PDA

Bekijk de volledige versie : De Wedstrijden


ash-hôôle
9 June 2006, 15:01
De openingswedstrijd tussen Duitsland en Costa rica straks om 18.00 uur.

Hoeveel denk jij dat het wordt?

Sander
9 June 2006, 15:09
Ik denk 0-1 :P

bartje518
9 June 2006, 15:58
Eenvoudige 3-0 of 4-0 overwinning voor Duitsland. Polen en Duitsland zijn een maatje te groot voor deze poule..

Ar-Tuur
9 June 2006, 16:20
Volgens mij heb ik ze nipt laten winnen in mijn WK spel.

Openingswedstrijden zijn altijd lastig en las vandaag dat Klinsi er ook helemaal niet blij mee was dat het gastland het toernooi nu moet openen. Dat onervaren Duitse team zal het dus niet makkelijk krijgen.

bartje518
9 June 2006, 16:25
Maar Costa Rica is natuurlijk een niemendalletje..

Stevie
9 June 2006, 17:01
ik heb meteen gegokt want ik heb een 3tje staan in mijn pool :p ze hebben nog wel een redelijk elftal dat costa rica denk ik 8)

bartje518
9 June 2006, 17:08
Valt dus tegen vooralsnog 8) 1:0, prachtige goal!

bartje518
9 June 2006, 17:17
1:1 alweer, wedstrijdje hoor vooralsnog :o

bartje518
9 June 2006, 17:20
2:1, daar istie toch, de topscorer van het WK :D

Headliner
9 June 2006, 17:29
het is maar tegen costa rica :')
en nog een doelpunt tegen krijgen ook :z

Stevie
9 June 2006, 18:02
had die lahm niet gescoord dan had ik gewoon de eerste doelpuntenmaker goed gehad 8)

bartje518
9 June 2006, 18:14
Ik had ook Klose.. :D Dat ze er nog maar eentje bijleggen, dan heb ik het aantal doelpunten voor goed :)

09-06-2006 18:00 Duitsland (A) Costa Rica (A) 3 - 0 -
Eerste doelpunt: Klose Geen score

Kampie
9 June 2006, 18:14
ik gok 2-1 met de rust 8)

Kampie
9 June 2006, 18:18
09-06-2006 18:00 Duitsland (A) Costa Rica (A) 2 - 1 -
Eerste doelpunt: Asamoah Bernard

ehm.. Asamoah? :+ hoe kom ik daar bij.. 2-1 klopt iig tot nu toe..

Kampie
9 June 2006, 18:19
ok einde verhaal :'(

Bazzemans
9 June 2006, 20:02
Het is dat Costa Rica nog slechter was dan Duitsland, maar als ik een Duitser was zou ik me toch echt zorgen maken. Die verdediging is zo lek als een mandje..

Stevie
9 June 2006, 20:23
goeie goal van ecuador

Ar-Tuur
9 June 2006, 20:43
:)

Ar-Tuur
9 June 2006, 20:46
:')

bartje518
9 June 2006, 20:47
Het is dat Costa Rica nog slechter was dan Duitsland, maar als ik een Duitser was zou ik me toch echt zorgen maken. Die verdediging is zo lek als een mandje..

Moeten we ons in Nederland niet net zo'n zorgen maken? Ik zie duidelijke overeenkomsten tussen Duitsland en Nederland. Bij vlagen helemaal niet onaardig voetbal, een redelijk goede voorhoede en een aardig middenveld, maar de verdediging is de achillesziel. Nu vind ik Nederland van een iets hoger niveau dan Duitsland, maar dat wordt enigzins weer gecompenseerd door het thuisvoordeel van Duitsland..

bartje518
9 June 2006, 20:48
Klopt toch, Arthur? :)

bartje518
9 June 2006, 22:00
Ecuador verrast positief :o Moet zeggen dat ik er niks van verwacht had..

Stevie
9 June 2006, 22:15
ik ook niet, maar polen viel me ook zwaar tegen. die konden echt niks

Ar-Tuur
9 June 2006, 22:49
Klopt toch, Arthur? :)

Wat klopt? Die post erboven van jou of die twee koppen van Bild?

bartje518
9 June 2006, 23:02
Alledrie natuurlijk :p

Bazzemans
10 June 2006, 17:44
Moeten we ons in Nederland niet net zo'n zorgen maken? Ik zie duidelijke overeenkomsten tussen Duitsland en Nederland. Bij vlagen helemaal niet onaardig voetbal, een redelijk goede voorhoede en een aardig middenveld, maar de verdediging is de achillesziel. Nu vind ik Nederland van een iets hoger niveau dan Duitsland, maar dat wordt enigzins weer gecompenseerd door het thuisvoordeel van Duitsland..

Daar zit wel een kern van waarheid in.. Alleen is het bij Duitsland als je het mij vraagt nog beroerder..

bartje518
10 June 2006, 17:47
Dat zei ik dus ook ;)

Bazzemans
10 June 2006, 18:26
Van nature heeft Nederland alleen wel een aanvallende speelstijl en de Duitsers zijn dat nog lang niet gewend. Maar het belangrijkste heeft Duitsland wel weer bereikt en dat is winnen.

bartje518
10 June 2006, 18:35
Dat hebben we onszelf ook alleen maar wijs gemaakt, dat we zo aanvallend voetballen.. Kun je je nog Nederland-Tsjechië (2x) herinneren onder Van Basten? Of nouja, eigenlijk op een paar fasen na alle wedstrijden. Alleen maar afwachtend voetbal. Onder Advocaat ook. Eigenlijk is er sinds Hiddink nooit meer écht goed gevoetbald door Nederland, een enkele uitzondering daargelaten..

bartje518
10 June 2006, 18:39
De eerste sensatie lijkt in de maak.. T&T staat nog steeds 0:0 tegen Zweden _0_

MrInsane
11 June 2006, 11:56
De eerste sensatie lijkt in de maak.. T&T staat nog steeds 0:0 tegen Zweden _0_

