets hier ook komen of ligt alcohol mag vanaf 16 jaar en zware drank vanaf 18 jaar goed?
alsof ze ook echt geen alcohol drinken voor hun 21ste;)

thali
17 May 2005, 21:06
Oorspronkelijk geplaatst door The6thgate
alsof ze ook echt geen alcohol drinken voor hun 21ste;)
Dat nu niet, het gebeurt hier zelfs onder de 16, maar in het openbaar zal het dan toch niet zo gauw gebeuren. Althans, dat is wat een Amerikaanse uitwisselingsstudente me vandaag vertelde.

bartje518
18 May 2005, 10:13
Alcoholgrens is wel prima zo denk ik. In Amerika mogen ze in sommige staten niet eens uitgaan voor hun 21e, dat vind ik wel erg ver gaan.

Ik denk dat er niet zo heel veel jeugd rijdt met alcohol op, eerder volwassenen die denken het toch wel onder controle te hebben :o

Saarah
18 May 2005, 11:30
Zelfs onder de zestien kan je hier heel gemakkelijk aan alcohol en sterke drank raken, hoor. Zowel in café's en op fuiven als bv. nachtwinkels.

L_angeldc
18 May 2005, 16:34
rijden onder invloed is zowieso not done en ik zou ook niet bij iemand in de auto stappen die gedronken heeft.
Het is dat ik mn rijbewijs nog niet heb, maar wanneer ik dat wel heb en ik ben de bob dan kan je ervanuit gaan dat ik enkel een spaatje drink die avond :+

En tsja, ik vind de verdeling van 16 en 18 jaar wel goed, veel realistischer dan de 21 jaar grens in de states omdat niemand zich daar aan houdt.

MrInsane
18 May 2005, 21:42
Oorspronkelijk geplaatst door The6thgate
alsof ze ook echt geen alcohol drinken voor hun 21ste;)

inderdaad hier is ook de regel dat geen alcohol mag drinken voor je 16 bent ik dronk al bier toen ik 12 was en kreeg het zelfs nog mee in de winkel ook dus dat maakt geen hol uit en dat rijden onder invloed kijk dat moet iedereen zelf doen maar ik zelf rij niet meer als ik meer dan 2 biertjes op heb want dan weet ik dat k er misschien last van krijg maar als ik maar 2 heb gehad ga ik nog wel eens op scooter maar ik vind als je alleen bent en ook alleen rijdt moet je het zelf weten maak je alleen jezelf kapot mee maar als je anderen vervoert bv in de auto dat je dan verantwoordelijkheid heb voor het veilig thuis brengen van anderen en dan moet je zeker niet gaan drinken of misschien 1 a 2 biertjes als je dan nog 3 a 4 uur blijft op dezelfde plek maar das allemaal mijn mening

Impressions
18 May 2005, 22:38
Als je moet rijden is elk biertje er een teveel

Jochemmm
19 May 2005, 09:23
Lager dan 0,5 promile is helaas niet haalbaar. Als je ergens uit eten gaat waar een scheutje wijn door het eten zit, of als je veel fruit eet wat in je maag een beetje gaat gisten dan heb je zo een beetje alcohol in je bloed. Niet zodanig veel dat het een gevaar vormt, maar daarom is een nultolerantie dus niet mogelijk.

Maar verder is rijden met alcohol het domste wat je kan doen. Wat is nou precies de straf eigenlijk? Je krijgt iig een 3 daagse cursus die je ook zelf moet betalen. En verder? boete + rijbewijs ingenomen? :?

bartje518
19 May 2005, 09:51
Ik dacht dat dat gemeten werd naar aanleiding van het percentage dat gemeten wordt? Of ben ik nu door de war met snelheidsovertredingen? :o

L_angeldc
19 May 2005, 14:44
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
inderdaad hier is ook de regel dat geen alcohol mag drinken voor je 16 bent ik dronk al bier toen ik 12 was en kreeg het zelfs nog mee in de winkel ook dus dat maakt geen hol uit en dat rijden onder invloed kijk dat moet iedereen zelf doen maar ik zelf rij niet meer als ik meer dan 2 biertjes op heb want dan weet ik dat k er misschien last van krijg maar als ik maar 2 heb gehad ga ik nog wel eens op scooter maar ik vind als je alleen bent en ook alleen rijdt moet je het zelf weten maak je alleen jezelf kapot mee maar als je anderen vervoert bv in de auto dat je dan verantwoordelijkheid heb voor het veilig thuis brengen van anderen en dan moet je zeker niet gaan drinken of misschien 1 a 2 biertjes als je dan nog 3 a 4 uur blijft op dezelfde plek maar das allemaal mijn mening

dit ga ik dus echt niet lezen :z

bartje518
19 May 2005, 15:35
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
dit ga ik dus echt niet lezen :z

Heb m al een PM gestuurd :z (jou ook trouwens ;))

The Phit
19 May 2005, 15:54
Wij bobben nooit. Als we naar bob's of bouna/balken willen pakken we gewoon de taxi :)

MrInsane
24 May 2005, 10:29
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Als je moet rijden is elk biertje er een teveel

ben ik niet met je eens, want als je 1 biertje drinkt en je hebt genoeg gegeten zullen we dan maar even aannemen dan zou je toch nog fatsoenlijk moeten kunnen rijden zonder enige vertraging in je reactiesnelheid lijkt mij?:?

anemic
24 May 2005, 12:17
Ik rijd nooit met alcohol op. Als ik drink zorg ik dat ik anders thuiskom. Ik vind sowieso dat iedereen die wel met alcohol oprijdt ZWAAR gestraft mag worden.

slobjong
24 May 2005, 12:26
ik heb mijn rijbewijs nog geeneens, maar ik ga nooit rijden als ik nog moet drinken.

Kampie
27 May 2005, 11:35
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Als je moet rijden is elk biertje er een teveel

amen

MrInsane
27 May 2005, 11:59
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
Ik rijd nooit met alcohol op. Als ik drink zorg ik dat ik anders thuiskom. Ik vind sowieso dat iedereen die wel met alcohol oprijdt ZWAAR gestraft mag worden.

Nou je hebt op zich gelijk, en als ik drank op heb ga ik ook of met de fiets of op andere manier naar huis.
Maar ik vind wel dat de mensen die maar 1 biertje gehad hebben op de avond niet gestraft hoeven worden.
Maar diegene die veel drank op hebben mogen van mij ook zwaar gestraft worden.:yes: