Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Politieke barometer formatie (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=67142)

Chitesel 8 June 2010 22:19

Politieke barometer formatie
 
1 Bijlage(en)
Zoals de peiling er nu uitziet:

Welke formatie zien jullie het liefst. En anders het voor de hand liggend.

tommy almighty 8 June 2010 22:22

mijn stemwijzer gaf ton,pvv aan maar aangezien piratenpartij veel vreder klinkt heb ik daarop gestemt :d

Chitesel 8 June 2010 22:23

Ik vraag om de formatie. Dus welk kabinet zie jij het liefst. Niet op wie je hebt gestemd:')

Mr. Macphisto 8 June 2010 22:24

Je mag nog nieteens stemmen Tommy?

Ontopic:

VVD, CDA en laat de PVV maar meeregeren. Tegen die tijd draaien ze bij en focussen ze zich meer op de economie dan op de Islam.

Chitesel 8 June 2010 22:41

Enquete toegevoegd

Mr. Macphisto 8 June 2010 22:44

Mijne staat er niet tussen.
Daarnaast hoeft het niet mogelijk te zijn mits ze een meerderheid pakken.
Daarom is PVV - PVDA - VVD ook uitgesloten omdat de PVDA niet met de PVV wilt regeren.

Chitesel 8 June 2010 22:46

Klopt, maar goed je weet het nooit in politiek land. Btw, dit zijn de mogelijke combi's van de partijen die de meerderheid volgens een van de laatste peilingen kunnen hebben.

Mr. Macphisto 8 June 2010 22:47

Ja das waar.
Is dat de peiling van Nyfer of De Hond?

Chitesel 8 June 2010 22:48

Ik weet het niet man.

Impressions 9 June 2010 01:00

PVV - VVD - CDA (en dan CDA echt alleen maar bij gebrek aan beter), maar die staat er niet tussen.

Beste optie daarna is PVV - VVD - PvdA. Lijkt me een deftig kabinet worden en zonder het CDA wat alles verpest. Noem het Pimpelpaars I en hoppa!

Chitesel 9 June 2010 12:41

Volgens mij heb ik alleen de meerderheidskabinetten opgeschreven. Het kan zijn dat ik er eentje heb gemist.

ash-hôôle 9 June 2010 13:17

Ik zeg GL - PvdA - D66 :yes:

Mr. Macphisto 9 June 2010 15:11

Blijf bij VVD - CDA - PVV.
Net gestemd. Rutte wint het denk ik toch wel.
Uiteindelijk ben ik voor PVV gegaan om het strategisch te doen. Rutte wint, en dus kan PVV meeregeren. Dat is plek hoog genoeg voor ze omdat dan de gekke ideetjes toch stranden.

Mr. Macphisto 9 June 2010 20:37

VVD en PVDA nek aan nek.
Spannend.

Young 9 June 2010 20:46

VVD alleen krijgt gewoon al een meerderheid in de kamer.

ash-hôôle 9 June 2010 21:59

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1489271)
als de vvd en pvv maar samen gaan zonder de CU/CDA/SGP vind ik alles prima

Je bent niet zo christelijk hé. :+

Impressions 9 June 2010 22:00

Citaat:

Origineel gepost door henkus (Bericht 1489275)
:wave: Dag dag balkenende

:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7

Young 9 June 2010 23:41

Citaat:

Origineel gepost door Henkus (Bericht 1489290)

Nieuwe look van Balkenene? :+



Het wordt nog spannend :d Ik hoop dat VVD de meerderheid krijgt :)
Anyways ik ga slapen, kan nog een paar uur duren voordat de voorlopige uitslag bekend is..

blabla1993 9 June 2010 23:46

Voorlopige prognose: VVD en PvdA allebei op 31, PVV op 22, CDA op 21.

Ik zeg VVD-PVV-CDA-D66.

D66 moet gewoon niet zo zeiken, en regeren met PVV.

Of had D66 niet gezegd dat ze niet met PVV wouden?

Young 9 June 2010 23:47

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1489297)
Voorlopige prognose: VVD en PvdA allebei op 31, PVV op 22, CDA op 21.

Ik zeg VVD-PVV-CDA-D66.

D66 moet gewoon niet zo zeiken, en regeren met PVV.

Of had D66 niet gezegd dat ze niet met PVV wouden?

De laatste was VVD 30 en PvdA 31.
Maar daarbij werdt gezegd dat deze onnauwkeurig was.
Ook was het nog m aar 21.3% van de stemmen... Dus er kan nog een hoop veranderen:)

Anyways goodnight!

Chitesel 10 June 2010 00:15

Job Cohen for president!

Mr. Macphisto 10 June 2010 06:39

^ Jammer joh.
Is de pvda even mooi gepwnd door Rutte. :)

Young 10 June 2010 09:31

Hoplakee!
VVD!

Mr. Macphisto 10 June 2010 10:28

Lol @ pvda.

http://i50.tinypic.com/19ov10.jpg

Doctor 10 June 2010 12:50

Citaat:

Origineel gepost door SYoung (Bericht 1489309)
Hoplakee!
VVD!

:{

Mr. Macphisto 10 June 2010 12:57

Waar zou jij voor gaan Liam?

Doctor 10 June 2010 13:18

Cthulhu for president.

http://bookstoysgames.files.wordpres...z-preview1.png

Mr. Macphisto 10 June 2010 13:27

Dat lijkt me een goede.

Doctor 10 June 2010 13:28

Verder heb ik me er niet bepaalt in verdiept, alhoewel ik een PvdA - VVD - PVV coalitie wel zie zitten.

Puur omdat in ieder geval Wilders de druk op de ketel houd, maar niet premier is.

Mr. Macphisto 10 June 2010 16:34

Citaat:

Origineel gepost door Chitesel (Bericht 1489366)
CDA heeft aangegeven niet met de PVV willen te regeren. Nu Balkenende weg is kan dit natuurlijk veranderen, maar denk je dat deze partij hun "trots" zou kunnen wegdenken om als kleinste partij in een coalitie deel te nemen.

Ja. Zij zijn bereid zich aan te passen omdat ze anders helemaal niets te regeren hebben. Dat heeft niets met trots te maken. Uitsluiten is ondemocratisch en laf. Van de PVDA verwacht ik zoiets maar van het CDA had ik dat weer niet gedacht.

Die draaien wel bij, want zo is er een meerderheid voor centrumrechts. De eerste stap daarnaartoe is al gezet omdat Wilders de WAO laat vallen als breekpunt.

blabla1993 10 June 2010 17:12

Maarja, volgens mij ziet VVD paars totaal niet zitten.

Mr. Macphisto 10 June 2010 17:14

Laten we het hopen. Weet Job ook is hoe het voelt om uitgesloten te worden.

Young 10 June 2010 21:16

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1489380)
Ja. Zij zijn bereid zich aan te passen omdat ze anders helemaal niets te regeren hebben. Dat heeft niets met trots te maken. Uitsluiten is ondemocratisch en laf. Van de PVDA verwacht ik zoiets maar van het CDA had ik dat weer niet gedacht.

Die draaien wel bij, want zo is er een meerderheid voor centrumrechts. De eerste stap daarnaartoe is al gezet omdat Wilders de WAO laat vallen als breekpunt.

Ja klopt..
Ik zie het nog wel gebeuren dat CDA samen in de regering komt met VVD en PVV.
Anders zit het er dik in dat ze niet in de regering komen.. Nou dan wist ik het wel.
VVD - PVV - CDA lijkt mij dus een goede.

Shade 10 June 2010 21:19

Ik denk dat Paars plus het beste is voor Nederland.
Op die manier wordt de wens van de kiezer gerespecteerd doordat het CDA aan de zijlijn blijft ( Nederland is duidelijk klaar met de christen-democraten na een verlies van 20 stoelen ) en wordt de PVV uit de regering gehouden.
We hebben een regering nodig die de mensen in dit land verenigt, zeker in een tijd dat het niet zo goed gaat.
Dan kunnen we geen tweespalt gebruiken.
Job Cohen is de aangewezen man, ookal heb ik zelf uiteindelijk SP gestemd :)

Young 10 June 2010 21:26

Hm nee niet mee eens..
Op dit moment lijkt mij een rechtse regering het beste.
De economie is gewoon echt slecht op het moment.
Laten we zeggen dat een linkse regering het tekort op de rijksbegroting alleen maar groter maakt.
Paars houdt het zoals het nu is
En met een rechtse regering wordt het weer langzaam aan rechtgetrokken.

Houdt ook in je achterhoofd dat het erg onwaarschijnlijk is dat de studiefinanciering afgeschaft wordt. Ook al wil VVD dit, er komt toch wel een partij in de regering bij de VVD terecht die dit niet wil. Kortom, dan is er geen meerderheid meer.
Al boeit mij dit niet zoveel, hoef het zelf toch niet te betalen. Maar ik kan mij voorstellen dat dit voor veel mensen wel meespeelde in de keuze.

En Cohen is een sympathieke man.. Maar ik zie hem nog geen land regeren. Laat hem maar doen waar hij goed in is, burgemeester zijn.
Balkenende is toch echt stukken beter. Hij was echt een goede.. Jammer dat het zo moest eindigen. Rutte gaat het denk ik ook erg goed doen.

Sorry, maar SP is synoniem aan Strooi je Poen weg.
"Ik geld mogen? Ik heb nodig."
"Hier heb je een kruiwagen vol geld"
"Dank meneer dank dank!"
:yes:

Shade 10 June 2010 21:33

Onder een rechtse regering wordt er misschien wel wat gedaan aan de staatsschuld, maar dit zal wel ten koste gaan van de mensen.
De SP komt op voor de mensen die het moeilijk hebben.
Dat is sociaal.
Wij leven in een welvarend land, en zij die het wat beter hebben mogen dat best een klein beetje delen met de mensen die moeten ploeteren.
Als het andersom was geweest hadden de rijke mensen dat ook gewild.
Dat heet solidariteit en saamhorigheid.
Bovendien is de VVD altijd de partij van de marktwerking en privatisering geweest, wat is uitgedraaid op een ramp in bijvoorbeeld de zorg, treinen, en verzekeringen.
Toen deze nog staatsbedrijven waren ging het veel beter met Nederland.
Bovendien kwam deze crisis van rechts, met hebzuchtige banken.
Deze mogen van mij dus ook de rekening gaan betalen.

Young 10 June 2010 21:38

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489479)
Onder een rechtse regering wordt er misschien wel wat gedaan aan de staatsschuld, maar dit zal wel ten koste gaan van de mensen.
De SP komt op voor de mensen die het moeilijk hebben.
Dat is sociaal.
Wij leven in een welvarend land, en zij die het wat beter hebben mogen dat best een klein beetje delen met de mensen die moeten ploeteren.
Als het andersom was geweest hadden de rijke mensen dat ook gewild.
Dat heet solidariteit en saamhorigheid.
Bovendien is de VVD altijd de partij van de marktwerking en privatisering geweest, wat is uitgedraaid op een ramp in bijvoorbeeld de zorg, treinen, en verzekeringen.
Toen deze nog staatsbedrijven waren ging het veel beter met Nederland.
Bovendien kwam deze crisis van rechts, met hebzuchtige banken.
Deze mogen van mij dus ook de rekening gaan betalen.


Dus twee scenarios:

SP:
Geld uitgeven aan sociale en maatschappelijke projecten -> Lagere inkomensschijf blij, hogere niet blij -> Economie nog verder naar beneden -> Nog meer geld te kort -> Geen geld voor sociale en maatschappelijke projecten -> Niemand blij.

VVD:
Geld investeren in economie -> Lagere inkomensschijf niet zo blij, hogere wel blij -> Geld komt binnen -> Economie groeit -> Nog meer geld -> Misschien % gezien wel evenveel uitgeven aan sociale en maatschappeijke projecten, maar absoluut gezien meer -> Iedereen blij.


Sooo... :yes:

Shade 10 June 2010 21:44

VVD = geld->meer geld->uitgeven->meer uitgeven-> teveel uitgeven-> crisis.

Met een gigantische hurenstijging en de stufi die er waarschijnlijk toch uit zal gaan ( aangezien VVD als leading party de eisen kan stellen, en de 2e grote partij PVDA ook de stufi weg wil ) zal de armoede en werkeloosheid in nederland toenemen want niemand kan meer huren of studies betalen.
Bovendien wenst de VVD niets te doen aan de hypotheekrente aftrek, iets wat de mensen die er wat aan hebben ( die genoeg vermogen bezitten voor een eigen huis ) niet nodig hebben, en de vennootschapsbelasting gaat omlaag.

Minder inkomsten.

Een sterke economie is leuk, maar je moet wel mensen hebben om erin te werken.
Bovendien creërt links op korte termijn veel meer banen, die ook nog eens van hogere kwaliteit zijn.
En ze spreiden de bezuinigingen wat uit, zodat de mensen niet ineens een grote klap krijgen.

Sociale politiek is toch echt de sleutel hier.

Young 10 June 2010 21:47

You do know a left government is never -and I mean never- good for the economy right?

En dan wil je dat nog wel in een tijd als deze..
Waarom denk je dat de SP zoveel minder stemmen heeft en de rechtse partijen zoveel meer?



Maar ik ga Pizza eten..
En ik laat deze discussie nu op het forum zoals hij is.
Heb er het vandaag al vaak genoeg over gehad en heb gemerkt dat het op het niveau wat wij afweten van de politiek dat het geen zin heeft hier diep op in te gaan. Hiervoor zijn de verschillen in meningen te groot om tot een zinnige conclusie te komen :)
Op school hebben een aantal mensen SP gestemd en ik heb met een paar anderen die net als ik VVD gestemd hadden hier namelijk al over gehad.. :P Begon ongeveer hetzelfde als wij nu haha

Shade 10 June 2010 21:50

Links veroorzaakte de crisis niet :)
En onder de kabinetten paars kende nederland gigantische voorspoed.
De kiezer heeft de paars combinatie groot gemaakt.
Dat is een duidelijk signaal.
Onder links wordt er aan mensen gedacht, en niet alleen aan kille cijfers.
Onder rechts is de armoede en het aantal voedselbanken in nederland fors toegenomen.
Links is de juiste koers.
Links zal de puinhopen van rechts op moeten ruimen.

edit:

de Sp verloor vanwege het vertrek van Jan Marijnissen, en het feit dat ze niet hebben geregeerd, ookal konden ze dat niet helpen aangezien ze niet eens werden uitgenodigd bij de formatie van de kabinetten balkenende.

En D66 en groenlinks hebben duidelijk gewonnen :)
PVDA nagenoeg gelijk gebleven :)

Young 10 June 2010 21:54

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489487)
Links veroorzaakte de crisis niet :)
En onder de kabinetten paars kende nederland gigantische voorspoed.
De kiezer heeft de paars combinatie groot gemaakt.
Dat is een duidelijk signaal.
Onder links wordt er aan mensen gedacht, en niet alleen aan kille cijfers.
Onder rechts is de armoede en het aantal voedselbanken in nederland fors toegenomen.
Links is de juiste koers.
Links zal de puinhopen van rechts op moeten ruimen.

edit:

de Sp verloor vanwege het vertrek van Jan Marijnissen, en het feit dat ze niet hebben geregeerd, ookal konden ze dat niet helpen aangezien ze niet eens werden uitgenodigd bij de formatie van de kabinetten balkenende.

En D66 en groenlinks hebben duidelijk gewonnen :)
PVDA nagenoeg gelijk gebleven :)

Nee dat was PvdA alleen maar ;)

En verder is het aan de banken te wijten.. Verder weet ik er niet zoveel van omdat dat zich allemaal in een tijd afspeelde waarin ik mij daar toch niet zoveel van aantrok. Toen merkte ik er zelf namelijk helemaal niks van.. Hoorde er alleen maar veel van op het nieuws :P

Oh ja groenlinks en PvdD zijn de twee meest onzinnige partijen ooit :P
Beetje boompjes en diertjes een beter leven geven dan wij zelf xD
haha so ein unsinn

P.S. Mn vorige post heb ik ge-edit

Shade 10 June 2010 21:57

Citaat:

Origineel gepost door SYoung (Bericht 1489488)
Nee dat was PvdA alleen maar ;)

En verder is het aan de banken te wijten.. Verder weet ik er niet zoveel van omdat dat zich allemaal in een tijd afspeelde waarin ik mij daar toch niet zoveel van aantrok. Toen merkte ik er zelf namelijk helemaal niks van.. Hoorde er alleen maar veel van op het nieuws :P

P.S. Mn vorige post heb ik ge-edit

Die twee gaan niet samen aangezien een bank een kapitalistische onderneming is, en dus rechts.
Onder Paars, met de PVDA, werd de staatsschuld zelfs teruggedrongen!
En kijk ons nu eens..
Rechts is funest voor Nederland.
Het zal dit land vernietigen, en als de PVV gaat meeregeren zelfs vergruizen.

edit: de PvDD heb ik nooit genoemd, weet niet waarom je die er bij haalt.
Groenlinks heeft bijzonder goede ideën, als je je verdiept had in het verkiezingsprogramma van mevrouw Halsema en haar partij zou je onder de indruk zijn van de visie die deze partij uitdraagt.

Mr. Macphisto 10 June 2010 22:02

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489474)
Ik denk dat Paars plus het beste is voor Nederland.
Op die manier wordt de wens van de kiezer gerespecteerd doordat het CDA aan de zijlijn blijft ( Nederland is duidelijk klaar met de christen-democraten na een verlies van 20 stoelen ) en wordt de PVV uit de regering gehouden.
We hebben een regering nodig die de mensen in dit land verenigt, zeker in een tijd dat het niet zo goed gaat.
Dan kunnen we geen tweespalt gebruiken.
Job Cohen is de aangewezen man, ookal heb ik zelf uiteindelijk SP gestemd :)

We zijn al versplinterd dus de knoop moet doorgehakt worden. Ik zie een centrumrechts kabinet meer zitten omdat links gewoon te lang door heeft lopen zemelen op Paars. We hebben de laatste jaren allang gezien dat Paars niet werkt dus waarom zien mensen dat niet?


Citaat:

Onder een rechtse regering wordt er misschien wel wat gedaan aan de staatsschuld, maar dit zal wel ten koste gaan van de mensen.
De SP komt op voor de mensen die het moeilijk hebben.
Dat is sociaal.
Je begint goed maar dan ga je de fout in. De SP kan wel lekker sociaal gaan doen met mensen en uitdelen, maar de staatsschuld stijgt alleen maar. Ze kunnen alleen maar uitdelen van ons geld. Helaas gaat dan de staatsschuld omhoog en die moet ook afgelost. Je weet zelf ook wel; lenen kost geld.
Hoger rente over hoger bedrag is een dikke vette nee, simpelweg omdat sociaal doen dan geen zin meer heeft en we alsnog meer betalen.


Citaat:

Bovendien is de VVD altijd de partij van de marktwerking en privatisering geweest, wat is uitgedraaid op een ramp in bijvoorbeeld de zorg, treinen, en verzekeringen.
Dat is geen ramp omdat ze niet volledig geprivatiseerd zijn, neem de NS; 49% is geprivatiseerd, dus de overheid beslist alsnog. Dat soort dingen zijn te duur geworden en kan de overheid niet langer betalen. Snap je dat?

Citaat:

Toen deze nog staatsbedrijven waren ging het veel beter met Nederland.
Bovendien kwam deze crisis van rechts, met hebzuchtige banken.
Deze mogen van mij dus ook de rekening gaan betalen.
Praat geen poep.
Het ging niet goed toen het nog staatsbedrijven waren. Waarom zou je anders privatiseren? Ze hebben het tenslotte afgestoten omdat het te duur is. Wat betreft de banken, daarom moet de PVV erbij. Die kunnen en willen de banken aanpakken. Dat Nout Wellink een boef is wil niet zeggen dat rechts helemaal verkeerd is.

Citaat:

VVD = geld->meer geld->uitgeven->meer uitgeven-> teveel uitgeven-> crisis.
SP = sociaal -> uitdelen -> meer uitdelen van ons geld -> hogere staatsschuld -> hogere rente op staatschuld -> nog grotere crisis.

Weet je nog? Net als Griekenland.

Citaat:

Met een gigantische hurenstijging en de stufi die er waarschijnlijk toch uit zal gaan ( aangezien VVD als leading party de eisen kan stellen, en de 2e grote partij PVDA ook de stufi weg wil ) zal de armoede en werkeloosheid in nederland toenemen want niemand kan meer huren of studies betalen.
Van de stufi is jammer.
Ik krijg toch maar €70

Citaat:

Bovendien wenst de VVD niets te doen aan de hypotheekrente aftrek, iets wat de mensen die er wat aan hebben ( die genoeg vermogen bezitten voor een eigen huis ) niet nodig hebben, en de vennootschapsbelasting gaat omlaag.
Groot gelijk. Dat hadden ze af moeten schaffen toen het nog goed ging. Niet nu in de crisis. Dat is onzin, komen er heel veel mensen in de problemen.


