ll.com FILM TOP 100 - 2005
Ja, het is inmiddels al bijna een jaar geleden dat de laatste film top 100 is gemaakt.
De eerste film top 100 De tweede film top 100 * We doen het weer hetzelfde als vorig jaar. Je maakt een lijstje met 100, 50, 25 of 10 films. * Als je dus maar 12 films kunt opdreunen, maak dan lekker een lijstje van 10 films. Hoe meer lijstjes, hoe meer vreugd :7 * Maak dus geen lijstjes van 16 of 37 of 94,64 films. Daar heb ik niks aan. Top 100 1. 100 ptn 2. 99 ptn etc. 99. 2 ptn 100. 1 ptn Top 50 1. 100 ptn 2. 98 ptn etc. 49. 4 ptn 50. 2 ptn Top 25 1. 100 ptn 2. 96 ptn etc. 24. 8 ptn 25. 4 ptn Top 10 1. 100 ptn 2. 90 ptn etc. 9. 20 ptn 10. 10 ptn * Geen miniseries!! * Als je neerzet: LOTR weet ik niet wat je bedoelt. De titel dus zo volledig en duidelijk mogelijk! * Als je zegt: de hele The Godfather-trilogie diskwalificeer ik je. :+ Het is óf 1 óf 2 óf 3. Niet alle drie bij elkaar. Het zijn aparte films. * Liever geen edits!! Alsjeblieft, bespaar me extra rekenwerk. Als je toch je lijst wil wijzigen, dan in een nieuwe post de oude EN de nieuwe lijst. * In principe werk ik niet met een deadline; als het topic een beetje doodbloed meld ik wel wanneer de telling stopt. Over een paar weken zet ik wel een datum neer. Ik ben benieuwd of Pulp Fiction weer de nummer 1 is, of dat de nummers 2 en 3 van de voorgaande edities, The Shawshank Redemption en The Matrix misschien een stunt zullen uithalen. Of word het een nieuwe binnenkomer, een film uit 2004 of 2005? Wie weet... Veel succes met het maken van de lijstjes :7 |
Een top 10 dan maar :)
1. Saving Private Ryan 2. Schindler's List 3. Seven 4. The Silence of the Lambs 5. Der Untergang 6. Ocean's Eleven 7. Once upon a time in the West 8. Godfather I 9. A beautiful Mind 10. Mobey Dick Ik heb er zoveel meer gezien, maar ik onthoud nooit titels :'( |
Top 25 :) Stevie, het lijkt me handiger om lijsten van niet-filmkenenrs minder te beoordelen dan de filmkenners. Want een Scary Movie op nr 1 is niet echt nuttig in zo iets. :+
1. Fight Club 2. Requiem For A Dream 3. Pulp Fiction 4. One Flew Over The Cuckoo's Nest 5. The Matrix 6. Mulholland Drive 7. Donnie Darko 8. Lock Stock and Two Smokin' Barrels 9. The Shawshank Redemption 10. Blue Velvet 11. A Clockwork Orange 12. Apocalypse Now 13. American History X 14. Spun 15. American Beauty 16. The Shining 17. The Usual Suspects 18. The Good, the bad and the Ugly 19. Full Metal Jacket 20. Eternal Sunshine Of the Spotless Mind 21. De hele The Godfather Part I Trilogie :') 22. Se7en 23. The Pianist 24. La Vita E Bella 25. 'Amelie' Sommige films kom je niet meer tegen (Life of David Gale, City of God, Coen-bros films) Maar dat komt gewoon omdat die films niks meer met me doen als ik ze voor de 3de keer bekijk :p Bovenstaande doen dat nog altijd (en eigenlijk moet the good the bad and the ugly op #1) :+ |
