PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe belangrijk is kleding?


bartje518
16 January 2006, 16:23
Hoelang doe je erover voordat je de combinatie hebt die je goed vindt voor jezelf? Hecht je daar erg veel waarde aan of doe je maar wat?

En hoe belangrijk vind je kleding bij een jongen/meid die je leuk vindt? Kan het echt een afknapper zijn of geef je iemand alsnog een kans?

Persoonlijk doe ik niet zo lang over eigen kleding uitzoeken. Afhankelijk van het jaargetijde is het wat dikker of dunner, maar het meeste staat toch wel of heb ik ooit zo bij elkaar gekocht. Ik heb niet specifiek uitgaanskleding of kleding voor door de week.

Kleding bij een meisje vind ik dan wel weer erg belangrijk. Het moet bij haar passen; het is niet zo dat ik op meisjes met een bepaalde kledingsoort val (ok, er zijn wel groepen sowieso uitgesloten, maar dat staat daar los van ;)). Maar het moet verzorgd zijn en haar leuk staan, anders is het echt een afknapper :o

3rd boetah
16 January 2006, 17:11
De meeste mensen kunnen zich meestal wel normaal kleden.

Pakspul
16 January 2006, 17:26
0,0


Dat is voor mensen die denken dat ze er status van krijgen :')

prinskoekje
16 January 2006, 17:50
Of ik belang hecht aan mijn kledij? Niet echt... Als ik later een uniform zou aan moeten doen, is de kans groot dat ik dat 's avonds nog zou aanhebben :p. Als het me goed zit, maakt het me geen moer uit.

De kledij van een meisje? Het maakt niet zoveel uit. Als het haar maar staat. Voor mij mag ze best steeds een spijkerbroek aanhebben...
Dan heb je natuurlijk ook die dingens wat je afschuwelijk vind... maarja, als zij dat wil. Je kan haar laten blijken dat dat niet jou smaak is, maar zij moet het nog steeds voor te kiezen hebben.

L_angeldc
16 January 2006, 17:58
Ik vind mijn kleding wel belangrijk, ben best kieskeurig in wat ik wel en niet leuk vind en wat ik al dan niet koop.
Probeer wel altijd leuke combinaties te maken qua setjes enzo, maar als ik gewoon thuis ben is een spijkerbroek met een slobbertrui en slippers ook prima :z.
Als ik uitga doe ik meestal een iets hipper truitje of topje aan dan naar school hoewel dat eigenlijk ook best verschilt verder.

Kleding bij anderen vind ik best belangrijk, als iemand puntschoenen heeft of soort van vrouwen laarsjes met een hippe replay spijkerbroek en witte bloes met opdruk oid dan schrijf ik hem meestal al af haha. Zelfde geldt voor mensen met onwijs brede schoenen met gekleurde veters en overzeas-broekspijpenzobreedalsolifantenpoten-broeken en een good charlotte shirt :z.

Melisss
16 January 2006, 17:59
Ik doe er niet zo heel lang over om kleren uit te zoeken. Heb een paar shirtjes die ik vaak aandoe met uitgaan en voor grotere feestjes ofzo koop ik ook vaak wat nieuws.
Bij mannen/jongens vind ik het wel heel belangerijk wat ze aan hebben, door bepaalde kleren hebben ze vaak een heel andere uitstraling enzo en zie je eeen beetje aan hoe ze zijn. Bijv als een heel goede vriend van mij stomme kleren aan had altijd was hij misc nou niet vriend van mij geweest omdat ik hem niet had zien staan door zn stomme kleren ofzo.. Klinkt best stom maar is wel zo denk ik.

Bazzemans
16 January 2006, 18:13
Het belangrijkste is dat ik me er lekker in voel en dat hetgeen ik aan heb wel op elkaar staat..

PFP
16 January 2006, 18:31
belangrijk tot zeer belangrijk


anderen moeten zelf weten hoe ze erbij lopen

bruggi
16 January 2006, 20:15
Ben het wel met PFP eens, maar voeg dan toe dat ik wel een oordeel verbind aan wat anderen aanhebben, ook al moeten ze het zelf weten.

Ik vind mijn eigen kleding heel belangrijk. Het bepaalt een groot deel van je uitstraling en ik streef daarmee dus altijd wel een bepaalde uitstraling na. Ik denk dat bijna iedereen dat doet, al is het vaak misschien onbewust. Het zegt veel over iemand.

Voorbeelden: netjes en zakelijk naar een sollicitatie, nonchalant en simpel bij m'n moeder op de bank, mooi afkledend & stijlvol & sexy (;) ) als ik uitga met mijn vriend.
Uiteraard volgens mijn eigen maatstaven.
Ik waardeer het ook erg bij anderen als zij zich volgens een bepaalde stijl kleden die ikzelf vind passen bij de situatie of gewoon heel mooi vind.
Daarmee zie ik die mensen dan eigenlijk als een soort 'gelijkgestemden'. En zal ik sneller contact leggen met zo iemand dan met iemand zich naar mijn mening ongepast kleed of gewoon een stijl heeft die mij niet aanspreekt.

bruggi
16 January 2006, 20:20
Ohja het ging dus over uitgaan :+ .
Zou ik ff andere voorbeelden kunnen noemen maar het idee blijft hetzelfde.
Als een jongen graag een dikke gouden ketting draagt + een strak shirt zonder mouwen met VERSACE erop (ik zeg maar wat), moet hij dat dus vooral zelf weten, maar ik vind hem dan bij voorbaat niks. Omdat dat naar mijn maatstaf niet stijlvol is 8) .

bartje518
16 January 2006, 20:42
Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Ohja het ging dus over uitgaan :+ .
Zou ik ff andere voorbeelden kunnen noemen maar het idee blijft hetzelfde.
Als een jongen graag een dikke gouden ketting draagt + een strak shirt zonder mouwen met VERSACE erop (ik zeg maar wat), moet hij dat dus vooral zelf weten, maar ik vind hem dan bij voorbaat niks. Omdat dat naar mijn maatstaf niet stijlvol is 8) .

