Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   chatboxen sluiten (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=51702)

Roxx 18 January 2005 11:48

chatboxen sluiten
 
omdat er wel eens wat fout gaat als meisjes een afspraak maken met iemand die ze ontmoet hebben op het internet, wordt er over gesproken om normale chatboxen te sluiten, en alleen programma's zoals msn en icq nog toe te staan. Wat vinden jullie hiervan, en waarom?

Roxx 18 January 2005 11:50

ik heb zelf nee gestemd, omdat ik het de verantwoordelijkheid van de meisjes zelf, en de ouders vindt. Zij moeten er op toe zien op wat voor sites hun kinderen rondhangen.

SpiNe 18 January 2005 12:48

tis hun eigen domme schuld:{

not-known 18 January 2005 13:19

Wie spreekt er waar over?

thali 18 January 2005 18:14

Neen. En waarom?
Als je als meisje een beetje verstand hebt, dan spreek je niet zomaar met een onbekend iemand af. Bij mij wordt het trouwens door mijn ouders ten strengste verboden.

Naar het schijnt is men iets nieuws aan het ontwikkelen waarbij je met je elektronische identiteitskaart in een of ander toestel, aangesloten op je computer, als jongere in een chatroom kunt met alleen mensen van jouw leeftijd.
Dat is natuurlijk wel al een beetje betrouwbaarder, maar er moet rekening mee blijven gehouden worden dat men gewoon de identiteitskaart van zoon-/dochterlief kan nemen en zich kan uitgeven voor iemand van die leeftijd...

cruisader 19 January 2005 19:59

Nou das juist, iemand met verstand doet zoiets toch niet? of ben ik weer mis?

Ze zouden de controle op de leeftijden moeten verbeteren op de een of andere manier zeker zijn van de leeftijd. En uitwisseling van prive info direct afstraffen, dan kunnen ze blijven.

Nou schiet me niet dood als ik mis ben

thali 19 January 2005 20:03

Het probleem dat je niet kan bewijzen dat er persoonlijke gegevens worden uitgewisseld: in de room zelf kan je als operator wel reageren, maar als ze 'privé' gaan (gesprek met 2), kan je niets meer doen als gewone operator, enkel de beheerder kan die gesprekken meelezen geloof ik ... en ik denk dat een beheerder wel wat beter te doen heeft dan de privégesprekken te lezen van zijn allerliefste chatters ...

Bovendien bestaat er ook een kans dat er een onbekende je toevoegt op msn. Ik heb al mensen gehad die me door een fout in het e-mailadres hebben toegevoegd...
Dus zelfs als openbare chatrooms verboden worden, is er nog steeds een kans dat dit gebeurt ...

Alpha 19 January 2005 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roxx
ik heb zelf nee gestemd, omdat ik het de verantwoordelijkheid van de meisjes zelf, en de ouders vindt. Zij moeten er op toe zien op wat voor sites hun kinderen rondhangen.
ben ik het wel mee eens ...

The Phit 19 January 2005 21:10

ja, dit vind ik echt een dom onderwerp :+

edit:
omdat we in een vrij land leven, en niet in een Qatar of Noord-Korea waar alles zoveel mogelijk gecencureerd wordt. ;)

klootzak 20 January 2005 01:08

nee, ook op msn zitten kinderverkrachters.

trouwens ook op dit forum.
en tig anderen

L_angeldc 20 January 2005 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
nee, ook op msn zitten kinderverkrachters.

trouwens ook op dit forum.
en tig anderen

wie dan? :o

Stevie 20 January 2005 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
wie dan? :o
shit betrapt :$

PFP 20 January 2005 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
shit betrapt :$
Ik ben van de politie, ik lok kinderlokkers op fora :z

Blokker 21 January 2005 14:26

weer duidelijk n overheidsplan dat t nooit gaat halen.. :x
alleen om dat r van die onnozele dozen zijn die met mensen afspreken van n chatbox mag iedereen t niet meer?


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:18.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.