naja, ik kijk wel wat eruit komt, en als de uitslag me niet aanstaat maak ik ook wel een schaduwlijst met geselecteerde lijstjes, om maar alles van fok te jatten :d
|
leuk leuk, weer :7
Zal ik vast wel weer de enige zijn met dances with wolves :love: Ik kom zsm met mijn lijssie 8) |
1. return of the king
2. pulp fiction 3. requiem for a dream 4. 2001: a space odyssey 5. shichinin no samurai 6. memento 7. a clockwork orange 8. fellowship of the ring 9. apocalypse now 10. eternal sunshine of the spotless mind 11. kill bill 2 12. being john malkovich 13. the two towers 14. reservoir dogs 15. american beauty 16. battle royale 17. braindead (jackson is een held) 18. kill bill 19. the big lebowski 20 trainspotting 21. cidade de deus 22. the pianist 23 dogville 24. la meglio gioventu 25 usual suspects mm moeilijk moeilijk |
1. The Motorcycle Diaries
2. The Boondock Saints 3. Pulp Fiction 4. Trainspotting 5. Amelie 6. Scarface 7. The Last Emperor 8. Der Untergang 9. Eternal Sunshine Of The Spotless Mind 10. American History X 11. Fear and Loating in Las Vegas 12. The Big Lebowski 13. Memento 14. Kill Bill vol. 2 15. The Pianist 16. Schindlers List 17. A Clockwork Orange 18. Oh Brother, Where Art Thou 19. Lock, Stock and two smokin' barrels 20. A Beautiful Mind 21. Simon 22. The Matrix 23. Die Sieben Zwerge Männer allein im Wald (Nina Hagen als de boze koningin_0_) 24. Mulholland Drive 25. Y Tú Mama tambien |
Ik doe het maar ff simpel dit keer met een top 50. Ik heb mijn oude lijstje gefilterd en wat nieuwe dingen eraan toegevoegd. Er zit nog steeds een hoop tussen waarvan mensen misschien denken wtf? Maar dat is persoonlijke smaak hè?
1. The Sixth Sense 2. Shrek 3. The Matrix Reloaded 4. The Matrix 5. Pulp Fiction 6. The Blues Brothers 7. The Green Mile 8. Dawn of the Dead(het origineel uit 1978 ) 9. Willow 10. Beetlejuice 11. Batman Returns 12. The Truman Show 13. Back to the Future 14. The Night of the Living Dead(het origineel uit 1968 ) 15. Kill Bill vol. 2 16. Kill Bill vol. 1 17. The Godfather 18. Poltergeist 19. Hellraiser 20. Hellraiser II: Hellbound 21. Lord of the Rings: The Return of the King 22. Lord of the Rings: The Two Towers 23. Donnie Brasco 24. Poltergeist II: The Other Side 25. The Shining 26. Alien 27. Monty Python and the Holy Grail 28. A Bug's Life 29. Mars Attacks! 30. The Exorcist 31. Braindead 32. Evil Dead II 33. Evil Dead 34. Aliens 35. Alien³ 36. Titanic 37. Mad Max 2: The Road Warrior 38. The Godfather Part 2 39. Signs 40. Unbreakable 41. The Incredibles 42. Batman 43. Hellraiser III: Hell on Earth 44. Robocop 45. Toy Story 2 46. The Sound of Music 47. Grease 48. Sin City 49. Apocalypse Now 50. Star Wars Episode VI: The Return of the Jedi |
Ja, den mijne.