Citaat:

Een sterke economie is leuk, maar je moet wel mensen hebben om erin te werken.
Bovendien creërt links op korte termijn veel meer banen, die ook nog eens van hogere kwaliteit zijn.
En ze spreiden de bezuinigingen wat uit, zodat de mensen niet ineens een grote klap krijgen.
Je kunt beter door het stof heen dan dat je een laat-maar-waaien-beleid aanstelt omdat het te zwaar is. Een echte strijder deinst er niet voor terug en is bereid Nederland uit de shit te helpen. Dat is waar je voor gaat. We kunnen allemaal wel lekker sociaal gaan lopen doen maar de enige die daar beter van worden is de onderklasse en dat zijn nou juist niet degene die de economie draaiende houden.

Young 10 June 2010 22:02

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489489)
Die twee gaan niet samen aangezien een bank een kapitalistische onderneming is, en dus rechts.
Onder Paars, met de PVDA, werd de staatsschuld zelfs teruggedrongen!
En kijk ons nu eens..
Rechts is funest voor Nederland.
Het zal dit land vernietigen, en als de PVV gaat meeregeren zelfs vergruizen.

edit: de PvDD heb ik nooit genoemd, weet niet waarom je die er bij haalt.
Groenlinks heeft bijzonder goede ideën, als je je verdiept had in het verkiezingsprogramma van mevrouw Halsema en haar partij zou je onder de indruk zijn van de visie die deze partij uitdraagt.

Ik noem PvdD omdat boompjes met diertjes te maken hebben.

Nee sorry ik ben nooit onder de indruk van linkse partijen :yes:



En ik ben het 100% eens met Phisto boven mij :thumbsup::yes::yes:

Mr. Macphisto 10 June 2010 22:04

Groenlinks. :z

Dan gaat de economie pas kapot. Krijg je van die vage milieutaxen. Leuk voor bedrijven joh, gaat alles failliet. Een dag parkeren €28. Maargoed, iedereen die van Groenlinks stemt gaan toch overal op de fiets naartoe. :')

ash-hôôle 10 June 2010 22:12

Ik stem groenlinks :9

Young 10 June 2010 22:13

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1489507)
Ik stem groenlinks :9

:aai: I'm sorry for you hun.

ash-hôôle 10 June 2010 22:15

Ik ben verliefd op Femke.

Shade 10 June 2010 22:15

Waarom zeg je dat paars niet heeft gewerkt?
Iedereen was tevreden met paars totdat Pim Fortuyn met zijn populistische ideeën kwam.
Rechts is voornamelijk populisme en inspelen op angst, links is solide en biedt oplossingen.
Na de oorlog hadden we niet voor niets rooms-rode kabinetten.
links excelleert in puin ruimen en opbouwen.

Wat geeft de VVD aan de normale man?
Wat krijgen alle minima?
De studenten?
De huurders?
Die hebben we allemaal wel nodig in onze economie!
Links zorgt ervoor dat deze mensen een normaal bestaan kunnen leiden terwijl ze naar een baan worden begeleid.

De treinen, openbaar vervoer, en alles wat is geprivatiseerd is duurder geworden.
De marktwerking zou vanwege concurrentie de prijzen drukken zeiden ze.
Een grote leugen, binnen een maand waren er al kartel afspraken.

En er is een verschil of je iemand 10 stokslagen geeft en hem tussen elke slag laat bijkomen en herstellen, dan dat je ineens zijn rug kapot ranselt.
Daarom kan je de maatregelen voor de crisis ook beter spreiden.

En groenlinks wil investeren op een verantwoorde wijze in het openbaar vervoer.
zonder de natuur geen mensen.
wij vervuilen, dus mogen we daar ook wel wat voor betalen.

Mr. Macphisto 10 June 2010 22:26

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489512)
Waarom zeg je dat paars niet heeft gewerkt?
Iedereen was tevreden met paars totdat Pim Fortuyn met zijn populistische ideeën kwam.

Fortuyn zag tenminste waar het probleem zat en was een echte leider met echt charisma. Dat was niet populistisch maar gewoon de waarheid. Verder voor mijn tijd want ik was toen nog 10 ofzo.

Citaat:

Rechts is voornamelijk populisme en inspelen op angst, links is solide en biedt oplossingen.
Rechts is de oplossing. Sociale geneuzel en zieke mensjes helpen. Leuk hoor maar ze moeten dan ook is de kern aanpakken. Dat was met Wouter Bos al zo. Dat was eigenlijk best een domme jongen, alleen dat kon je niet zien omdat hij altijd zijn gedeclareerde RayBan zonnebril ophad.

Citaat:

Na de oorlog hadden we niet voor niets rooms-rode kabinetten.
links excelleert in puin ruimen en opbouwen.
Als ik kijk naar vandaag de dag en alle sociale bewegingen; Jelle Troelstra zou zich omdraaien in z'n graf. Iedereen telt mee behalve de PVV. Hoe ondemocratisch en asociaal ben je dan. Het zijn gewoon mietjes.

Citaat:

Wat geeft de VVD aan de normale man?
Ik ben benieuwd. Het is wel de normale man die Rutte kiest.
Citaat:

Wat krijgen alle minima?
Minder. De staatsschuld gaat voor, anders moeten zij ook nog meebetalen.
Nu betalen wij ervoor. 'sochtends als jij en ik naar je werk gaan zitten er al drie van zulke op je rug.
Citaat:

De studenten?
Wss niks. Maar daar zit ik niet mee. Was het niet eens met dat punt maargoed.
Citaat:

De huurders?
Dat zal wel duurder worden ja. Nou en?

Citaat:

Die hebben we allemaal wel nodig in onze economie!
Links zorgt ervoor dat deze mensen een normaal bestaan kunnen leiden terwijl ze naar een baan worden begeleid.
Klopt. En wij maar betalen. Het is geen luilekkerland. Als die mensen het allemaal nodig hadden was ik bereid te betalen. Het is gewoon slapjanusbeleid zonder ruggegraat.


Citaat:

De treinen, openbaar vervoer, en alles wat is geprivatiseerd is duurder geworden.
De marktwerking zou vanwege concurrentie de prijzen drukken zeiden ze.
Een grote leugen, binnen een maand waren er al kartel afspraken.
Als de overheid het zou houden gingen het harstikke failliet. Dat is duurder dan geldschieters zoeken noh?

Citaat:

En er is een verschil of je iemand 10 stokslagen geeft en hem tussen elke slag laat bijkomen en herstellen, dan dat je ineens zijn rug kapot ranselt.
Daarom kan je de maatregelen voor de crisis ook beter spreiden.
De staatsschuld is nu nog te tillen. Als je mooie formule van mij een stukje terug zag staan en die eens doornam dan snap je zelf ook wat je hier nu typt. Als je nog langer wat dan is de schade alleen maar moeilijker te herstellen.

[quote/]En groenlinks wil investeren op een verantwoorde wijze in het openbaar vervoer.
zonder de natuur geen mensen.
wij vervuilen, dus mogen we daar ook wel wat voor betalen.[/QUOTE]

Vervuilen doen we altijd al. Wat heeft het dan voor zin om overal een stomme tax op te gooien? Jezelf helemaal scheel betalen terwijl het in Nederland best goed gaat qua mileu. Parkeergeld. Alles loopt vast. De hele infrastrucuur heeft geen enkel nut als ze op alles wat op brandstof rijdt taksen gaan heffen. Pure onzin en nog slechter voor de economie. Dat compenseer je niet met taksen.

Shade 10 June 2010 22:37

Pim Fortuyn was niets anders dan Wilders light, en kwam met diens stokpaardje.
Rechts is niets anders dan oerinstinct en recht van de sterkste boven alles.
De mens is een hoogontwikkelde soort geworden doordat wij als groep zorg dragen voor het ( zwakkere ) individu.
En Wouter Bos heeft toch maar mooi die banken overeind gehouden, terwijl die het geld meteen weer hebben verdonderd aan bonussen en extravagante diners.

De PVV staat met zijn opvattingen ook veel te ver van andere partijen af.
En sommige uitspraken van Wilders zijn regelrecht nazistisch.
Het is een blamage dat hij zoveel zetels heeft gehaald.
Dat mensen zo blind kunnen zijn...

En persoonlijk ga ik de VVD voelen ja.

stufi weg -> Robert 2e baan erbij want anders is het goodbye studie.
huurverhoging-> Robert kamer uit of minder eten.

En ik ben niet de enige.
Niet iedereen heeft een vader of moeder die alles betaalt.
zonder stufi alleen al zegt 40% niet te kunnen gaan studeren.
combineer dat nu eens met de huren.
vernietiging van het human capital en indirect ( omdat men in het buitenland zal gaan studeren ) een grote brain drain.
Tot ziens kennis economie.
Bedankt rechts.

En jij wil dus mensen die bij de voedselbank moeten aankloppen in de kou laten staan?
Lekker harteloos ben je dan!
Een uitkering krijg je alleen als je anders echt niet rond kan komen.
het minimale van het minimale!
Daar moet je niet op willen korten..
Dat is gewoon verkeerd..

De privatisering was puur omdat toen rechts aan de macht kwam we vrolijk de verzorgingsstaat zijn gaan afbouwen.
Onnodig.

En die tax is nodig zodat onze kinderen ook nog op deze planeet rond kunnen lopen, en niet op een teerbal.
Met dat geld kunnen we de schade herstellen van Co2, en bomen planten, de olie in de golf van mexico opruimen, etc.

Young 10 June 2010 22:47

- Even tussen door, daarna mag je weer lekker met Phisto discussieren -

1) De schade van de CO2 valt niet te herstellen. Althans niet door de mens..
2) CO2-uistoot zal niet lang meer een grote rol spelen. Kernreactoren zijn schoon (afgezien van het radioactief afval. Maar liever radioactief afval wat gecontroleerd opgeslagen kan worden dan meer ongecontroleerd CO2 in de lucht)
En ga nu alstjeblieft niet liggen zeuren om de kernreactoren. Kernenergie is DE toekomst! Olie is nog maar goed voor een paar dicennia, Gas iets langer (80 jaar misschien), dus ook niet lang meer. En met kolen halen we het gewoon niet meer, zoveel energie hebben wij nodig.
En houdt in je achterhoofd dat in 2017 de eerste werkzame (Demo) Fusiereactor er staat! Daarna komt er een grotere. Misschien is het wel mogelijk meer energie op te wekken dan dat erin gestopt wordt. Als wij het opwekken van energie via kernfusie eenmaal onder de knie hebben zitten wij als gegoten voor de komende aantal miljard jaar. Maar zo lang bestaat de aarde niet meer :)

Mr. Macphisto 10 June 2010 22:49

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489527)
Pim Fortuyn was niets anders dan Wilders light, en kwam met diens stokpaardje.
Rechts is niets anders dan oerinstinct en recht van de sterkste boven alles.
De mens is een hoogontwikkelde soort geworden doordat wij als groep zorg dragen voor het ( zwakkere ) individu.