Uiteindelijk ook 0:0 gebleven zoals iedereen gezien heeft, toch netjes gedaan door het elftal van Beenhakker ckers gezien het feit dat ze een groot gedeelte van de tweede helft met 10 man speelde en zelfs nog een kans op de kruising knalde.
Slecht uitgespeeld door Zweden denk ik persoonlijk en dan ook dom van de coach om na de 10 man situatie niet nog aanvallender te gaan spelen, aangezien ze al met 4 man achter speelde terwijl T&T maar met 1 spits speelde.
Argentinie - Ivoorkust was ook mooie wedstrijd met op zich een terechte uitslag van 2:1 alleen dom dat die goal van Saviola meetelde want dat was toch duidelijk buitenspel, maarja het leven is niet altijd eerlijk.
Strx dan Nederland - Servie Montenegro, ik zelf verwacht een 3:1 winst voor Nederland, al zal het niet makkelijk worden.

Bazzemans
11 June 2006, 12:47
Argentinie - Ivoorkust was ook mooie wedstrijd met op zich een terechte uitslag van 2:1 alleen dom dat die goal van Saviola meetelde want dat was toch duidelijk buitenspel, maarja het leven is niet altijd eerlijk.


Het was duidelijk geen buitenspel juist. Je moet naar de lijnen van het veld kijken, niet het rechte beeld van de TV. Je ziet duidelijk dat hij gelijk staat. Bovendien stappen de verdediging en saviola beiden een andere kant op, waardoor hij de schijn erg tegen heeft. In dat beeld stond echter Crespo buitenspel, maar Saviola stapte op precies het juiste moment in.

Wat mij trouwens opviel was het tactisch slecht spelen van beide elftallen. Argentinië heeft bewezen heel leip te zijn voorin en dat doen ze dan ook wel goed, maar verdedigend gezien stond het echt niet handig. Grote gaten tussen de verdediging en het middenveld. Als je dan zo'n hele technisch vaardige tegenstander hebt dan is het gewoon erg gevaarlijk om de ruimtes relatief gezien groot te houden. Het is dat Ivoorkust dan weer bestaat uit voornamelijk individueel ingestelde spelers en er weinig sprake is van teamverband anders had denk ik Argentinië ook best een probleem gehad (in de tweede helft gebeurde dat dan ook beter bij Ivoorkust). Al met al best een vermakelijke wedstrijd en ook niet slecht ofzo, maar toch zie ik puntjes waar je als Nederland wat mee moet kunnen. Tactisch gezien staat het bij Nederland meestal wel goed. (Aanvallende) tactiek en techniek is toch meer het Nederlandse spelletje in tegenstelling tot Argentinië waar het meer gaat om de (verdedigende) tactiek en fysiek en in tegenstelling tot Ivoorkust waar het weer voornamelijk gaat om de Techniek en fysiek. Al met al wel een leuke combinatie op het veld dus:).

bartje518
12 June 2006, 19:43
Die hiddink flikt het toch weer :') Ongelofelijk gewoon echt.. Had eigenlijk een enkel gelijkspelletje verwacht..

Stevie
12 June 2006, 19:51
Die hiddink flikt het toch weer :') Ongelofelijk gewoon echt.. Had eigenlijk een enkel gelijkspelletje verwacht..
mazzelpik die hiddink :7

Ar-Tuur
12 June 2006, 20:35
Hiddink is een su-per-boer! O-)

Keira
12 June 2006, 21:15
Maar Nederlands speelde naar mijn idee de afgelopen wedstrijd slecht hoor. Ze hebben dan wel gewonnen, maar dat was echt gewoon mazzel. Het is gewoon dat die scheids echt op tijd affloot, anders had ik die bal er zo in zien vliegen in die laatste seconden.
Naast dat de verdediging gewoon slecht was ontbrak er ook heel wat in de aanvallen. Als ze gewoon eens beter overspelen, beter om zich heen kijken en niet zo ego doen zouden ze veel meer kunnen bereiken. Dan hadden ze makkelijk met 3-0 kunnen winnen.

Bazzemans
12 June 2006, 22:04
Die hiddink flikt het toch weer :') Ongelofelijk gewoon echt.. Had eigenlijk een enkel gelijkspelletje verwacht..

Ik had 2-1 voorspeld.. Toch jammer van die laatste goal ;)..

Ar-Tuur
12 June 2006, 22:57
Maar Nederlands speelde naar mijn idee de afgelopen wedstrijd slecht hoor. Ze hebben dan wel gewonnen, maar dat was echt gewoon mazzel. Het is gewoon dat die scheids echt op tijd affloot, anders had ik die bal er zo in zien vliegen in die laatste seconden.
Naast dat de verdediging gewoon slecht was ontbrak er ook heel wat in de aanvallen. Als ze gewoon eens beter overspelen, beter om zich heen kijken en niet zo ego doen zouden ze veel meer kunnen bereiken. Dan hadden ze makkelijk met 3-0 kunnen winnen.

16 miljoen bondscoaches :')

bartje518
12 June 2006, 23:05
Is toch gewoon een redelijke analyse? Je kunt t ook dood gaan analyseren zoals de meeste pseudo-kenners op TV, maarja..

Stevie
14 June 2006, 00:02
brazilie viel me vandaag zwaar tegen, ik had ook gehoopt op een stuntje van togo tegen zuid-korea. maar dickie heeft wel wat geluk gehad :p frankrijk-zwitserland heb ik helaas gemist maar zal wel niet zoveel aan geweest zijn :+

bartje518
14 June 2006, 00:13
5 verdedigers tegen TOGO. Dan vraag ik je toch :no: Frankrijk was echt compleet waardeloos tegen Zwitserland, echt oersaai en een hele vage scheids, Ivanov..

ash-hôôle
14 June 2006, 10:51
Brazilie - kroatie was ook niks, Kroatie was veruit beter maar brazilie heeft net als portugal, italie griekenland en frankrijk altijd de mazzel een goal te kunnen meepikken ook al is de tegenpartij beter.

