Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Sport (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Na-competitietopic (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=54133)

bartje518 25 May 2005 23:42

Na-competitietopic
 
Vandaag won De Graafschap op een Liverpoolmanier (moet eigenlijk andersom natuurlijk; Liverpool won op een De Graafschap-manier) van FC Zwolle. In dezelfde poule versloeg Helmond Sport in Rotterdam Sparta.

FC Volendam is momenteel koploper in poule A. RBC won ook met 2-0 van VVV.

Ar-Tuur 25 May 2005 23:43

Wat die pauper Hans Kraaij jr. ook moge beweren, FC Zwolle speelde de eerste helft echt niet zo briljant. De Graafschap leverde de eerste helft een wanprestatie maar verdiende op basis van de tweede helft de punten. Zwolle had meer weg van een stel droeftoeters de tweede helft:)

Ar-Tuur 25 May 2005 23:44

Dit topic ontging me even.. move anders maar even wat posts hiernaartoe :thumbsup:

Tyskie 25 May 2005 23:49

Misschien ontging dit topic je omdat het pas een muggenscheet geleden gepost is? :+

bartje518 25 May 2005 23:50

Is gebeurt heren :*

Tyskie 25 May 2005 23:50

Ik heb er niets van gezien jung, maar die spelers van jullie blijf ik droeftoeters vinden en als je zo wint (terwijl je op papier grootste concurrent verliest) dan kom je goed weg.
Desalniettemin wens ik De Graafschap alle succes toe hoor.

Ar-Tuur 25 May 2005 23:54

VI had het over de bermuda driehoek achterin: Kalezic, Van der Kruis en Berck Beelenkamp. Dat was wel een mooie vondst :D gelukkig speelden de eerste twee knoeiers niet en werd een zeer matige Berck Beelenkamp gewisseld. De rest deed het de tweede helft heel aardig. Ik verwacht trouwens ook geen goed voetbal in de nacompetitie.

bartje518 25 May 2005 23:58

Een jaar of 10 had je van die na-competities waarbij de eredivisieclub alle wedstrijden met 4-0 ofzo won. NEC en RKC Waalwijk deden toen regelmatig mee. Die tijden zijn toch voorbij..

LexS 26 May 2005 00:18

Mijn God zeg. Aan de naam kun je al horen met wat voor voetballer je te maken hebt.

Milan Berck Beelenkamp :D

Witkop 26 May 2005 10:50

hummmm, Sparta verloren :'( :'( :'(

Gaat de Graafschap er dan toch inblijven? Dat kan toch bijna niet?

In poule A wint een Oranje club (hopelijk RBC)

slobjong 26 May 2005 10:54

sparta verloren en mike snoei gelijk weggestuurd:'( ben bang dat ze het niet gaan halen:[

Stevie 26 May 2005 10:58

wat hebben jullie met het woord droeftoeters :+

Tyskie 26 May 2005 11:00

Dat woordt symboliseert de spelers van De Graafschap optimaal. :Y)

Stevie 26 May 2005 11:02

wat zijn die van FCDB dan wel niet :z

Tyskie 26 May 2005 11:03

Dat zijn droeftoeters met meer potentie. 8)

bartje518 26 May 2005 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobjong
sparta verloren en mike snoei gelijk weggestuurd:'( ben bang dat ze het niet gaan halen:[
Mag Wiljan het overnemen :Y)

Bazzemans 26 May 2005 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ik heb er niets van gezien jung, maar die spelers van jullie blijf ik droeftoeters vinden
zeg dan niks..

