PDA

Bekijk de volledige versie : Xenopholis...


Xenopholis
7 November 2006, 16:23
Hej,

mijn naam is Martijn a.k.a. Xenopholis.
Ik ben een 15 jarig persoontje met interesses in psychologie en dan voornamelijk Autistische syndromen.
Ook ben ik geïntereseerd in web-development en alles daar omheen.
Ik onderhoud een eigen forum en help een vriend van mij een online skin database op te zetten.
Ik heb geen vaste relatie, en heb eigenlijk maar weinig dat op een sociaal leven lijkt ;)
Als er verder dingetjes zijn die je wilt weten post maar even een antwoordje.

Hejdå,
~

Dunja
7 November 2006, 16:32
Welkom. :)

Xenopholis
7 November 2006, 16:41
Hej,

waarom heb je geen sociaal leven?
Heb me er nooit voor ingezet.
Ik heb wel vrienden, maar die zie ik eigenlijk alleen in pauzes op school.
En dan heb je uitwisseling van groeten in de klas, maar om dat een sociaal leven te noemen...
Na schooltijd zit ik achter mijn PC en chat ik veel, en dat is dan dus eigenlijk mijn gehele sociale leven.
Volgens sommige is dat geen sociaal leven, andere zullen het misschien zelfs zien als geïsoleerd, maar dat valt wel mee.

Hejdå,
~

Dunja
7 November 2006, 16:42
Leuke naam trouwens. :)

En ik heb interesse in Filosofie. 8-)

Xenopholis
7 November 2006, 16:48
Hej,

ja gaat nooit uit, hebt nooit eens iets wat je met vrienden gaat doen...of heb je die niet zoals je nu een beetje impliceert?
Zoals ik al zei, ik heb wel vrienden.
Maar ook die gaan niet echt stappen...
Verder heb ik daar ook geen behoefte aan, zie er geen nuttige rede in.
Verder heb ik zelf ook het idee socialer te zijn via internet d.m.v. chatten dan ik ben i.r.l.

Hejdå,
~

chica
7 November 2006, 16:53
Welkom!

Hoe kom je aan die interesse voor Psychologie?

En je hoeft niet voor elke post Hey te zeggen hoor;) Doen wij ook niet!

Xenopholis
7 November 2006, 17:02
Hej,

op zich kun je daar straks best problemen mee krijgen ben ik bang. Als jij ergens aan de slag moet en je moet met mensen om kunnen gaan...
Nooit gezegd dat ik niet met mensen om kan gaan.
Over het algemeen kan ik zeer goed met andere mensen omgaan, ik geef gewoon de voorkeur om mezelf te ontwikkelen op een andere manier.
En in die manier stel ik geen hoge prioriteiten voor goede, dicht bij mij staande, vrienden.
Hoe kom je aan die interesse voor Psychologie?Mijn broertje heeft PDD-NOS, wat ik interesant vond en vorig schooljaar heb onderzocht als extra project.
Verder vind ik het gewoon interesant wat er mensen omgaat en hoe dit hun leven beïnvloed...
Het is echt gewoon een interesse, niet echt tezeggen waar het vandaan komt.
En je hoeft niet voor elke post Hey te zeggen hoor;)
Weet ik, maar is moeilijk af te leren.
En geloof niet dat het zo vervelend is toch?
Ik onderteken ook altijd al mijn berichten...

Hejdå,
~

chica
7 November 2006, 17:05
Mijn broertje heeft PDD-NOS, wat ik interesant vond en vorig schooljaar heb onderzocht als extra project.
Verder vind ik het gewoon interesant wat er mensen omgaat en hoe dit hun leven beïnvloed...
Het is echt gewoon een interesse, niet echt tezeggen waar het vandaan komt.

Weet ik, maar is moeilijk af te leren.
En geloof niet dat het zo vervelend is toch?
Ik onderteken ook altijd al mijn berichten...



PDD-NOS, interessant.. Ik had afgelopen periode een kind in mijn klas die dat ook had. Ik ga het misschien ook onderzoeken bij voor mijn paper.

Het mag wel hoor:p

Babydress
7 November 2006, 17:21
wat zeggen ze er dan over?

Xenopholis
7 November 2006, 17:27
Hej,

@Saduf & andere natuurlijk;
Het proleem van Docenten is eigenlijk dat ze niet weten wat het is of hoe er mee om te gaan.
Zo zijn sommige al jaren lang gewent aan het zelfde les geven, maar als deze methode niet werkt bij een leerling waarvan bekend is dat deze PDD(-nos) heeft veranderen ze hun methode niet maar denken ze dat een "hardere"-aanpak van de stof nodig moet zijn.
In de meeste gevallen is dit juist niet goed.
Iets extra's geven is vaak wel goed, maar het moet vooral ook motiverend zijn.
Docenten klagen veel, maar gaan niet naar verdere voorlichtingen dus eigenlijk mogen ze niet klagen...

Maar denk dat dat beetje offtopic word ;)

Hejdå,
~

Pakspul
7 November 2006, 18:30
Consultie je bent een nerd met een phpbb forum dus?

Hejdå,
~

Xenopholis
7 November 2006, 18:33
Hej,

Consultie je bent een nerd met een phpbb forum dus?
Yup, zou je kunnen zeggen.
Met het grote verschil dat het soort forum niet mijn keus is, maar dat van de admin die de website heeft gestart en betaald (ben voor IPB, maar is te duur)... en dat ik mezelf geen nerd ga noemen.

Hejdå,
~

Dunja
7 November 2006, 19:32
Offtopic kun je niet echt worden bij even voorstellen. Het kan natuurlijk wel, maarja...

Ik vind het allemaal wel interessant. :)

ash-hôôle
7 November 2006, 19:33
nouja, welkom dan maar :)

blabla1993
7 November 2006, 19:41
wat is PDD-NOS eigenlijk?

Xenopholis
7 November 2006, 20:04
Hej,

PDD(-nos) is "Pervasive Developmental Disorder", een gedachte stoornis bij ontwikkeling.
Het achtervoegsel nos staat gewoon voor "not other specified".
Volgens testen die de laatste jaren zijn gedaan word het waarschijnlijk veroorzaakt door een afwijking van de spiegelneuronen...

Geen makkelijke uitleg, maar wel de kortste...

Hejdå,
~

blabla1993
7 November 2006, 21:30
en wat doe je dan, of wat gebeurt er met je als je dat hebt?

Banaan
7 November 2006, 21:35
Hej,

Volgens testen die de laatste jaren zijn gedaan word het waarschijnlijk veroorzaakt door een afwijking van de spiegelneuronen...
Lies.


Welkom btw.

PFP
7 November 2006, 23:03
op zich kun je daar straks best problemen mee krijgen ben ik bang. Als jij ergens aan de slag moet en je moet met mensen om kunnen gaan...

zoals bij de burger king

Xenopholis
8 November 2006, 16:11
Hej,

@blabla:
Over het algemeen heeft het een inpakt in je omgang met andere mensen.
Je kunt je door het defect aan de spiegelneuronen niet inleven, je kunt gezichtsuitdrukkingen niet lezen etc.
Verder kunnen er ook leer problemen opduiken of kun je je zelf beginnen te isoleren.
Er zijn gevallen waar dit allemaal zeer extreem is, bij mijn broertje is dit gelukkig niet het geval en merk je er minder van.

@banaan:
Lies?...

PFP:
Ik zie mezelf nog niet zo snel bij de burgerking werken later ;)
Misschien bij Arby's - maar zeker niet burgerking :D

Hejdå,
~