Ar-Tuur
14 June 2006, 13:06
Is toch gewoon een redelijke analyse? Je kunt t ook dood gaan analyseren zoals de meeste pseudo-kenners op TV, maarja..

Hmjah ben het met geen enkele zin in de analyse eens. En bovendien vind ik het erg simplistisch.

bartje518
14 June 2006, 14:00
Hmjah ben het met geen enkele zin in de analyse eens. En bovendien vind ik het erg simplistisch.

Niet iedereen is nu eenmaal zo'n doorgewinterde kenner als jij en ik O-)

bartje518
14 June 2006, 22:17
Speciaal voor Arthur :)

http://www.bild.t-online.de/BTO/sport/wm2006/aktuell/06/14/buehnenteaser/4905284-1-1-polen-wm1.jpg

Ar-Tuur
15 June 2006, 09:30
Had em al gezien, maar toch bedankt:*

Was trouwens zowaar een keer blij dat Duitsland vlak voor tijd de winnende maakte :o Gunde ze het wel want ze hadden zoveel kansen gecreeerd..

Ar-Tuur
15 June 2006, 09:34
:d

Ar-Tuur
15 June 2006, 09:36
:')

bartje518
15 June 2006, 11:18
Mooi toch, zo'n bouelevardpers :D

Stevie
15 June 2006, 12:34
ik was ook blij dat duitsland nog scoorde, maar vooral voor mijn pool :+ alhoewel ze het natuurlijk wel verdienden.

Headliner
15 June 2006, 18:56
ik vind het een beetje een teleurstellend wk tot nu toe eigenlijk... :o
ze spelen eigenlijk allemaal doodsaai voetbal, ik heb alleen een beetje kunnen genieten van Tsjechie. en die wedstrijd van Spanje gisteren had ik gemist :[

ash-hôôle
15 June 2006, 18:58
Die van duitsland tegen polen was ook mooi hoor.

Maar ik denk dat in de loop van het wk de wedstrijden ook wel spannender gaan worden.

Headliner
15 June 2006, 18:59
die van duitsland tegen polen vond ik juist de domste wedstrijd sinds tijden.. echt op zo'n duitse manier ook weer :{

ash-hôôle
15 June 2006, 19:00
ja de manier waarop ze wonnen sloeg nergens op, maar er ging wel spanning van uit.

ik vind het erg lullig voor die polen.

Headliner
15 June 2006, 19:06
en duitsland wordt gewoon 2e in de poule, nadat ze met 3-0 klop hebben gekregen van ecuador en krijgen in de volgende ronde opnieuw een pak slaag :z :')

ash-hôôle
15 June 2006, 19:11
Jaa joh.

Headliner
15 June 2006, 19:22
:{

ik vind Ecuador een veel sterkere indruk maken dan die matige duitsers...
en duitsland gaat het echt wel moeilijk krijgen in de volgende ronde

bartje518
15 June 2006, 19:45
:{

ik vind Ecuador een veel sterkere indruk maken dan die matige duitsers...
en duitsland gaat het echt wel moeilijk krijgen in de volgende ronde

Man, hoe een onnozele subjectieve mening, zeg :{ Heb je de wedstrijden eigenlijk wel gezien? Hoezeer je ook met de meute meelult dat Duitsland kut is, ze spelen vooralsnog prima, beide overwinningen waren gewoon verdiend. Het slaat nergens op om dat te bagetaliseren.

Dat ze een matig elftal hebben zal niemand ontkennen, maar het voetbal straat passie uit, is bij vlagen leuk om naar te kijken, veel leuker dan teams die veel meer kwaliteit hebben (Brazilië, Engeland, Italië en ook Nederland). En kom nu niet aan met argumenten als dat die in een moeilijker poule zitten, want Paraguay, Servië, Trinidad en Kroatië zijn echt niet veel beter dan Polen bijvoorbeeld :{

3rd boetah
15 June 2006, 19:55
Nou, Servie had anders een veel betere kwalificatiereeks dan Nederland.

bartje518
15 June 2006, 20:09
Nou, Servie had anders een veel betere kwalificatiereeks dan Nederland.

Echt niet, Servië zat bij Spanje, 3 gelijke spelen, Nederland maar 2.

Maar daar gaat het ook niet om, Polen deed het ook prima tegen Engeland. Kroatië ook tegen Zweden. Het gaat erom dat er op dit WK blijkbaar nauwelijks zwakke landen zijn. Het voetbal valt vooralsnog zwaar tegen, maar ik geniet vooralsnog veel meer van het Duitse voetbal dan van heel wat andere, betere landen. Dus de stelling van Headliner slaat nergens op.

Headliner
15 June 2006, 20:23
Ik vind Duitsland gewoon 3x niks, en die wedstrijd had ik niet echt gekeken, ik ging meer zappen
maar tegen Costa rica had ik gezien, en ze speelden wel aardig.. maar dat was dan ook Costa rica :') dat ze nog 2 doelpunten tegen krijgen is al een lachertje.
dat ze vervolgens in blessuretijd winnen van Polen zegt voor mij toch al genoeg. En dan zitten ze nog wel in de makkelijkste poule :') en gaan ze het gewoon moeilijk krijgen tegen de sterkere landen, want die geven de Duitsers gewoon een lesje Duits voetbal 8)

bartje518
15 June 2006, 20:33
Je hebt niks gezien, maar je hebt wel een oordeel :') Tja, dan laten we je maar in de waan :wave:

Headliner
15 June 2006, 21:59
volgens mij heb je het niet helemaal goed gelezen


http://forum.leerlingen.com/vbb/images/smilies/bye.gif

bartje518
15 June 2006, 23:29
Ik vind Duitsland gewoon 3x niks, en die wedstrijd had ik niet echt gekeken, ik ging meer zappen


:loser:

Kampie
16 June 2006, 02:38
:loser:
Geef toch eens een keer toe dat Duitsland een waardeloze ploeg is. Ze zitten in de makkelijkste poul en worden zeer waarschijnlijk nog 2e ook. Ecuador heeft verre weg de beste kaarten om 1e te worden. Wordt DLD al in de 2e ronde uitgeschakeld omdat ze NL of ARG treffen. Lachertje hoor onze oosterburen.