Zo hoort het, de sterkste zullen overwinnen. Ik ben best bereid om mensen te helpen. Ik kan ook wel solidair zijn. Als ik het zelf kan missen. Je kunt niet zomaar belasting gaan kapen en dat ergens naartoe sturen. De burger weet dan amper of dat geld wel goed terecht komt. Daar maak ik mij drukker om dan Pim Fortuyn of Geert Wilders. Het blijft mijn geld dat ze uitgeven.

Citaat:

En Wouter Bos heeft toch maar mooi die banken overeind gehouden, terwijl die het geld meteen weer hebben verdonderd aan bonussen en extravagante diners.
Nu je het over bonussen hebt. Ik geloof dat hij nu ook lekker thuis niks zit te doen met de komende 4 jaar tijd €`10.000 wachtgeld in de maand. Solidair joh!

Citaat:

De PVV staat met zijn opvattingen ook veel te ver van andere partijen af.
En sommige uitspraken van Wilders zijn regelrecht nazistisch.
Het is een blamage dat hij zoveel zetels heeft gehaald.
Dat mensen zo blind kunnen zijn...
Dan lees jij niet goed. Stel ik ben te gast op jouw feestje. Ik ga de zooi opzettelijk slopen en ik zeik in je wasbak. Dan stuur jij mij toch naar huis? Gedraag ik me en doe ik gezellig mee met je feest, hebben we het naar ons zin en zijn we allemaal blij. Dat is zijn idee. Wie de zooi loopt te verkrampen voor anderen moet je denaturaliseren en wegsturen.

Citaat:

En persoonlijk ga ik de VVD voelen ja.

stufi weg -> Robert 2e baan erbij want anders is het goodbye studie.
huurverhoging-> Robert kamer uit of minder eten.
Dan kun je nu misschien met jezelf afspreken dat je dit kabinet stopt met roken en drinken? Zitten ook accijns op waar ze weer Groenlinks dingen mee sponsoren. Je betaald er al onbewust aan mee. :')

Citaat:

En ik ben niet de enige.
Niet iedereen heeft een vader of moeder die alles betaalt.
zonder stufi alleen al zegt 40% niet te kunnen gaan studeren.
combineer dat nu eens met de huren.
Als ik geen reden heb om op mezelf te wonen doe ik dat niet. Hoezo op kamers? Ik heb boven op zolder een kamer. Dat scheelt huur en dan hoef je ook geen 2e baan.

Citaat:

vernietiging van het human capital en indirect ( omdat men in het buitenland zal gaan studeren ) een grote brain drain.
Tot ziens kennis economie.
Bedankt rechts.
Dat gebeurt niet. VVD weet dat we voor 70% afhankelijk zijn van het buitenland. Denk je dan werkelijk dat het zo gaat lopen. Het zijn misschien liberalen maar ze zijn zeker niet dom.

Citaat:

En jij wil dus mensen die bij de voedselbank moeten aankloppen in de kou laten staan?
Lekker harteloos ben je dan!
Nou hé? Dan schieten we toch die wilde zwijnen op de Veluwe af? Dat zijn er nog steeds teveel en ze veroorzaken nog steeds ongelukken. Schiet er 2000 van de 4000 af en iedereen heeft een jaar lang beenham van de voedselbank. Luxer kan niet. Links heeft dat zelf verpest door ze bij te voeren. Nu komt de PVDD die ze niet wilt laten afschieten dus zijn er teveel. Bedankt links! :z

Citaat:

Een uitkering krijg je alleen als je anders echt niet rond kan komen.
het minimale van het minimale!
Daar moet je niet op willen korten..
Dat is gewoon verkeerd..
Predestinatie? Mensen kunnen ook gewoon passend werk gaan doen. Als dat echt niet kan tja, dan zul je verder ook weinig kunnen dus hoef je je geld niet aan shoppen uit te geven.

Citaat:

De privatisering was puur omdat toen rechts aan de macht kwam we vrolijk de verzorgingsstaat zijn gaan afbouwen.
Onnodig.
Dat was te duur. Lees dat nou eens. Ze schaften dat af omdat de kosten de pan uit rezen. Gek hé? Als de overheid alles maar moet betalen. Je graaft je eigen graf op die manier en de mensen die de economie dan maken worden erin meegetrokken dus je moet wel privatiseren.

Citaat:

En die tax is nodig zodat onze kinderen ook nog op deze planeet rond kunnen lopen, en niet op een teerbal.
Met dat geld kunnen we de schade herstellen van Co2, en bomen planten, de olie in de golf van mexico opruimen, etc.
Wist je al dat die onderzoekjes van Al Gore gebaseerd zijn op uitkomsten van projectjes van 1e jaars studenten? Sorry, maar dat lap ik aan m'n laars.

Shade 10 June 2010 22:50

Niet alleen dat Syoung, in frankrijk wordt al geëxperimenteerd met koude kernfusie = kernfusie zonder afval.

En de CO2 schade valt wel te herstellen.
De natuur heeft een zelfherstellend vermogen, maar nu vervuilen wij meer dan dat mechanisme aankan.

Young 10 June 2010 22:57

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489533)
Niet alleen dat Syoung, in frankrijk wordt al geëxperimenteerd met koude kernfusie = kernfusie zonder afval.

En de CO2 schade valt wel te herstellen.
De natuur heeft een zelfherstellend vermogen, maar nu vervuilen wij meer dan dat mechanisme aankan.

Die in Frankrijk gebouwd wordt is de ITER, daar had ik het over. Hier wordt nog niet mee geexperimenteerd, hij is nog niet af. In engeland staat de JET waarmee geexperimenteerd wordt. Deze levert maar 16MW, en heeft 25MW nodig om dit te produceren haha. : En ik moet mijzelf even corrigeren, hij is rond 2018 klaar.
Echt machtig om te zien hoe zo weinig materie, zoveel energie op kan wekken!
En dat alleen door een deuterium en tritiumkern, wat in overvloed aanwezig is in de zee!

Ik zei ook dat de CO2 schade hersteld kan wordt, alleen niet door ons zelf. Dus daar zijn wij het over eens :)

Shade 10 June 2010 22:57

In een wereld waar altijd alleen de sterken winnen is altijd conflict.
conflict =/= voorspoed.

Ik ben wel met je eens dat bonussen en wachtgeld moet worden afgeschaft.

En op mijn feestje grijp ik je in je nekvel, en bel ik de politie, die je vervolgens verwijdert en zal doordringen van het feit dat je gedrag niet door de beugel kan.

Ik ben verder geen fan van de pvdd dus daar kan ik niets over zeggen.
Maar de zwijnen nemen komende winter vanzelf wel af.
Gewoon kappen met bijvoeren.

En waarom rezen de kosten voor de VZ de pan uit?
Omdat er niet in de goede kanalen werd geïnvesteerd.
Economie =/= sociale zekerheid.

En er zijn meer onderzoeken gedaan dan alleen Al Gore, die ik overigens niet eens noem.

Shade 10 June 2010 22:58

Citaat:

Origineel gepost door SYoung (Bericht 1489535)
Die in Frankrijk gebouwd wordt is de ITER. En ik moet mijzelf even corrigeren, hij is rond 2018 klaar.
Echt machtig om te zien hoe zo weinig materie, zoveel energie op kan wekken!
En dat alleen door een deuterium en tritiumkern, wat in overvloed aanwezig is in de zee!

Ik zei ook dat de CO2 schade hersteld kan wordt, alleen niet door ons zelf. Dus daar zijn wij het over eens :)

Ik denk inderdaad dat wij hier overeenstemming hebben bereikt :)

Young 10 June 2010 23:00

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489537)
Ik denk inderdaad dat wij hier overeenstemming hebben bereikt :)

Als je dit wilt zien gebeuren heb je aan een linkse partij dus niets :P

Mr. Macphisto 10 June 2010 23:01

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489536)
In een wereld waar altijd alleen de sterken winnen is altijd conflict.
conflict =/= voorspoed.

Ik ben wel met je eens dat bonussen en wachtgeld moet worden afgeschaft.

En op mijn feestje grijp ik je in je nekvel, en bel ik de politie, die je vervolgens verwijdert en zal doordringen van het feit dat je gedrag niet door de beugel kan.

Ik ben verder geen fan van de pvdd dus daar kan ik niets over zeggen.
Maar de zwijnen nemen komende winter vanzelf wel af.
Gewoon kappen met bijvoeren.

En waarom rezen de kosten voor de VZ de pan uit?
Omdat er niet in de goede kanalen werd geïnvesteerd.
Economie =/= sociale zekerheid.

En er zijn meer onderzoeken gedaan dan alleen Al Gore, die ik overigens niet eens noem.

De kosten stegen ja. Omdat we die kenniseconomie nog niet hadden. Ik heb geen spijt van mijn PVV stemmen, en ik kijk uit naar de coalitie VVD-PVV-CDA. Dan kan eindelijk de bezem erdoor, kaf van het koren scheiden.

Shade 10 June 2010 23:01

Kern energie is schoon.
koude kernfusie is nog schoner.
links => alternatieve energiebronnen.
groenlinks=> groene energie totdat er betere alternatieven zijn.

Zeer zeker links :)

Shade 10 June 2010 23:03

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1489539)
De kosten stegen ja. Omdat we die kenniseconomie nog niet hadden. Ik heb geen spijt van mijn PVV stemmen, en ik kijk uit naar de coalitie VVD-PVV-CDA. Dan kan eindelijk de bezem erdoor, kaf van het koren scheiden.

En die kenniseconomie zal nu een klap krijgen.
Je moet een solide basis hebben wil je een sterke economie vestigen.
Dat begint bij mensen.
bij mensen begint sociaal.
sociaal is links.