De eerste helft van de Graafschap was niet best gisteren en Zwolle maakte daarvan dankbaar gebruik door eenmaal te scoren. Overigens was dit het gevolg van een (het leek wel dronken) Berck Beelenkamp die totaal niet op stond te letten en absoluut geen zin had om die korte pootjes van hem in beweging te brengen. Hij werd dan ook uitgefloten en ook terecht in de rust gewisseld voor een jonge (prima voetballende) Sander Duits. In de tweede helft begon de Graafschap vol inzet en het leek wel of ze durfden te voetballen, iets wat in de eerste helft er voornamelijk aan onbrak. De durf is er al weken niet, bang om kansen te missen en wel te incasseren (waarvan ook vaak op een lullige wijze.. Roda JC, Heerenveen dit jaar als voorbeelden). Die durf en onbevangenheid was er in de tweede helft vanaf de eerste minuut. Tot aan het 16-meter gebied van Zwolle was de Graafschap dan ook absoluut de betere en Zwolle kon meestal niet meer dan de bal maar een gerichte trap naar voren over de middenlijn geven, een totaal gebrek aan voetballende kwaliteiten als je het mij vraagt. We kregen enkele kleine kansjes, maar het leek erop dat ze niet door de handbalmuur van Zwolle heen zouden komen op het moment dat Arthur naar me toe liep en zei: "Je zult zien dat Zwolle zo met één of andere laffe counter gewoon de 0-2 binnen schiet". Hij had het nog niet gezegd of er ontstond een uitbraak (wat we tussen een normale aanval en een counter in kunnen houden) van Zwolle waaruit dus de 0-2 viel. Totaal tegen de verhouding in op dat moment. De Graafschap liet zich echter niet van de wijs brengen en het leek wel of ze voor het eerst dit seizoen voor het aanwezige publiek (karig doordat de meesten boos waren over het moeten betalen voor de nacompetitie: 7000 mensen) nog de eer wilden behalen door iig te scoren. Weer een hele hoop kleine kansjes verder met nog een kwartier te spelen begon het Zwolse publiek al zeer vrolijk (ze hadden immers de buit al binnen) met het scanderen van: "Zwols kwartiertje". Zeer gejat natuurlijk, maar goed lol heb je natuurlijk ook wel met zo'n stand. De Graafschap liet zich zoals gezegd dus niet uit het veld slaan en vrediende een vrije trap op zo'n 20 m. van de goal. Op een vergelijkbare wijze als tegen Feyenoord dit seizoen (alleen dan mooier als je het mij vraagt) scoorde van Beukering uit de draai, na een tikje op zij, prachtig in de kruising. Het leek alsof dit werkte als bevrijding voor het team. De Graafschap ging verder met het, in verhouding tot Zwolle zeer, goede voetbal wat ze al lieten zien en Zongo kreeg de kans van de wedstrijd, maar wist hem voor "open doel" nog naast te schieten. Daarna maakte hij echter alles goed en na doorkoppen van v. Beukering op een voorzet scoort Zongo met een prachtige omhaal de 2-2. Eindelijk gerechtigheid en waar niemand meer in geloofde was met nog 2 min. op de klok misschien nog wel mogelijk. Zwolle breek gebroken en door een schot van Duits die (tamelijk gelukkig dat wel) van richting veranderd werd door Valeev verdween in het Zwolse goal.

Het team blijkt dus over veerkracht te beschikken en dat is niet onhandig in de nacompetitie. Zwolle was gisteren in de tweede helft niet meer bij machte ook maar enig druk te zetten op de Graafschap. Een op basis van de tweede helft (en als je het mij vraagt ook over het geheel) verdiende overwinning.

MrInsane 31 May 2005 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Een jaar of 10 had je van die na-competities waarbij de eredivisieclub alle wedstrijden met 4-0 ofzo won. NEC en RKC Waalwijk deden toen regelmatig mee. Die tijden zijn toch voorbij..
Zeg dat niet zo snel, want de meeste clubs uit de eredivisie die nacompetitie moeten voetballen zitten net in de eredivisie en daar was laatst dan ook een topic op tv over.
Het schijnt dat clubs uit de Gouden Gids divisie niet zich kunnen vestigen in de eredivisie en niet opgewassen zijn tegen de sterke elftallen van de vaste clubs uit de eredivisie.
Dus vergis je hier niet zo over Bartje518 :rolleyes:

Tyskie 31 May 2005 11:07

@MrInsane, ik heb het 3x gelezen, maar ik snap er nog steeds niets van.
@Bas, ik gun de Graafschap alles hoor, maar toch blijf ik het te matige spelers vinden (inhakende op die Bos-Gra-discussie). Ik denk dat jij die mening ook wel deelt dat als de Graafschap dit overleeft ze blij mogen zijn en daarna als een zot versterking moeten gaan zoeken.

Hoe kijken jullie aan tegen het optreden van Berger trouwens? Souza en Magno kunnen inrukken, hij schijnt de hand te hebben gehad in enkele wijzigingen in het elftal etc.

MrInsane 31 May 2005 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
@MrInsane, ik heb het 3x gelezen, maar ik snap er nog steeds niets van.
@Bas, ik gun de Graafschap alles hoor, maar toch blijf ik het te matige spelers vinden (inhakende op die Bos-Gra-discussie). Ik denk dat jij die mening ook wel deelt dat als de Graafschap dit overleeft ze blij mogen zijn en daarna als een zot versterking moeten gaan zoeken.

Hoe kijken jullie aan tegen het optreden van Berger trouwens? Souza en Magno kunnen inrukken, hij schijnt de hand te hebben gehad in enkele wijzigingen in het elftal etc.

Nou Tyskie om je even uit te leggen wat ik bedoelde, de meeste clubs die uit de gouden gids divisie promoveren die hebben tegenwoordig moeite om daar hun hoofd boven water te houden.
Neem nou als voorbeeld De Graafschap.
Deze club is nu al meerdere malen gepromoveerd en gedegradeerd van en naar de eredivisie maar is er volgens mij nog nooit een aantal seizoenen fatsoenlijk ingebleven.
En dat bedoelde ik hiermee dat elke club die van de goudengids divisie naar de eredivisie promoveert naar 1 of 2 seizoenen weer degradeert omdat zij het hoofd niet boven water kunnen houden.

Tyskie 31 May 2005 13:29

Maar dat is toch al lange tijd zo? Bijna elke club die promoveert heeft qua financien weinig te bieden en eindigen dus 9 van de 10 keer ergens onderaan.
Dat is echt niet van de laatste jaren, hoewel het effect nu waarschijnlijk wel versterkt wordt omdat geld een steeds grotere rol gaat spelen.
En voor Bas: lees nu in de zin van sinds Bosman. :+

bartje518 31 May 2005 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Zeg dat niet zo snel, want de meeste clubs uit de eredivisie die nacompetitie moeten voetballen zitten net in de eredivisie en daar was laatst dan ook een topic op tv over.
Het schijnt dat clubs uit de Gouden Gids divisie niet zich kunnen vestigen in de eredivisie en niet opgewassen zijn tegen de sterke elftallen van de vaste clubs uit de eredivisie.
Dus vergis je hier niet zo over Bartje518 :rolleyes:

Je spreekt jezelf tegen. Enerzijds zitten clubs net in de eredivisie en anderzijds hebben GG-divisieclubs het lastig?

Wat ik bedoelde is dat in het verleden de na-competitie veel makkelijker gewonnen werd door de eredivisie-clubs dan tegenwoordig.

Bazzemans 31 May 2005 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Nou Tyskie om je even uit te leggen wat ik bedoelde, de meeste clubs die uit de gouden gids divisie promoveren die hebben tegenwoordig moeite om daar hun hoofd boven water te houden.
Neem nou als voorbeeld De Graafschap.
Deze club is nu al meerdere malen gepromoveerd en gedegradeerd van en naar de eredivisie maar is er volgens mij nog nooit een aantal seizoenen fatsoenlijk ingebleven.
En dat bedoelde ik hiermee dat elke club die van de goudengids divisie naar de eredivisie promoveert naar 1 of 2 seizoenen weer degradeert omdat zij het hoofd niet boven water kunnen houden.

De Graafschap speelde van 1995 tot aan 2003 in de Eredivisie. Dat komt neer op 8 jaar aan een stuk.. Ik mag aannemen dat dit valt onder een aantal seizoenen? In seizoen 1996-1997 eindigde De Graafschap zelfs als de nummer 8 van de eredivisie. Andere 6 seizoenen wist De Graafschap telkens de nacompetitie te ontlopen, maar degradeerde in seizoen 2002-2003 direct. Aan het eind van seizoen 2003-2004 promoveerde De Graafschap direct weer via de nacompetitie en aan het eind van het seizoen 2004-2005 wordt er dus nog steeds gestreden in de nacompetitie..

bartje518 31 May 2005 23:35

Pfff, al wordt t nu verdorie wel lastig 8| Oh, ennem, Bas, klein tikje minder mag wel :Y)

Bazzemans 1 June 2005 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Pfff, al wordt t nu verdorie wel lastig 8| Oh, ennem, Bas, klein tikje minder mag wel :Y)
Zijn ogen moeten toch ergens door verstopt zijn geraakt? O-)

Van het afgelopen decennium speelde de Graafschap 9 jaar in de Eredivisie.