Om over de duitse pers maar te zwijgen. Eerst is Klinsi de slechtste coach die DLD ooit gehad heeft en nu worden ze plotseling met Klinsi Weltmeister.. pfft..

Stevie
16 June 2006, 10:40
helaas treft duitsland geen nederland of argentinie in de 2de ronde :+

bartje518
16 June 2006, 11:52
Geef toch eens een keer toe dat Duitsland een waardeloze ploeg is. Ze zitten in de makkelijkste poul en worden zeer waarschijnlijk nog 2e ook. Ecuador heeft verre weg de beste kaarten om 1e te worden. Wordt DLD al in de 2e ronde uitgeschakeld omdat ze NL of ARG treffen. Lachertje hoor onze oosterburen.

Om over de duitse pers maar te zwijgen. Eerst is Klinsi de slechtste coach die DLD ooit gehad heeft en nu worden ze plotseling met Klinsi Weltmeister.. pfft..

Allemaal bullshit. Je hebt duidelijk de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt. Waar heb jij gehoord dat de Duitse pers Klinsmann de slechtste bondscoach ooit vond? Lijkt me nergens, want dat is niet zo (en ik kan het weten, want ik lees heel veel Duitse voetbalbladen, ja, ook de Sportbild regelmatig). Klinsmann is best populair, alleen de pers heeft kritiek op het feit dat hij in Amerika bijft wonen. Klinsmann is te vergelijken met Van Basten, een bondscoach die 'ter discussie' staat, maar toch ook veel krediet heeft. Wanneer andere coaches hetzelfde zouden doen dan zouden ze afgemaakt worden, maar omdat ze Van Basten of Klinsmann heten komen ze ermee weg.

Duitsland de makkelijkste poule? En Engeland dan? Of Italië? Of Portugal? Of Brazilië? Zijn dat zo'n loodzware poules? Persoonlijk vind ik die van Frankrijk het zwakste overigens.

Probleem met jou en heel veel Nederlanders is dat jullie doorslaan in jullie selectieve verbazing. Jullie geloven alles wat jullie zien en lezen en hebben meteen diezelfde mening ook. Duitsland in de 90e minuut gewonnen van Polen? 'Ha, weer die Duitsers, onverdiend dus!' Nee, dat is bullshit, Duitsland won gewoon verdiend van Polen en had veel dikker moeten winnen. Waarom horen we niet diezelfde geluiden wanneer Nederland in 1998 2x op rij in de allerlaatste minuut wint van Joegoslavië en Argentinië? Of in 2000 van Frankrijk in de poules? Of wat te denken van die wedstrijd tegen Tsjechië toen....

Hiermee wil ik helemaal niet zeggen zoals reeds hierboven (waar je waarschijnlijk alleen selectief stukken hebt gelezen) vermeld dat Duitsland een geweldig elftal heeft. Sterker nog: ook ik gun ze deze reis geen finaleplek. En dat is onzin ook, want dat halen ze toch niet. Maar er mag wel gewoon gezegd worden dat het voetbal vooralsnog prima is.

bartje518
16 June 2006, 11:52
helaas treft duitsland geen nederland of argentinie in de 2de ronde :+

Dat ook nog eens ja :'):loser:

Bazzemans
16 June 2006, 12:22
Verdedigend gezien was het tegen Polen iig wel beter. Ik vond het ook nog best een vermakelijke wedstrijd. Van te voren gunde ik polen wel een "stuntje" tegen Duitsland, maar naarmate de wedstrijd vorderde gunde ik Duitsland (op basis van het vertoonde spel) gewoon de overwinning. Op het moment dat Duitsland de 1-0 maakt zei mijn moeder nog: "ooh alweer die Duitsers in de laatste minuut". Ze heeft totaal geen verstand van voetbal en hoopte zo de juiste sfeer te pakken bij ons, meelullen dus ;). Vervolgens mij pa en ik in koor: "nee, dit keer is het juist goed".

bartje518
16 June 2006, 12:33
Precies, Bas. Voor het eerst sinds jaren is er op het voetbal weinig aan te merken. Mijn zus smste mij ook meteen 'alweer die laatste minuut', waarop ik terugstuurde: 'heb je de wedstrijd wel gezien'? Had ze niet dus ;)

Ar-Tuur
16 June 2006, 15:05
Sterker nog, Bart:

EK 88

Nederland - Duitsland 2-1
'89 Van Basten 2-1

WK 98
Nederland - Joegoslavië
'90 Davids 2-1

Nederland - Argentinië
'89 Bergkamp 2-1

Nederland - Brazilië
'87 Kluivert 1-1

EK 2000

Nederland - Tsjechië
'88 De Boer 1-0

EK 2004

Nederland - Duitsland
'82 Van Nistelrooy 1-1

Ik geloofde ook heel lang in het fabeltje dat Duitsland altijd in de laatste minuten scoort en zoveel geluk heeft, maar in Nederland hebben we ook niet te klagen.

bartje518
16 June 2006, 15:09
En daarbij vind ik het ook geen geluk. Een wedstrijd duurt 90 minuten + de blessuretijd (die de tegenstander die voorstaat, of het gelijke spel verdedigd meestal zelf heeft veroorzaakt door tijd te rekken). Of je nu snel uit de startblokken komt of het beste voor het laatst bewaard moet toch niks uitmaken :?