Mr. Macphisto 10 June 2010 23:03

Ik hoorde laatst ergens dat het meestal genetisch bepaald is of je links of rechts bent. En dan doel ik op de politiek.

Shade 10 June 2010 23:04

Bronnen?
Het lijkt mij vooral een kwestie van opvoeding en invloed van je omgeving :)

Mr. Macphisto 10 June 2010 23:05

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489541)
En die kenniseconomie zal nu een klap krijgen.
Je moet een solide basis hebben wil je een sterke economie vestigen.
Dat begint bij mensen.
bij mensen begint sociaal.
sociaal is links.

Ik heb altijd dit idee van de PVDA: als je ze een hand geeft trekken ze je arm eraf. Stomme gedoe. Kom jij ook nog wel achter hoe dat zit. Bij sommige mensen duurt het alleen wat langer voordat ze doorhebben dat ze besodemieterd worden door de socialen die anderen uitsluiten.

Mr. Macphisto 10 June 2010 23:06

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489543)
Bronnen?
Het lijkt mij vooral een kwestie van opvoeding en invloed van je omgeving :)

Mijn sociologie boek geloof ik; Sociologie voor de praktijk.
Komt van nature <--> nurture.

Young 10 June 2010 23:11

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489540)
Kern energie is schoon.
koude kernfusie is nog schoner.
links => alternatieve energiebronnen.
groenlinks=> groene energie totdat er betere alternatieven zijn.

Zeer zeker links :)

Koude kernfusie zie ik niet gebeuren.

Welke alternatieve energiebronnen..? Fossiele brandstoffen is alles wat we hebben. Kernenergie (Kernsplijting) omvat ook maar 6% van de totale energieproductie in Nederland.
Groene energie omvat slechts een paar tiende procent van de totale energieproductie, insignificant dus.

Commerciele kernfusie is nog dicennia ver weg.

Zeer zeker niet links dus :)

Shade 10 June 2010 23:14

Wij hebben genoeg ruimte voor groene energie in Nederland.
Alleen al door het onttrekken van energie aan de eb en vloed cyclus kan je bijna heel nederland van stroom voorzien!
Links :)

Socialisten zeggen: sterkste schouders zwaarste lasten.
Dat is logisch en eerlijk.
Uiteraard mogen mensen die wat meer verdienen daar ook van genieten.
Maar we mogen dan ook wel ietsje meer van ze vragen.

En ik hang nurture aan ;)

Mr. Macphisto 10 June 2010 23:17

Ik zeg nog 1 ding hierop. De zwaarste schouders nemen elke ochtend al uitkeringstrekkers mee op hun schouders. Ik ben verder ook meer van de nurture, alhoewel veel dingen voorgeprogrammeerd zijn.

Ik vond het wel een toffe discussie, in tijden niet meer gehad.

Shade 10 June 2010 23:20

En daarom moeten mensen van baan tot baan worden begeleid, zodat ze niet te lang met een uitkering thuis zitten.
Maar deze verminderen is geen oplossing.
Betere integratie in het werk-ontslag-werk traject is dat wel.
En ik ben het met je eens dat wij een groot aantal instincten ( nature ) hebben.

En dat is de reden dat ik op diverse fora actief ben Mr. Macphisto, om mensen te kunnen helpen en discussies met anderen aan te gaan :)

Mr. Macphisto 10 June 2010 23:23

Gelukkig ben jij zo iemand. Aanwinst voor het forum

Young 10 June 2010 23:36

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489547)
Wij hebben genoeg ruimte voor groene energie in Nederland.
Alleen al door het onttrekken van energie aan de eb en vloed cyclus kan je bijna heel nederland van stroom voorzien!
Links :)

Socialisten zeggen: sterkste schouders zwaarste lasten.
Dat is logisch en eerlijk.
Uiteraard mogen mensen die wat meer verdienen daar ook van genieten.
Maar we mogen dan ook wel ietsje meer van ze vragen.

En ik hang nurture aan ;)

Beter bouw je een tweede kerncentrale, die produceert in zijn eentje al veel meer energie dan alle machines die groene energie produceren.

Shade 10 June 2010 23:40

Kerncentrales zijn vooral naar mijn mening korte termijn oplossingen.
de straling bij ongelukken is gevaarlijk, je hebt telkens uranium nodig, en je hebt steeds meer nucleair afval wat niet kan worden afgebroken.
Groene energie is onuitputtelijk en schoon.
Tot de koude kernfusie is dat naar mijn mening de beste oplossing.
Huidige kerncentrales in Petten en Borssele mogen blijven draaien, maar liever nog geen nieuwe erbij tot koude kernfusie of tot er een manier is om nucleair afval te verwerken.

Young 11 June 2010 00:02

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489552)
Kerncentrales zijn vooral naar mijn mening korte termijn oplossingen.
de straling bij ongelukken is gevaarlijk, je hebt telkens uranium nodig, en je hebt steeds meer nucleair afval wat niet kan worden afgebroken.
Groene energie is onuitputtelijk en schoon.
Tot de koude kernfusie is dat naar mijn mening de beste oplossing.
Huidige kerncentrales in Petten en Borssele mogen blijven draaien, maar liever nog geen nieuwe erbij tot koude kernfusie of tot er een manier is om nucleair afval te verwerken.

Kerncentrales is een van de meest veilige energie-opwekkers die er zijn. Een Meltdown komt niet meer voor, de reactor dooft zichzelf mocht er iets fout gaan, ook zonder noch mechanische besturing.
De hoeveelheid machines die je neer moet zetten voor groene energie is zo massaal voor dat kleine beetje energie eruit haalt is verwaarloosbaar.
Groene energie is ook maar een korte termijn oplossing.. Alles is dat. Je hebt onmogelijk veel machines nodig om de wereld te voorzien van groene energie. En fossiele brandstoffen zijn eindig.

Ik wacht met smart op Kernfusie :)

Koude Kernfusie.. daarvan is het nog niet eens zeker of het wel kan. En mocht dit mogelijk zijn, dan zie ik die pas over een paar honderd jaar gebeuren. Eerst maar eens de "normale" kernfusie.

Doctor 11 June 2010 13:41

Citaat:

Origineel gepost door Shade (Bericht 1489527)
Pim Fortuyn was niets anders dan Wilders light, en-

Eeeeen ik haak af.

Mr. Macphisto 11 June 2010 14:11

Eindelijk mensen worden verstandig; Job Cohen geeft VVD en PVV het voortouw en ze gaan nu eerst onderzoeken of een rechts kabinet mogelijk is aangezien dat een meerderheid vormt. :)

Deegbal 11 June 2010 14:54

Waarschijnlijk CDA - PVV - VVD, als CDA wil, maar dat betwijfel ik.
Ook kan VVD-PvdA-Groenlinks-D66.

blabla1993 11 June 2010 15:18

VVD heeft alleen geen zin in paars.

Mr. Macphisto 11 June 2010 15:47

CDA wilt wel regeren denk ik. Anders hebben ze alsnog weinig.

Young 11 June 2010 17:50

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1489636)
Waarschijnlijk CDA - PVV - VVD, als CDA wil, maar dat betwijfel ik.
Ook kan VVD-PvdA-Groenlinks-D66.

Als CDA hier nee tegen zegt, zeggen ze eigenlijk nee tegen een plaatsje in de regering.
Dus ik denk wel dat ze wel een coalitie willen vormen met vvd en pvv

Deegbal 12 June 2010 13:18

Citaat:

Origineel gepost door SYoung (Bericht 1489668)
Als CDA hier nee tegen zegt, zeggen ze eigenlijk nee tegen een plaatsje in de regering.
Dus ik denk wel dat ze wel een coalitie willen vormen met vvd en pvv

Klopt, maar een deel van de stemmers van het CDA zijn flink op de PVV tegen.

Young 12 June 2010 20:47

Tja..
Mensen stemmen op het CDA omdat ze CDA in de regering willen zien.
Als ze het CDA in de regering willen zullen ze wel moeten accepteren dat ze bij de PVV komen.

Young 21 June 2010 16:27

Hoe staat de regeringsvorming er tot nu toe voor?
Heb afgelopen week en deze week tentamens, dus ik heb het amper bijgehouden.

Update anyone?:)

Chitesel 21 June 2010 16:33

zijn de mogelijkheden aan het bekijken voor Paars+

Young 21 June 2010 17:04

Dus CDA heeft het laten afweten....? (ze willen dus nog steeds niet met PVV)

Welke coalitie zit er nu dan aan te komen?
VVD CDA D66 Groenlinks ofzo? lijkt me echt helemaal niks :S
of alweer VVD CDA PvdA?

Chitesel 21 June 2010 17:17

Paars + is geen VVD CDA PvdA ;)

tommy almighty 21 June 2010 17:19

cda moet zich niet aanstellen

Chitesel 21 June 2010 17:26

vind het wel goed wat ze doen, ze mogen alleen wat uitgesprokener zijn dat ze nie met de PVV willen, nu werkten ze zo tegen dat de boodschap al duidelijk was.

Young 21 June 2010 17:38

Beter zegt CDA:
"YES! WIJ WILLEN MET PVV!"

en dan VVD:
"eukee kamaradn, nu gen we lekkah me zun drieje landje spelen!"

tommy almighty 21 June 2010 17:39

idd

Chitesel 21 June 2010 17:56

beter doen ze dat niet, heb geen zin in permanentje aan de macht

smiley D 21 June 2010 18:07

Ik vind elke formatie wel best zonder de pvv,ik heb zelf groenlinks gestemt maar die hoeven van mij niet persee te regeren alles is beter dan de PVV.Met zijn alle lekker rechts worden net als in Amerika waar het ook zo lekker gaat zonder sociaal vangnet.

Mr. Macphisto 21 June 2010 18:10

Dat heeft weinig met een vangnet te maken. Aangezien de PVV economisch sterk lijkt op jouw petekind de SP. Dus niet aanstellen. Het CDA mogen ze gelijk opheffen wat mij betreft. Balkenende had nog iets maar met Maxime Verhagen als opperbrombeer is het gewoon een linkse kontenlikkende partij, net als alle andere linkse partijen.

Impressions 22 June 2010 10:02

Ik vind het altijd zo mooi dat links alleeen links is wanneer het hun uitkomt :')

Mr. Macphisto 22 June 2010 11:21

Draaikonten en kontenlikkers ja.

Chitesel 22 June 2010 12:07

en ik vind het zo grappig dat rechtse personen linkse partijen altijd uitmaken voor van alles en nog wat, linkse mensen zijn draaikonten...

maar wie is hier nou de grootste draaikont, Wilders.

