Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (http://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Sport (http://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=33)
-   -   voetballers (http://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=57872)

Alpha 21 March 2006 14:45

voetballers
 
Eigenlijk zijn die professionele voetballers maar een stel mietjes. Moet je nagaan: ze krijgen bakken met geld (ik heb het over de topvoetballers he), moeten daarvoor 90 minutjes achter een balletje aan hollen, en als ze minder presteren zeggen de commentator en de coach gewoon: 'hij had vandaag z'n dag niet' of 'hij had last van een verrekt spiertje'.

De mensen die meezeilen aan boord van schepen van de Volvo Ocean Race hebben het heel wat zwaarder. Die krijgen minder betaald (aangezien ze maar een mager salarisje krijgen) en ze moeten daarvoor harder, langer en gevaarlijker werk doen. En als ze het niet goed doen, worden ze gewoon van het schip af gehaald. Zo maakte de navigator van de Movistar een fout, en de volgende leg hebben ze een nieuwe navigator.

Damn sorry hoor, maar voetballers zijn maar een stelletje aanstellers.

Forza 21 March 2006 14:47

Fore!

Tyskie 21 March 2006 14:48

Wat een cliche-topic.. :z

Tyskie 22 March 2006 00:33

Gooi ik er een ander cliche tegen aan: marktwerking.
Wat een droeftoeterig gekoekwaus zeg, dit topic.

Headliner 22 March 2006 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
maar wel 1 met een kern van waarheid
moet zo'n Ocean Race knuppel elke week 2 keer vol aan de bak dan? en dat 34(?) weken lang? plus nog europacup voetbal en interlands, EK of WK
Een beetje topvoetballer speelt zo'n 40-45 wedstrijden per seizoen

wat denk je trouwens van Golfers? gebruiken ze een caddy om er 5 meter verder weer uit te stappen :') lamzakken
ze zien er ook nog uit als homo's

3rd boetah 22 March 2006 09:29

Gaan ze dan met auto's over het water rijden? vet!!!! 8-)

bartje518 22 March 2006 10:48

Tja, het is wat de gek ervoor geeft hè.

Tyskie 22 March 2006 11:39

Of wat denk je van schakers! Zitten uren een beetje lam op hun stoel om af en toe een stuk hout enkele centimeters te verschuiven..

Aussichtslos.

Alpha 22 March 2006 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
moet zo'n Ocean Race knuppel elke week 2 keer vol aan de bak dan? en dat 34(?) weken lang? plus nog europacup voetbal en interlands, EK of WK
Een beetje topvoetballer speelt zo'n 40-45 wedstrijden per seizoen

wat denk je trouwens van Golfers? gebruiken ze een caddy om er 5 meter verder weer uit te stappen :') lamzakken
ze zien er ook nog uit als homo's

de Volvo Ocean Race is een zeilrace rondom de wereld van 33.000 zeemijl. Aan boord van elk schip zijn 11 zeilers, en er wordt 24 uur per dag gezeilt, aangezien bijvoorbeeld de eerste leg van Vigo (Portugal) naar Kaapstad (Zuid Afrika) gaat zonder stoppen. Daarna gaat het Kaapstad -> Sydney -> Auckland -> Rio de Janeiro -> Annapolis -> Boston -> Southampton -> Rotterdam -> Gotenborg

de totale race duurt 6 maanden, waarvan ongeveer 4,5 maand wordt geraced, en daarin wordt er 24 uur per dag gezeilt. En een uur zeilen is zwaarder dan 1 uur voetballen.

Alpha 22 March 2006 12:54

hier even twee filmpjes

filmpje 1

fimpje 2

Ar-Tuur 22 March 2006 13:23

Re: voetballers
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
en als ze minder presteren zeggen de commentator en de coach gewoon: 'hij had vandaag z'n dag niet' of 'hij had last van een verrekt spiertje'.

Je hebt duidelijk weinig verstand van topsport. Denk je nou echt dat in een sport waarin volgens jou zo onterecht veel bakken met geld omgaat er zo amateuristisch gewerkt wordt?

bartje518 22 March 2006 13:29

Met een verrekt spiertje kan het al heel lastig zijn om topsport te bedrijven. Ik neem aan dat iemand met een gebroken been ook niet meedoet aan de Volvo Ocean Race..