1. Swordfish (Ik houd van films die niet goed eindigen voor de goeden.) 2. Johnny English 3. Lilja 4-ever 4. Falling (Naar het boek van Anne Provoost) 5. Flatlife 6. Any Way The Wind Blows 7. Gone Fishing (Van absurde humor gesproken.) 8. The Pianist 9. The Matrix (I) 10. LOTR - The Fellowship Of The Ring 11. Rosetta 12. Seven 13. The Big Lebowski 14. La Vita E Bella 15. Le Fabuleux Destin D'Amélie Poulin 16. Shrek 17. Chicken Run 18. Gladiator 19. Ook honden gaan naar de hemel 20. Pauline en Paulette 21. Dancer in the Dark 22. Bridget Jones Diary (I) (Soms heeft een vrijgezel wat nieuwe hoop nodig.) 23. In the Name Of The Rose 24. Kill Bill (I) 25. What Lies Beneath (Om aan de 25 te komen.) |
Re: ll.com FILM TOP 100 - 2005
Citaat:
|
het is elk jaar weer een moeilijke keuze :+ deze lijst lijkt trouwens ook totaal niet op die van vorig jaar maar goed :p
1 American Beauty 2 Magnolia 3 Memento 4 Se7en 5 Shawshank Redemption, The 6 Fight Club 7 Green Mile, The 8 Requiem for a Dream 9 Schindler's List 10 Eternal Sunshine of the Spotless Mind 11 Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le 12 Léon 13 Hours, The 14 Usual Suspects, The 15 Reservoir Dogs 16 Pulp Fiction 17 L.A. Confidential 18 Primal Fear 19 Kill Bill: Vol. 1 20 Kill Bill: Vol. 2 21 Trainspotting 22 Donnie Darko 23 Cidade de Deus 24 American History X 25 Lola Rennt 26 Twelve Monkeys 27 Pi 28 One Flew over the Cuckoo's Nest 29 Pianist, The 30 Beautiful Mind, A 31 Untergang, Der 32 Apocalypse Now 33 Vita è Bella, La 34 Godfather, The 35 Godfather II, The 36 Mulholland Drive 37 Arlington Road 38 Meglio Gioventu, La 39 Amores Perros 40 Sin City 41 Snatch 42 Fucking Åmål 43 Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb 44 Fear and Loathing in Las Vegas 45 Machinist, The 46 True Romance 47 Salton Sea, The 48 Silence Of The Lambs, The 49 Lock, Stock And Two Smoking Barrels 50 Boondock Saints, The |
1. Dances with wolves
2. Trainspotting 3. Labyrinth 4. For a few dollars more 5. Forrest Gump 6. Once upon a Time in the West 7. the good, the bad and the ugly 8. Karakter 9. Predator 10. Hitchhikers guide to the galaxy 11. Longest day 12. the 12 Monkeys 13. the Abbys 14. Last of the Mohicans 15. Robin Hood - Prince of Thieves 16. Nightmare on Elmstreet 4 (dreammaster) 17. Name of the Rose 18. the Last Samurai 19. Devils Advocate 20. Total Recall 21. Fresh 22. The Frighteners 23. American History X 24. Lord of the Rings (fellowship) 25. Matrix I 26. Gladiator 27. Soldaat van Oranje 28. Monster 29. Simon 30. Seven 31. Freddy Got Fingered 32. the Pianist 33. Lek 34. Indiana Jones - raiders of the lost ark 35. Platoon 36. Saving private Ryan 37. Apocalypse now 38. IT 39. Silence of the Lambs 40. Starship Troopers 41. Schindlers list 42. Jurasic park 43. Green Mile 44. Das Boot 45. Nothing Hill 46. Big Fish 47. Braveheart 48. Commando 49. Pshycho 50. de Tweeling |
phuu, zie ik toch dat sommige de allergrootste Johnny Depp flop ertussen hebben :z
|
1. Remeber the Titans
2. Godfather I 3. Godfather II 4. Godfather III 5. Chindlers List 6. The pianist 7. Swingkids 8. 8Mile 9. A.I. 10. Silence of the lambs |
Citaat:
|
Citaat:
|
tis helemaal geen dramafilm :{ *)
iig, ik wil wel wat meer lijstjes zien potverdeurie |
Citaat:
|
lastig dit soort topics altijd, ik heb wel een gevulde top 25 zeg maar, maar in welke volgorde ik de films moet plaatsen? :P
|
Citaat:
|
verdomme
Plaats de mijne morgen wel ofzo :+ |
Citaat:
nee doe ik niet meer nee :p |
Oke het zijn allemaal goede films maarja.. volgorde maken is moeilijk
1. The Shawshank Redemption 2. The Green Mile 3. Memento 4. Saving Private Ryan 5. Pulp Fiction 6. Amelie 7. The Butterfly Effect 8. Trainspotting 9. Schindler's List 10. Kill Bill Vol. 1 11. Kill Bill Vol. 2 12. Ladder 49 13. Reservoir Dogs 14. Goodbye Lenin 15. Silence of the Lambs 16. Der Untergang 17. Gladiator 18. The Patriot 19. Casino 20. Lock, Stock And Two Smoking Barrels 21. Master and Commander 22. Shrek 23. We were soldiers 24. Elephant 25. Cool Runnings 8-) |
Je moet iets midden in de nacht.... :+
Ben eigenlijk ook niet tevreden over de lijst, mijn nummer 10 kan in feite net zo goed op nummer 1 staan en andersom. Al die films zijn top en eigenlijk niet te vergelijken.. en ongetwijfeld mis ik weer enkele films. [list=1][*]The Shawshank Redemption[*]Eternal Sunshine of the spotless mind[*]The Matrix 1[*]Reservoir Dogs[*]City of God[*]Memento[*]Kill Bill vol.2 [*]Fightclub[*]Pulp fiction[*]The Godfather Part I[*]The Godfather Part II[*]Lock, stock and 2 smoking barrels[*]Braveheart[*]Schindler's List [*]Scarface[*]Snatch[*]Blow[*]The life of David Gale[*]Matrix Reloaded[*]Matrix Revolutions[*]Road to Perdition[*]American History X[*]Kill Bill vol. 1[*]Saving Privat Ryan [*]Gladiator[*]The Usual Suspects[*]Sin City[*]The Butterfly Effect[*]Boondock Saints[*]The Green Mile[*]Lost in Translation[*]Trainspotting[*]Big Fish[*]One flew over the cuckoo's nest[*]Se7en[*]Finding Nemo[*]Shrek 1[*]Pirates of the Caribean[*]The Last Samurai[*]K-Pax[*]Magnolia[*]Oceans Eleven[*]Mulholland Dr.[*]American Beauty[*]The Pianist[*]Spiderman 1[*]The Jacket[*]Minority report[*]Troy[*]Crash (nog niet gezien, maar ik heb er vertrouwen in :+) [/list=1] En dat al die andere heren en dames 'filmkenners' ook eens een lijstje er tegenaan gooien nu! |
Nou, Crash is wel goed, maar niet zo goed voor de top100 aller tijden vinnik :o
:+ |
Tja, het was kiezen tussen Crash en Dances with Wolves... (ook jeugdsentiment die laatste)
|
mijne komt er ook aan binnnenkort :)
|
Als ik tijd en zin heb zal ik ook eens een lijstje proberen te fabriceren. Zal nog een behoorlijk klus worden :o
|
Iemand Anya's Bell al gezien ? Man, ik zat met tranen in de ogen op het einde ! :$
|
zo mijne dan:
1 - Dances with wolves 2 - pulp fiction 3 - Fightclub 4 - American History X 5 - Memento 6 - An officer and a gentle man 7 - Amélie 8 - Donnie Darko 9 - The Butterfly Effect 10 - Back to the Future I 11 - Jurasic park 12 - Reservoir Dogs 13 - City of God / Cidade de Deus 14 - Minority report 15 - The Matrix 1 16 - spiderman 1 17 - kill bill vol.1 18 - Kill Bill vol.2 19 - das experiment 20 - Matrix Reloaded 21 - Twelve Monkeys 22 - lord of the rings - Two towers 23 - American Beauty 24 - Matrix reloded 25 - Belle en het beest ( no kiddin') Ik moet eigelijk nog een kudde films zien die ik eigelijk gewoon al gezien had moeten hebben: - scarface - gadfather I, II & III :? - lock stock two smokin' barrels - Se7en - Forrest Gump - Pi - Green Mile, The - Requiem for a Dream :$ |
Wordt dit nog iets, want er zijn plannen voor een andere soort top100 :) Stevie, PM ofzeau ;)
|
Nieuwe wijze van top 100 komt eraan, zie het als de playoffs 8)
Sorry voor de mensen die zoveel moeite genomen hebben met het maken van een lijstje, maar oke... :) |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:53. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.