Wilders: "Ja, de AOW is een breekpunt." *Zei hij voor de verkiezingen.
Na de verkiezingen, Wilders ruikt iets van macht en op de ochtend na de verkiezingsnacht,

Wilders: "De AOW hoeft geen breekpunt te zijn, we staan open voor discussie."

1. Is dat gewoon een vorm van puur kiezersbedrog
2. Is hij wel geloofwaardig als hij op het ene moment dit roept, op het andere moment dat. *Dan heb ik het even niet over zijn vreemdelingenbeleid
3. Ik vind hem alleen maar enger hierdoor.

Doctor 22 June 2010 12:10

If voting worked, they'd make it illegal.

Young 22 June 2010 12:55

Citaat:

Origineel gepost door Chitesel (Bericht 1492086)
en ik vind het zo grappig dat rechtse personen linkse partijen altijd uitmaken voor van alles en nog wat, linkse mensen zijn draaikonten...

maar wie is hier nou de grootste draaikont, Wilders.

Wilders: "Ja, de AOW is een breekpunt." *Zei hij voor de verkiezingen.
Na de verkiezingen, Wilders ruikt iets van macht en op de ochtend na de verkiezingsnacht,

Wilders: "De AOW hoeft geen breekpunt te zijn, we staan open voor discussie."

1. Is dat gewoon een vorm van puur kiezersbedrog
2. Is hij wel geloofwaardig als hij op het ene moment dit roept, op het andere moment dat. *Dan heb ik het even niet over zijn vreemdelingenbeleid
3. Ik vind hem alleen maar enger hierdoor.

Dat moest hij wel, wilde hij uberhaupt al een kans maken op een plekje in de regering.
Hij kon iezen:
- Volgens jou "de kiezers bedriegen" en slechts een punt laten vallen.
- Zich aan dit standpunt vasthouden, en al zijn stemmers de strop om doen omdat hij zich dan -zo goed als- buiten de regering plaatst.

Die mensen hebben op wilders gestemd zodat hij in de regering te zitten kwam. Natuurlijk sommigen ook om het standpunt van de AOW. Maar als kiezer heb je toch liever dat iemand WEL dan niet in de regering zit? Soms moet je dan maatregelen nemen.

Impressions 22 June 2010 14:12

Geef het toch op Syoung, linkse mensen reageren toch niet met logica :')

Echt, een grote :') voor dit hele topic.

Mr. Macphisto 22 June 2010 16:19

Citaat:

Origineel gepost door Chitesel (Bericht 1492086)
en ik vind het zo grappig dat rechtse personen linkse partijen altijd uitmaken voor van alles en nog wat, linkse mensen zijn draaikonten...

maar wie is hier nou de grootste draaikont, Wilders.

Wilders: "Ja, de AOW is een breekpunt." *Zei hij voor de verkiezingen.
Na de verkiezingen, Wilders ruikt iets van macht en op de ochtend na de verkiezingsnacht,

Wilders: "De AOW hoeft geen breekpunt te zijn, we staan open voor discussie."

1. Is dat gewoon een vorm van puur kiezersbedrog
2. Is hij wel geloofwaardig als hij op het ene moment dit roept, op het andere moment dat. *Dan heb ik het even niet over zijn vreemdelingenbeleid
3. Ik vind hem alleen maar enger hierdoor.

Ik ruik jaloezie. Job Cohen is juist de aangewezen lul die zichzelf buitenspel zet om een coalitie VDD - PVDA - CDA te negeren. Hij wilt Paars Plus maar hij wilt ook teveel. Gelukkig gaat dat hele feest niet door omdat Rutte (zeer verstandig) geen zin heeft in dat softie beleid van de jaren 90'.

Wilders heeft gewoon een tactiek. Als hij dat niet liet vallen stonden we al snel weer bij de stembus. Dan naai je pas de mensen die PVV stemden. Het gevolg is dat dan de PVV aanhang uitwijkt naar de VVD die wel aan zijn standpunten vasthoudt. Godzijdank gaan ze het nu weer over rechts proberen zodat we eindelijk iets krijgen wat de economie op kan vijzelen. Bezuinigen zullen, met zijn allen.


Citaat:

Origineel gepost door Impressions (Bericht 1492102)
Geef het toch op Syoung, linkse mensen reageren toch niet met logica :')

Echt, een grote :') voor dit hele topic.

Ze lossen het op met een bakkie thee en een potje stoelendans.
Wie o wie heeft de grootste draaikont?

Impressions 22 June 2010 16:24

Wilders zijn reactie op de gefaalde paars+ onderhandelingen: "We worden voor een ramp behoed. Het is een zonnige dag letterlijk en figuurlijk, dat die ellende niet doorgaat."

*) Wat een held :7

Mr. Macphisto 22 June 2010 16:25

Zoiets als: een grote kar met stront die nergens te dumpen is.

Impressions 22 June 2010 16:32

Nu is het trouwens wel hopen dat het geen PvdA, SP, GroenLinks en CDA samen wordt, ik zie dat stel nog wel elkaars aars zo hard likken dat dat erin zit.

smiley D 22 June 2010 17:42

Ja zoals wilders praat doet hij me aan Khadafi denken en dat is niet al te best.

blabla1993 22 June 2010 20:00

Citaat:

Origineel gepost door Impressions (Bericht 1492134)
Nu is het trouwens wel hopen dat het geen PvdA, SP, GroenLinks en CDA samen wordt, ik zie dat stel nog wel elkaars aars zo hard likken dat dat erin zit.

Kut, kan dat ook nog... :'(

Vlinder 22 June 2010 20:36

dit wordt nikss

Mr. Macphisto 22 June 2010 20:58

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1492172)
Ja zoals wilders praat doet hij me aan Khadafi denken en dat is niet al te best.

Jij hebt de Interhamwe in je naam staan dus ben je zelf ook een behoorlijke mongool.

Impressions 22 June 2010 21:24

http://frontpage.fok.nl/nieuws/39189...-barbecue.html

En hier gaan ze ook weer om janken dat dit racisme is :'):') Echt, denken mensen wel na? Heb je ooit gezien hoe zo'n dier geslacht wordt en daar ligt te krijsen van de pijn en langzaam doodbloedt? Maar nee, ish moshlimsh peshten, ish dishcriminatie ik mag kebab. :')

smiley D 23 June 2010 08:17

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1492276)
Jij hebt de Interahamwe in je naam staan dus ben je zelf ook een behoorlijke mongool.

Ik ben gefasineerd in de interahamwe en impuzamugambi.

Doctor 23 June 2010 11:39

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1492333)
Ik ben gefasineerd in de interahamwe en impuzamugambi.

Ik heb dat met Dante's Inferno, maar mij zie je dat ook niet overal aan relateren.

smiley D 23 June 2010 12:50

In dit topic heb ik het nergens aan gerelateert het werd mij verweten.

Doctor 23 June 2010 13:16

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1492172)
Ja zoals wilders praat doet hij me aan Khadafi denken en dat is niet al te best.

I rest my case.

Doctor 23 June 2010 13:17

Ik ben trouwens nog steeds trots op je. :love:

smiley D 23 June 2010 13:45

Dankje.:)

Mr. Macphisto 23 June 2010 15:55

Dat is juist het punt. Roepen dat Wilders eng is terwijl de Interhamwe al 800.000 mensen heeft omgelegd. Dat is geen zeiken, jij praat gewoon poep.

smiley D 23 June 2010 23:45

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1492383)
Dat is juist het punt. Roepen dat Wilders eng is terwijl de Interahamwe al 800.000 mensen heeft omgelegd. Dat is geen zeiken, jij praat gewoon poep.

Ik ben gewoon geboeit door het waarom, hoe en wat daarover. Ik keur het niet goed,ik keur het zeker af sterker nog ik walg ervan.Alleen ik snap de frustratie van de Hutu's best goed ,alleen is wat ze doen/deden zeker fout.Iedereen zijn eigen hobby's he sommigen lezen van alles over Nicolae Ceauşescu.

Dat neemt niet weg dat het met Wilders niet veiliger word in Nederland met sommige van zijn standpunten wat hij wel claimt.

Mr. Macphisto 24 June 2010 17:00

En jij weet dat omdat?

Het blijft zielig. Je fascineren voor iets terwijl je het afkeurt. Kan ik net zo goed roepen dat Hitler humor had en dat ik daarom elke dag met 'm belde. Dat hij Joden vergast is verkeerd maar hij heeft gewoon goede humor. :z

Serieus. Je kunt Wilders nu beter toelaten, want als het nu een kabinet van VVD - PVDA - GL - D66 - CDA wordt dan staat Wilders buitenspel. Als de hiervoor genoemde formatie niet werkt staan we zo weer bij de stembus. En dat trekt de laatste mensen over de streep om juist PVV te gaan stemmen zodat ze wel regeren kunnen.

Dus mensen zijn dom. Want Wilders wint het toch wel.

tommy almighty 24 June 2010 17:07

of deze situatie zou nou juist mensen weghalen bij de pvv omdat 't geen zin heeft waarna ze wss vvd gaan stemmen.

Mr. Macphisto 24 June 2010 17:11

Denk het niet.

Hoe zou jij het zien? Als jij wilt dat je voetbalteam wint ga je nog harder je best doen om te winnen. Klinkt stom maar dat zal in de politiek niet anders zijn. Je negeert gewoon 1.4 miljoen mensen die PVV stemmen.

Vervolgens zullen die mensen mond tot mond en oor tot oor hun ongenoegen uiten waardoor er altijd wat mensen te beinvloeden zijn om ook PVV te overwegen.

blabla1993 24 June 2010 17:20

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1492702)
Het blijft zielig. Je fascineren voor iets terwijl je het afkeurt.

Waarom zou dat niet kunnen. Ik kan best begrijpen dat iemand gefascineerd is door bijv. de Jodenvervolging.

Mr. Macphisto 24 June 2010 17:24

Niet zó gefascineerd dat je het onder je naam zet lijkt me?
Kan ik net zo goed roepen dat ik een fascinatie heb voor uitkeringsfraude, zijn ook heilige huisjes waar je niet aan mag komen.

tommy almighty 24 June 2010 17:28

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1492705)
Denk het niet.

Hoe zou jij het zien? Als jij wilt dat je voetbalteam wint ga je nog harder je best doen om te winnen. Klinkt stom maar dat zal in de politiek niet anders zijn. Je negeert gewoon 1.4 miljoen mensen die PVV stemmen.

