PDA

Bekijk de volledige versie : Uitgaan in Berlijn


appelshampoo
16 October 2006, 12:08
Dit weekend gaan we naar Berlijn, en natuurlijk ook stappen daar. Heeft er iemand aanraders? Ons hotel is aan de Kurfurstendam. Dus wel het liefst daar ergens in de buurt ofzo?

bartje518
16 October 2006, 13:04
Kurfurstendam is 'an sich' genoeg te doen. Laat je vooral niet wegsturen om 3 uur, ze hebben altijd achterdoor nog wel een zaal waar je tot 5 of 6 uur kunt doorgaan :p Maar als ik jou was zou ik een bezoekje brengen aan Friedrichshain. Is een jongerenbuurt met heel veel leuke kroegjes en restaurantjes. Kreuzberg is ook opgeknapt, alleen als je niet van veel Turken houdt kun je daar beter wegblijven. Prenzlauer Berg is een tijd lang 'hot' geweest; is nog steeds wel leuk, maar Friedrichshain is wat meer te doen vond ik.

Als je uit wilt gaan tussen de echte schooiers moet je naar 'Rood Wedding' gaan. Is echt zo'n oude communisten-buurt met alleen maar skinheads met oude vieze spijkerbroeken die wij in de jaren '80 droegen :Y)

appelshampoo
16 October 2006, 13:26
ik hoopte al op jouw reactie :) thanx

bartje518
16 October 2006, 13:57
Haha, dan stuur een PM :p Ar-Tuur is er ook geweest afgelopen jaar dacht ik, misschien heeft hij nog wat tips!

dext0r
16 October 2006, 16:42
wtf ik ga er aankomend weekend ook naartoe, zondag dan, tot volgende week zondag :D
mijn vriendin woont echter in charlottenburg, om uit te gaan schijn je dan meestal wel even te moeten u-bahnen..

namen van toko's waarvan ik heb gehoord dat ik ze moet bezoeken zijn: club icon, club maria am ostbahnhof en water-gate en de knaack

de wijknamen ken ik van naam, maar verder niet.

en voor appelsjampoo: volgens mij moet jij wel naar de 'knaack':+

appelshampoo
17 October 2006, 15:34
wtf is de knaack :+?

dext0r
17 October 2006, 18:55
iets tofs met zaaltjes en kroeg en binnenplein met bier en worst ofzo?

ik hoor ook dat er in de 'wild at heart' ofzo vaker (hardcore) bandjes enzo komen spelen.

appelshampoo
17 October 2006, 19:00
hmm klinkt voor mij zeker vet, maar weet niet hoe mijn reisgezelschap daar tegenover staat :+