Alpha 22 March 2006 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Met een verrekt spiertje kan het al heel lastig zijn om topsport te bedrijven. Ik neem aan dat iemand met een gebroken been ook niet meedoet aan de Volvo Ocean Race..
Kom even zo snel niet op zijn naam, maar de voordekker van de ABN AMRO TWO heeft 1,5 week gevaren met een gebroken ruggenstaartje (volgens mij heet het zo, iig het staartje onderaan je ruggenwervel) en terwijl er een stukje was afgebroken van een van zijn ruggenwervels.

Tyskie 22 March 2006 19:08

Kom op man, wat een zinloos gemauw is dit.. Zeilen met voetbal vergelijken. Peulvruchten met meloenen vergelijken is zinvoller.
Ja, topvoetballers verdienen absurd veel. Ja, ze hebben geen zwaar bestaan.

Maar je moet ook verder kijken dan je neus lang is. Er rust enorm veel druk op de schouders van dat soort spelers. Ik durf te stellen dat de spits van Ajax gemiddeld meer druk voelt dan de topman van Essent.
En in de kelders van het betaald voetbal zie je veel meer semi-profs en amateurs. Die verdienen echt geen topsalaris.

Jammer dat je niet gewoon een topic opent over dat zeiltochtje over de wereld, want dat is inderdaad een prestatie van formaat... maar laat dit domme gejank over voetballers aub gewoon achterwege, want slaat echt helemaal nergens op.

Banaan 22 March 2006 19:28

Re: voetballers
 
Lol Alpha... Verstand.

Zoek hem!

n0sf3ratu 27 March 2006 22:01

topicstarter is duidelijk jaloers op topsport nummer 1.
gewoon ff met em meepraten mensen, des te eerder zijn we van dit geneuzel af.

Alpha 30 March 2006 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door n0sf3ratu
topicstarter is duidelijk jaloers op topsport nummer 1.
gewoon ff met em meepraten mensen, des te eerder zijn we van dit geneuzel af.

ben niet jaloers ... vind voetbal ook een leuke sport om op tv nar te kijken

Headliner 30 March 2006 16:31

wat zeur je dan

PFP 30 March 2006 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie


Maar je moet ook verder kijken dan je neus lang is. Er rust enorm veel druk op de schouders van dat soort spelers. Ik durf te stellen dat de spits van Ajax gemiddeld meer druk voelt dan de topman van Essent.


zijn maatschappelijk ook even belangrijk idd

Tyskie 30 March 2006 18:15

Beste PFP, ik weet zo onderhand wel dat jij in je benauwde gedachtengangen geen plaats kent voor nuances, dat jij overal je eigen gelijk in leest en dat je niet het inzicht hebt om verder te kijken dan je eigen blikveld groot is, maar hou af en toe dan ook gewoon stil joh.

Oftewel, waar haal je in hemelsnaam het vandaan dat ik het ook maar ergens heb gehad over de maatschappelijke importantie van deze beroepsgroepen. Zo moeilijk is het toch niet om gewoon alleen te lezen wat er staat?

PFP 30 March 2006 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Wat een cliche-topic.. :z
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Wat een droeftoeterig gekoekwaus zeg, dit topic.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Aussichtslos.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
maar laat dit domme gejank over voetballers aub gewoon achterwege, want slaat echt helemaal nergens op
Je zei iets over nuances en benauwde gedachtegangen? Klassiek geval van een blaaskaak

Tyskie 30 March 2006 19:05

Dat laatste heeft waarschijnlijk betrekking op jezelf? Met quotes een verhaal maken is zo makkelijk.

Bewijst mijn gelijk dat jij niet het inzicht hebt om verder te kijken dan je eigen gelijk.
Beter ga je dus ook weer ff schoffelen ofzo.

PFP 30 March 2006 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie


Bewijst mijn gelijk dat jij niet het inzicht hebt om verder te kijken dan je eigen gelijk.
Beter ga je dus ook weer ff schoffelen ofzo.

Je hebt een rijke fantasie pauper, met je quasi-kwetsende roddel over plantsoenen harken. In de regel bewijs jij alleen maar wat voor een verloederde zooi het hier op dit forum is

Ar-Tuur 30 March 2006 22:45

Wat een topic :')

bartje518 30 March 2006 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Wat een topic :')
Mja, inderdaad. Iemand nog iets nuttigs toe te voegen aan hetgeen hierboven al ruim besproken is?


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:07.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.