MrInsane
17 June 2006, 10:43
Nederland gister gewonnen van Ivoorkust, goeie wedstrijd hoorde ik want het was zeer spannend (ik kon het zelf helaas niet zien, ik moest werken :( ) maar nu moeten we Argentinie ook even op de knieen brengen en dat wordt zwaarder.

bartje518
17 June 2006, 17:24
Ik vond het wederom teleurstellend. Ik begrijp dat men blij was met het doorgaan naar de volgende ronde, maar de positiviteit gaat mij verder veel tever, daarvoor het het optreden vooralsnog te matig en van een te laag niveau.

bartje518
17 June 2006, 18:46
Tsjechië echt schandalig zwak vandaag :o

ash-hôôle
17 June 2006, 19:13
HOeveel is het geworden? ik heb alleen de 1-0 gezien.

tieky
17 June 2006, 19:29
2-0, maar het had net zo goed nog 3-0 kunnen worden als die pipo zo slim was om naar rechts te spelen ipv naar links waar ie buitenspel stond

Ar-Tuur
17 June 2006, 23:15
Ik vond het wederom teleurstellend. Ik begrijp dat men blij was met het doorgaan naar de volgende ronde, maar de positiviteit gaat mij verder veel tever, daarvoor het het optreden vooralsnog te matig en van een te laag niveau.

Ben het met je eens dat het nog niet echt overtuigend is, maar iedereen zou vooraf al euforisch zijn als je had gezegd dat we na twee wedstrijden in de zwaarste poule door zouden zijn. Laten we blij zijn en niet vergeten dat afgezien van Argentinië en Spanje nog geen enkel land écht overtuigd heeft...

Op een WK moet iedereen daarom eens ophouden met die term 'dominant voetbal', dat is uiterst naïef om te verwachten. Ook de wereldkampioenen van de afgelopen WK's speelden echt niet een toernooi lang dominant, aanvallend, attractief, schitterend voetbal. Ook Nederland speelde in '98, ondanks dat het een toptoernooi was, niet hele wedstrijden de tegenstander weg met flitsend aanvalsspel.

Omdat Van Basten ooit eens gezegd heeft naar dominant voetbal te streven (niets mis mee) wordt een utopie als meetlat gebruikt. Dan onderschat je toch echt de tegenstand op een mondiaal eindtoernooi..

bartje518
17 June 2006, 23:23
Mee eens, en dan vond ik Spanje weliswaar qua uitslag overtuigend, maar qua spel ook nog niet helemaal. Tsjechië overtuigde de eerste wedstrijd, maar nu niet. Italië zag er tegen Ghana solide uit, maar kon dat nu ook niet waarmaken. Het toernooit bevindt zich nog in een oriënterende fase.

Echter, ik vind Nederland sowieso de kwaliteit ontberen om écht ver te komen dit toernooi..

3rd boetah
18 June 2006, 09:32
Nou, over het algemeen moet je Oranje wel hoger inschatten dan Mexico en Portugal. Daarna krijg je volgens mij Duitsland, Ecuador, Engeland of Zweden. En als je voorbij 1 van deze landen komt zit je alweer in de halve finale.

Ar-Tuur
18 June 2006, 09:56
Echter, ik vind Nederland sowieso de kwaliteit ontberen om écht ver te komen dit toernooi..

Dat idee had ik aanvankelijk ook, ik dacht dat ze misschien niet eens de poulefase door zouden kunnen komen. De ploeg is zeker niet zo sterk als in 1998 of 2000. Maar Duitsland had vier jaar geleden nog een middelmatiger team maar reikte met een beetje geluk en de goede kant van het speelschema ook tot de finale..
Ik denk dat Nederland niet de kwaliteiten heeft om het topteam en de favoriet te zijn, maar wel voldoende kwaliteit en teamgeist bezit om voor een verrassing te zorgen.

Bird Of Prey
18 June 2006, 13:43
Nou, over het algemeen moet je Oranje wel hoger inschatten dan Mexico en Portugal. Daarna krijg je volgens mij Duitsland, Ecuador, Engeland of Zweden. En als je voorbij 1 van deze landen komt zit je alweer in de halve finale.

Hhmm... nu je het zo bekijkt ga ik het allemaal toch wel iets positiever bekijken. Het spel is verre van om over naar huis te schrijven (neem het ze echter eens kwalijk, zeker als het zo warm en benauwd is), maar echt onoverwinnelijke tegenstanders zijn dit allemaal niet.

ash-hôôle
18 June 2006, 19:45
brazilie was toch potje slecht aan het voetballen!

Ik denk ook niet dat Nederland het ver schopt dit Wk. En ik snap al die mensen ook niet die helemaal gaan schreeuwen dat nederland maar even wereldkampioen word.
Als je een beetje voetbalkennis hebt snap je ook wel dat dit niet een team is dat de kwaliteiten heeft om wereldkampioen te worden.

bartje518
18 June 2006, 19:50
Brazilië was slecht, maar alweer een stukje minder slecht dan tegen Kroatië. Met dadelijk nog een oefenpot tegen Japan en waarschijnlijk Ghana in de 1/8 finales hebben ze wel alle ruimte om te groeien....

Stevie
18 June 2006, 22:53
lekker voor frankrijk :D

bartje518
20 June 2006, 16:16
en duitsland wordt gewoon 2e in de poule, nadat ze met 3-0 klop hebben gekregen van ecuador en krijgen in de volgende ronde opnieuw een pak slaag :z :')

:')

ash-hôôle
20 June 2006, 16:23
Het staat er nog echt 3-0 ook he?

Sander
20 June 2006, 16:24
Het staat er nog echt 3-0 ook he?
Ja, alleen voor het verkeerde team ;)

bartje518
20 June 2006, 16:34
Het staat er nog echt 3-0 ook he?

Nu zal Ecuador wel weer niets voorstellen ofzo.. :')

Overigens betekent dit nog steeds niet dat Duitsland een favoriet is, hoor.. Maar zo miserabel als enkelen het hier willen doen voorkomen is het dus ook niet...