Je keurt dus mensen af op hun kledingstijl. Doe ik ook, hoor, maar het is dus niet zo dat er maar één kledingstijl goed is voor jou? Het kan dus zijn dat als een jongen kleding draagt die hem echt super staat, maar die jij niet direct zou uitzoeken, je hem toch zou zien staan?

3rd boetah
16 January 2006, 23:01
met uitgaan heb ik meestal zwarte schoenen en sokken, overhemd (soms met shirt eronder), en een zwarte, witte of gewone blauwe spijkerbroek. :z

Ancalagon
17 January 2006, 01:13
kleding kan veel zeggen over mensen, ben het warempel met PFP eens

dext0r
17 January 2006, 01:14
Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Ik vind mijn eigen kleding heel belangrijk. Het bepaalt een groot deel van je uitstraling en ik streef daarmee dus altijd wel een bepaalde uitstraling na. Ik denk dat bijna iedereen dat doet, al is het vaak misschien onbewust. Het zegt veel over iemand.

Impressions
17 January 2006, 06:22
Zelfs zonder mooie kleren straal ik nog genoeg uit, dus ik besteed er bijna geen aandacht aan. Even kijken of er geen vlekken opzitten, nog even ruiken, en dan klaar :thumbsup:

bartje518
17 January 2006, 15:48
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Zelfs zonder mooie kleren straal ik nog genoeg uit

Iets uitstralen doe je inderdaad zeker....

Impressions
17 January 2006, 18:26
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Iets uitstralen doe je inderdaad zeker....

Jij ook jung, jij ook

PFP
17 January 2006, 18:29
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
ben het warempel met PFP eens

wat wil je hier nu weer mee zeggen

bartje518
17 January 2006, 19:46
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Jij ook jung, jij ook

Ik heb er alleen mooie kleren voor nodig :(

AmbyPur
17 January 2006, 21:13
Ik ga steeds meer waarde hechten aan welke kleding ik aan heb, maar dat heeft ook te maken met dat ik me wat lekkerder voel in kleding die mooi staat :)

Bij anderen let ik er wel op, het straalt inderdaad iets uit over iemands persoonlijkheid. Maar ik bepaal de 'leukigheid' (?:D) van iemand niet alleen aan de hand van de kleding.

Ancalagon
18 January 2006, 01:27
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
wat wil je hier nu weer mee zeggen

dat ik het vaak niet met je eens ben, maar nu wel

Pakspul
19 January 2006, 16:20
Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Ik waardeer het ook erg bij anderen als zij zich volgens een bepaalde stijl kleden die ikzelf vind passen bij de situatie of gewoon heel mooi vind.
Daarmee zie ik die mensen dan eigenlijk als een soort 'gelijkgestemden'. En zal ik sneller contact leggen met zo iemand dan met iemand zich naar mijn mening ongepast kleed of gewoon een stijl heeft die mij niet aanspreekt. Het stuk hier boven was kut. Maar dit is gewoon hilarisch :d :d :d

Jamiel
20 January 2006, 15:33
Mij maakt het geen ene moer uit hoe ze zich kleden, zo zie je juist een beetje karakter in diegene.

Ikzelf vind het wel belangrijk dat ik een beetje representatief ben op het podium, want in je kloffie wat gaan zingen is ook niet wat.
Thuis doe ik het liefst meteen mijn pyjama aan.
Op mijn werk heb ik een hele foute blouse die bij iedereen te groot is.
En op school draag ik gewoon wat ik leuk vind (ben wel errug gek op paars, blauw en alles wat mijn big butt kleiner doet laten lijken :+)
Met uitgaan zie ik wel hoe ik me kleed, als ik casual ga (baggy broek, simpel shirt) dan kom ik moeilijker een discotheek binnen dan wanneer ik anders gekleed ben.
Wat ik overigens bullshit vind, gaan ze een reden zoeken waarom ik er niet in mag, zoals leeftijd.In de wat alternatieve tenten maakt het weer niks uit.

MrInsane
20 January 2006, 21:38
Ik zou niet kunnen zeggen hoe lang ik hierover doe, aangezien ik meestal maar wat uit de kast pluk hoop dat het goed staat en anders een ander ding pak van wat vloekt :p

PFP
21 January 2006, 17:23
ik heb een hekel aan bandshirt stijl :+

iNiMiNiMuIsJe
21 January 2006, 19:46
kleding is belangrijk wantja je gaat niet zowmaar in je nakie lope;) toch?? of denke sommige mensen van ag wat kan mij het schelen

anemic
29 January 2006, 09:35
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
ik heb een hekel aan bandshirt stijl :+

dude ik heb bijna altijd bandshirts en truien aan en ik denk dat het je niet eens op zou vallen :)