MrInsane 1 June 2005 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Zijn ogen moeten toch ergens door verstopt zijn geraakt? O-)

Van het afgelopen decennium speelde de Graafschap 9 jaar in de Eredivisie.

Dat kan best kloppen en daar was ik me inderdaad niet bewust van, (besta nog maar 17 jaar) maar omdat ik nog maar 3 a 4 jaar de Eredivisie intensief volg kwam ik toch tot de conclusie, dat de Graafschap in de laatste paar jaren dan steeds degradeerde en weer promoveerde om vervolgens weer te degraderen.
Maar dat alle clubs uit de GD divisie financiele problemen hebben en zich daardoor niet zouden kunnen handhaven in de ED Tyskie is niet helemaal waar.
Neem als voorbeeld FCGroningen nou, die is in het seizoen van 2000 gepromoveerd en na een paar jaar nacompetitievoetbal heeft het zich toch goed weten te handhaven nu in de ED, en wellicht zelfs over 1 a 2 seizoenen zicht op Europees voetbal.
Dus wat jij zegt klopt niet helemaal

Tyskie 1 June 2005 11:25

We hadden het toch over typische eerste divisie-clubs, niet over clubs die perongeluk een jaar zijn gedragedeerd, zoals NAC, AZ en Groningen?

bartje518 1 June 2005 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Dat kan best kloppen en daar was ik me inderdaad niet bewust van, (besta nog maar 17 jaar) maar omdat ik nog maar 3 a 4 jaar de Eredivisie intensief volg kwam ik toch tot de conclusie, dat de Graafschap in de laatste paar jaren dan steeds degradeerde en weer promoveerde om vervolgens weer te degraderen.
Maar dat alle clubs uit de GD divisie financiele problemen hebben en zich daardoor niet zouden kunnen handhaven in de ED Tyskie is niet helemaal waar.
Neem als voorbeeld FCGroningen nou, die is in het seizoen van 2000 gepromoveerd en na een paar jaar nacompetitievoetbal heeft het zich toch goed weten te handhaven nu in de ED, en wellicht zelfs over 1 a 2 seizoenen zicht op Europees voetbal.
Dus wat jij zegt klopt niet helemaal

De Graafschap is precies één keer gedegradeerd en meteen weer gepromoveerd. En ook nu is het nog niet helemaal voorbij. Dus hoe kom je erbij dat ze in Doetinchem ook een heen-en-weer kunnen gaan bouwen?

Tijs, AZ degradeerde destijds niet 'per ongeluk', maar kwam in 1996 terug na een aantal jaren kelder van de 1e divisie. Daarna degradeerde men meteen weer en promoveerde in 1998 voor de laatste keer :o

Bazzemans 1 June 2005 17:15

Ik kan me nog goed herinneren dat we het van Olaf Lindenbergh een stapje terug vonden toen hij van de Graafschap naar AZ ging..

Tyskie 1 June 2005 17:17

Dat wist ik niet, maar om me zelf er uit te lullen bedoelde ik meer dat AZ met een zeer behoorlijke selectie degradeerde.. Van Galen, Huyberts en vast nog wel een paar. :+ Ze werden het jaar erna dan ook met overmacht kampioen.

bartje518 1 June 2005 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Dat wist ik niet, maar om me zelf er uit te lullen bedoelde ik meer dat AZ met een zeer behoorlijke selectie degradeerde.. Van Galen, Huyberts en vast nog wel een paar. :+ Ze werden het jaar erna dan ook met overmacht kampioen.
Hier lul je je niet meer uit, Tijs :7 Die spelers die jij nu noemt kwamen namelijk pas na de degradatie van AZ naar Alkmaar 8)

Tyskie 1 June 2005 21:10

Naa.. dan was het toevallig niet toevallig, maar toch toevallig omdat AZ financieel wel sterk was ofzo itt normale degradanten. En anders: fu. :+

bartje518 1 June 2005 23:14

Tja, niet iedereen heeft zo'n lijkenverkoper als voorzitter. Die er overigens niets van gebakken heeft totdat Co kwam.

