Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   The Lounge (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Gênante hobby's (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=58383)

thali 8 May 2006 17:42

Gênante hobby's
 
Wat is nu echt een hobby om je voor te schamen?

Zijn er mensen die gêntante hobby's beoefenen (beoefend hebben)?

AriesNL 8 May 2006 18:48

Citaat:

Origineel gepost door thali
Wat is nu echt een hobby om je voor te schamen?

Zijn er mensen die gêntante hobby's beoefenen (beoefend hebben)?

nooit gedaan (gelukkig) maar snelwandelen ziet er best wel belachelijk uit. :d

Alpha 8 May 2006 19:07

Volgens mij zijn er hier bepaalde mensen die vinden dat je je voor golf als hobby zou moeten schamen :+

thali 8 May 2006 20:48

Golf is vooral elitair. We hebben een paar weken geleden een golfinitiatie gevolgd en dat waren vooral mensen die geld voldoende hebben om dat ook werkelijk te volgen.
(En mij ging het na een half uur al vervelen.)

K@rima! 8 May 2006 20:52

Ik zou me doodschamen als ik zou golfen ja.

bommelding 8 May 2006 21:07

Als je een hobby doet moet je je niet schamen eh dan stop je beter ermee... Er zijn wel hobby's waarmee je niet direct uitpakt bij je vrienden, bv vlagzwaaien en dergelijke of eenman die ballet doet :p

Zelf ga ik vaak karpervissen, velen hebben hier ook een verkeerd idee bij maar ik trek mij er niets van aan, ik doe het graag en dat is het enige dat telt.

PFP 8 May 2006 21:21

Citaat:

Origineel gepost door thali
Golf is vooral elitair. We hebben een paar weken geleden een golfinitiatie gevolgd en dat waren vooral mensen die geld voldoende hebben om dat ook werkelijk te volgen.
(En mij ging het na een half uur al vervelen.)


dat is echt helemaal niet meer het geval, hier golfen best veel mensen. In zweden golft bijna iedereen, is het zeer populair

PFP 8 May 2006 21:22

oh mijn genante hobby, schaken heb ik een tijdje actief gedaan

AriesNL 8 May 2006 22:08

Citaat:

Origineel gepost door PFP
oh mijn genante hobby, schaken heb ik een tijdje actief gedaan

daar is niks mis mee ;) :d

Tyskie 8 May 2006 23:34

Ik vind met golf of schaken echt niets mis hoor... Zou me er in ieder geval niet voor schamen.

Sander 9 May 2006 07:24

Mijn genante hobby is Forummen :(

thali 9 May 2006 11:50

Citaat:

Origineel gepost door PFP
dat is echt helemaal niet meer het geval, hier golfen best veel mensen. In zweden golft bijna iedereen, is het zeer populair

Het is alleen al meer dan €500 voor een jaarabonnement op de golfschool, dus het enige wat je dan doet is balletjes slaan in een veld om een handicap te verkrijgen. Je uitrusting zit daarbij nog niet inbegrepen, laat staan dat je al lessen hebt. Ik geloof dat het €25 is voor een half uur.
Om een jaar te mogen spelen is het bovendien veel meer en moet je eerst een handicap hebben.

Hoezo niet elitair?

PFP 9 May 2006 11:56

Citaat:

Origineel gepost door thali
Het is alleen al meer dan €500 voor een jaarabonnement op de golfschool, dus het enige wat je dan doet is balletjes slaan in een veld om een handicap te verkrijgen. Je uitrusting zit daarbij nog niet inbegrepen, laat staan dat je al lessen hebt. Ik geloof dat het €25 is voor een half uur.
Om een jaar te mogen spelen is het bovendien veel meer en moet je eerst een handicap hebben.

Hoezo niet elitair?

dus het is elitair omdat het geld kost?

x-lizz-x 9 May 2006 15:36

ik ga mijn gvb halen!! Dus niks tegen golf :P

Alpha 9 May 2006 16:02

Citaat:

Origineel gepost door thali
Het is alleen al meer dan €500 voor een jaarabonnement op de golfschool, dus het enige wat je dan doet is balletjes slaan in een veld om een handicap te verkrijgen. Je uitrusting zit daarbij nog niet inbegrepen, laat staan dat je al lessen hebt. Ik geloof dat het €25 is voor een half uur.
Om een jaar te mogen spelen is het bovendien veel meer en moet je eerst een handicap hebben.

Hoezo niet elitair?

Een medeoorzaak hiervoor is dat de terreinen voor golf groter zijn, meer onderhoud kosten, en minder bezet kunnen worden (aangezien het limiet op 100 mensen tegelijkertijd ligt) en dat weer vergeleken met de duur van het spelletje (3 tot 4 uur). Vind niet dat dat mag aangeven dat het elitair is. En het materiaal kost wel veel, maar kun je erg lang mee doen, als je goed onderhoud pleegt 5 jaar.

Sanne 9 May 2006 17:20

Ik heb geen hekel aan golf, maar wel aan die Lacoste/Ralph Lauren ballo's die erbij horen. :')

Bazzemans 9 May 2006 17:23

Ik heb een tijdje actief aan een damcompetitie meegedaan en lessen gevolgd. Van die club was ik niet zo heel slecht, een jaar tweede en een jaar derde geloof ik. Ook een keer 1e geworden in een regiowedstrijd en meegedaan aan de Gelderse kampioenschappen, maar dit stelde allemaal niet veel voor..

appelshampoo 9 May 2006 17:29

stijldansen vind ik achteraf wel genant :+ maar 500 voor een abonnement: sportschool kost 45 pm hier dus dan zit je daar ook al op.. dus dan zou dat ook elitair zijn..

LoekJuhh 9 May 2006 17:45

Golf = Cool..
 
Citaat:

Origineel gepost door thali
Wat is nu echt een hobby om je voor te schamen?

Zijn er mensen die gêntante hobby's beoefenen (beoefend hebben)?

Ik gofl zelf,, dusj vind dat zeker geen genante hobby,, veel van mii vrienden vinden dat wel,, naja snap ik nix van..:P Net als zeilen,, vinden ze ook dom.. Ben ik het totaal niet mee eens..:P ik vind rugby genant..:S gewoon eng..!!

Maja ieder zijn eigen smaak,, gelukkig mar,,

Kusjj..

thali 9 May 2006 18:19

Citaat:

Origineel gepost door Alpha
Een medeoorzaak hiervoor is dat de terreinen voor golf groter zijn, meer onderhoud kosten, en minder bezet kunnen worden (aangezien het limiet op 100 mensen tegelijkertijd ligt) en dat weer vergeleken met de duur van het spelletje (3 tot 4 uur). Vind niet dat dat mag aangeven dat het elitair is. En het materiaal kost wel veel, maar kun je erg lang mee doen, als je goed onderhoud pleegt 5 jaar.

Hier in België zijn het toch vaak mensen die zich niet tot de "arbeidersklasse" zouden willen verlagen die deze sport beoefenen.

Ik speel ondertussen al 8 jaar op het instrument waarop ik begonnen ben en echt goed onderhouden doe ik het niet. Dus vijf jaar vind ik vrij weinig... (Het wordt wel voor iets geheel anders gebruikt.)

Maar dit gaat al lang niet meer over genante hobby's, maar gewoon over golf...

Breien schijnt heel hip te zijn in Amerika.

AriesNL 9 May 2006 19:20

Citaat:

Origineel gepost door appelshampoo
stijldansen vind ik achteraf wel genant :+ maar 500 voor een abonnement: sportschool kost 45 pm hier dus dan zit je daar ook al op.. dus dan zou dat ook elitair zijn..

Stijldansen is leuk :d
ben tot goud ** doorgegaan :+

kreej-z 10 May 2006 18:18

ja, idd, stijldansen is helemaal niet genant! Ik heb tot topklasse euh 5.. geloof ik.. gedanst. Helaas moest ik stoppen, omdat mijn danspartner marineofficier wilde worden.. Maar ik vind het nogsteeds erg leuk.

Verder merk ik dat kerels vaak afhaken als je ze vertelt dat je aan paardrijden doet, erg grappig :d

Atjeuh 10 May 2006 19:32

Ik heb net met iemand zitten praten en die had het erover dat lid worden van de golfbaan daar 1200 euro kost. En dan nog je contributie van 1200 euro of 100 euro per maand, dat was een actie ofzo :')
En als je niet lid bent, 50 euro voor 18 holes en in het weekend 60 euro. Was ook een burggolf baan.

Impressions 10 May 2006 19:45

Citaat:

Origineel gepost door kreej-z
Verder merk ik dat kerels vaak afhaken als je ze vertelt dat je aan paardrijden doet, erg grappig :d

Ja, dat is tuttig enzo :z

K@rima! 10 May 2006 20:07

Citaat:

Origineel gepost door Bazzemans
Ik heb een tijdje actief aan een damcompetitie meegedaan en lessen gevolgd. Van die club was ik niet zo heel slecht, een jaar tweede en een jaar derde geloof ik. Ook een keer 1e geworden in een regiowedstrijd en meegedaan aan de Gelderse kampioenschappen, maar dit stelde allemaal niet veel voor..

Dammen is helemaal de bom! Ik ben 6 jaar geleden met een damgroepje tweede van Nederland geworden 8-)
en ik heb twee damdiploma's =)

AmbyPur 10 May 2006 21:36

Citaat:

Origineel gepost door LoekJuhh
Ik gofl zelf,, dusj vind dat zeker geen genante hobby,, veel van mii vrienden vinden dat wel,, naja snap ik nix van..:P Net als zeilen,, vinden ze ook dom.. Ben ik het totaal niet mee eens..:P ik vind rugby genant..:S gewoon eng..!!

Maja ieder zijn eigen smaak,, gelukkig mar,,

Kusjj..

als ik zou golfen zou ik me nu wel schamen :o

en eh, forummen inderdaad :$

Jamiel 11 May 2006 10:21

ik heb vroeger suikerzakjes gespaard :$
en nu spaar ik kralen :p Wil iemand z'n kralen nog kwijt, stuur dan ff een pm-metje *bling*

AMF 11 May 2006 11:59

Citaat:

Origineel gepost door AmbyPur
en eh, forummen inderdaad :$

:yes: :d

Robins 14 May 2006 21:49

Het feit dat ik graag fiets wil nog wel eens fout uitpakken bij vrienden, omdat ik vroeger nogal overgewichtig was.

Riv3lla 24 May 2006 15:33

Ik mountainbike nog wel regelmatig en dan zie je er ook niet echt charmant uit. Sommige mensen vinden je er dan raar of dom ofzo uitzien, boeit me eigenlijk niet...
is voor mij ook geen genante hobby

ik snap ook niet waarom ik het dan hier post :p

Watershyne 10 June 2006 16:50

Ik forum, terwijl ik mijn tijd misschien veel nuttiger kan besteden. Dus dat zou je genant kunnen noemen.

Verder doe ik aan boogschieten. Aangezien ik beginnende en meisje ben kan ik nog niet zo'n hele zware boog tillen. Dat is genant, want de jongens en mannen die het ook doen dragen met gemak een boog met vizier en toebehoren en ik word alleen al moe als ik dat zie zeg maar....


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:35.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.