Headliner
20 June 2006, 16:40
ach Ecuador is toch ook al geplaatst dus waarom zouden ze zich inspannen http://forum.leerlingen.com/vbb/images/smilies/emo.gif

bartje518
20 June 2006, 16:51
:')

bartje518
20 June 2006, 18:19
Op FOK! hebben ze mijn speelschema hiero gekopieerd :') Er is nl maar één gek die de speelsteden er met hun Duitse naam achter zet, alle andere sukkels noemen het gewoon Keulen en Neurenberg 8) Ook die poules ertussen toont aan dat ze m van mij gepikt hebben :p

bartje518
20 June 2006, 22:59
Wat een doelpunt trouwens, die 1-0 voor Engeland.. :o

bartje518
20 June 2006, 23:13
Ik heb de smaak van Bild te pakken, Arthur!:)

Ar-Tuur
21 June 2006, 10:04
Los Jungs! Schenkt uns Ecuatore!

Dat kopten ze gisteren :D

bartje518
21 June 2006, 10:45
Hehe, prachtig, die woordspelen :D Toen Aachen in Athene won tegen AEK stond er (P)okale Wahnsin 8)

Ar-Tuur
21 June 2006, 12:09
Also

Ar-Tuur
21 June 2006, 12:39
:') :')

Ar-Tuur
21 June 2006, 12:53
Ze hebben d'r zin in:

bartje518
21 June 2006, 15:48
Volle Hose wegen Klose, bril-jant :D:D

3rd boetah
21 June 2006, 16:58
lijkt me wel een leuk baantje, krantenkoppenbedenken :yes:

bartje518
21 June 2006, 17:14
Die Jawolski op pagina 1 is ook goud trouwens :D:D

bartje518
22 June 2006, 15:49
Het ziet er zeer slecht uit voor Tsjechië, dat toch zo sterk begon aan het toernooi.. Had ik echt niet verwacht :o

Ar-Tuur
22 June 2006, 18:54
Hadden ze eigenlijk nog geestige koppen rond de wedstrijden van de Käse-Kickers van Holland?

bartje518
22 June 2006, 19:45
Ik was in de stad, heb niet gekeken op Bild :o Wel hebben ze weer een leuke kop over de Tsjechen :) De Ikea-Kicker maken geen schijn van kans volgens de Bild-lezers ;)

3rd boetah
22 June 2006, 19:57
ze hadden niet zo'n grappige kop voor Nederland. :(

bartje518
22 June 2006, 20:19
1:0-Sieg gegen Serbien-Montenegro
Holländer ROBBEN sich in die WM

bartje518
22 June 2006, 21:18
Wat een tranentrekker, die Kalac :')

Bazzemans
22 June 2006, 21:56
Wat een hectisch slot zeg.. Ben benieuwd of er nog wat gezegd zal worden over die 3e gele kaart voor 1 persoon :D..

Kampie
22 June 2006, 21:57
Wat een tranentrekker, die Kalac :')
om over Graham Poll maar te zwijgen :')

bartje518
22 June 2006, 22:07
Wie was er slechter vonden jullie? :)

Ar-Tuur
22 June 2006, 23:04
Ook een lelijke dekkingsfout bij die 2-2.
Op mijn bescheiden niveau zou ik toch (terecht) de volle laag krijgen als ik zo aan de buitenkant aan het dekken was.:{

bartje518
22 June 2006, 23:06
Ik was toch ff niet voor Australië toen die k*t Kennedy van Scheiss-Dynamo Dresden inviel 8) Maarja, het was een prachtpot!

Ar-Tuur
22 June 2006, 23:10
Ik vind die supporters van Kroatië wel gaaf. Lekker fanatiek :7

bartje518
22 June 2006, 23:14
Dat volkslied, zo hard, kippevel :love:..

ash-hôôle
23 June 2006, 11:44
Wat een scheids :+

Ik vond et wel een leuke wedstrijd, en ik gun het Hiddink van harte al denk ik dat hij het niet echt overleeft tegen Italie.

bartje518
23 June 2006, 12:42
Dat dacht ik ook toen hij met Zuid-Korea aantradt tegen die Itakken... :+

bartje518
24 June 2006, 16:25
Zweden zal ook wel veel te zwak zijn :') Ben benieuwd wat Bild gaat koppen over de Ikea-Kicker :)

Bazzemans
24 June 2006, 16:33
Wat ik er tot nu toe van gezien heb is Zweden idd erg zwak, maar er moet bij gezegd worden dat Duitsland het erg goed doet..

bartje518
24 June 2006, 16:40
En het is weer zover! Wat is dat toch met die organiserende landen en scheidsrechters. Nergens voor nodig gewoon. 2 jaar geleden met Portugal-Nederland, 4 jaar geleden Zuid-Korea het hele toernooi, 6 jaar geleden Nederland-Italië en in Frankrijk kan ik me ook nog discutabele momenten herinneren :{

bartje518
24 June 2006, 17:47
Ik verwacht koppen over 'Prinz Poldi' en Mensch Poldi enzo.. :)

Kampie
24 June 2006, 19:15
Ik verwacht koppen over 'Prinz Poldi' en Mensch Poldi enzo.. :)
Poldi-Goldi-Gala _0_

bartje518
24 June 2006, 19:54
Poldi-Goldi-Gala _0_

:yes:

De Ikea-Kicker hadden geen kans volgens Bild :)

Ar-Tuur
24 June 2006, 23:30
En het is weer zover! Wat is dat toch met die organiserende landen en scheidsrechters. Nergens voor nodig gewoon. 2 jaar geleden met Portugal-Nederland, 4 jaar geleden Zuid-Korea het hele toernooi, 6 jaar geleden Nederland-Italië en in Frankrijk kan ik me ook nog discutabele momenten herinneren :{

Ook even deze smiley -> :kots: voor Frings en die andere pauper die daar ranzig om een kaart vroegen.