Vervolgens zullen die mensen mond tot mond en oor tot oor hun ongenoegen uiten waardoor er altijd wat mensen te beinvloeden zijn om ook PVV te overwegen.

Zou kunnen maar ik ben niet helemaal overtuigd, een groot deel van nederland heeft gewoon echt iets tegen de pvv.

smiley D 24 June 2010 17:57

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1492707)
Niet zó gefascineerd dat je het onder je naam zet lijkt me?
Kan ik net zo goed roepen dat ik een fascinatie heb voor uitkeringsfraude, zijn ook heilige huisjes waar je niet aan mag komen.

Herp derp.Is forum baas en doet gelijk groot.

Mr. Macphisto 25 June 2010 15:24

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1492715)
Herp derp.Is forum baas en doet gelijk groot.

Heeft weer wat gelezen van blaab hoor. :')
Ga de discussie aan of ga ergens anders triest zijn? Ik ben gewoon serieus. Wat heeft forumbaas zijn daarmee te maken? Je weet zelf dus kennelijk niet eens waarom je dat doet. Geeft ook gelijk aan op wat voor niveau jij zit.

smiley D 25 June 2010 17:47

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1492798)
Heeft weer wat gelezen van blaab hoor. :')
Ga de discussie aan of ga ergens anders triest zijn? Ik ben gewoon serieus. Wat heeft forumbaas zijn daarmee te maken? Je weet zelf dus kennelijk niet eens waarom je dat doet. Geeft ook gelijk aan op wat voor niveau jij zit.

Ik heb niets gelezen daarover gelezen van blaab,maar als hij heeft gezegt dat je nu stoer doet nu je forumbaas bent heeft hij gelijk.En ik had het in eerste instantie gedaan om te kijken of iemand sowieso weet wat het is.En jij gaat mij uitschelden en dit en dat en zeikt altijd over mijn Nederlands terwijl je na dat ik je verbeterd heb nog niet eens interahamwe goed kan schrijven.:?

Chitesel 26 June 2010 09:57

Dus ik zou ook stoer doen als ik het ook hypocriet vind dat jij die interhamwe shizzle in je naam hebt staan.

Het is best vreemd om bijvoorbeeld Heil Hitler in je naam te hebben staan, of de Hitler groet als avatar. Dat fist het vreemd vind dat jij dat doet en dan wel de PVV bekritiseert snap ik heel goed.

Betekend niet dat ik het niet eens ben met je dat de PVV niet op alle punten correct is, maar je laat je niet van je beste kant zien om te zeggen dat fist stoer doet, puur omdat hij FB+ onder z'n naam heeft staan. :)


ot.

Midden (regenboog) coalitie... not done neem ik aan?

smiley D 26 June 2010 14:39

En uitschelden en mij voor mongool uitmaken is niet stoer doen?

Baloe 6 September 2010 17:34

zoals iedereen weet is de formatie goed naar de tering..

Wat nu? wat denken we dr van... welke formatie zou nu goed zijn? komt u maar! :d

Mr. Macphisto 6 September 2010 17:39

Alsnog over rechts. Die huilebalken komen er met Paars Plus toch niet uit. Dus CDA is nu heel dom geweest (Ab Klink o.a.) om dwars te liggen, want als we nu opnieuw moeten stemmen dan haalt PVV met gemak de 34 zetels.

Baloe 6 September 2010 17:40

ja das waar..

opnieuw over rechts.. leuk.... VVD, PVV en wie nog meer?

Mr. Macphisto 6 September 2010 17:43

Gedoogsteun PVDA. :z
Op de plek waar ze horen.

Baloe 6 September 2010 17:50

hehe...

ja dat zie ik echt gebeuren :+

Baloe 6 September 2010 19:06

Ab Klink is opgestapt.

Maakt dit enig verschil? VVD+PVV+CDA weer mogelijk?

Chitesel 6 September 2010 20:13

^ligt eraan, nog steeds twee mensen die echt tegen zijn binnen de CDA.

Baloe 6 September 2010 20:28

ja, maar die zijn veel minder zonder meneer Klink..

zoals Wilders ook hele tijd het zei in de persconferentie; het gaat om 3 dissidenten, waarvan Ab Klink de brief heeft geschreven..blabla.. die andere 2 werden niet genoemd

RaadEens 6 September 2010 23:33

beter komt er een nieuwe partij.. iets van, pvs (partij voor studenten).. Meer studiefinanciering, en een ov-chipkaart ook voor mensen die vmbo hebben gedaan, maar nog geen 18 zijn!! :D

Doctor 7 September 2010 11:25

Citaat:

Origineel gepost door RaadEens (Bericht 1502066)
beter komt er een nieuwe partij.. iets van, pvs (partij voor studenten).. Meer studiefinanciering, en een ov-chipkaart ook voor mensen die vmbo hebben gedaan, maar nog geen 18 zijn!! :D

Ofwel, de PVDP.
Partij van de Profiteurs.

blabla1993 7 September 2010 14:33

Partij voor het eigenbelang van dwaze kutkinderen?

Chitesel 7 September 2010 14:53

en personen die misterieus proberen te doen maar indirect verraden dat ze vmbo-nerds zijn en ook nog eens minderjarig.

Baloe 7 September 2010 16:26

Citaat:

Origineel gepost door RaadEens (Bericht 1502066)
beter komt er een nieuwe partij.. iets van, pvs (partij voor studenten).. Meer studiefinanciering, en een ov-chipkaart ook voor mensen die vmbo hebben gedaan, maar nog geen 18 zijn!! :D

ja.. dat werkt ook echt de 18 miljard weg..

als je er geen verstand van hebt, zeg dan ook niks :z

Mr. Macphisto 7 September 2010 18:15

^ True that.

Maar nu Klink weg is kunnen ze misschien weer wat aanzetten. Die andere twee gaan vanzelf weg.

Baloe 7 September 2010 19:03

ik vind Wilders wel weer lekker vaag hoor, dat ie nou weer helemaal er voor wil gaan :{

Mr. Macphisto 9 September 2010 15:22

Logisch, hij wacht al een paar jaar om te kunnen regeren.

PeterV 9 September 2010 16:21

Ik snap dat veel mensen graag PVV in de regering omdat deze partij een korte termijn oplossing biedt voor een structureel (Europees) probleem. Wat ik niet snap is dat moment niet meer nadenken over wat het gewenste resultaat is en hoe dat het beste behaald kan worden.

Wat ik bedoel te zeggen is (ja het gaat hier weer over het vreemdelingenbeleid, maar dat is toch ook waar iedereen zich druk om maakt?), dat de oplossingen die de heer Wilders aandraagt voor de allochtone hangjongeren toch zowieso contraproductief gaan zijn? Die gasten zijn nu al niet te houden en als je ze dan gaat bedreigen en een speciale behandeling gaat geven dan worden ze juist nog veel erger.

Als je dit op een heel persoonlijk niveau bekijkt, wat zou jij doen als je in een land woonde waar je je niet gewenst voelt en er dan ook nog maatregelen worden getroffen om jouw en jouw groep aan te pakken? (Geen slimme antwoorden als emigreren want dat is gelul)

Als je naar de cijfers kijkt dan lost meer gevangenissen/hogere straffen vaak niks op (als je in de VS kijkt naar de staten met de meeste gevangenissen en meeste veroordelingen, zijn die staten in de jaren dat dit beleid gevoerd werd alleen maar crimineler en economisch gezien slechter geworden)

Er wordt de hele tijd gezegd dat de islam te weinig invloed heeft, maar ik denk dat een beetje sturing en discipline vanuit een moskee veel van die jongeren alleen maar goed zou doen.

Ik weet dat het een lastig onderwerp is, maar ik denk persoonlijk dat de "harde aanpak" van wilders ten eerste onhaalbaar is (je kan iemand niet zomaar denaturaliseren, aangezien deze gasten officieel nederlands zijn, waar ga je ze naartoe uitzetten dan?) en ten tweede niet de beste oplossing voor het probleem is.

Wat de oplossing is, is erg moeilijk. Ik bagataliseer het probleem niet en ik ben zelf een atheïstische volbloed Nederlander, maar ik denk dat Wilders veel meer problemen kan veroorzaken met zijn voorgestelde beleid dan dat hij de problemen op gaat lossen. Alleen al door de ondoordachte uitspraken die hij gemaakt heeft vind ik hem geen geschikte persoon om sturing aan een land te geven.

Oja en voor degenen die alles nog even beter in perspectief willen zien over waarom Marokkanen en Turken eigenlijk in ons land zijn. Kijk even de documentaire "zo vader, zo zoon" op uitzending gemist. Dan weet je ook gelijk beter onder wat voor omstandigheden de migratie is gegaan en hoe de Nederlanders omgingen met gastarbeiders.

Mars 9 September 2010 20:02

Ik denk dat de aanpak van wilders wel meer nut zal hebben als nu, tegenwoordig heb je hier wijken waar als je als nederlander in komt lopen dat je helemaal word aangekeken van wat je daar doet.(hallo dit is nederland..)
Hier is een plein en turken/marokanen irriteren de nederlanders zonder enige reden en dan help ik die nederlanders en dan worden hun zogenaamd gediscrimineerd?:')
En in heel veel van dit soort wijken komt de politie niet en zelfs al zien ze dat de allochtonen wat doen, gewoon een vrouw ofzo in elkaar aant rammen zijn kijkt de politie gewoon mooi mee en dan laat je zien dat je een angsthaas ben en kunnen hun alles maken.
Je moet laten zien wie de baas is, en dat moet op de harde manier want tegenwoordig zijn de cellen beter als de bejaardetehuizen zo ong en als je hier iemand vermoord(een heel leven wegpakt) krijg je maar max 30 jaar gevangenisstraf? en voor verkrachting(wat een heel leven kan verwoesten) maar paar jaar? of mischien niet eens.
'T word tijd dat we laten zien dat we hier in Nederland wonen en niet in Allesmagkomertochmeewegland.

PeterV 10 September 2010 09:06

Ik ben het er ook zeker mee eens dat voor bepaalde vergrijpen de straffen omhoog moeten, denk aan mishandeling en verkrachting! In het geval van verkrachting mogen mensen van mij meteen een kogel krijgen (dat is puur een gevoel, ik weet dat dat nooit haalbaar is of haalbaar zou moeten zijn O-) )

Maar mijn punt is dat het averechts werkt als je het ene deel van de bevolking anders straft dan andere mensen. Ik ben zeker voor een liberaler beleid als het gaat om dit soort dingen. Drugs enzo moeten mensen lekker zelf weten als ze zichzelf kapot willen maken, heeft geen nut om mensen daarvoor op te sluiten. Als ze daarentegen door hun verslaving domme dingen gaan doen als geweldpleging etc. dan moeten ze ook echt gestraft worden, maar iedereen gelijk.