MrInsane 2 June 2005 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Tja, niet iedereen heeft zo'n lijkenverkoper als voorzitter. Die er overigens niets van gebakken heeft totdat Co kwam.
haha lol :D maar wel juist :thumbsup:

bartje518 3 June 2005 23:24

:'( Gvd, het slechtst denkbare scenario gaat het nog worden ook. Dat kansloze RBC zal er wel in blijven, en Wiljan zit komend jaar gewoon weer in de eredivisie :{

Ar-Tuur 4 June 2005 00:23

Die kut Wiljan kan me werkelijk geen fuck interesseren, belangrijker is dat een prachtige club richting afgrond (in meerdere opzichten) gaat:'( :@ :x |:(

bartje518 4 June 2005 11:48

Ieder zijn prioriteiten :o

Ar-Tuur 4 June 2005 12:34

Sorry Bart :*

bartje518 4 June 2005 12:38

Is goed hoor :Y)

theo tank 4 June 2005 18:48

Zonde van de Graafschap, vond het wel een leuke trip!

Hoewel ik het Sparta het ook wel gun. Die andere poel is gewoon te saai, alleen volemdam is daar de moeite waard..

bartje518 5 June 2005 11:53

Treurig voor VVV die veruit het beste voetbal lieten zien maar 'am Ende' toch niet in vorm is. Hopelijk trekt Volendam het, want Roosendaal is dus de meest waardeloze reis om heen te gaan, daar waar Volendam in de regel het andere uiterste is :D

Mijn prioriteit is op de eerste plek Wiljan in de 1e divisie, en als 2e dat De Graafschap erin blijft :o Maar rekenkundig lijkt het sowieso al niet meer mogelijk, aangezien Helmond Sport en Sparta op de laatste speeldag tegen elkaar moeten. Als De Graafschap nu wint van Helmond en Sparta verliest van Zwolle (meest gunstige scenario), dan blijft Sparta op 9 en Helmond op 8, en komt De Graafschap op 7. Dan moeten die 2 dus gelijk spelen (Sparta komt dan op 10), maar dat heeft een veel beter doelsaldo :o:( 2 dikke overwinningen zijn dus minimaal vereist..

Ar-Tuur 5 June 2005 14:24

Gaat onderling resultaat niet boven doelsaldo in de nacompetitie?
Edit: het gaat dan natuurlijk om Sparta en dat heeft zowel een beter onderling resultaat als een beter doelsaldo:{

bartje518 5 June 2005 21:49

Als het om onderling resultaat gaat is het sowieso al onmogelijk :o

Ar-Tuur 6 June 2005 14:55

Citaat:

Bron: Superboeren.nl

Bij de volgende uitslagen:

Maandag:

De Graafschap - Helmond Sport 3-0
Sparta - Zwolle 0-1

En donderdag

Zwolle – De Graafschap 0-4
Helmond Sport – Sparta 0-0

Is de eindstand

De Graafschap 10 (12-7)
Sparta 10 (8-4)
H. Sport 9 (8-5)
Zwolle 4 (5-16)
Maar dit zijn vrij belachelijke scenario's. Ik krijg bijna medelijden met mezelf dat ik vanavond nog met Bas de tribune opga
:|

slobjong 6 June 2005 15:00

blijf hopen en veel suc6 vanavond.

persoonlijk mag het sparta zijn. sorry jongens.

Ar-Tuur 6 June 2005 15:08

Ik sympathiseer ook wel met Sparta, wat mij betreft horen ze in allerlei opzichten in de eredivisie thuis. Maar niet ten koste van de boeren natuurlijk. De verhalen die ik lees over volgend seizoen stemmen mij nog veel droeviger. Ik vraag me af of er wel een representatief elftal kan komen :(

MrInsane 6 June 2005 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobjong
blijf hopen en veel suc6 vanavond.

persoonlijk mag het sparta zijn. sorry jongens.


bartje518 6 June 2005 17:38

Blijven hopen en als het maar niet Sparta wordt :(

Tyskie 6 June 2005 17:49

Maar Bart, voor jullie is het toch leuk om weer liedjes te kunnen zingen tegen Vloet volgend seizoen?

bartje518 6 June 2005 18:22

De ervaring leert dat wedstrijden tegen oud-trainers die met rotzooi zijn weggegaan in de regel verloren gaan. (Tegen Jol bijvoorbeeldwonnen we alleen zijn laatste 2 seizoenen dat hij in Waalwijk werkzaam was, en dat ook nog thuis+verspeelden we 2x de CL) En anders hebben we toch voor niks 'Hij gaat naar Sittard toe' gezongen?


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:29.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.