Stevie
25 June 2006, 00:13
maar nog ranziger vond ik dat lachje van die scheids toen hij die rode kaart gaf. GATVERDAMME!!! meteen weg met zo'n vent.

die scheids bij argentinie - mexico vond ik uitstekend fluiten, maar dat was ook echt een mooie wedstrijd. mooiste wedstrijd van het wk tot nu toe zou ik zo durven zeggen.

bartje518
25 June 2006, 03:20
Ook even deze smiley -> :kots: voor Frings en die andere pauper die daar ranzig om een kaart vroegen.

Nouja, dat gebeurt echt overal (onze Marokkaan V. Bommel heeft daar een handje aan bijv..). Die andere was Prins Poldi O-) Overigens mag ik Frings wel, oud voetballer van Alem. Aachen, alleen is hij nu in de fout gegaan door te spelen voor Werder Bremen en is hij teamgenoot van de grootste eikel op aarde, TIM BOROWSKI :kots: :kots: :kots:

Ik vond overigens Argentinië-Mexico vooral spannend, qua niveau niet bijzonder hoogstaand :o Vond Argentinië vooral zwaar tegenvallen :o

Bird Of Prey
25 June 2006, 08:41
maar nog ranziger vond ik dat lachje van die scheids toen hij die rode kaart gaf. GATVERDAMME!!! meteen weg met zo'n vent.

Collina lachte ook wel 'ns alstie kaarten gaf, maar bij hem wist je dan ook dat het goed bedoeld was. Bij die nazi(nazaat, die gast was van Zuid-Amerikaanse komaf maar heette Simon, misschien is het slechts toeval...) die Lucic rood gaf leek het er op dat hij op deze manier mooi even zijn doorn uit het oog kon laten verwijderen.

Tis dat er gevolgen aan zitten, anders had die Lucic de scheids ff moeten instrueren dat hij beter zijn tandjes even had kunnen tellen omdat dat hem het nodige puzzelwerk zou besparen alstie die rotgrijns van z'n harses had gemept...

Kampie
25 June 2006, 13:36
Het wordt met de dag erger die krantenkoppen.. :x

bartje518
25 June 2006, 17:27
Poldinaiseeee! 8-)

Stevie
26 June 2006, 18:23
ik heb echt 2 emmers vol gekotst na die penalty voor italie daarstraks. de arbitrage op dit wk is echt een fiasco, niet normaal meer

PFP
26 June 2006, 18:25
ik heb echt 2 emmers vol gekotst na die penalty voor italie daarstraks. de arbitrage op dit wk is echt een fiasco, niet normaal meer


haha idd niet normaal, ik had niet eens de kracht meer om kwaad te worden

3rd boetah
26 June 2006, 18:57
wat een kutscheids weer ja :no:

en tja, de trein kwam niet :no:

Bazzemans
27 June 2006, 22:15
Ik baal d'r van dag Spanje verslagen is door de Fransen. Spanje speelde tot nu toe gewoon nog het meest aantrekkelijke voetbal van allemaal. Frankrijk daarentegen speelt nog alles behalve goed, schade.

bartje518
30 June 2006, 18:52
Wat een slechte ploeg, dat Argentinië :) Wanneer worden die Duitsers nu eens echt getest :o

bartje518
30 June 2006, 18:54
:)

Bazzemans
1 July 2006, 12:03
Wat een slechte ploeg, dat Argentinië :) Wanneer worden die Duitsers nu eens echt getest :o

Ik snap dat Argentinië ook niet. Heb je zulke kwaliteit voorin lopen en dan maak je van je verdedigende linie de meest overwegende, heel raar.. Als Argentinië met meer lef zou spelen zouden ze volgens mij er nu nog niet uit gelegen hebben.

Duitsland speelde trouwens (vooral op het laatst) met de overtuiging dat ze gingen winnen. Ze doen het toch maar knap!

Ar-Tuur
1 July 2006, 19:44
Wat een slechte ploeg, dat Argentinië :) Wanneer worden die Duitsers nu eens echt getest :o

Ik snap je cynisme. Als iedere ploeg tegen Duitsland slecht speelt dan is dat een verdienste. Niets ten nadele van de Duitsers, maar toch had ik liever de Argentijnen door gehad. Alhoewel je inderdaad met zulke mooie spelers pas echt dominant zou moeten willen voetballen...

Ar-Tuur
1 July 2006, 19:46
Heb jij Bild voor het WK eigenlijk gevolgd, Bart?
Waren zij echt zo anti-Klinsi? Het was al bekend dat ze vreselijk opportunistisch zijn, maar dit is wel heel erg.. :z

bartje518
1 July 2006, 21:54
Heb jij Bild voor het WK eigenlijk gevolgd, Bart?
Waren zij echt zo anti-Klinsi? Het was al bekend dat ze vreselijk opportunistisch zijn, maar dit is wel heel erg.. :z

Nou, laten we eerlijk zijn, voor het WK was het ook niet best. Maar in het eerste jaar onder Klinsi was het echt alleen maar positief. Ze speelden een heel goede Confederations-Cup, alleen de verdediging stond gewoon niet goed. Die is nog steeds niet super met Mertesacker, Friedrich en Metzelder, alleen Lahm voldoet.

De resultaten na de Confed-cup werden steeds minder en toen wisselde Klinsi ook nog Ollie Kahn. Toen heeftie wel een tijdje onder druk gestaan, vooral na die 4-1 tegen Italië. Maarja, das typisch Bild. Vakbladen als Kicker hebben zich redelijk neutraal opgesteld. En nu, tja nu kan Klinsi natuurlijk niet meer stuk :)

bartje518
1 July 2006, 21:56
En dat was het dan met Brazilië.. Benieuwd of Domeneck nu ook opgehemeld wordt net als Klinsi ;) Een geheel Europees WK nu.. :o

bartje518
5 July 2006, 23:37
Heb jij Bild voor het WK eigenlijk gevolgd, Bart?
Waren zij echt zo anti-Klinsi? Het was al bekend dat ze vreselijk opportunistisch zijn, maar dit is wel heel erg.. :z

Interessant stuk over deze materie staat deze week in VI. Ik wist wel dat iets dergelijks speelde (Klinsmann is nooit een vriend van Bild geweest), maar dat het zo werkte wist ik niet.