Mars 10 September 2010 11:44

Maar Wilders wilt toch hogere gevangenisstraffen enzo ook voor nederlanders?
Maarja snap wel dat het gelijk moet zijn, maar bv als een allochtoon hier zich slecht behandeld kan die opvliegen uit NL maar je kan moeilijk een nl'er uit NL plaatsen.
En tegenwoordig is het 9/10 x een allochtoon die een misdrijf pleegt, dus is mischien niet eerlijk als niet iedereen zelfde straf krijg maar hun zijn meerendeels wel het probleem hier.

PeterV 10 September 2010 14:27

Je hebt gelijk dat Wilders hogere straffen wilt voor iedereen, maar het gaat vooral om zijn uitzettingsbeleid. In mijn ogen is dat een populistisch beleid wat niet mogelijk is. Hij weet dat dat is wat mensen willen horen, de problemen gewoon het land uitzetten! Het probleem is dat de jongeren waar zo vaak naar gerefereert wordt gewoon Nederlands zijn! Zij zijn wel van allochtone afkomst, maar officieel Nederlander.

Daarbij heb je gelijk dat procentueel jongeren van allochtone afkomst vaker veroordeeld worden etc. Maar ik wil graag geloven dat slechtheid niet in die mensen zit. Er gaat gewoon iets heel erg fout bij de opvoeding, wat denk ik deels toe te wijzen is aan de slechte integratiemaatregelen die Nederland heeft getroffen toen zij de eerste generatie naar Nederland haalden. daarvoor moeten we nu op de blaren zitten. Er is geen snelle oplossing voor criminaliteit onder immigranten en allochtonen, waar heb je ooit gezien dat zoiets werkt?

Kijk ik wordt er ook gek van dat als ik een keer problemen heb op straat het vaak inderdaad uit dezelfde hoek komt. En ook ik lees de kranten. Maar bijvoorbeeld in Berlijn is de integratie een stuk beter gegaan, omdat mensen daar veel meer de ruimte hebben gekregen en beter behandeld zijn waardoor veel allochtoonse groepen veel meer onderdeel zijn van de Berlijnse gemeenschap. Dat zag je bijvoorbeeld bij het WK, maar ook in de criminaliteitscijfers.

blabla1993 10 September 2010 20:19

Ga jij discussies aan met mensen die het verschil niet weten tussen 'gedragen' en 'behandelen'? :')

PeterV 13 September 2010 11:39

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1502314)
Ga jij discussies aan met mensen die het verschil niet weten tussen 'gedragen' en 'behandelen'? :')

Ik greep gewoon mijn kans om deze wereld een klein beetje beter te maken door iemand te informeren......:aai:

Ik maak mezelf graag wijs dat dat zin heeft......8)

Mars 13 September 2010 15:05

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1502314)
Ga jij discussies aan met mensen die het verschil niet weten tussen 'gedragen' en 'behandelen'? :')

wow gefeli omdat ik klein foutje maakte, dat jij nou elke post die je neerzet 24/7 na check of er geen foute instaan ^.-, mja is al aan je naam te zien dat je offtopic gaat. net als ik nu ;D
en als je alweer gaat blabla'en dat het nogal een groot foutje is, als het zo groot foutje was snapte je ook niet wat ik bedoelde en dat deed je nu wel ;)

Chitesel 13 September 2010 15:49

Weet je wat wel grote fouten zijn? Lidwoorden vergeten eng een hoofdletters gebruiken.

Punten willen ook wel eens helpen in plaats van alleen maar komma's.

Nu weer on topic:

Rutte zegt nog een paar moeilijke discussies te moeten voeren ofzo? Als dat nou eens mislukt, dan ben ik toch blij!

Mr. Macphisto 13 September 2010 16:02

Citaat:

Origineel gepost door PeterV (Bericht 1502440)
Ik greep gewoon mijn kans om deze wereld een klein beetje beter te maken door iemand te informeren......:aai:

Ik maak mezelf graag wijs dat dat zin heeft......8)

Dat noemen ze propageren, deed Hitler ook.


Citaat:

Weet je wat wel grote fouten zijn? Lidwoorden vergeten eng een hoofdletters gebruiken.

Punten willen ook wel eens helpen in plaats van alleen maar komma's.

Nu weer on topic:

Rutte zegt nog een paar moeilijke discussies te moeten voeren ofzo? Als dat nou eens mislukt, dan ben ik toch blij!
Over 2 weken verzamelen op het bordes hoor.

Baloe 13 September 2010 18:13

het staat sowieso wel vast dat dit geen 4 jaar aanhoudt

Mr. Macphisto 13 September 2010 20:31

Misschien niet, maar dat zal dan wss eerder aan het CDA liggen dan aan PVV of VVD. Solide durf ik het ook niet te noemen, we kunnen altijd nog een keer stemmen. Ze moet het eerst eens gaan proberen.

Chitesel 13 September 2010 21:24

Wie stopte uiteindelijk de formatie?

CDA was er weer uitgekomen, VVD geloofde dat.

PVV?

Mr. Macphisto 13 September 2010 21:42

Ik vind het sowieso een rare gang van zaken. Opeenstapeling van vreemde dingen:
1. Ab Klink en 2 anderen gaan dwars liggen.
2. Wilders wilt ineens wel weer door.
3. Tjeenk Willink is de nieuwe informateur terwijl Opstelten nog niet eens klaar is met zijn werk.

En nu Opstelten dan weer wel maar dat terzijde.

Baloe 13 September 2010 21:58

sowieso vind ik al dat gewissel met die informateurs heel irritant..

en Wilders ja.. die vertrouw ik niet.. zeker toen voor het eerst bekend werd dat hij kon regeren, weliswaar met gedoogsteun, liet hij een paar van zijn breekpunten wel heel makkelijk vallen.. hoe geloofwaardig ben je dan nog?

Chitesel 13 September 2010 23:47

^Dat

en Verhagen idem dito

PeterV 14 September 2010 10:02

3 pogingen tot een minderheidskabinet, dat kan uberhaupt niks meer worden toch?

Nouja hopen dat er volgende verkiezingen wel een beetje knappe meerderheid is ergens

Mr. Macphisto 14 September 2010 12:00

Aan de peilingen te zien PVV. Dus ze kunnen nu beter een kabinet vormen als ze de PVV vrezen want anders is het helemaal lastig om nog een kabinet te vormen.

Chitesel 14 September 2010 12:13

Een links kabinet is ook nog mogelijk;) Maar vanwege de verkiezingsuitslag wordt eerst een rechtskabinet bekeken.


Een zakenkabinet ofzo is ook nog mogelijk;) Dan nog een minderheidskabinet, en anders toch nieuwe verkiezingen.

blabla1993 14 September 2010 17:43

Links kabinet zitten PvdA en GL niet op de wachten dacht ik.

Mr. Macphisto 15 September 2010 21:37

Ligt ook te ver uit elkaar. SP en GL hebben al veel te veel tegenstellingen. Laat ze eerst maar eens proberen fatsoenlijk oppositie te voeren en dan maar weer verder kijken.

Chitesel 15 September 2010 21:41

Ze moeten mij gewoon president maken

PeterV 16 September 2010 12:23

Dan wordt ik wel minister van onderwijs, ik weet nog wel wat dingen die ik wil aanpakken, te beginnen met het doorlichten van Inholland en het stellen van wat nieuwe richtlijnen voor kwaliteit op deze instelling 8|

Ypsilon 27 September 2010 15:10

Ik wordt vaak hippie genoemd, maar toch gaat mijn voorkeur naar GL.


Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1489494)
Groenlinks. :z

Maargoed, iedereen die van Groenlinks stemt gaan toch overal op de fiets naartoe. :')

Helaas klopt het nog ook :P

blabla1993 28 September 2010 00:05

Kut, nu zitten m'n ouders hier op het forum ofzo? :z:z

Doctor 28 September 2010 17:13

Citaat:

Origineel gepost door Chitesel (Bericht 1502597)
Ze moeten mij gewoon president maken

Nee, mij.
Ik regel alles wel even.
Soldaatjes terughalen van overal en op de straatjes zetten.
Pats boem, weg probleempjes.

En wie het niet met mee eens is mag op lood kauwen. 8)

PeterV 29 September 2010 10:44

Er beginnen al wat dingetjes uit het nieuwe regeerakkoord te lekken. En ondanks dat ik voorstander van deze formatie was, klinkt het tot nu toe goed.
Wat gezegd werd op Trouw was dat het rookverbod wordt opgeheven in kleine cafe's. Ook zouden er 3000 meer agenten op straat komen. In een artikel op het AD stond vanochtend ook dat er een hele zoot asfalt bij zou komen.

Ik vind het tot nu toe goed klinken.

Doctor 29 September 2010 13:42

Citaat:

Origineel gepost door peterv (Bericht 1503519)
wat gezegd werd op trouw was dat het rookverbod wordt opgeheven in kleine cafe's.

\:3/

Teletext- 29 September 2010 17:02

Citaat:

Origineel gepost door Mars (Bericht 1502287)
En tegenwoordig is het 9/10 x een allochtoon die een misdrijf pleegt

Nee, het zijn vaak genoeg Nederlanders, maar dat komt weer eens niet op tv he.:Z

blabla1993 30 September 2010 00:14

Rookverbod verbieden in kleine cafés? Veeg meteen even alle logica aan de kant waarop dat verbod steunde. Alsof ze in kleine cafés geen personeel kunnen hebben dat graag wil werken zonder kanker.

Mr. Macphisto 4 October 2010 10:52

Citaat:

Origineel gepost door Chitesel (Bericht 1502516)
Een links kabinet is ook nog mogelijk;) Maar vanwege de verkiezingsuitslag wordt eerst een rechtskabinet bekeken.


Een zakenkabinet ofzo is ook nog mogelijk;) Dan nog een minderheidskabinet, en anders toch nieuwe verkiezingen.


http://i52.tinypic.com/1sh7hk.gif

blabla1993 4 October 2010 23:23

Fucking vet, ik had housemuziek opstaan, komt dat plaatje.

baas.

Mr. Macphisto 5 October 2010 10:55

ja toch.


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:01.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.