Het blijkt dus zo te zijn dat Bild spelers min of meer 'paait', wanneer ze hen sappige verhalen doorvertellen dan spaart het blad de speler in kwestie. Verschillende coaches hebben in het verleden zelfs hun lijntjes gehad met Bild.

Klinsmann was echter een absolute vijand van Bild. Als speler al liet hij nooit iets los over zijn privé-leven en na zijn move van Stuttgarter Kickers naar Bayern stelde hij de invloed van Bild zelfs ter discussie. Hij maakte zich ook sterk voor het EK van '96 om Matthäus buiten de selectie te laten omdat hij via Bild voor teveel onrust zorgde.

Zijn aanstelling als Bondscoach zorgde er dus voor dat Bild weinig meer te schrijven had van Klinsmann verbood zijn spelers één en ander. Na de geweldige prestaties op dit WK heeft echter Bild de handoek in de ring gegooid en is men ook helemaal om. Toch opvallend weer wat een invloed media op mensen kan hebben.. :)

bartje518
6 July 2006, 01:10
Frankrijk in de finale.. Wie dat na de poules had gezegd had ik voor gek verklaard.. Ik vind de ploeg overigens nog steeds weinig ambitie uitstralen. Op de één of andere manier heb ik het idee dat de verhoudingen gewoon niet goed liggen. De ontlading is ook niet zo groot, ik weet niet, heb er geen goed gevoel bij.

Ar-Tuur
6 July 2006, 12:49
We zullen de tip van Bild ter harte nemen :)

bartje518
9 July 2006, 02:45
Toch nog een beetje Weltmeister :)

bartje518
9 July 2006, 02:46
Scheini :love:

Heute singen wir nur für Klinsi :) Ongetwijfeld iets in de trant van 'duuu hast die Haare schön' 8-)

bartje518
9 July 2006, 22:13
Wat een afscheid van Zidane..... Geen woorden voor, ik vraag me af wat die Matterazi tegen m gezegd moet hebben, zoiets doe je toch niet zomaar. Nee, dit had het toch niet verdiend, wat triest...

Tyskie
9 July 2006, 23:37
Zidane is geniaal, maar er zit ook gewoon een steekje bij hem los. Al had Materazzi nog zoiets smerigs gezegd, iemand met zijn ervaring en status had zich nooit zo mogen laten gaan.

Nu worden de rode kaarten op de twee WK's genoemd, maar denk bijvoorbeeld aan de gele kaart die hij kreeg in de tweede poulewedstrijd in de 90ste minuut (tegen Zwitserland toch?). Was ook pure (onnodige) domheid en dat had ook zomaar het einde van zijn carriere kunnen betekenen. Nu is het nog triester gelopen.

Ach, we hebben in deze wedstrijd gewoon de ware Zidane gezien.

JennyMindTricks
10 July 2006, 08:16
Zidane is geniaal, maar er zit ook gewoon een steekje bij hem los. Al had Materazzi nog zoiets smerigs gezegd, iemand met zijn ervaring en status had zich nooit zo mogen laten gaan.

Nu worden de rode kaarten op de twee WK's genoemd, maar denk bijvoorbeeld aan de gele kaart die hij kreeg in de tweede poulewedstrijd in de 90ste minuut (tegen Zwitserland toch?). Was ook pure (onnodige) domheid en dat had ook zomaar het einde van zijn carriere kunnen betekenen. Nu is het nog triester gelopen.

Ach, we hebben in deze wedstrijd gewoon de ware Zidane gezien.


Ben het hartstikke eens met jouw laatste zin [de rest ook trouwens].

Mensen praten nu 'mooie afsluiting van zijn carriere' etc..
Maar voor de Fransen had het mooier geweest als hij er gewoon nog één had gescoord..
Dit was gewoon dóm van hem!

JennyMindTricks
10 July 2006, 08:19
Trouwens,
over Duitsland - Portugal..
Ik hoor mensen in mijn buurt zeggen dat ze Duitsland weg wilden hebben, maar dan met de reden dat ze Duitsers niet mogen etc..
Ik vind dat pure onzin.
Het gaat hier om voetbal & om hoe ze spelen. Hebben oorlogen van vroeger enzo niks mee te maken.. :z
Ik vind dat Portugal terecht verloren heeft al kijk ik naar de rest van het WK [ik kon de wedstrijd van zaterdag helaas niet kijken dus daar kan ik niks over zeggen].

bartje518
10 July 2006, 11:06
Trouwens,
over Duitsland - Portugal..
Ik hoor mensen in mijn buurt zeggen dat ze Duitsland weg wilden hebben, maar dan met de reden dat ze Duitsers niet mogen etc..
Ik vind dat pure onzin.
Het gaat hier om voetbal & om hoe ze spelen. Hebben oorlogen van vroeger enzo niks mee te maken.. :z
Ik vind dat Portugal terecht verloren heeft al kijk ik naar de rest van het WK [ik kon de wedstrijd van zaterdag helaas niet kijken dus daar kan ik niks over zeggen].

:yes:

Ach, mensen praten elkaar graag na. Al ben ik ervan overtuigd dat veel mensen dit WK toch eindelijk eens het licht hebben gezien. Maar die mensen vergeten ook weer snel en zien over 2 jaar de Duitsers gewoon weer als 'aartsvijand', 'omdat dat moet'. En als je ze dan vraagt waarom dat moet dan komen ze meestal met het WK '74 aan (waarschijnlijk durven ze de oorlog niet te noemen omdat van de meesten zelfs hun ouders de oorlog niet eens hebben meegemaakt). Vraag je ze daar waarom ze dan geen hekel hebben aan Argentinië, of Brazilië (in '94 en '98 de bedwinger van Nederland) dan haken ze helemaal af. Ach, het tekent de domheid van dat soort mensen.. :z